Skocz do zawartości

Wymiana alternatora na mocniejszy


Sławek S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy może ktoś wymieniał alternator ( 70A ) w Golf III ( Passat itp. z podobnych lat produkcji ) napinany sprężyną na alternator z łapą z napinaczem ( rolka ) ?

Wiem, że łapy do mojego silnika pasują od 1.8 i od 2.0 z klimą.

Chodzi mi o to, czy z nie będzie problemów z paskami, bo tego typu alternatory na który chcę wymienić były w wersjach z klimą ( dłuższe paski ), lub dieslach. U mnie alternator jednym paskiem jest spięty z pompa wody i wałem.

 

Czy przekładał ktoś alternator napinany sprężyną na napinany rolką z napinaczem i mógł by podrzucić jakieś wskazówki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

przełóż na 90A i po problemie nic więcej nie musisz zmieniać byle by pasowały mocowania alternatora i wszystko będzie grało , długość paska ci się nie zmieni bo nie dokładasz kolejnego osprzętu tylko wymieniasz istniejący element na bardziej wytrzymały mocniejszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem 70 A na 120 A z Golfa 3 TDI :) ale, żeby nie było tak różowo, to mój golf 1.8 z 1994 roku, tamten z 1996r. i mocowanie nie pasowało. Trochę kombinacji było, bo o ile na szerokość mocowanie alternatora pasowało na górnej śrubie, o tyle na dole nie pasowało wcale i trochę musiałem pocudować z mocowaniem, niemniej jednak, przy światłach, nadmuchach na maxa i załączonym sprzęcie (3 wzmacniacze) nie ma mowy o żadnych spadkach oraz niedoładowaniu akumulatora, także warto było :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie jaki altek by pasowal do mojej viki A 1.8 z waskim paskiem gdzie mam 70 A , wersja 2.0 z klima 90A pasowalaby plug&play na mocowaniach ale tam juz zastosowano szeroki pasek i rolke napinajaca a calkowita konwersja na szeroki pasek nie usmiechalaby mi sie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim też zawsze chciałem wymienić na mocniejszy wiadomo że obciążenie silnika się zwiększy coś za coś ale mnie zastanawia czy jeśli zmienimy alternator na mocniejszy to czy trzeba zmieniać akumulator na taki o większej pojemności bo czytałem wiele tematów i nikt tego nie potrafił wytłumaczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznosci nie ma ale warto bo zawsze to wiekszy bufor :)

 

zastanawia mnie jaki altek by pasowal do mojej viki A 1.8 z waskim paskiem gdzie mam 70 A , wersja 2.0 z klima 90A pasowalaby plug&play na mocowaniach ale tam juz zastosowano szeroki pasek i rolke napinajaca a calkowita konwersja na szeroki pasek nie usmiechalaby mi sie

TO nie JuEsEj gdzie sa gotowe kity altków do ich mega furmanek... Trzeba sie troszeczke napocic i najlepiej miec znajomego tokarza :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie jaki altek by pasowal do mojej viki A 1.8 z waskim paskiem gdzie mam 70 A , wersja 2.0 z klima 90A pasowalaby plug&play na mocowaniach ale tam juz zastosowano szeroki pasek i rolke napinajaca a calkowita konwersja na szeroki pasek nie usmiechalaby mi sie

Przecież możesz założyć w altku koło pasowe ze starego na wąski pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damian2933 o ile dobrze kojarzę, to nie było w Golf-iku III altka 90A napinanego sprężyną.

70A i poniżej były, ale mocniejsze już nie. Miały już inną łapę alternatora z napinaczem ( rolka ).

Do mnie o ile dobrze wiem, to pasuje od 1.8 i od 2.0 z klimą. Jeżeli tak, to pod tą łapę pasuje i 120A

Żeby nie było tak rużowo, to raczej mój pasek wielorowkowy nie pasuje, bo jest za kródki, bo będzie musiał jeszcze objąć rolkę napinacza ( teraz napina sam altek ).

Natomiast pasek właściwy pod te altki obejmował jeszcze sprężarkę klimy czego ja nie mam,

Te wiadomości nie są pewne na 100% dla tego pytam, czy ktoś coś modził z tym i co musiał porobić.

 

90A to minimum w moim przypadku jak coś. Bardziej uśmiechał by mi się 120A, zwłaszcza, że na wiosnę planuję bi-amp i wtedy 90A znowu było by prawie na styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak napisałem, u mnie w 1.8 łapa została stara do tego 120 A z TDI z 1996 r., pasek został stary, ale na styk, trochę rzeźby było, bo na górną śrubę założyłem, ale dół już nie. Pomogło napinacz alternatora z jakiegoś starego silnika (znalazłem na złomie) + docinałem tulejkę i póki co się nie luzuje. Łapy nie znalazłem na alledrogo od takiego TDI i musiałem się pomęczyć. Zresztą nie wiadomo, czy łapa z Diesla, ma takie samo mocowanie do silnika, chociaż to również idzie obejść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego golfa 1.8 było 70 amp i wpakowałem altek 120 amp od vr6 górne mocowanie pasowało rolka na pasek tez była odpowiedniej szerokości tylko pasek był na styk długości ale jakoś go założyłem na rolkę. jedynie dolne mocowanie wcale nie pasowało lecz dorobiłem z kawałka blachy napinacz i wszystko jest ok. fajnie ładuje i przy dobrym graniu są male spadki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już namiar na łapę do mojego silnika ( 2.0 ) od wersji z klimą.

Facet ma z altkiem 90A, ale wolał bym jednak 120A, tylko ten pasek mnie niepokoi. Bo mój pewnie będzie z krótki ( dodatkowo musi objąć napinacz ), a pasek od wersji z klimą za długi, bo nie mam sprężarki.

Kwestia czy da się dobrać jakiś wielorowkowy od innego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrącę się w temat :wink:

zmieniał może ktoś altek w silniku VW 1.9TDI 1Z (z klimą),

jeżeli tak to na jaki zmieniał i czy pasuje p&p

ja osobiście mam altek 90A , wiem też ze były montowane 120A w tym silniku ale to zależało od bogatszego wyposażenia auta.

fajnie by było mieć coś około 150A .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek, da się na bank coś dopasować :)

 

Robson990, wszystko dobrze, tylko nie wiem, czy pasek o tej szerokości będzie wystarczający do takiego altka 150 - 180 A (bo zdaje się i takie były w Sharanie VR6), bo tam zdaje się pasek jest o 2 rowki szerszy, jak również koła pasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapę alternatora od 2.0 z klimą mam już nagraną. Alternator 90A też facet ma, ale wolał bym jednak 120A

 

W 120A szerszy pasek jest dany właśnie po to, ze przy pełnym obciążeniu węższy pasek by się mógł ślizgać, bo większe opory stawia mocniejszy altek.

 

bogus1984 czyli łapę pod altek napinany sprężyną zostawiłeś i na nią zamontowałeś altek z napinaniem napinaczem ?

Jak i gdzie zamontowałeś dodatkowy napinacz i czy mógłbyś podrzucić jakieś zdjęcia tego wszystkiego na PW ?

Myślałem żeby dzisiaj jechać po tą łapę, ale jak by się dało do obecnej łapy zamontować alternator to było by też OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek, wywaliłem wcale sprężynę, zastosowałem patent tak jak Kolega wyżej napisał, znalazłem taki napinacz z płaskownika (stosowany np. w ciągnikach rolniczych Ursus :) ), ma on podłużny otwór, który służy do napinania paska, tulejkę wstawiłem w alternatorze na dolny uchwyt, żeby później jak napniesz pasek i będziesz skręcał mocno śrubę dolną, nie połamać alternatora.

 

Stochus, oryginalnie chyba 5 pk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak koszty są i bujanie się po szrtoach, żeby dobrać jakiś napinacz.

50zł to nie dużo za oryginalną łapę z napinaczem i teraz ten pasek mnie martwi.

 

Taka łapa z napinaczem, ale to jest w wersji z klimą i tutaj pasek jest dłuższy, bo jest jeszcze sprężarka klimy, a ja mnie mam.

http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/54/71/75/2854717551

[zdjecie zapożyczone z allegro]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...