nicus Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 x2000 świetnie się sprawdza w tej części pasma . Jak Wrażenia ? Tak, to prawda WF bardziej dograły się do TW-wrażenia za krótko, by móc obiektywnie napisać drugiego na p10 i malina ! najlepszy napęd dla suba jaki miałem Myślimy podobnieJednak bardziej mnie skłania wymiana p10 na SB-10A MKII Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domin Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Będzie co słuchać na pikniku ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicus Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Albo nie będzie...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek260 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Jest ładna 12 alu na giełdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicus Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Jest ładna 12 alu na giełdzie 12 nie wchodzi w grę-przeznaczenie auta z powodu zawodu, max 10 Jest ładna 12 alu na giełdzie Chociaż może jakiś kompromis....rozek namawiasz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek260 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 12 nie wchodzi w grę-przeznaczenie auta z powodu zawodu, max 10 Chociaż może jakiś kompromis....rozek namawiasz!Kilka litrów więcej nie zrobi ci różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Wszystko zależy od tego ile faktycznie masz tych litrów, bo może wydawać się że mało a w rzeczywistości jest dużo:) mi moje 11" popindala i tupie tak w 19l ze ho ho:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Moze fajne 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Nie myślałeś nad ujednoliceniem piecowni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicus Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Nie myślałeś nad ujednoliceniem piecown Mysle ze brax na TW nie zagra tak A klasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_luk1 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 W uzgodnieniu z Nicusiem, wrzucam pomiary i symulację, tego co aktualnie u niego gra. Pomiary były robione Artą, JEDYNĄ SŁUSZNĄ METODĄ, szeroko opisaną tutaj: http://diyaudio.pl/showthread.php/16515-Nasze-poczynania-z-ARTĄ?p=469761&viewfull=1#post469761 Generalnie z pomiarów wykonanych tą metodą, to trzeba się bardzo starać aby spieprzyć zwrotkę, przynajmniej w Home Audio.W CA to mimo wszystko inna bajka, głównie przez wszechobecne odbica i mierzenie głośników pod sporym kątem, zwłaszcza na lewej stronie. Metoda, ta pozwala dość precyzyjnie zmierzyć odległości głośników od miejsca pomiarowego (czyli odsłuchowego, jeśli w tym właśnie miejscu umieścimy mikrofon).Można zmierzyć, tak zwany "pre delay", czyli czas jaki potrzebował impuls, aby pokonac drogę od głośnika do mikrofonu. I np. dla strony lewej w aucie Nicusia przedstawia się to tak odległość do lewego tweetera odległość do lewego woofera Stąd wynika, że do TW jest 108,17 cm, a do WF 116,77 cm.Różnica wynosi 8,6 cm. czyli dZ miedzy głośnikami wynosi 8,6 cm, tweeter jest bliżej więc, jego trzeba opóźnić na procku, aby zrównać centra akustyczne na lewej stronie. 8,6 cm dzielimy przez prędkość dźwięku 344 m/s i wychodzi nam 0,25 ms. No i te pomiary, po odpowiedniej obróbce w Arcie, wrzucam do lspCADa, który oprócz elementów pasywnych RLC potrafi robić symulację na elementach aktywnych, w tym ma wbudowane procesory Behringera DCX2496, które spokojnie nadają się do symulacji procka w aucie. No i docelowo wygląda to tak Strona lewa SPL przed (szary) i po equalizacji (czarny) SPL i Revers Null Zgranie fazowe Przebieg napięć na głośnikach Strona prawa SPL przed (szary) i po equalizacji (czarny) SPL i Revers Null Zgranie fazowe Przebieg napięć na głośnikach No i jeszcze pomiary impedancji głośników Master 2000T SP-6.5 MW Widać, że SPL na lewej jest gorszy niż na prawej, ale lewa jak wszyscy dobrze wiedzą jest zawsze bardziej problematyczna.Wg mnie pomaga tu często mocniejsza equalizacja woofera, który jest z reguły nisko i pod dużym kątem. Można też próbować innych cięć na woofer z lewej, ale ja jakoś nie jestem fanem takiego rozwiązania. A pocięte to zostało tak: WF 2,5k/18dB - aktywnieTW ok. 4k/12dB - pasywnie, tłumienie l-padem, ok. -6.5dB+ EQ jak widać. Inne na lewą, inne na prawą Tam na zrzutach widać, też projekt pasywki na woofery, ale nawet ja namawiałem Nicusia, do zostawienia aktywki na woofery. Bas plumka w tym aucie baaardzo przyjemnie i ja bym tego nie ruszał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicus Opublikowano 1 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Pragne podziękować Pawłowi za wykoną prace, mega profesjonalne podejście do w/w tematu pomairów oraz strojenia Berlingo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_luk1 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Łukasz, a teraz najważniejsze pytanie.Czy teraz gra lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicus Opublikowano 1 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Dla mnie gra rewelacyjnie ( moźe Tw powinien być lekko glośniejszy ),ale na jakoś grania w berlingo wypowiedzą sie osoby ,ķtórę auto znają i sluchali po Twoich zabiegach. Wracając do pomiarów w berlingo, zostalo jeszcze wyrównanie gainow na oscyloskopie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_luk1 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Poziom TW zawsze może podnieść, żaden problem.... A oscyloskop spokojnie czeka na Twój przyjazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
intermis Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 pawel_luk1 nadal mierzysz tym boxem, który prezentowałeś w topicu "Systemy i procedury pomiarowe." czy czymś innym? Jeśli nadal tym to powiedz czy sprawdza się dobrze czy coś byś w nim zmienił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_luk1 Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 Nadal mierzę tym samym. Nic w nim nie zmieniałam. Sprawiłem sobie tylko mikrofon na oryginalnej wkładce WM-61A, bo wcześniej miałem zamiennik.Zamiennik fałszował pomiary powyżej 10kHz - zaniżał. Oryginał WM61A zawyża powyżej 10kHz (ma podbicie +3dB na 15k), ale w sieci jest dostępny do niego plik kalibracyjny, z którym mierzy jak trzeba. Sprawdzałem wielokrotnie, w tym w domówce, poziom tweeterów powyżej 10k wychodzi mi jak kartach katalogowych.Jak chcesz odpowiedni plik kalibracyjny, odezwij się na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 ale na jakoś grania w berlingo wypowiedzą sie osoby ,ķtórę auto znają i sluchali po Twoich zabiegach. Ja nie słuchałem aut po zmianach strojeniowych sugerowanych przez Pawła ale w Twoim Berlingo jest Bardzo duża zmiana na plus. Przybyły walory których poszukiwanie zajęło sporo czasu, takie jak choćby wysokość sceny albo pierwszy lub drugi plan na tej scenie. Wracając do pomiarów w berlingo, zostalo jeszcze wyrównanie gainow na oscyloskopie.I takie równanie gainów może być następnym sporym krokiem w przód przy okazji grania w Berlingo - z resztą temat o gainach był swego czasu wałkowany i uważam, że to nadal jeden z walorów stanowiących o pozytywnym graniu w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicus Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Sinof w niedziele słuchałeś grania Pawła:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_luk1 Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Ja nie słuchałem aut po zmianach strojeniowych sugerowanych przez Pawła ale w Twoim Berlingo jest Bardzo duża zmiana na plus. Przybyły walory których poszukiwanie zajęło sporo czasu, takie jak choćby wysokość sceny albo pierwszy lub drugi plan na tej scenie. Bardzo ładnie opisałeś efekty dogrania fazowego głośników - scena układa się jak należy, pojawiają się plany, nie mówiąc już o skupieniach i lokalizacji źródeł pozornych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Sinof w niedziele słuchałeś grania Pawła:)Fakt, powinienem zaznaczyć, że żadnych innych prócz Twojego Berlingo dotkniętego przez Pawła Bardzo ładnie opisałeś efekty dogrania fazowego głośnikówDziękuję To trochę takie tłumaczenie z polskiego na nasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.