Piciu81 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Możesz też sprawdzić pod samym radiem. Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobart Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Trochę dzisiaj pogrzebałem w audio i wnioski są takie: pionek miał naruszone jedno gniazdo chinch i po jego poprawieniu zakłócenia póki co ustały. XM mimo poprowadzenia dodatkowych chinch z dala od jakichkolwiek przewodów dalej łapał zakłócenia po włączeniu wycieraczek. Doprowadziłem dodatkową masę kabelkami od zasilania wzmaka do chinch i zakłócenia znacznie się zmniejszyły, tzn. na wyciszeniu słychać dalej lekkie "pyknięcie" gdy załączam wycieraczki, natomiast przy wyższych głośnościach jest to już nie słyszalne, co nie oznacza że nie występuję. Czyli jak dobrze rozumiem, XM musi iść na przejrzenie do jakiegoś speca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Passat_EQ Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 1)Sygnał z radia do wzmacniacza to nic innego jak zmiana napięcia w czasie (tego na RCA)2)W autach osobowych niekiedy czesc komponentow w desce rozdzielczej zasilanych jest jakby "z jednego kabla" minusowegoMoze sie zdazyc ze pomiar minusa w okolicy radia a minusa na akumulatorze(róznica napięcia miedzy tymi punktami) pokaze 0,5V mimo ze słowo "masa" wskazywałoby cos innego. Załączenie wycieraczek moze spowodowac, ze ten spadek wyniesie np. 0,6v i to nawet w sytuacji gdy radio jeszcze nie jest włączone.Taka zmiana napięcia z 0,5 do 0,6 moze ujawnic sie poprzez "pykniecie" w głosnikach. Bardzo szybka zmiana tego napięcia, moze brzmiec jak pisk.Byłem swiakiem, jak w instalacji jednego forumowicza dwa identyczne wzmacniacze róznie reagowały a powodem reakcji jednego z nich była roznica potencjałow minusa radia i minusa wzmaka na poziomie 0,7V. Przez mase RCA płynął prąd w okolicach 0,5A i to tylko w jednym wzmaku, mimo, ze oba były jednakowe (jakies róznice w budowie)Reasumujac:moze sie okazac ze radio ma słabe zasilanie. Najlepiej dac mu zasilanie albo chociaz minus bezposrednio z aku, z pominieciem oryginalnej kostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobart Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Widzisz tego jeszcze nie sprawdziłem, a masz rację zasilanie na radio idzie w tej chwili z ori kostki. Mogę minus zamiast z aku dać z rozety z bagażnika, gdzie podpiętę są wzmaki? Nie będzie to miało lepszego efektu w sensie ewentualnych spadków napięć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djpeterek Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Ćwiczyłem to na kilku autach minut radia zawsze tam gdzie minut wzmacniaczy inaczej cuda się dzieją . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Sprostowanie po podpieciu do pionka slychac tez bardzo ale to bardzo minimalny swist ale nie ma zaklocen od wycieraczek. Na xmie nawet jak lampka sie wygaszala na wylaczonym silniku to trzeszczalo w glosnikach. Na poczatek zaczne od podpiecia radia do rozety w bagazniku i zobacze co sie bedzie dzialo. Jesli nie pomoze to wypruje wszystkie kable glosnikowe i sygnalowe i bede kombinowal. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Który to XM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobart Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 3025 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Ćwiczyłem to na kilku autach minut radia zawsze tam gdzie minut wzmacniaczy inaczej cuda się dzieją Teraz po naszemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djpeterek Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Dużo razy jak pojawiały się zakłócenia wymiana piecy nie pomagała i rca do podciągnięcie masy radia do tej samej masy gdzie są podłączone piece. Zakłócenia ustępowały aczkolwiek nie jest to regułą. Dużo też robią klemy stare luźne złączki masa na budę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frobek Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 W jednym manualu do wzmacniacza Rainbow znalazłem taki oto schemat: Warto tak właśnie zasilać poszczególne elementy instalacji, rozwiązuje to dużo potencjalnych problemów z zakłóceniami. Nawiązując jeszcze do wzmacniacza, jesteś pewien że nie masz uszkodzonego połączenia masy gniazd RCA z płytą wzmacniacza?Tak wygląda obwód wejściowy w Twoim wzmacniaczu, nie ma bezpośredniego połączenia masy sygnału z masą wzmaka. Robi się tak po to, żeby eliminować zakłócenia właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobart Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Dziś znowu się wziąłem za grzebanie i takie kwiatki wyszły: Podpiąłem masę radia bezpośrednio do aku a XM podpięty do rozety w bagażniku do której masa jest podana z budy -> brak poprawy. Podpięta masa radia do rozety w bagażniku tam gdzie XM -> brak trzasku załączania wycieraczek ale pozostał świst silnika w wysokotonowych przy dodawaniu gazu, po spięciu masy RCA wzmaka z masą jego zasilania brak poprawy. Pociągnąłem masę bezpośrednio z aku do rozety, radio i wzmaki biorą masę z tej samej rozety -> dalej świst silnika. Spięcie dodatkowo masy RCA wzmaka z zasilaniem brak poprawy. Dopięcie do rozety dodatkowo wcześniejszej masy z budy -> to samo. Po podpięciu wysokotonowych do pionka na tych samych RCA i w standardowej mojej konfiguracji, czyli masa do wzmaków z budy, radio w ori instalacje, ani grama zakłóceń na wysokotonowych . Nie podpiąłem jeszcze tylko plusa radia z rozety z bagażnika. Moje wnioski, wzmak do przeglądu, muszę spiąć wysokotonowe z tego XMa bo strasznie mi się podoba dźwięk z niego. Sugestie mile widziane, ale chyba diagnoza już jest znana. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djpeterek Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Jeszcze ma znaczenie masa z aku na budę i na silnik czyste konektory i oczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobart Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Big 3 już dawno w aucie zrobione, jest masa od altka do aku i z aku na budę, plus z altka też pociągnięty do aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djpeterek Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 ja wierzyłem ze piece RF są delikatne ale nowe Mosconi AS100.2 też potrafił łapać zakłócenia to wszystko przećwiczyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobart Opublikowano 28 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 Problem zakłóceń rozwiązany, XM już bangla na pokładzie Poszukiwań było wiele, a powód zakłóceń błahy. Podejrzeń było wiele, łącznie z uszkodzonym radiem. Mierzyłem miernikiem, szukałem, zmieniałem RCA, ciągnąłem nowe kable zasilające "na krótko", bez rezultatu. W końcu po pomiarach wykonanych pod okiem, a raczej uchem bo wszystko odbywało się przez tel, kolegi frobek doszedł on do wniosku, że problem leży gdzieś w masie. Poczyściłem wszystkie połączenia masy do budy, altka i do aku i jak ręką odjął, XM zaczął grać nie łapiąc żadnych zakłóceń. Wielkie podziękowania dla kolegi frobek, bo bez jego sugestii jeszcze długo bym szukał co nie gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a5150g Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 ja wierzyłem ze piece RF są delikatne ale nowe Mosconi AS100.2 też potrafił łapać zakłócenia to wszystko przećwiczyłem.Cos w tym jest. Podłączone na krótko i bałaganie kabli 100.4 szumił i było "pyk" przy wyłączaniu. Na gotowo z porządkiem kabli i zarobieniem końcówek oba problemy znikły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.