Skocz do zawartości

Strojenie skrzyni pod sundowna sa8v3


wojciu94
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.
Potrzebuję pomocy w wystrojeniu skrzyni pod sandałka. Myślę że strojenie na 35hz będzie ok. Chciałbym zrobić szczelinówkę, okrągłe porty umiem sobie sam bez problemu wyliczyć tak jak chcę, ale w szczelinówce jestem zielony. Ilość głośników docelowa to 2, obecnie jest 1. Skrzynia 98l netto.
Proszę o pomoc :)

WYMIARY Skrzyni
wys. 40
szer. 90
głęb. 35


Według moich obliczeń port o wymiarach takich jak :
szeroki na 5cm a długi na 29cm
Lub 
szeroki na 8cm a długi na 53cm więc elka długości 21cm
Czy by się zgadzało ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelinowy liczy się tak samo, w końcu chodzi o pole przekroju poprzecznego. W przypadku okrągłego portu wzór to Pir2, a dla prostokątnego a*b.

Jak używasz jakiegoś programu do projektowania obudów to ustaw w nim port prostokątny o wymiarach (wys - 2 x grubość płyty) x szer.

Oczywiście szczelina kradnie sporo litrów więc trzeba to brać pod uwagę przy projektowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam tu jak policzyc ale dlaczego nie zastosujesz okraglych? Np 2x 100mm a dla 2 szt 3 100mm?

A no i w sumie 100l dla 8 to jakis absurd ale nie jestes w sumie pierwsza osoba ktora sundowna traktuje w ten sam sposob.

W tygodniu bede zabieral sie za przerobke budy pod x12 bo znajomy tez chce sprobowac ja w ok 150l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 L to za dużo? Projektuje w winisd ale tam niestety projektowanie portu szczelinowego jest trochę ograniczone i zrobiłem to sposobem takim że ustawiłem 2 porty kwadratowe o wymiarach 78x140 bo swoich danych na wymiary portu nie da się wprowadzić.
Lepiej będzie jak zastosuję okrągłe? I jaki litraż skoro 100 to absurd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach