Skocz do zawartości

Brak sił i pomysłów na zakłócenia....


mavverickk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że taki temat był poruszany miliony razy i zazdroszczę tym którym udało się go rozwiązać. Ja jednak po przeczytaniu milionów postów, poradników, porad, zaleceń, itp, itd... nie mam rozwiązania a śist jak był tak jest... Do rzeczy.

 

 Zaczęło się wszystko pewnego pięknego letniego dnia w 2014 roku... jadąc do pracy słuchałem sobie mojej ulubionej muzyki :) podjechałem do pracy, jak zawsze wyłączyłem samochód i poszedłem zarabiać. Po wyjściu z pracy i przekręceniu kluczyka w stacyjce, prawiewyrwałem drzwi żeby ucieć, usłyszałem trzask i tak jakby radio na maksa było podgłośnione strasznie głośne buczenie grubym basem z suba i wszystkich głośników. Żeby zajechać do domu musiałem odpiąć zasilanie wzmacniacza, bo nie dałoby się jechać. Po powrocie do domu podłączyłem ponownie i zdziwko... Gra, no to odpalam silnik i aż mi sie zachiewa płakać bo słysze świst (tak, tak... taki jak zawsze wzrastający z obrotami itp, włączam światła bardziej buczy, nawiew zakłócenia, kierunek zakłócenia, mianowicie każde urządzenie elektryczne słychać. Wyłączam silnik, niestety dalej słychać wszystko oprócz świstu no i zaczęło się...

 

1 rzecz: sprawdzenie kabli, połączeń itp... Wszystko tak jak było, 0 przetarć itp.

 

2 rzecz: podmiana wzmacniacza (łącznie sprawdzałem 5 innych) - 0 poprawy, na każdym to samo

 

3 rzecz: radio - najpierw masa rca - 0 poprawy, no to do znajomego i podmieniane (4 radia w tym nowe) - 0 poprawy

 

4 rzecz: alternator od razu wykluczony bo zakłócenia są nawet bez załączonego silnika, wystarczy, że radio włącze i już wszsytko w nim słychać

 

5 rzecz:pociągnięcie kabli po zewnątrz, masa również z aku - 0 poprawy

 

6: rzecz: wymiana kabli rca - łącznie wydałem na nie już 400zł , wymieniłem może z 4 komplety - 0 poprawy

 

7 rzecz: zasilanie radia z zewnątrz - 0 poprawy

 

8 rzecz: zamontowanie filtra pętli masy - 0 poprawy

 

9 rzecz: wymiana wszsytkich głośników po kolei razem z okablowaniem i zwrotnicami.... 0 poprawy

 

10 rzecz jeszcze nie sprawdzona - mam uszkodzoną cewkę zapłonową, czy to może być to? Czy cewka dawałaby zakłócenia nawet na wyłączonym silniku??

 

Ktoś jest w stanie pomóc desperatowi?? W sprzęt włożyłem kupę pieniedzy i serca a nie moge po prostu czerpać z tego przyjemności ;(

 

 

 

Aha i ogólnie całe nagłośnienie idzie wzmacniaczem, kostka z radia do oryginalnej instalacji głośnikowej "usunięta" i tak jak mówie stało się do w momencie samochodu na postoju, gdyż przed pracą grało jak marzenie a po pracy nawet nie zagrało sekundy od razu zabuczało i dup...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że taki temat był poruszany miliony razy i zazdroszczę tym którym udało się go rozwiązać. Ja jednak po przeczytaniu milionów postów, poradników, porad, zaleceń, itp, itd... nie mam rozwiązania a śist jak był tak jest... Do rzeczy.

 

 Zaczęło się wszystko pewnego pięknego letniego dnia w 2014 roku... jadąc do pracy słuchałem sobie mojej ulubionej muzyki :) podjechałem do pracy, jak zawsze wyłączyłem samochód i poszedłem zarabiać. Po wyjściu z pracy i przekręceniu kluczyka w stacyjce, prawiewyrwałem drzwi żeby ucieć, usłyszałem trzask i tak jakby radio na maksa było podgłośnione strasznie głośne buczenie grubym basem z suba i wszystkich głośników. Żeby zajechać do domu musiałem odpiąć zasilanie wzmacniacza, bo nie dałoby się jechać. Po powrocie do domu podłączyłem ponownie i zdziwko... Gra, no to odpalam silnik i aż mi sie zachiewa płakać bo słysze świst (tak, tak... taki jak zawsze wzrastający z obrotami itp, włączam światła bardziej buczy, nawiew zakłócenia, kierunek zakłócenia, mianowicie każde urządzenie elektryczne słychać. Wyłączam silnik, niestety dalej słychać wszystko oprócz świstu no i zaczęło się...

 

1 rzecz: sprawdzenie kabli, połączeń itp... Wszystko tak jak było, 0 przetarć itp.

 

2 rzecz: podmiana wzmacniacza (łącznie sprawdzałem 5 innych) - 0 poprawy, na każdym to samo

 

3 rzecz: radio - najpierw masa rca - 0 poprawy, no to do znajomego i podmieniane (4 radia w tym nowe) - 0 poprawy

 

4 rzecz: alternator od razu wykluczony bo zakłócenia są nawet bez załączonego silnika, wystarczy, że radio włącze i już wszsytko w nim słychać

 

5 rzecz:pociągnięcie kabli po zewnątrz, masa również z aku - 0 poprawy

 

6: rzecz: wymiana kabli rca - łącznie wydałem na nie już 400zł , wymieniłem może z 4 komplety - 0 poprawy

 

7 rzecz: zasilanie radia z zewnątrz - 0 poprawy

 

8 rzecz: zamontowanie filtra pętli masy - 0 poprawy

 

9 rzecz: wymiana wszsytkich głośników po kolei razem z okablowaniem i zwrotnicami.... 0 poprawy

 

10 rzecz jeszcze nie sprawdzona - mam uszkodzoną cewkę zapłonową, czy to może być to? Czy cewka dawałaby zakłócenia nawet na wyłączonym silniku??

 

Ktoś jest w stanie pomóc desperatowi?? W sprzęt włożyłem kupę pieniedzy i serca a nie moge po prostu czerpać z tego przyjemności ;(

 

 

 

Aha i ogólnie całe nagłośnienie idzie wzmacniaczem, kostka z radia do oryginalnej instalacji głośnikowej "usunięta" i tak jak mówie stało się do w momencie samochodu na postoju, gdyż przed pracą grało jak marzenie a po pracy nawet nie zagrało sekundy od razu zabuczało i dup...

 

Jak masz wrażenie , ze wyczerpałeś już wszelkie swoje możliwości to ew zapraszam do siebie .

Mogę na to zerknąć.

I niczego nie demontuj , jak chcesz znaleźć faktyczną przyczynę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 



Chyba będę musiał tak jak napisał komar zdemontować wszystko i do domu... Troche przerażające ale to ostatnia rzecz chyba...

 

Mozesz zrobić co chcesz , ale nie mam bladego pojęcia jak chcesz odnaleźć zródło problemu w domu.

 

 



Nakamichi jesli nic nie wykombinuje to gdzie Cie znajde?

PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ma mozliwosc ktos Ci to obejrzec swoim okiem to pewnie ze tak. Mi chodzilo o to ze jesli wszystko wyciagniesz to podczas wyciagania mozesz natrafic na widoczna przyczyne. Skladajac od nowa po sprawdzeniu masz wszedzie nowe polaczenia i "swieza" instalacje. Mozesz podlaczyc nie chowajac kabli jak juz masz wyciagniete i to tez Ci duzo pokaze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może cos wiecej o problemie ktory byl ? Sposob usuniecia itp ?

Widzisz, okazuje się, że zmana radia a nawet dwóch nie zawsze daje dobre myślenie, uwalona masa w moim Pionerze, na clarionie i kenwoodzie było to samo piszczenie, Nakamichi "zmasował" rca w radiu i przyjemność słuchania muzyki wróciła ;] teraz mogę czekać na wiosne i montować nowe klocuchy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeje kotleta. Auto astra 2 plus do bagaznika z aku minus z budy. Radio pionek 80prs wpiety w ori insalacje. RCA potrojnie ekranowane zaklocenia typu wycieraczki i swist silnika tylko na wysokich podpietych do Sony XM. Po przelaczeniu tych samych RCA do pionka 924 nie ma zaklocen. Zasilanie obu wzmakow z rozety w bagazniku. Jakies pomysly od czego zaczac?

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być coś we wzmacniaczu po prostu. Nie raz, nie dwa miałem świst i winny był po prostu uszkodzony wzmacniacz. Uszkodzenia były różne, od jakiegoś elementu, kondensatora, po przepaloną masę RCA w gnieździe wzmacniacza - pamiętam, to było w MTX małym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie po podpieciu do pionka slychac tez bardzo ale to bardzo minimalny swist ale nie ma zaklocen od wycieraczek. Na xmie nawet jak lampka sie wygaszala na wylaczonym silniku to trzeszczalo w glosnikach. Na poczatek zaczne od podpiecia radia do rozety w bagazniku i zobacze co sie bedzie dzialo. Jesli nie pomoze to wypruje wszystkie kable glosnikowe i sygnalowe i bede kombinowal.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że Pioneer 922 i 924 jest bardzo wrażliwy, jeśli chodzi o wejścia RCA, chodzi mi, że potrafią się uszkodzić podczas wpinania wtyków lub wyjmowania. To ich bolączka, także może być taki zbieg okoliczności, że masz 2 wzmacniacze do przeglądu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw posprawdzam kablologie a jak nie pomoze to wtedy wezme sie za wzmacniacze. W weekend podmienie kanaly na pionku zobacze co bedzie sie dzialo czy na kanale od wooferow jak puszcze tw tez bedzie sialo. Jesli nie to ewidentnie wzmak do przegladu.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...