facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

:)

Zdjęcie

dB Drag Racing Association w Polsce - konferencja na forum


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#41 dB Drag Racing

dB Drag Racing
  • Użytkownik
  • 514 postów
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 13 maj 2009 - 00:44

mysle ze jezeli EASCE udało sie ogarnac 2 konkurencje w jeden dzien to tu tez wszystko wypali

A co to ma do piernika ? W EASCE pomiary obsługiwało od 6 do 8 sędziów na wszystkich 8 kategorii (zsumowanych z obydwu konkurencji). Ilu będzie sędziów w Warszawie ?

O tym, że dB Drag Racing jest najstarszą imprezą SPLową na świecie nie muszę chyba pisać.


To może ja napiszę , że nie jest. dB Drag Racing powstał po dB Bracket Racing z ramienia IASCA. Pomysłodawcą dB Drag Racing nie był Wayne Harris aktualny prezes dBDRA.



Nam nic do tego ilu sędziów obsługuje zawody w organizacji EASCA. Jeżeli chodzi o Men's Day to zawody poprowadzą sędziowie, którzy prowadzili zeszłoroczne finały świata. Myślę więc, że nie musimy się martwić o ich profesjonalizm bądź sprawność i trafność oceny. Jeżeli jest jednak dla kogoś istotna ich ilość to mogę powiedzieć, że będzie ich 3 ( + dodatkowe wsparcie naszego personelu)

Co do historii turniejów ciśnieniowych to zgodzę się co do pierwszej części o IASCA (lecz ona nie funkcjonuje sprawnie w Europie). Poza tym tak naprawdę istotne tu jest który z turniejów osiągnął więcej od momentu powstania, a tu porównanie IASCA (funkcjonuje w 26 krajach) i dBDRA (funkcjonuje w 42 krajach) wypada już chyba jednoznacznie. Jeżeli natomiast chodzi o Wayne'a Harrisa to widzę, że powinieneś się chyba doszkolić bo prawda jest taka, że Wayne był również jednym z członków rady IASCA, z której to wystąpił by założyć organizację dB Drag Racing (w związku z niejasnymi regułami jakie panowały wówczas w IASCA). Na dowód tego wklejam parę linijek z biografii Wayne dostępnej na stronie www.dbdragracing.pl (polecam lekturę niestety w języku ang.)
"In 1990, Wayne served on the International Autosound Challenge Association's board of directors. He also participated as a contributing editor for Car Stereo Review magazine from 1989 to 1993."
"In 1994, Wayne promoted the first ever dB Drag Racing event. Since then, dB Drag Racing has evolved into one of the most exciting auto sound competiton formats ever devised."

[ Dodano: 2009-05-13, 01:49 ]

Można by wrzucić kilka fotek jak wyglądają takie zawody na Świecie aby zachęcić ludzi do db dragu i bass race.

Ale to chyba zostawimy na następny dzień :)


Jeżeli chodzi o foty to największe ich źródło to www.dbdragracing.com - na tej stronie zamieszczona jest relacja fotograficzna praktycznie ze wszystkich imprez na świecie.
Niemniej jednak będziemy starali się wybrać najciekawsze galerie i zamieścić je na naszej stronie www.dbdrag.pl . Z drugiej strony liczymy na to że już po tym sezonie będziemy mogli wypełnić te galerie zdjęciami z naszym rodzimych imprez.
Jeszcze w tym tygodniu na naszej stronie pojawi się galeria z Kolonii 2009 gdzie odbył się pokaz 10 najgłośniejszych aut w Europie startujących w formule dB Drag Racing
"GIVE ME MORE 181,7dB"- ALAN DANTE WF USA INDIANAPOLIS 2008

#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

:)

#42 barbus

barbus
  • Użytkownik
  • 205 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:zmieniła się.

Napisano 13 maj 2009 - 00:57

Jeżeli natomiast chodzi o Wayne'a Harrisa to widzę, że powinieneś się chyba doszkolić bo prawda jest taka, że Wayne był również jednym z członków rady IASCA, z której to wystąpił by założyć organizację dB Drag Racing (w związku z niejasnymi regułami jakie panowały wówczas w IASCA). Na dowód tego wklejam parę linijek z biografii Wayne dostępnej na stronie www.dbdragracing.pl (polecam lekturę niestety w języku ang.)
"In 1990, Wayne served on the International Autosound Challenge Association's board of directors. He also participated as a contributing editor for Car Stereo Review magazine from 1989 to 1993."
"In 1994, Wayne promoted the first ever dB Drag Racing event. Since then, dB Drag Racing has evolved into one of the most exciting auto sound competiton formats ever devised."


A co miał innego napisać w swojej biografi ;-).

To teraz jak już tak szkolimy się wzajemnie to ja polecam treść prawdziwą (niestety w języku angielskim):

Wayne didn't start dBDrag. Bruce Terrell, a Rockford Rep from Florida came up with the idea of dB drag racing. The first dB drag was at Daytona Beach during the 1994 Spring Break Nationals. I wrote the rules; it was called dB Bracket Racing. Walter Barno ran the contest. After that I convinced the IASCA BOD to put dB Drag Racing in the corner of the convention center and give SPL a chance. Garry Springgay who worked with me at Rockford built the first tower, politely referred to as "the toaster" or "the roaster" because we used (30) 250-watt Halogen security lights to make up each "light bar". AudioControl supplied the meters and Wayne was recruited to build the interface that worked between the meters and controlled the light towers. That is how Wayne became involved. I coined the name dB Drag following the '94 Finals and it was first used at the 1995 Finals. dB Drag was registered as a trademark in December 1995.

I get tired of hearing how Wayne invented dB Drag. At best it was collaboration... in reality he wasn't around in the beginning. He however has done a great job of promoting the event format and is cashing in on it now.

That said, IdBL is a better product. The classes make more sense from a system design and retail perspective.

p.s. Polecam sprawdzić znaczenie słów serve i promote. No offence ;-P
Szkoda czasu na to forum, napędzane bezmyślnością i hatersami. OVER na zawsze.

#43 dB Drag Racing

dB Drag Racing
  • Użytkownik
  • 514 postów
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 13 maj 2009 - 01:00

To może ja napiszę , że nie jest. dB Drag Racing powstał po dB Bracket Racing z ramienia IASCA. Pomysłodawcą dB Drag Racing nie był Wayne Harris aktualny prezes dBDRA.[/quote]

A tak na marginesie to jeżeli już łapiemy się za słówka to ja mówiłem o dB Dragu jako o najstarszym istniejącym turnieju ciśnieniowym a z tego co się orientuje to formuła dB Bracket Racing już nie istnieje.
Chciałbym jednak by ta dyskusja dotyczyła przede wszystkim tego co u nas w kraju, a o historii chętnie porozmawiamy jak będziemy mogli pochwalić się własną :)

[ Dodano: 2009-05-13, 02:14 ]
Wayne didn't start dBDrag. Bruce Terrell, a Rockford Rep from Florida came up with the idea of dB drag racing. The first dB drag was at Daytona Beach during the 1994 Spring Break Nationals. I wrote the rules; it was called dB Bracket Racing. Walter Barno ran the contest. After that I convinced the IASCA BOD to put dB Drag Racing in the corner of the convention center and give SPL a chance. Garry Springgay who worked with me at Rockford built the first tower, politely referred to as "the toaster" or "the roaster" because we used (30) 250-watt Halogen security lights to make up each "light bar". AudioControl supplied the meters and Wayne was recruited to build the interface that worked between the meters and controlled the light towers. That is how Wayne became involved. I coined the name dB Drag following the '94 Finals and it was first used at the 1995 Finals. dB Drag was registered as a trademark in December 1995.

I get tired of hearing how Wayne invented dB Drag. At best it was collaboration... in reality he wasn't around in the beginning. He however has done a great job of promoting the event format and is cashing in on it now.

That said, IdBL is a better product. The classes make more sense from a system design and retail perspective.

p.s. Polecam sprawdzić znaczenie słów serve i promote. No offence ;-P[/quote]

Nikt nigdy nie powiedział, że Wayne stworzył dB Drag Racing sam w swoim garażu. Był on jednak jednym z twórców tej formuły jak i założycielem organizacji dBDRA (jeżeli by nie był to Pan Bruce Terrell mógł by go oskarżyć o to, że urzywa nie swojej nazwy i nie swojego pomysłu). Bruce pozostał jednak przy IASCA by i nie zaangażował się w formułę dB Drag Racing co zrobił Wayne, który wypromował cały turniej na świecie. Co do słówek "serve" - służył - w tym wypadku jako sędzia i członek zarządu; "promote" - wypromował - czyli odwalił całą brudną robotę (nie jest bowiem problemem wymyślić formułę turnieju ciśnieniowego) Nie muszę już chyba wspominać o tym, że zdecydowana większość turniejów używa TERM-LABA (włącznie z EASCA) który jest stworzony i doskonalone przez firmę WAYNE HARRIS ENTERPRICE. Jeżeli chcesz więc zdyskredytować pozycję Wayne'a Harrisa to myślę, że będzie to cięższe niż ci się wydaje :) :)
"GIVE ME MORE 181,7dB"- ALAN DANTE WF USA INDIANAPOLIS 2008

#44 barbus

barbus
  • Użytkownik
  • 205 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:zmieniła się.

Napisano 13 maj 2009 - 01:15



A tak na marginesie to jeżeli już łapiemy się za słówka to ja mówiłem o dB Dragu jako o najstarszym istniejącym turnieju ciśnieniowym a z tego co się orientuje to formuła dB Bracket Racing już nie istnieje.
Chciałbym jednak by ta dyskusja dotyczyła przede wszystkim tego co u nas w kraju, a o historii chętnie porozmawiamy jak będziemy mogli pochwalić się własną :)


Istniejącym tak , nie najstarszym tylko pochodną starszego ;-)

Nam nic do tego ilu sędziów obsługuje zawody w organizacji EASCA. Jeżeli chodzi o Men's Day to zawody poprowadzą sędziowie, którzy prowadzili zeszłoroczne finały świata. Myślę więc, że nie musimy się martwić o ich profesjonalizm bądź sprawność i trafność oceny. Jeżeli jest jednak dla kogoś istotna ich ilość to mogę powiedzieć, że będzie ich 3 ( + dodatkowe wsparcie naszego personelu)


Kompetencje sędziów są mi znane i nie mają nic do mojego pytania. Zaciekawiło mnie ile "osób" będzie zaangażowanych przy obsłudze tych zawodów więc zapytałem, rozumiem że to tajemnica.
Szkoda czasu na to forum, napędzane bezmyślnością i hatersami. OVER na zawsze.

#45 dB Drag Racing

dB Drag Racing
  • Użytkownik
  • 514 postów
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 13 maj 2009 - 01:32

[quote=dB Drag Racing]
Nam nic do tego ilu sędziów obsługuje zawody w organizacji EASCA. Jeżeli chodzi o Men's Day to zawody poprowadzą sędziowie, którzy prowadzili zeszłoroczne finały świata. Myślę więc, że nie musimy się martwić o ich profesjonalizm bądź sprawność i trafność oceny. Jeżeli jest jednak dla kogoś istotna ich ilość to mogę powiedzieć, że będzie ich 3 ( + dodatkowe wsparcie naszego personelu)
[/quote]

Kompetencje sędziów są mi znane i nie mają nic do mojego pytania. Zaciekawiło mnie ile "osób" będzie zaangażowanych przy obsłudze tych zawodów więc zapytałem, rozumiem że to tajemnica.[/quote]

My nie mamy tajemnic. Jeżeli chodzi o ilość certyfikowanych sędziów to już napisałem wyżej będzie - 3. Natomiast jeżeli chodzi o o dodatkową pomoc to będzie tyle ile będzie potrzeba :) . Ciężko mi w tym momencie podać konkretną liczbę osób (na pewno kilka) Będzie to tak naprawdę uzależnione od tego czy uda się nam ustawić stoiska dB Dragu i Wojny w tym samym miejscu (część personelu jest wspólna). Były jednak problemy z otrzymaniem tak dużej powierzchni w jednym miejscu więc czekamy na decyzję.

Zobaczymy więc ilu tak naprawdę zawodników przyjedzie i wtedy będziemy mogli jeszcze w piątek zaplanować kto i gdzie będzie potrzebny.
Mam nadzieje, że to wyczerpująca odpowiedź.
"GIVE ME MORE 181,7dB"- ALAN DANTE WF USA INDIANAPOLIS 2008

#46 barbus

barbus
  • Użytkownik
  • 205 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:zmieniła się.

Napisano 13 maj 2009 - 01:59

Nie muszę już chyba wspominać o tym, że zdecydowana większość turniejów używa TERM-LABA (włącznie z EASCA) który jest stworzony i doskonalone przez firmę WAYNE HARRIS ENTERPRICE. Jeżeli chcesz więc zdyskredytować pozycję Wayne'a Harrisa to myślę, że będzie to cięższe niż ci się wydaje :) :)


Znowu nowy wątek. Co ma czujnik WHE do naszej jałowej dysputy na temat genezy turnieju. Co ma aktualna pozycja W.Harrisa do mojego sprostowania ? Trafiłem w jakiś czuły punkt ?

Napiszę jasno: To czego dokonał W.H. jest ogromnym osiągnięciem na skale światową ale nie ma nic wspólnego z tematem.

Nikt nigdy nie powiedział, że Wayne stworzył dB Drag Racing sam w swoim garażu. Był on jednak jednym z twórców tej formuły jak i założycielem organizacji dBDRA (jeżeli by nie był to Pan Bruce Terrell mógł by go oskarżyć o to, że urzywa nie swojej nazwy i nie swojego pomysłu).


Ponownie i w kółko to samo. Nigdzie nie napisałem ,że W.H. nie jest założycielem dBDRA.

To jak się rozliczyli z udziałów pomysłodawcy nie jest naszą sprawą i nie zawsze wszystko trzeba rozwiązywać na drodze sądowej. Na marginesie nie muszę wspominać (bardzo spodobało mi sie takie dyskretne wtrącanie nowego toru dyskusji) , że nie chodziło mi tu o pana Terrell'a a autora listu.

[ Dodano: 2009-05-13, 03:03 ]

My nie mamy tajemnic. Jeżeli chodzi o ilość certyfikowanych sędziów to już napisałem wyżej będzie - 3. Natomiast jeżeli chodzi o o dodatkową pomoc to będzie tyle ile będzie potrzeba :] . Ciężko mi w tym momencie podać konkretną liczbę osób (na pewno kilka) Będzie to tak naprawdę uzależnione od tego czy uda się nam ustawić stoiska dB Dragu i Wojny w tym samym miejscu (część personelu jest wspólna). Były jednak problemy z otrzymaniem tak dużej powierzchni w jednym miejscu więc czekamy na decyzję.

Zobaczymy więc ilu tak naprawdę zawodników przyjedzie i wtedy będziemy mogli jeszcze w piątek zaplanować kto i gdzie będzie potrzebny.
Mam nadzieje, że to wyczerpująca odpowiedź.


Nie prosiłem o sok z ironii. Wszystko jasne. Myślałem , że jest już jakaś ilość ustalona.

p.s. Gubisz gdzieś kod od quoty w ferworze walki :) przez co trudniej jest się połapać.

Polecam się po przespanej nocce.
Szkoda czasu na to forum, napędzane bezmyślnością i hatersami. OVER na zawsze.

#47 dB Drag Racing

dB Drag Racing
  • Użytkownik
  • 514 postów
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 21 maj 2009 - 19:00

ZAMIESZCZAM PYTANIA KTÓRE OTRZYMALISMY OSTATNIO NA MAILA BYĆ MOŻE BĘDZIE TO POMOCNE DLA KOGOŚ
PZDR

- czy podczas pomiaru cisnienia samochod bedzie mugl być odpalony, jest
> to seryjne audi a4 b5 z silnikiem 1.6? TAK REGULAMIN BASS RACE DOPUSZCZA URUCHOMIONY SILNIK JEŻELI OBROTY NIE PRZEKRACZAJĄ 2000ob./min.
> - czy podczas pomiru cisnienia ma grać caly system car audio samochodu
> czy tylko i wyłącznie subwoofer? GRAĆ MOŻE CAŁY SYSTEM JEDNAK MIERNIK W TURNIEJU BEDZIE MIERZYŁ TYLKO PASMO SUB SONICZNE. MAKSYMALNA CZĘSTOTLIWOŚĆ W JAKIEJ UZNAWANY BĘDZIE WYNIK TO 80Hz
> - czy podczas pomiaru mogą być złożone tylnie siedzenia?
> - czy piosenka ktora wybiore do pomiaru mozna np przewinac i puscic od
> danego momentu albo poprostu wyciac ten konkretny kawałek i nagrac na
> płyte? , TAK MOZE PAN USTAWIC DOWOLNE 30 SEKUND UTWORY. PROSZE JEDNAK MIEC NA UWADZE FAKT ZE IMPREZA W WARSZAWIE BEDZIE TURNIEJEM 3X (o randze 3) CZYLI JEST TO TURNIEJ MULTIPUNKTOWY NA KTÓRYM MUSI BYĆ URZYWANA OFICJALNA PŁYTA BASS RACE
> - czy można być w aucie podczas pomiaru? TAK O ILE MA PAN SŁUCHAWKI OCHRONNE NA GŁOWIE BADŹ NIE PRZEKRACZA PAN 130dB
> - o co chodzi z tym ze jak zakwalifikuje sie dalej to trzeba byc caly
> czas na imprezie, samochod musi tam zostac na 3 dni czy poprostu ze
> trzeba przybyc na kazdy dzień? SAMOCHÓD MUSI STAC NA IMPREZIE DO ZAMKNIĘCIA BRAM DLA PUBLICZNOŚCI W DANYM DNIU IMPREZY. PO ZAMKNIECIU BRAM MOZE PAN WYJECHAĆ AUTEM LECZ MUSI SIĘ PAN POJAWIC NASTĘPNEGO DNIA PRZED OTWARCIEM BRAM DLA PUBLICZNOŚCI

[ Dodano: 2009-05-21, 20:31 ]
:] UWAGA UWAGA UWAGA :orany:


Z RACJI NA BARDZO DUŻĄ LICZBĘ ZAPYTAŃ ODNOŚCIE RUCHU SAMOCHODÓW NA TURNIEJU MEN'S DAY CHCIAŁBYM ZAMIEŚCIĆ OFICJALNY STATUS JAKI UDAŁO SIĘ USTALIĆ NA DZIEŃ DZISIEJSZY:
1. SAMOCHODY ZAWODNIKÓW BĘDĄ MOGŁY WJEŻDZAĆ NA TEREN IMPREZY W PIĄTEK W GODZINACH 10:00-15:00
2. ZAWODNICY KTÓRZY NIE PRZYJADĄ NA PIĄTEK BĘDĄ MOGLI WJECHAĆ I ZAREJESTROWAĆ SIĘ NA TURNIEJ W SOBOTĘ W GODZINACH 7:00-8:30
3. TEREN IMPREZY BĘDZIE MOŻNA OPUŚCIĆ SAMOCHODEM KAŻDEGO DNIA LECZ BĘDZIE MOŻNA WYJECHAĆ Z TERENU TURNIEJU RÓWNIEŻ W OKREŚLONYCH GODZINACH:
PIĄTEK: PO GODZINIE 22:00 POWRÓT MUSI NASTĄPIĆ W SOBOTĘ W GODZINACH 7:00-8:30
SOBOTA: PO GODZINIE 22:00 POWRÓT MUSI NASTĄPIĆ W NIEDZIELĘ W GODZINACH 7:00-8:30
NIEDZIELA: PO GODZINIE 20:00
"GIVE ME MORE 181,7dB"- ALAN DANTE WF USA INDIANAPOLIS 2008

#48 fanatix

fanatix
  • Użytkownik
  • 441 postów
  • Lokalizacja:Polska

Napisano 09 czerwiec 2009 - 12:39

Mam troche głupie pytanie;
na jakiej zasadzie działa miernik przy pomiarze BASS RACE, bo tam wynik ( o ile dobrze kombinuje) stanowi średnią z 30 sekund, czy program to przelicza automatycznie, czy potem sedziowie skrobią coś na kartkach, czy po prostu zapamietuje najwyższy wynik, czy trzeba od początku do końca grać na maximum możliwosci?

#49 democar.pl

democar.pl
  • Użytkownik
  • 314 postów
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 09 czerwiec 2009 - 17:43

W Bass Race wynik to średnia z 30 sek. Program to sam przelicza.
Czyli, np. w kategorii 120 do 129,9 masz na koniec pomiaru 129,9 to masz najwyższy wynik i nie można już lepiej. :)

#50 dBmax

dBmax
  • Użytkownik
  • 366 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piotrków tryb.

Napisano 11 czerwiec 2009 - 01:42

w bass race program uśredia wynik
czyli jest co najmniej 4, 5 dB niższy niż przy pomiarze max ciśnienia
po za tym puszcza się dowolną muzykę a nie częstotliwość
na wyświetlaczu pokazywana jest średnia co 1s i ta średnia nie może przekroczyś przedziału w jakim się startuje

#51 invalid

invalid
  • Użytkownik
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 11 czerwiec 2009 - 20:27

Pytanie odnośnie "przestrzału" w Bass Race. Z regulaminu wynika, że nie można przekroczyć górnej granicy przedziału, w którym się startuje. Ale chodzi o to, że średnia wartość nie może przekroczyć tej granicy czy chwilowa?

AS PM/4
AS HS 28 + HX165 Phase + HX165 Dust + FWHX
DD T1508 > DD 3512e D1.5


#52 dBmax

dBmax
  • Użytkownik
  • 366 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piotrków tryb.

Napisano 11 czerwiec 2009 - 22:40

średnia mierzona co 1s nie może przekroczyć przedziału
więc trzeba bardzo delikatnie podgłaszać
i patrzeć co robi rywal obok
wygrywa nie zawsze lepszy ale ten z mocniejszymi nerwami

#53 zip

zip

    Hrabia

  • Użytkownik
  • 1476 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wawa

Napisano 12 czerwiec 2009 - 00:00

srednia

Wiem ale nie powiem


#54 fanatix

fanatix
  • Użytkownik
  • 441 postów
  • Lokalizacja:Polska

Napisano 23 czerwiec 2009 - 17:21

Nastepne pytanie;
Jeżeli w Poznaniu startowałem w Super Street 1-2 , to czy w Łodzi moge wystartować w Street A lub B.

#55 niunius

niunius
  • Użytkownik
  • 225 postów
  • Lokalizacja:Chojnów

Napisano 23 czerwiec 2009 - 19:31

Pewnie możesz, ale zaczynasz chyba zbierać punkty od nowa.
Emerytowany były Mistrz Polski w zabytkowej organizacji i były jakiś Vice w aktualnie działającej :P

#56 fanatix

fanatix
  • Użytkownik
  • 441 postów
  • Lokalizacja:Polska

Napisano 23 czerwiec 2009 - 19:40

A ty myślisz że ile ja mam tych punktów, 400?
I tak nie będe jechał na mistrzostwa europy!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych