Mocca Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 CześćW związku z przysiadającym tyłem pod wpływem ciężaru zabudowy obmyślilem plan, żeby wymienoć sprężyny z tyłu na wersjię sprężyn od kombi. Na pewno są twardsze (kombi 100kg cięższe). Moja zabudowa to jakieś 35-40kg i mam obawy czy po wymianie tył nie pójdzie do góry i nie będzie zbyt twardy. Większa twardość to nie problem tylko, żeby nie poszedł do gory bo będzie głupio wyglądało. Kto coś takiego już przerabiał niech śmiało coś klepnie. A może inny sposób na przysiadający tyłek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Jezeli sprezyny sa takiej samej wysokosci, ale twardsze, to napewno tyl troche pojdzie w gore, ja na Twoim miejscu (jesli jest to technicznie mozliwe) probowalbym wsadzic od kombi, ale uzywki, na nowych napewno pojdzie w gore wiecej niz na uzywanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Zeby tylko pasowały... O ile sa rózne. zalezy od auta.zeby rowno siadl -20 z przodu i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mocca Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Obecnie jeżdzę na akcesoryjnych sprężynach Eibacha (-30) dedykowanych do mojego modelu i póki nie było zabudowy wszystko było ok. Są oczywiście dostępne te same sprężyny do wersji kombi i o nich myślę ale jak to będzie jak wsadzę od kombiaka to nie mam pojęcia co wyjdzie. Szkoda mi wydawać 650zł bez pewności powodzenia akcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spejson Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 A do twojego modelu nie ma takich poduszek podwyższających pod sprężyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mocca Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Nie znam tematu poduszek. Wiem, że jest metoda wsadzania gum czy takich poduszek między dwa zwoje ale czy to sprawdzone i profesjonalne rozwiązanie??? Chciałbym, żeby to była profeska i zawieszenie pracowało jak trzeba w pełnym zakresie. Spejson apisz coś więcej o tych poduszkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Nie wiem jakie masz auto i jak tam zawieszenie wyglada, u mnie w volvo np jest opcja zeby pod gorne gniazdo sprezyny z tylu dorobic podkladke tak do 2cm grubosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spejson Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Coś tego typu wkładasz pod dolny zwój a kielich amora i podwyższa ci zawieche.https://www.sklep.autotrader.pl/produkty/1203206-podkladka-sprezyny-zawieszenia-febi-38526 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mocca Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 auto to mondeo mk4. Z tyłu wielowahacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Mjaster... To rozwiazanie jak malucha za prl gdzie sie wkladalo cos miedzy zwoje, zeby jak jakis ponton wsiadzie nie tarlo o nadkole... Zejdz z przodem nizej zeby wyronac tyl, bedzie tylko lepiej Piszyl w audi na 960kg odatkowego ciezaru tak zrobil i ja dziś mam glebe gratis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Coś tego typu wkładasz pod dolny zwój a kielich amora i podwyższa ci zawieche.https://www.sklep.autotrader.pl/produkty/1203206-podkladka-sprezyny-zawieszenia-febi-38526Takie cos wyglada rozsadnie, napewno o niebo lepsza opcja niz jakies gumy miedzy zwojami.Taka poducha nie wplywa na charakterystyke pracy zawieszenia, pytanie tylko czy sie nie rozleci za szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Ale te podkladki sa seryjne, nigdy nie widzialem takich zeby coś zmieniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Mjaster... To rozwiazanie jak malucha za prl gdzie sie wkladalo cos miedzy zwoje, zeby jak jakis ponton wsiadzie nie tarlo o nadkole... Zejdz z przodem nizej zeby wyronac tyl, bedzie tylko lepiej Piszyl w audi na 960kg odatkowego ciezaru tak zrobil i ja dziś mam glebe gratis Opcja dobra, ale juz na seryjnych amorkach sobie nie posmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mocca Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Aspekty są 2. Jeden to poziom tyłka na postoju a drugi to zachowanie auta - na nierównościach mocno przysiada i buja budą, jest mało stabilny. Musi równo stać i być twardszy, żeby nie bujało tyłkiem na nierównościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 U mnie minusy są i seryjny amor, kazdy przeglad w normie, zalezy od auta. W 125p sciałem 2,5zwoja i chce na serii amor w brode wbić a w plastiko-dupowozie jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spejson Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Raczej się nie rozleci bo za wiele pracy tam nie ma.A siła rozkłada się nie dużej powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Mocca, takie rzeczy jak opisujesz to ja rozumiem pry scianie czy banpdassie po prednie siedzenia, albo to mondeo jest z plastiku albo przesadzasz... Ile tam doladowales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mocca Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 W sumie taka guma powinna podnieść (wyrównać) poziom i jak sprężyna będzie już bardziej ściśnięta przez zamontowanie gumy to powinno być już twardsze tłumienie. Tylko czy gumy te długo zyją? W końcu to tylko guma a na niej opiera się nie mały ciężar + obciążenia zmienne.Jak pisałem ok 40kg ale to czuć. Nie prowadzi się już jak na pusto - buja tyłkiem i wynosi tyłek na zakrętach. Wiesz co innego wsadzić ciężar posrodku auta a co innego na sam tył.jak jeszcze zaleje do pełna (70l gnojówki) to już całkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Nie wierze ze to czuć, to placebo albo ja jestem downem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Jak pisałem ok 40kg ale to czuć. Nie prowadzi się już jak na pusto - buja tyłkiem i wynosi tyłek na zakrętach. Wiesz co innego wsadzić ciężar posrodku auta a co innego na sam tył.jak jeszcze zaleje do pełna (70l gnojówki) to już całkiemTakie cos, to juz bardziej mi podchodzi pod konczace sie amorki, druga sprawa, to nawet przy obnizeniu o te 30mm i tak zmienia sie zakres pracy amorka, wiec seryjne moga nie pracowac tak jak powinny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mocca Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Tu czuć. W innym aucie mniej w innym bardziej.Amory mają 180 tysi z czego 150 tysi to autostrada. Laikiem nie jestem jeśli chodzi o mechanikę samochodową ( w motocyklowej to mnie proszą o sewis). Jak miałem lagunę to po zamontowaniu lpg czuć było obciążenie na tyle przez butlę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 No to jestem nienormalny.... Moj sub wazy tyle co twoja zabudowa... I nie czuć i nogdy nie bylo czuc roznicy zebym panikował tak jak Ty teraz. Proponuje nikogo nie wpuszczać na kanape bo wylecisz z zakretu... Sorry ale nie moglem sie powstrzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Nie tankuj do pełna i będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mocca Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 No to jestem nienormalny.... Moj sub wazy tyle co twoja zabudowa... I nie czuć i nogdy nie bylo czuc roznicy zebym panikował tak jak Ty teraz. Proponuje nikogo nie wpuszczać na kanape bo wylecisz z zakretu... Sorry ale nie moglem sie powstrzymać Dobre rady zawsze w cenie! Spejson dzięki za pomysł. Rozeznam co i jak z tym tematem w każdym razie już jakaś ewentualna opcja jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Może faktycznie to amorki? Skoro buja i dobija to może być coś na rzeczy. U siebie jeszcze w B5 jak zmieniłem amorki to się usztywnił i tyłek poszedł ponad 1cm do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.