blackdragon8904 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Witam ;)czy ktoś z Was borykał się z problemem doboru do mocniejszego sprzetu do grania a nie zawody ?Pacjent to A6 C6 - 180A altek aku w bagażniku ok 1m od wzmacniaczy Sub to Sx 10" (będzie dostawać do max 2kW rms na "pokaz na osiedlu w razie potrzeby :)" a tak to nie wiecej jak 600 rms + 2x 20cm w drzwiach kopliwe estradówki po 250rms (beyma 8g40) ;PWszystko pod AB klasami wzmacniaczy od RF'a T15002 (sx w 1 albo 4 ohm) i T15004 (mostki na woofery 20cm) reszta sprzetu mniej ważna w tym temaciei właśnie... kwas czy AGM ?jeśli z AGM'ów to czy Holywood niebieski a żółty a kinetik to duza róznica ? który z nich na plus ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 A ty popatrzyłeś ile realnie mocy mają te rfy? Bo napewno nie tyle co w manualu ;)Moj t4004 miał 3x na plusie.Jeśli zapewnisz dobry przepływ prądu pomiędzy altkiem a aku to nie powinno być większej różnicy pomiędzy typami aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtekk Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Posiadam hollywood spv 80 instalacja w instalacji typowo SQL i jak najbardziej sobie chwalę. Tylko jedna uwaga potrzebna ładowarka ale to pewnie o tym czytałeś Jak masz fundusze to pakuj gorzej jak na kwasiaku nie będzie Gdyby nie było różnicy nikt by ich nie pakował do aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Albo porządnego 105 ah agm start stop na przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart_poz Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 w A6 C6 obowiązkowo polutuj wszelkie połączenia na drodze alternator/rozrusznik akumulator łącznie z jump startami , w serii bywają problemy z tymi połączeniami a co dopiero po zwiększeniu zapotrzebowania na prąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 1) jakbym brał to pewnie optimę z mojego punktu widzenia gdyż producent nie przewiduje w instrukcji obsługi dodatkowych ładowań łatowrką impulsową 2) tak wielka trójca będzie dodatkowo wyposażona w kabelki 3) tak wiem ze moc jest prawie 3krotnie zaniżona ale zużycie ogarniczane bedzie przetwornikami w mostakch T15004 ma przy 1ohm 2x1250rms a ja chce przy 8 ohm mieć po te 200-250 rms ( w 4 ohm na mostkach wg producenta ma po 500 rms)ciągle biję się z myślami - czy warto dawać 2x- 2,5x tyle za agm'a niz dobrego kwasiaka ?narazie z odpalaniem nie ma problemu ale audio jeszcze nie siedzi w aucie i boję się ze jak to wpakuje to 10cio letni aku padnie i zostanie szybko dobity Plusem tego auta jest to ze aku jest w bagażniku - 1m do wzmacnaiczy max co potrzebuje (50mm2 to jest az nadto na pobór ok 2kW rms łącznie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Przy SQLu sens jest jak najbardziej ale jeśli trapi Cie wydatek najpierw zadbaj o instalacje. Będziesz tego słuchał na zgaszonym silniku? Wątpię ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 AGM do instalacji SQL nie jest potrzebny, ale ogólnie posiadanie AGMa w aucie ma swoje zalety Jak ci będzie brakować prądu to wymień akumulator na AGM, ale tak jak stochus napisał na jakiś z auta z systemem start-stop, podobno da się je wyrwać w dobrych cenach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonek Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 W dobrych cenach można kupić nowy aku EFB do systemu start-stop, kompromis między zwykłym kwasem a AGM, do SQL jak znalazł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 kasa to tez nie jest jakieś ograniczenie - robię jako spawacz tig za granicą, full certyfikaty, język także robota tam 1 miesiąc to jak w PL ok 10miesięcy ale tez nie lubię przepłacać za coś co w praktyce nie ma większego sensu po przemyśleniach chodzą mi Optima żółta i Exide micro hybrid 75-80Ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukaszrsr Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Tez miałem z wyborem akumulatora i padło na bosha s6 . Niby sprzedawca że ten agm jest tak skonstruowany iż nie potrzeba żadnych lądowan ładowarka typu ctec . Ale mam znajomego co pracuje w intrcaesie i mówi mi tak : jak chcesz mieć długo agma to trzeba go od czasu do czasu podladowac ctekiem czy czymś takim . I jak poszukasz w necie to pisze ze agm jest naładowany w pełni kiedy ma 14.7 v , a w samochodzie jest napięci ok 14.3 więc nie jest doladowywany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 od czasu do czasu tzn ? ;)skoro jak naładujesz -> odpalisz -> przejedziesz na poborze i ładowaniu na 14.3V to znów wartość się wyrówna max do 14,3V i teoretycznie na aku zostanie 14,3V tak czy siak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonek Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 AGMy powinny dostawać wyższe napięcie. Taka zółta Optima ma w manualu podane napięcie alternatora 13.65V do 15.0V. Trzeba więc ładować go co pewien czas ładowarką do tego przeznaczoną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 AGMy powinny dostawać wyższe napięcie jeżeli producent napisze tak w instrukcji ;) Czyli do tej pory chyba tylko Optima.Jeżeli cie stać na Hollywooda to czemu nie Ja mam bufor 35Ah w bagażniku i myślę że nawet tira by odpalił To maleństwo ma niesamowitą wydajność prądową. 2 litrowego diesla odpala z palcem w nosie przy -17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 kasa to tez nie jest jakieś ograniczenie - robię jako spawacz tig za granicą, full certyfikaty, język także robota tam 1 miesiąc to jak w PL ok 10miesięcy chwalipięta ;) OTjak będziesz potrzebował odnowienia to zapraszamEOT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukaszrsr Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Ja ładuje raz na miesiąc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 malutki - a jak : P chociaz tym w zyciu mogę się chwalić a jeszcze pytanie - jeśli potrzebuje pieczątki (teraz mi nie miał kto jej wbić bo po budowach jeżdżę) to mogę sobie sam podbić ? na 15 miejsc pracy jeszcze nikt nawet nie wnikał co to za pieczątki i od kogo ;P Koniec OT nieukrywam ze "podładowywanie" może być problemem dla mnie za granicą mi się wydawało bardziej ze to Optima jest "przeznaczona do pojazdów w terenie" wręcz dla surwiwalowców i nikt tam nie przewidywał doładowywań tego typu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtekk Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Ja mam bufor 35Ah w bagażniku i myślę że nawet tira by odpalił To maleństwo ma niesamowitą wydajność prądową. 2 litrowego diesla odpala z palcem w nosie przy -17ja mam 80AH zółtka jako główny i jest fajnie kopyto ma tylko cena zabija no ale warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 hmm i się waham bo tak na prawdę co się nie wybierze z agmów to prąd podobny, opory wewnętrzne podobne a zmartwiliście mnie doładowaniami ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtekk Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Wiesz tez sie obawialem ale jesli masz wlasny garaz to zaden problem raz w tygodniu podlaczyc Wiesz tez sie obawialem ale jesli masz wlasny garaz to zaden problem raz w tygodniu podlaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Ja mieszkam na 3 piętrze w bloku U mnie nie ma potrzeby podłączania raz w tygodniu, jest cały czas naładowany. W zimie raz tylko ładowałem po problemach ze świecami ;)Jak jest ciepło to zrzucam kabel raz na kilka miesięcy. Jeżeli robisz więcej niż 5 kilometrów dziennie to nie ma co przesadzać z tym doładowywaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Nie piszą w instrukcji, bo gwarancja pewnie na 2 lata, a tyle pożyje i bez doładowywania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nina_chudy Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Mój bosch s6 ma już prawie 2 lata i jest jak nowy .raz na jakiś czas podpinam pod cetek ale to raczej profilaktycznie .ostatnio siadłem w garażu przy odsłuchu średniaka i tak się zasluchalem ze z 50 min zeszlo zanim pomyślałem ze aku nie jest pod ładowarka próba odpalu 1.9 tdi i strzał jakby wcześniej nie napędzał czterech wzmakow :-) wcześniej miałem kwasa i nie ma wogole porównania .Bierz agm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukaszrsr Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Ja jak założyłem rubicon 1002ma woofry soadlem w auto i ogien że strojeniem i tak zeszło że 4 godziny dobrego grania o napięcie spadło tylko do 11.7 ale auto zapaliło jak by wogole nie było grane ;) a kiedyś wziąłem aku z trakotra 100 ah (jedno roczni kwasiak) podłączyłem u kumpla Wzmak Proplus RPG 3000 i po dwóch godzinach normalnego grania auto nie ruszyło . Tak że kup Agma , raz na miesiąc go podłączysz do ładowania i będziesz pan zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 dzięki Pany za odp także wpada do mnie 80Ah agm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.