Skocz do zawartości

korekta tylnego zawieszenia


Mocca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

W związku z przysiadającym tyłem pod wpływem ciężaru zabudowy obmyślilem plan, żeby wymienoć sprężyny z tyłu na wersjię sprężyn od kombi. Na pewno są twardsze (kombi 100kg cięższe). Moja zabudowa to jakieś 35-40kg i mam obawy czy po wymianie tył nie pójdzie do góry i nie będzie zbyt twardy. Większa twardość to nie problem tylko, żeby nie poszedł do gory bo będzie głupio wyglądało. Kto coś takiego już przerabiał niech śmiało coś klepnie. A może inny sposób na przysiadający tyłek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli sprezyny sa takiej samej wysokosci, ale twardsze, to napewno tyl troche pojdzie w gore, ja na Twoim miejscu (jesli jest to technicznie mozliwe) probowalbym wsadzic od kombi, ale uzywki, na nowych napewno  pojdzie w gore wiecej niz na uzywanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeżdzę na akcesoryjnych sprężynach Eibacha (-30) dedykowanych do mojego modelu i póki nie było zabudowy wszystko było ok. Są oczywiście dostępne te same sprężyny do wersji kombi i o nich myślę ale jak to będzie jak wsadzę od kombiaka to nie mam pojęcia co wyjdzie. Szkoda mi wydawać 650zł bez pewności powodzenia akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tematu poduszek. Wiem, że jest metoda wsadzania gum czy takich poduszek między dwa zwoje ale czy to sprawdzone i profesjonalne rozwiązanie??? Chciałbym, żeby to była profeska i zawieszenie pracowało jak trzeba w pełnym zakresie. Spejson apisz coś więcej o tych poduszkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mjaster... To rozwiazanie jak  malucha za prl gdzie sie wkladalo cos miedzy zwoje, zeby jak jakis ponton wsiadzie nie tarlo o nadkole...

 

Zejdz z przodem nizej zeby wyronac tyl, bedzie tylko lepiej :D

 

Piszyl w audi na 960kg odatkowego ciezaru tak zrobil i ja dziś mam glebe gratis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tego typu wkładasz pod dolny zwój a kielich amora i podwyższa ci zawieche.

https://www.sklep.autotrader.pl/produkty/1203206-podkladka-sprezyny-zawieszenia-febi-38526

Takie cos wyglada rozsadnie, napewno o niebo lepsza opcja niz jakies gumy miedzy zwojami.

Taka poducha nie wplywa na charakterystyke pracy zawieszenia, pytanie tylko czy sie nie rozleci za szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mjaster... To rozwiazanie jak  malucha za prl gdzie sie wkladalo cos miedzy zwoje, zeby jak jakis ponton wsiadzie nie tarlo o nadkole...

 

Zejdz z przodem nizej zeby wyronac tyl, bedzie tylko lepiej :D

 

Piszyl w audi na 960kg odatkowego ciezaru tak zrobil i ja dziś mam glebe gratis :)

Opcja dobra, ale juz na seryjnych amorkach sobie nie posmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aspekty są 2. Jeden to poziom tyłka na postoju a drugi to zachowanie auta - na nierównościach mocno przysiada i buja budą, jest mało stabilny. Musi równo stać i być twardszy, żeby nie bujało tyłkiem na nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie taka guma powinna podnieść (wyrównać) poziom i jak sprężyna będzie już bardziej ściśnięta przez zamontowanie gumy to powinno być już twardsze tłumienie. Tylko czy gumy te długo zyją? W końcu to tylko guma a na niej opiera się nie mały ciężar + obciążenia zmienne.


Jak pisałem ok 40kg ale to czuć. Nie prowadzi się już jak na pusto - buja tyłkiem i wynosi tyłek na zakrętach. Wiesz co innego wsadzić ciężar posrodku auta a co innego na sam tył.


jak jeszcze zaleje do pełna (70l gnojówki) to już całkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jak pisałem ok 40kg ale to czuć. Nie prowadzi się już jak na pusto - buja tyłkiem i wynosi tyłek na zakrętach. Wiesz co innego wsadzić ciężar posrodku auta a co innego na sam tył.

jak jeszcze zaleje do pełna (70l gnojówki) to już całkiem

Takie cos, to juz bardziej mi podchodzi pod konczace sie amorki, druga sprawa, to nawet przy obnizeniu o te 30mm i tak zmienia sie zakres pracy amorka, wiec seryjne moga nie pracowac tak jak powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu czuć. W innym aucie mniej w innym bardziej.


Amory mają 180 tysi z czego 150 tysi to autostrada. Laikiem nie jestem jeśli chodzi o mechanikę samochodową ( w motocyklowej to mnie proszą o sewis). Jak miałem lagunę to po zamontowaniu lpg czuć było obciążenie na tyle przez butlę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem nienormalny.... Moj sub wazy tyle co twoja zabudowa... I nie czuć i nogdy nie bylo czuc roznicy zebym panikował tak jak Ty teraz. Proponuje nikogo nie wpuszczać na kanape bo wylecisz z zakretu... Sorry ale nie moglem sie powstrzymać :)

Dobre rady zawsze w cenie! 

Spejson dzięki za pomysł. Rozeznam co i jak z tym tematem w każdym razie już jakaś ewentualna opcja jest.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...