Skocz do zawartości

Spadki napięcia


steki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z napięciem a właściwie to z jego spadkami..dość dużymi.

Sprzęt to:
Wzmacniacz - Lanzar Optidrive 500.2 od ZEDA

Głośnik - Emphaser xtreme T2 700W RMS

Kable - High Cable 35mm2 OFC + ANL bezpiecznik 120A
Akumulator 70Ah - mierzone napięcie 12,2 V

Mierzone ładowanie - 14,2 V (Altek 70A seria)

Dołożona masa z Aku do karoserii

 

Spadki mierzyłem dziś przy klemach oraz przy samym wzmacniaczu.. przy aku spadało do około 12V natomiast przy samym wzmacniaczu momentami aż do 8 V przy mocnym uderzeniu basu.

 

Poradźcie co jeszcze sprawdzić, co zmienić, co dołożyć żeby było ok.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten altek to biedniutki ,chyba już znasz powód spadki przy klemach do 12v.(mierzone na włączonym silniku?) Szukaj coś powyżej 100a bo nie wydali do aku 70ah(Aku zdrowy?). Jak kolega wyżej wszystkie styki popraw .Możesz dać pełne Big ,drugi przewód + do altka jak i masa silnik-altek buda .Naladuj akumulator bo jest niedoladowany i wtedy zmierz spadki przy włączonych odbiornikach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masa do wzmacniacza skąd w tej instalacji? Może radio robi już za rozetę po rca.. Napięcia to chyba na zgaszonym 12,2V na odpalonym 14,4.. chyba aku niedoładowane.. mam aktualnie ori altek 60A@3krpm aku74Ah i profilaktycznie raz na miesiąc latam pod prostownik.. "A przecież robię trasy 5km dziennie.."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziś trochę posprawdzalem i wyszło tak:

Ładowanie przy wyłączonych odbiornikach 14,4V

Spadki na średniej głośności przy aku max do 12,5V a przy piecu już do 10V

Po poprawieniu połączeń spadki przy aku bez zmian natomiast przy piecu wyrownaly się z aku czyli max do 12,3V

Najwięcej pomogło poprawienie masy pieca.

Myślę żeby dac jeszcze mase do pieca prosto z aku.

Co do BIG3 to zostało mi do puszczenia jeszcze tylko bezpośrednio z altka do aku ale to będę robił przy okazji zmiany altka na 120A.

 

Jakie w ogóle są dopuszczalne spadki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Polecam gruntowną diagnostykę całego systemu ładowania czyli (wartości w V):
Wartości prawidłowe
1) Napięcie ładowania bez obciążenia na akumulatorze 14,0 - 14,4
2) Napięcie ładowania bez obciążenia na alternatorze 14,1 - 14,5
3) Napięcie ładowania pod max obciążeniem na akumulatorze 13,6 - 14,1 w zależności od mocy alternatora
4) Napięcie ładowania pod max obciążeniem na alternatorze 13,7 - 14,2 w zależności od mocy alternatora
5) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą silnika a masą nadwozia - 0,0 - 0,02
6) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą nadwozia a masą akumulatora - 0,0 - 0,05
7) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą silnika a masą akumulatora - 0,0 - 0,07
8) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między plusem alternatora a plusem akumulatora - 0,0 - 0,1

Powyższe pomiary pozwolą w sposób wiarygodny ocenić sprawność regulatora napięcia jak i alternatora pkt 1-4 jak i spadki napięć masy pkt 5-7 oraz spadki napięć przewodu prądowego pkt 8

Dzięki takim pomiarom wymieniłem regulator , masę silnika i masę aku na 25mm2 , oraz dołożyłem do orginału przewód prądowy 12mm2 - między alternatorem a klemą

Jeżeli masz spadki napięć, to regulator na alternatorze widzi 14,4 a na aku trafia np tylko 13,6
Pomiar napięć różnicowych najbardziej obnaża takie ukryte niedomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Co do BIG3 to zostało mi do puszczenia jeszcze tylko bezpośrednio z altka do aku

 

I chyba jeszcze silnik-buda? Czyste styki, czyste klemy, pewne połączenia, żadnych prowizorek w stylu masy na blachowkręta... i o ile bateria i altek są w dość dobrym stanie to takich problemów być nie powinno... doładowywanie bateryjki raz na jakiś czas przy tak małym alternatorze też powinno być nawykiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


doładowywanie bateryjki raz na jakiś czas przy tak małym alternatorze też powinno być nawykiem ;)

 

:ok:

 

Nie wiem czy masz zamontowane czy nie , ale przy nieco niekorzystnym bilansie prądowym mogą pomóc światła do jazdy dziennej , oraz jeśli jest taka możliwość, podniesienie nieco obrotów biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 12,3V oczywiście na odpalonym silniku.

No tak jeszcze połączenie silnik-buda...przeoczyłem.

Altek tak jak pisałem planuje wymienić i tak na 120A a co do aku to niedawno kupowany od gościa który regeneruje i jest to żelowy "Warty" tak więc myślę że powinien być ok.

Co do dziennych to jest to nie potrzebne ponieważ auto jest typowo zlotowe.

 

Jeszcze takie pytanie, jaki dac kabel z altka do aku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


steki, dnia 24 Maj 2016 - 21:53, napisał:

Te 12,3V oczywiście na odpalonym silniku
 
To bardzo mało 

 

Z całym szacunkiem ale tyle to jest w większości instalek na zgaszonym silniku przy obciążeniu ( pomijam tutaj kolegów którzy mają mocniejsze instalacje) 

Że piec jeszcze to wytrzymuje  :szok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bardzo mało a wyobraz sobie że przed poprawą styków przy dość mocnym graniu spadało aż do 8V .. ;/

Co do BIG3 to czytałem bardzo dawno temu i nie pamiętam czy była jakaś podana tabelka jaki dac gruby kabel jeśli altek będę miał 120A ale zaraz poszukam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że napięcie spada pod obciążeniem, alternator nie zachwyca wydajnością na biegu jałowym. Dlaczego piec nie miałby wytrzymać12,3V? Napięcie w pełni naładowanego akumulatora wynosi 12,6V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...