Skocz do zawartości

„hultaj” i10 by zmej


zmej
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam tego „malucha” i od jakiegoś czasu buduję w nim swoje pierwsze CA.

O i10 instalacji nie znalazłem więc ponieważ uważam że jestem forum tego winien  :padam:  zdecydowałem to opisać na tyle na ile się uda. Uważam to auto za przyjazne CA co spróbuję potwierdzić nawet jeśli rozmiar mocno ogranicza scenę :wink:

post-10063-0-78520700-1428409683_thumb.jpg

 

To co prezentuje jest trzecią i, mam nadzieje, finalna odsłona. :rotfl:

 

Temat zacznę od tego co ja osobiście szukałem w każdym temacie o instalacjach, i wygląda mi na to że słusznie bo nie byłem odosobniony.

 

Drzwi…

 

Wymagały trochę uwagi. Kable przeciągałem na nowo w tamtym roku - AIV 1.5 mm2. Przed tym były krótkie bo długo miałam piecownie pod siedzeniami. Co do samego przeciągnięcia - nic specjalnego oprócz tego samego problemu jak ma każdy kto to robił - miejsca brak i drzwi ciągle chcą ciąć palce, ale udało się puścić obok kostki.

Choć wcześniej zostały dość dobrze potraktowane matami - część musiałem zerwać  :rozpacz:  by się dostać do wnętrza drzwi. Jeden zamek mi się odzywał, górny pass drzwi był niewyklejony po obu stronach i "coś więcej" o czym za chwile. Zewnętrzna blacha była klejona w swoim czasie STP Light.

post-10063-0-34125900-1428409878_thumb.jpg

post-10063-0-58840700-1428410019_thumb.jpg

 

Po wypełnieniu braków matami zewnętrzną blachę przyszła chwila na "coś więcej".

Wewnętrzna blacha choć twarda po pociągniecie/naciśniecie w miejsce mocowania dystansu  – ustępowała i się wyginała. O usztywnianiu i sposobach poczytałem co nieco ale nic mi nie pasowało. Szukałem inspiracji spacerując się przez Leroy Merlin aż w końcu trafiłem na takie listwy.

post-10063-0-72973600-1428410343_thumb.jpgpost-10063-0-39956800-1428410349_thumb.jpg

 

Po wycięciu ich na odpowiednie długości przykręciłem je od wewnętrznej strony łącząc miedzy sobą otwory technologiczne. Podejścia były rożne  :rotfl:  co do lewych i prawych drzwi choć cel i tak uważam za osiągnięty. Zabawy było trochę aby znaleźć miejsce gdzie najlepiej to wpasować tak by reszta mechanizmów działała aż w końcu wyszło kilka łączeń z góry na dól obok siebie. Po dokręceniu, sprawdzeniu czy nie ociera o szybę i zabezpieczeniu aby nie korodowały, uważam to za jakiś tam patent :P  bo jest sztywne.

Na koniec poszedł STP ALUM 2x na otwory, przykręcony dodatkowo na blachowkręty (może zbędne) i co najmniej 2 warstwy (miejscami więcej) STP Anticore G (czyli nowy STP Gold). Materiałami STP bardzo dobrze się pracuję. Nie miałem większych problemów to zedrzeć czy zakleić a pracy nad tym trwały w nie najcieplejsze dni tej zimy. :wink:

Lewe:

post-10063-0-97278200-1428410741_thumb.jpgpost-10063-0-43221400-1428410748_thumb.jpgpost-10063-0-21176900-1428410756_thumb.jpgpost-10063-0-92548600-1428410769_thumb.jpgpost-10063-0-59842400-1428410776_thumb.jpg

Prawe:

post-10063-0-76795900-1428411171_thumb.jpgpost-10063-0-49368900-1428411200_thumb.jpgpost-10063-0-49848300-1428411263_thumb.jpg

 

Dystans miałem jedynie skrócić ale po odsłonięcie mat, stwierdziłem że wywalam..

Jak widać część wewnętrznej blachy trzeba było wyciąć a doklejony/dokręcony pierścień zaczynał się rozwarstwiać oraz jakość wszystko nie pasowało do drzwi w tej odsłonie :P

post-10063-0-94421500-1428412279_thumb.jpgpost-10063-0-84787000-1428412292_thumb.jpg

 

Zakupiłem klika pierścieni o rożnych grubości by jak najlepiej trafić w grubość całości.

Wf już wcześniej plumkał przed tapicerkę i taki był zamysł i teraz.

post-10063-0-49669800-1428412584_thumb.jpgpost-10063-0-56503600-1428412600_thumb.jpg

Po sklejeniu,  "tunel" wyśmienicie wpasował się równo na środku otworu – bez konieczności czegokolwiek wycinać, po czym za żywicowałem aby nie chłonął wilgoć.

post-10063-0-14495100-1428412608_thumb.jpg

W planie mam jeszcze lepsze zespojenie dystansu z blachą za pomocą żywicy i mat szklanych...coś co pozostawiam na cieplejsze dni…

Dodam że książkowo wf patrzy trochę do góry i do tyłu...

 

Tapicerka drzwi jest z kilku części. Łączenia części potraktowałem wynalazkiem od sinuslive’a. Wg mnie trochę średni ten spray, zdecydowanie lepszy rezultat był by po żywice ale nie na tym etapie bo się, jak na razie, nie odzywa. Zaklejona następnie matami (STP Light) i pianką 1cm(do wymiany) bo była zrywana, klejona itd itp..

post-10063-0-49439700-1428414123_thumb.jpg

 

Wykończenie boczków zacząłem od wyklejenia dystansów papierem ochronnym. Następnie przewierciłem kilka dziur w tapicerce – na co poszła żywica i tkanina z włóknem szklanym, po czym szpachla z włóknem szklanym i na koniec finishing. Zdjęcie po szlifowaniu nie ma choć powiem że poprawiałem finishing'em po 3-5 raz bo już nie pamiętam. Potrzebna będzie jeszcze jedna warstwa struktury bo widać trochę przejścia zwłaszcza po nietrafionym pierwszym lakierze :mur1:

post-10063-0-56915700-1428414239_thumb.jpgpost-10063-0-38787200-1428414422_thumb.jpgpost-10063-0-03964900-1428414434_thumb.jpg

post-10063-0-09312300-1428414649_thumb.jpgpost-10063-0-45155700-1428414657_thumb.jpgpost-10063-0-86788100-1428414673_thumb.jpgpost-10063-0-12140800-1428414798_thumb.jpg

 

Tyle w temacie drzwi.

 

Następny etap który już trwa to osadzenie tw na słupkach. Odsłuchy trwają i niebawem coś powinienem skrobnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Byłem ciekawy czy w tak małym autku można cokolwiek zdziałać :)

Się okaże :) ja bardzo do tego dążę :)  MP w mini z tamtego roku nie był większy, ba w środku nawet mniejszy...

 

 

 

na Sosnowcu

 

Zawsze co do spotów jestem na tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, no miło popatrzeć jak kombinujesz nadal z maluszkiem:)  bo przecież grał bardzo fajnie,

powodzenia i pamiętaj do lubelskiej strefy zawitać "przy okazji" na spota :)

 

btw: na temat kombinowanych kształtowników, coś takiego chciałem zastosować w galaxy no ale się sprzedał i myślę nad tym przy nowym projekcie.ciekawi mnie czy to wystarczy czy nie, i czy znacząco usztywnia.

 

ps. nie w takich maluszkach się fajne rzeczy robi....(mam na myśli smarta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. nie w takich maluszkach się fajne rzeczy robi....(mam na myśli smarta)

Oj tak... :rolleyes:

 

A wracając do tematu, to będę obserwować go uważnie. Pod koniec tygodnia lądują u mnie dwa Mosconi AS i Exact! PSW308. I budowa rusza na ostro. Przyda się jakaś ściąga w wersji bonsai. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i10 instalacji nie znalazłem więc ponieważ uważam że jestem forum tego winien :padam: zdecydowałem to opisać na tyle na ile się uda.

 

Akurat o tym aucie nie ma właściwie nic i bardzo dobrze, że instalkę opisujesz.

 

 

Drzwi…

 

Tak drzwi... Temat rzeka... :) No ale w Twoim przypadku jakoś gładko to wszystko poszło, może właśnie z tego powodu, że przed robotą poczytałeś. Te listwy pod stalowe wsporniki na jeden haczyk, których użyłeś w tych krótkich odcinkach są nawet ponad potrzebę sztywne co nie zmienia faktu, ze ja i tak bym pełną blachą zaślepiał. Myślę jednak, że jeśli nie pokusisz się o ekstremalne  kręcenie gałką vol to stelaż, który ukręciłeś pozytywnie spełni swoje zadanie. Do klejenia maty się przyłożyłeś a wykończenie boczków estetycznie wyszło. Jedynie samo mocowanie dystansu do poszycia wewnętrznego mogłoby być lepsze, a właściwie bardziej stabilne na jakimś kawałku grubszej blachy alu powiedzmy, ale czy tak na prawdę będzie potrzebne to i tak dopiero wyjdzie jak woofery pograją trochę.

Mi się Twoje podejście do roboty w aucie podoba :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, no miło popatrzeć jak kombinujesz nadal z maluszkiem:) bo przecież grał bardzo fajnie,

 

powodzenia i pamiętaj do lubelskiej strefy zawitać "przy okazji" na spota :)

 

btw: na temat kombinowanych kształtowników, coś takiego chciałem zastosować w galaxy no ale się sprzedał i myślę nad tym przy nowym projekcie.ciekawi mnie czy to wystarczy czy nie, i czy znacząco usztywnia.

 

Jeszcze jest do kombinowania :) I chętnie do Was wpadnę na spot :D

 

Co do sztywności jest wystarczające jak na moje oczekiwania.

 

 

Akurat o tym aucie nie ma właściwie nic i bardzo dobrze, że instalkę opisujesz.

 

 

 

Tak drzwi... Temat rzeka... :) No ale w Twoim przypadku jakoś gładko to wszystko poszło, może właśnie z tego powodu, że przed robotą poczytałeś. Te listwy pod stalowe wsporniki na jeden haczyk, których użyłeś w tych krótkich odcinkach są nawet ponad potrzebę sztywne co nie zmienia faktu, ze ja i tak bym pełną blachą zaślepiał. Myślę jednak, że jeśli nie pokusisz się o ekstremalne  kręcenie gałką vol to stelaż, który ukręciłeś pozytywnie spełni swoje zadanie. Do klejenia maty się przyłożyłeś a wykończenie boczków estetycznie wyszło. Jedynie samo mocowanie dystansu do poszycia wewnętrznego mogłoby być lepsze, a właściwie bardziej stabilne na jakimś kawałku grubszej blachy alu powiedzmy, ale czy tak na prawdę będzie potrzebne to i tak dopiero wyjdzie jak woofery pograją trochę.

Mi się Twoje podejście do roboty w aucie podoba :ok:

 

Tez się cieszy że mogę to opisać :) Robota może i nie poszła gładko za pierwszym razem ale za trzecim się zebrałem :rotfl: o czytaniu nie wspominając.

Zgadam się że gdyby dodać ten kawałek blachy byłoby sztywniejsze. Coś wymyślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jako że pracę na słupkami trwały,  drzwi odeszły na chwile na drugi plan. Pomysł co do usztywnienia miejsca łączenia wf z drzwiami już jest :) więc niebawem będzie relacja.

 

Według mnie wyzwaniem jest poprawne zamontowanie tw. Mi to jakoś średnio szło. Początkowo miałem je dość wysoko zamontowane - na linii ucha, potem niżej, potem w kinkietach jeszcze niżej aż w końcu obecna wersja - najniższa.

Wydaje mi się że taka była nieodzowna kolejność rzeczy bo nie wiedziałem, zwyczajnie, co musiałem usłyszeć. :rotfl:

 

Auto małe i wąskie - to usłyszałem wiele razy :D stąd decyzja by dążyć do jak najszersze odsuniecie od siebie tw.

 

Przymiarki: tw ukierunkowałem symetrycznie nad drążek zmiany biegów. Górna krawędź obudowy tw przylegała do słupka, jak widać nakładka słupka dość mocno pogrubia.

post-10063-0-82800600-1429690971_thumb.jpgpost-10063-0-22414600-1429691038_thumb.jpg

 

Następnie mocowanie na poxolinę.

post-10063-0-83701800-1429691168_thumb.jpgpost-10063-0-70586100-1429691177_thumb.jpg

 

Etap żywicowania: pończoch i od wewnątrz wzmocnione dodatkowo tkaniną szklaną.

 

post-10063-0-03530300-1429691235_thumb.jpgpost-10063-0-15483500-1429691287_thumb.jpg

 

Szpachlowanie żywicą z włóknem szklanym, dłuuugie szlifowanie, braki wypełnione finishing'iem.

post-10063-0-34523200-1429691366_thumb.jpgpost-10063-0-44119200-1429691382_thumb.jpg

 

Wstępne malowanie strukturą.

 

post-10063-0-99977200-1429691519_thumb.jpg

 

Założone w aucie. Finalnie będzie pomalowane pod kolor reszty jasnych plastików po drobnych poprawkach jakie ujawniło wstępne malowanie. :kwasny:

 

post-10063-0-84774700-1429691671_thumb.jpgpost-10063-0-89712200-1429691680_thumb.jpgpost-10063-0-34475300-1429691904_thumb.jpg

 

cdn...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Panowie  :super:  tylko przy za żywicowaniu pierścienia tw jak planowałem ni jak się nie wpasowywało obicie materiałem :)

Pasuje bardziej do całokształtu wnętrza auta bo w środku jest tylko plastik. Inna sprawa jak reszta słupków są obite :wink: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetryskaj strukturą i potem ew. delikatnie kolorem.

 

I tak właśnie zrobiłem :)

 

Ostatni weekend poświęciłem na zakończenie pracy nad drzwiami i dopracowaniem instalacji elektrycznej.

 

Żaden kawal blachy między wf a poszyciem wewnętrznym na tym etapie prac w grę nie wchodził.

Liczyłem na te same listwy :) który chciałem pociąć na krótsze odcinki, przewiercić dodatkowe 4 otwory, skręcić  dystans do blachy i listew (te z kolej miały być dodatkowo skręcone do poszycia - na 2 śruby - łącznie 3). Miejsca jednak się okazało mniej niż się spodziewałem a to za sprawą już istniejących listew :zakrecony:

Więc przewierciłem i dodałem kilka śrub na istniejących listwach po stronie drzwi gdzie jest wf i za żywicowałem. Żywicowanie przeniosła efekty jakie oczekiwałem. Ale jak Sinoff zauważył - pograją wf'ry jakiś czas to się okaże na ile sztywne to jest. Dosłownie kilka zdjęć: za żywicowanego dystansu, końcowy dodatek za wf'rem i nowa pianka na boczki :)

 

post-10063-0-93925000-1430299321_thumb.jpgpost-10063-0-28593400-1430299336_thumb.jpgpost-10063-0-53136300-1430299348_thumb.jpg

 

Co do instalacji elektrycznej...

 

Fabrycznie ten model posiada 70A altek. Ori aku to 40ka. Największy z diesla to 90tka która wg zdjęć może i wejdzie ale ma wyprowadzony plus z boku bardzo blisko silnika co go raczej dyskwalifikuje. Na alle chodzą po 120-150 "zetów". Może kiedyś w ramach testów kupie by przymierzyć. Na razie na moją piecownie wystarcza 21mm2: + i - od aku do bagażnika.

Kable zasilający przeprowadzone lewą stroną - do środka wbiłem się obok głównej wiązki - trzeba ściągnąć kolo i nadkole. W komorze silnika miejsca nie znalazłem - szukałem sposobu oglądając po prostu dział części samochodowe na alle - nie znam lepszej bazy danych :hyhy:

Dopracowanie instalacji polegało na dodanie bezpiecznika (150A) na dodatkowym kablu między akumulator a alternator (BIG3) i wymiana klem. Zasilanie zmienione w lipcu na 50A kinetyka. To był najsensowniejszy wybór w tym aucie niż dodatkowy aku, przekaźnik, dodatkowe kable itd itp. Ten krok poprawił zauważalnie  prace wzmacniaczy i nie chodzi mi tu o jedynie o czas słuchania :wink:

 

post-10063-0-14967800-1430301376_thumb.jpgpost-10063-0-55077200-1430301387_thumb.jpg

 

No i taki mały dodatek pod antenę radia do tego modelu auta. Wcześniej był ulep :ups:

post-10063-0-78746700-1430302312_thumb.jpg

 

cdn... :zdrowko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

16 Maja zawitałem na spot  :hurra:

Fajnie było poznać nowe twarze więc na pikniku będzie łatwiej :P

Na wyjazd się stroiłem 2 dni :rotfl:

Rożnica taka że przełączyłem zwrotkę radia w std i na "ucho" ustawiałem gainy i cięcia na zwrotnicach obecnie zapiętych wzmacniaczy.

50hc takiej nie ma więc skorzystałem z tej która była wolna na wzmacniaczu pędzącego suba.

Kolej strojenia takie.

W radiu (pioneer80prs) wyłączam pozycję. Gainy na 0. Gra jedynie lewy tw. Zwrotka hpf na maxa czyli kolo 5KHZ. Kręcę gainem na 50hc póki słyszę że niby nabrały powietrza. Włączam razem prawy i lewy TW i dociągam prawy do lewego. Lekko zeszłym z 5khz chyba do 4- 4.5 tak że przy najgłośniejszym słuchaniu nic więcej poza wysokimi tw z siebie nie wydają. Robiłem to na pianinie. Idzie łatwo usłyszeć nienaturalne brzmienie. Oczywiście zdawałem sobie sprawę z tego że to nie pomiar :)

WF stroiłem podobnie, tyle że lewy wf grał z lewym tw jednocześnie. AA 200.2 ma bardzo czuły gain bo do max 1V a 50hc do max 2V więc naprawdę może lekko oderwałem od 0 :) Jak bylem zadowolony poziomem to schodziłem cieciem lpf do mniej więcej tych samych cięć co miałem przed tym na radiu - okolice 1-2 khz. I na koniec ustawiałem gain prawego wf przy grającym lewym WF i obu TW. Chyba cięciami się nieco przestrzeliłem bo mi na spocie zwrócono uwagę - będę poprawiał.

Ogólnie w std radio ma ograniczone możliwości - bo jeśli np przód  nie był ważny - bo pod tym grał tw, tył w sumie tez bo można było zejść HPF dla woofera do nawet 50hz to już sprawa suba nie jest tak obiecująca: ogranicza nas częstotliwość 50hz i niżej nie da się zejść i to ze zboczem min 18 db/oct.

 

Kolejnym testem będzie tw ze zwrorki radia, wf gorą cięty płynnie (wystarczy lpf wf ustawić na full), hpf z radia i sub z radia bo można zejść niżej niż 50hz. Tak już było nieco słuchane więc jedynie radio w tryb NW, reset i zmiana chinchi na wzmakach - bo wf z tw się zamieniałem miejscami.

Myślałem też o tym jakie mają być podłączenia by sub pociąć płynnie - wygląda na to że jedynie jak w std będzie zapięty na tył a to może jak się zdecyduje na pasywkę na przód :)

 

W ramach ułatwienia przeniosłem tył do przodu,

post-10063-0-69543300-1431957843_thumb.jpgpost-10063-0-51533500-1431957856_thumb.jpg

 

aczkolwiek wydaje mi się że lepiej udało mi się stroić słuchając z bagażnika niż faktycznie będąc na miejscu kierowcy. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnym testem będzie tw ze zwrorki radia, wf gorą cięty płynnie (wystarczy lpf wf ustawić na full), hpf z radia i sub z radia bo można zejść niżej niż 50hz. Tak już było nieco słuchane więc jedynie radio w tryb NW, reset i zmiana chinchi na wzmakach - bo wf z tw się zamieniałem miejscami.

Myślałem też o tym jakie mają być podłączenia by sub pociąć płynnie - wygląda na to że jedynie jak w std będzie zapięty na tył a to może jak się zdecyduje na pasywkę na przód

 

Hejka,

Zmej, czy ciąłeś już aktywnie z radia tak?

WF: 3,15 kHz/12dB

TW: 5,0 kHz/12dB

 

Gainy TW: -5, -6 dB (to wiadomo na słuch trzeba)

 

Lewy WF oddal czasowstrzymywaczem o 1,25cm względem lewego TW

 

Prawy WF/TW na czasowstrzymywaczu na 0

 

Aaa i podbij na EQ 500 Hz o jakieś 3-4 dB 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nawet ciekawe to zagrało :)

 

Jest ponownie inaczej. Musiałem trochę wyżej ciąć wf od dołu do 80hz i sub 50hz.

 

Fakt że scena cięgnie do góry a nie gra wszytko na jednej wysokości. Coraz bardzie się przekonuję że za nisko tw tym razem i to bardziej pasujące miejsce :)

post-10063-0-60108400-1432394960_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

 

I bym zapomniał :)... Przy prawej i lewej stornie na 0 gra wokal z lewego kolana :) Tylko jak całość przesunie o 30cm to jest w miarę na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet ciekawe to zagrało

Możesz jeszcze spróbować 

WF 2,5kHz/12dB

TW 4,0kHz/12dB

ale IMHO to już będzie za nisko dla MT-250

 

Jak do tej pory ciąłeś?

 

Dzisiaj bawiłem się pomiarami z Twojego auta i wbiłem ch-ki głośników do symulacji procka Berhingera w lspCadzie.

 

 

TW tak jak miałeś, to IMHO za nisko. W tym miejscu co pokazałeś powinno być lepiej.

 

 

I bym zapomniał ... Przy prawej i lewej stornie na 0 gra wokal z lewego kolana Tylko jak całość przesunie o 30cm to jest w miarę na środku.

 

 

Nie o to mi chodziło. Różnicę między prawym TW a WF ustaw na 0 cm.

Czyli np. ustawiasz czasówki tak:

Prawy WF 120 cm

Prawy TW 120 cm

Lewy WF 81,25 cm

Lewy TW 80 cm

To jest przykład, wbij wartości takie jak Ci tam wychodzi, żeby wokal był na środku.

 

W tym pionku czasówki ustawia się przecież jako odległość od łba słuchacza do głośnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze spróbować

 

WF 2,5kHz/12dB

 

TW 4,0kHz/12dB

 

ale IMHO to już będzie za nisko dla MT-250

 

 

 

Jak do tej pory ciąłeś?

 

 

Prawie cały czas korzystałem z możliwości zwrotnicy w radiu.

TW 4khz drugim, wf od góry 2khz drugim, dół 63hz drugim, sub 40 trzecim.

Przed zmianą dziś, zwrotka na radiu w SDT i podział na zwrotnicach AA. Tak jeździłem jakieś 3 tygodnie.

Ustawiałem, w kilka podejść, na oko i słuch :) trochę mniej niż 5khz - jeśli wierzyć zwrotnice to max ma 5khz, lekko odkręcone.

Wf podobnie okolice 2khz. Dół wf i sub z radia..63/2 i 50/3.

Gralo w sumie z deski, tylko że nie na wysokości wzroku, to co usłyszałem w autach które mogłem posłuchać ostatnio :zdrowko:

 

Dzisiaj bawiłem się pomiarami z Twojego auta i wbiłem ch-ki głośników do symulacji procka Berhingera w lspCadzie.

 

 

Jeśli takie są liczby, to gdzieś w okolicy musi być.. królik :P , no albo ślad jakiś po nim :rotfl:

 

 

Nie o to mi chodziło. Różnicę między prawym TW a WF ustaw na 0 cm.

 

:) Ja myślałem jakiś test... naprawdę próbowałem zapamiętać skąd wokal leci.... :]

 

 

A więc znów słupki. Już są i już przewiercone :)

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli takie są liczby, to gdzieś w okolicy musi być.. królik , no albo ślad jakiś po nim

 

 

Ja osobiście szedł bym w kierunku wyższego podziału.

Większość ludzi, mając do dyspozycji pozornie łatwą aktywkę schodzi z cięciem TW niemiłosiernie nisko w okolice nawet 2-3 kHz.

Większość TW wtedy po prostu drze japę, niby średnicy dużo, ale z mega zniekształceniami.

 

Nie bój się woofera pociągnąć wyżej - właśnie na 2,5/12dB czy nawet 3,15kHz/12dB.

Musisz po prostu wyciągnąć więcej średnicy z woofera i odciążyć tweeter - dźwięk będzie się robił przyjemniejszy w odsłuchu.

 

Z symulacji wychodzi, że dla tych dwóch par cieć

WF 2,5/12  TW 4/12

WF 3,15/12  TW 5/12

wychodzi najlepsze zgranie fazowe i nie ma dziury na średnicy

 

Tak więc szukaj w tej okolicy.

Głośniki w fazach zgodnych

 

Jeszcze sprawdź taką parę:

WF 2k/6dB   TW 5k/12dB

w tym przypadku oba WF odsuń czasówkami względem TW o te 1,25 lub 2,5 cm

Tu też głośniki w fazach zgodnych.

 

A więc znów słupki. Już są i już przewiercone

 

 

Po zmianie miejsca TW, w zasadzie pomiary należałoby wykonać od nowa....  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...