Skocz do zawartości

Astra G - na początek Instalacja


kobart
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, po dłuższym czasie czytania i przeglądania forum, kompletowania klocków, przyszedł czas na rozpoczęcie budowy systemu CA u mnie w aucie. Przedstawiam relację z pierwszego etapu montażu, jakim było położenie instalacji.
 
Pacjent:

post-7899-0-22359300-1448226362_thumb.jpg

Przewody zasilające to spawarka 35mm2, puszczone w oplocie, wszystkie końcówki prócz zaciskania zostały zalutowane.
 
Na początek podłączamy masę, podpiąłem się pod śrubę fotela z tyłu. Zarówno blacha auta, jak i śruba i metal fotela został obdarty z lakieru do gołego metalu. Przewód masowy zaciśnięty w miedzianym konektorze, zalutowany przy konektorze i przy końcówce tulejkowej.

post-7899-0-41530300-1448226126_thumb.jpgpost-7899-0-59976700-1448226131_thumb.jpgpost-7899-0-50843700-1448226139_thumb.jpgpost-7899-0-00451600-1448226145_thumb.jpg

 

Tutaj finalnie przewody w bagażniku, zarobione i gotowe do wpięcia do rozety, ale o tym później.

post-7899-0-26074600-1448226152_thumb.jpg

 

Przewód plusowy puszczony pod tylnym siedzeniem do progu pasażera, newralgiczne przepuszczenia przewodu w ciasnych miejscach zabezpieczone dodatkowo taśmą parcianą w celu zminimalizowania niebezpieczeństwa przetarcia i zwarcia do masy.

post-7899-0-30935500-1448226157_thumb.jpgpost-7899-0-88598600-1448226163_thumb.jpgpost-7899-0-97675100-1448226169_thumb.jpg

 

Dalej progiem pasażera, koło dmuchawy i wchodzimy do komory silnika.

post-7899-0-96741300-1448226176_thumb.jpgpost-7899-0-30017100-1448226183_thumb.jpg

 

W komorze silnika wywierciłem dziurę w ścianie grodziowej, wkleiłem przepust gumowy i przez niego puściłem przewód zasilający. Przewód przed i za przepustem został owinięty taśmą parcianą w celu jego zblokowania przed przesuwaniem, co mogłoby skutkować przetarciem w przyszłości.

post-7899-0-18024100-1448226284_thumb.jpg

 

Dalej przewód umieściłem w peszlu w celu jego dodatkowego zabezpieczenia w komorze silnika. Przed bezpiecznikiem został zakończony końcówką tulejkową i złapany trytytką do innych przewodów w celu zabezpieczenia przed niepożądanym ruchem.

post-7899-0-58837400-1448226289_thumb.jpgpost-7899-0-23761500-1448226295_thumb.jpgpost-7899-0-60541300-1448226299_thumb.jpgpost-7899-0-88200700-1448226304_thumb.jpg

 

Oprawa bezpiecznika została przytwierdzona do wcześniej wykonanego uchwytu trytytką. Pewnie tutaj się zaraz posypią gromy, ale zabieg ten jest celowy, ponieważ uchwyt, który wykonałem dla oprawy jest metalowy i jest przykręcony do blachy. W momencie montażu bezpiecznika przy jego przypadkowym zetknięciu ze śrubą mocującą oprawę bezpiecznika mięlibyśmy zwarcie i tylko dlatego trytyta.

post-7899-0-31741600-1448226309_thumb.jpg

 

Tutaj już finalny montaż pod maską, przewód na razie niepodłączony bo nie ma takiej potrzeby, wszystko przygotowane i czeka na resztę gratów.

post-7899-0-20885500-1448226314_thumb.jpgpost-7899-0-74869500-1448226319_thumb.jpg

 

Zamontowana tymczasowo rozeta w bagażniku. Docelowo ma być zabudowa, dlatego też i przewody dużo dłuższe na chwilę obecną. Najpierw przetestuję parę klocków w instalacji, wybiorę najlepsze i wtedy zacznę budować zabudowę.

post-7899-0-89913900-1448226328_thumb.jpgpost-7899-0-89445500-1448226278_thumb.jpg

 

Dziś z rana wykonałem też hand-made sygnałówki na wtykach oczywiście AIV i przewodzie instrumentalnym Red Music INS101.

post-7899-0-57126700-1448226360_thumb.jpgpost-7899-0-56802900-1448226354_thumb.jpgpost-7899-0-75126700-1448226347_thumb.jpg

 

Tyle z pierwszego etapu montażu ode mnie. Na chwilę obecną radio na jakim system zostanie na początku uruchomiony to Pioneer DEH-5100UB, docelowo DEH-80 PRS.

 

Obecnie jestem na etapie kompletowania środków finansowych na maty do drzwi i na pierwszy zestaw odseparowany. Wybór na początek padł na Excursion SX-6C, wiem wiem, że to niska półka, ale na początek zabawy powinno wystarczyć. Docelowo będę czegoś szukał w używce sprawdzonego, jeśli uda się upolować w używce i w pewnym stanie MT 6 lub DLS R6A to excursiony pójdą w odstawkę jako pierwszy system. Co będzie dalej wyjdzie w praniu, na razie cieszę się, że ruszyłem z pracą po paru miechach kompletowania wszystkiego.

 

Krytykę oczywiście jak zawsze przyjmę na klatę, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

no ok ale moim zdaniem dział wasze instalację na logicznie rozumowanie obejmuje wszystko od pkt A do pkt B

A nie zaczęła się dyskusja i zobaczymy co dalej Kiedy ciekawe.

Dlaczego niby? Po to jest forum by doświadczeni użytkownicy mogli oceniać i doradzać w trakcie budowy, tak by można było poprawiać ew. błędy na bieżąco, a nie jak już wszystko jest ukończone 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki to urok, jak pokażesz już ukończoną instalację to usłyszysz "czemu tak a nie tak", jak założysz temat z pytaniem jak coś zrobić to usłyszysz "czytaj, było na forum", jak założysz temat w trakcie prac to usłyszysz "po co pokazujesz nie skończoną instalację"... Nie dogodzisz wszystkim :) 

 

Widać, że starasz się o poprawność instalacji ale czy prawy próg był dobrym torem dla zasilania? Z tego co pamiętam to z lewej strony jest mnóstwo miejsca a prawa strona wtedy zostaje czysta dla sygnałowych i/albo głośnikowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzać ze przykładasz sie do instaliki :) jest dobrze a koncówki tulejowe też zalutowałeś ? 

Końcówki też zalutowane na beton :)

 

 

Ok początek dobrze ogarnięty ale zakładasz temat nie skończony do końca tzn stacja,system,wygłuszenie furtek. Wtedy lepiej wszystko skleja się w 1 całość

Mogłem zrobić wszystko za jednym pociągnięciem i zamiast kłaść porządne kable w oplocie, mogłem położyć 10mm2 na odwal się i wszystko położyć na gorszym osprzęcie wtedy by mi starczyło na dekarkę na drzwi i na głośniki do furtek. Wolę robić dokładnie i wszystko po kolei a na porządnych podzespołach, jeszcze w grudniu pojawią się furtki i jak starczy mamony to i głośniki. Radio na razie zostaje takie jak jest, docelowo wszystko ma iść w aktywce więc i radio się zmieni, peace.

 

To jest Turbo... 1.7 :wink:

W ramach uściślenia Isuzu :)

 

 

 

Widać, że starasz się o poprawność instalacji ale czy prawy próg był dobrym torem dla zasilania? Z tego co pamiętam to z lewej strony jest mnóstwo miejsca a prawa strona wtedy zostaje czysta dla sygnałowych i/albo głośnikowych.

 

Wierz mi, że długo nad tym myślałem, miałem rozebraną i lewą i prawą stronę auta, wyciągnięte fotele i nie dałbym rady lewą stroną. U mnie lewą stroną idzie full kabli, które sam kładłem, m.in. wiązka poziomowania ksenonu, grzanie foteli, alarm i nie ma tam miejsca już na zasilający do CA.

 

Sygnałówki będę kładł środkowym tunelem pod tapicerką tylko martwi mnie jedna rzecz bo jest tam sterownik poduszek i boję się o zakłócenia. Lewy próg dla sygnałówek odpada bo jest tam sporo kabli zasilających.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz swoją Teorię nie wnikam ale zastanawia mnie Jedno :/ przeważnie Ako w każdym aucie ( no prawie ) jest z Lewej Strony ( patrząc Od Kabiny ) i zastanawia mnie Jedno ? Dlaczego puściłeś kabel prądowy Lewą stroną ? Jak zawsze Więcej Miejsca jest praktycznie w Prawym Progu(ale jak to mówią jaki Kraj taki Obyczaj),Dwa ty się nie użalaj chłopie nad tymi Kablami i instalacją nie wiadomo jak Byś miał system za 10 tys złotych  :kwasny:  Ja mam Prądowy 21mm Od Spawarki 100 miedź i nie przeżywam jak ty,głośnikowe Kable 2mm Kwadrat 2 Ekranowe,RCA tak Samo 2 Ekranowe , system za 1100zł i Wszystko Gra Idealnie żadnych szumów spadków mocy ani charczenia nic a Ty tutaj przeżywasz nie wiadomo co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widac, ze sie przykladasz i oby tak do konca :)

Co do strony umiejscowienia kabla zasilajacego nie powinno byc zbednych komentarzy skoro to przemyslales. Tez puscilem prawym bokiem i az sie boje co to bedzie jak userzy zobacza moja instalke w tym dziale :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz swoją Teorię nie wnikam ale zastanawia mnie Jedno :/ przeważnie Ako w każdym aucie ( no prawie ) jest z Lewej Strony ( patrząc Od Kabiny ) i zastanawia mnie Jedno ? Dlaczego puściłeś kabel prądowy Lewą stroną ? Jak zawsze Więcej Miejsca jest praktycznie w Prawym Progu(ale jak to mówią jaki Kraj taki Obyczaj),Dwa ty się nie użalaj chłopie nad tymi Kablami i instalacją nie wiadomo jak Byś miał system za 10 tys złotych :kwasny: Ja mam Prądowy 21mm Od Spawarki 100 miedź i nie przeżywam jak ty,głośnikowe Kable 2mm Kwadrat 2 Ekranowe,RCA tak Samo 2 Ekranowe , system za 1100zł i Wszystko Gra Idealnie żadnych szumów spadków mocy ani charczenia nic a Ty tutaj przeżywasz nie wiadomo co

Nie widze tu zadnego uzalania i mysle ze najwyzszy czas skonczyc bezproduktywna dyskusje, pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nie znam ale..:P Dziwi mnie miejsce przepuszczenia kabla plusowego.. Może to i diesel i ma mało miejsca pod maską.. Ale nie lepiej było znaleźć jakiś otwór technologiczny z zaślepką i tamtędy go przeprowadzić? Bez wiercenia i estetycznie..?? W ostateczności wyjść z kabiny miejscem gdzie idzie wiązka pod maskę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nie znam ale.. :P Dziwi mnie miejsce przepuszczenia kabla plusowego.. Może to i diesel i ma mało miejsca pod maską.. Ale nie lepiej było znaleźć jakiś otwór technologiczny z zaślepką i tamtędy go przeprowadzić? Bez wiercenia i estetycznie..?? W ostateczności wyjść z kabiny miejscem gdzie idzie wiązka pod maskę??

Dołączam się do pytania, reszta zapowiada się obiecująco  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Też się nie znam ale.. :P Dziwi mnie miejsce przepuszczenia kabla plusowego.. Może to i diesel i ma mało miejsca pod maską.. Ale nie lepiej było znaleźć jakiś otwór technologiczny z zaślepką i tamtędy go przeprowadzić? Bez wiercenia i estetycznie..?? W ostateczności wyjść z kabiny miejscem gdzie idzie wiązka pod maskę??
Pierwsze na co zwróciłem uwagę to właśnie to niefortunne miejsce przejścia kabla. Po za tym profi robota :ok:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lutowanie tulejek zaciskowych też mnie lekko dziwi.. Ale jeśli padło pytanie czy są zalutowane może jednak tak się robi.. Zawsze wydawało mi się ze są lepsze niż cynowanie przewodu bo w nich są miększe a jednak się nie ucinają żyły przy dokręcaniu  i lepiej się układają w zacisku.. A po cynowane są twardsze mniej podatne przez co mniejsza powierzchnia styku jednak.. Nie żebym się czepiał. Pytam z ciekawości.. Chociaż aktualnie mam dylemat, lekkie OT: Bo na przewodach do rozet na przednie wzmacniacze mam tulejki nieizolowane ale bardziej energetyczne (grubościenne) czyli 16mm2 w grubej tulejce vs. śrubka M6xL6mm.. :D Więc cała ta piękna teoria i doświadczenie jak krew w piach..;P 

Ps. Owszem prace zapowiadają się obiecująco..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze na co zwróciłem uwagę to właśnie to niefortunne miejsce przejścia kabla. Po za tym profi robota :ok:

Pewnie nie raz będzie możliwość obgadania dokładnie Twoich wątpliwości na warszawskim spocie, to wyjaśnisz mi co i jak, póki co miło słyszeć że się podoba i daje to kopa do dalszej pracy :idea:

 

Postaram się krótko wyjaśnić czemu przewód plusowy tędy a nie inną drogą. U mnie w ścianie grodziowej jest tylko jedna zaślepka technologiczna (miejsce na linkę od gazu, której w dieslu nie ma bo gaz jest elektroniczny), którą wykorzystałem już dużo wcześniej do pociągnięcia różnych instalacji pod maskę i nie ma możliwości przeciągnięcia nią już przewodu zasilającego. Kratka przez którą przechodzi kabel jest plastikowa i nie ma strachu, że przewód gdzieś zewrze do masy, a jeśli chodzi o estetykę tego co widać pod maską to wydaje mi się być zachowana, bo właśnie po to założyłem gumowy przepust żeby wyglądało to schludnie.

 

Jeśli chodzi o lutowanie tulejek zaciskowych to lutowałem je tylko na końcu tam gdzie po włożeniu wystają przewody, nigdzie indziej. Cała tuleja wewnątrz jest wypełniona przewodem i nie ma tam grama cyny, foto poglądowe żeby było jaśniej o co chodzi :wink:

post-7899-0-50843700-1448226139_thumb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kablomania to podstawa, lepiej zrobic raz a porządnie, bo później jeszcze raz rwac wszystko to porażka. 

 

Na razie nie ma się bardzo do czego przyczepic. 

 

Życzę powodzenia i wytrwałości bo odwdzięczy się to przyjemną grą.

 

Robic swoje i do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Astrze ale w signum i Vectrach jest duża przelotka przy linkach od drążka zmiany biegów. Mi wlazly tamtędy 2x53mm2 :)

 

Zacząłeś od dobrej strony pomijanej przez wielu na początku :ok:

 

P.s. Ja nie zalutowuje tulejek bo to utwardza linkę w środku i potem cienka śruba terminala ma problem zgnieść ja bez problemu i ułożyć tulejkę w terminalu. Piszesz ze niby zalutowujesz tylko końcówkę ale zawsze kabel zassie trochę cyny do środka. Never mind :) zapowiada się nieźle.

 

Pamiętaj ze prawdziwego faceta poznaje się nie po tym jak zaczyna ale jak kończy :hyhy::wink:

 

:zdrowko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...