Skocz do zawartości

BMW E9X - Nowe radio 2DIN, a sygnały ze starego radia


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Chce założyć customowe audio w BMW e92 przedlift - OEM Audio : S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP.

 

Projekt jest dość fajny - wzmaki Zapco Studio, 2 drozny system przód na przerabianych DLSach, tył najprawdopodobniej na 165 Subach tylko dla podkreślenia basiku.

Spawane pierścienie pod głośniki, wygłuszenie na paście i gdzie trzeba maty.Dobre kable, kondensator, etc. Jednym słowem staram się, żeby miało to ręce i nogi i żeby mieć pociechę z projektu.

Cały szprzęt już jest.

 

Zupełnie odwrotnie niż większość ludzi od BMW E9X , ja nie chce mieć oryginalnego radia.

Natomiast chce mieć moźliwość korzystania z oryginalnej nawigacji oraz wszelkie możliwe funkcje związane z obsługą samochodu na monitorze seryjnym.

Wnętrze samochodu wygląda dokładnie tak : http://www.reveuro.com/inventory/10141/e90-m3-bmw-33.JPG

 

Jednostka sterująca jaką bym chciał włożyć to JVC KW-AVX800 ( http://support.jvc.com/consumer/product.jsp?modelId=MODL027892&pathId=133&page=3&archive=true ).

Wiem, że to 2DIN, ale przetestowałem ją przez 5 lat i naprawdę ją lubię.

 

Niestety nie mam przez jakiś czas samochodu i nie mogę sprawdzić osobiście pewnych rzeczy.

Chciałbym się Was podpytać czy macie jakiś pomysł jak spiąć JVC z resztą oryginalnego badziewia. Najchętniej wywaliłbym oryginalne radio, przesunął przyciski w popielniczkę i w miejsce OEM radio wstawił jednostkę JVC. Pytanie czy jak odłączę radio to czy reszta sygnałów z nawigacji , parktronika, etc będzie chodziła? Z tego co kojarzę to przechodzi to przez wzmak OEM.

 

Najłatwiej chyba byłoby podłączyć OEMowy wzmak do Line-ina w JVC ( mam nadzieje, że jest tam opcja wzbudzania) . Pytanie tylko czy te wszystkie sygnały nie przechodzą przez radio zanim nie trafią do wzmaka.

Oczywiście mam gdzieś jaka będzie jakość dźwieku sygnałów z orginalnych komponentów - chodzi tylko aby chodziło to w sprzeżeniu z JVC.

 

Druga możliwość to zostawienie niektórych głośników ori w miejscach obecnych i puszczenie sygnałów po prostu po starej instalacji, natomiast nową instalację na nowych głośnikach odseparować.

Aczkolwiek nie sądzę, że usłysze sygnały samochodu przy nowym audio :).

 

Pewne rzeczy sam potestuje, ale póki mam chwilkę to taki problem wrzucam. Może znajdzie się ktoś, kto już rozkminiał temat, albo się na tym zna i zechce pomóc. Z góry dzieki za propozycję.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wystarczy dać MOST i mieć w głębokim poważaniu tego JVC i wszystkie z tym związane przeróbki, obniżania sygnału, zabudowy itd. Gdybyśmy rozmawiali o jednostce klasy XES, F1, ODR to jeszcze, ale ta stacja....

 

Pomyśl, teraz najważniejsze zagadnienie - przemysl jeszcze raz, prześpij się z tym, rozważ za i przeciw, popatrz w dział instalacje (np. e91 kwiatka) , i wtedy zdecyduj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy wpisać w google " e92 2 DIN' :

 

https://www.google.pl/search?q=e92+2+din&biw=1920&bih=942&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=tx3uVJauD4P8UKO9gNAN&ved=0CAYQ_AUoAQ

 

Pod radio JVC podpinasz wzmacniacze, a pod wzmacniacze głośniki i ori radio nie jest ci potrzebne.

 

Ja w E60 miałem włożone radio w miejscu półeczki pod radiem, do tego zmieniarka DVD + monitor zamontowany na desce jak nawigacja :) ale to już przeszłość.

 

Mając E92 wybrał bym radio 1 DIN z otwieranym monitorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tbrek, temat Kwiatka czytałem w całoci już ze 3 razy.

Po pierwsze :

"to nie byłoby trudne. Tylko mi to seryjne radio odpowiada - wbudowana nawigacja na dvd z której korzystam (aktualizacja sprowadza się do wymiany płyty, swoją drogą naprawdę dobra jest ta nawigacja) i slot na cd. Dodatkowo graficznie pokazywane czujniki parkowania, dźwiękowa sygnalizacja odległości, radio fm (którego się nie używa) i informacje o serwsie auta, ustawianie ciśnienia w oponach i parę innych rzeczy - zdecydowanie zostaje :)"

 

Wypowiedz samego wykonawcy. Jest różna od tego co ja bym chciał. Chyba nie każy projekt musi być taki sam. Poza tym Kwiatek jeszcze nie wie, jak przód rozwiąże i do wczorja wiezorem nie wiedział.

 

Poza tym napisałem już , że ta stacja mi się podoba (JVC). Osobiście uważam, że jest niedoceniana. Ale to jest moja opinie, nie trzeba się z nią zgadzać.

Natomiast oryginalne radio gra słabo. Nie chcę go, chciałbym natomiast mieć oryginalne sygnały z navi, parktronika, etc . w jednostce sterującej ( czy to będzie JVC czy cokolwiek innego). Jeśli wolisz wyobraż sobie , że jest to inna jednostka i wtedy zaproponuj jakieś rozwiązanie.

I nie jest powiedziane, że nie zmienie jej na inna za jakiś czas, ale problem pozostanie ten sam czyli wywalić OEM radio z samochodu , a zostawić sygnały z każdej inne rzeczy za wyjątkiem radia.

 

Poza tym, mimo całego szacunku do ilości pracy projekt Kwiatka jest inny niż mój pod wieloma względami i nie mam jak się porównywać. Napisałem jakie są komponenty u mnie, że system dwu drożny, działa inaczej.

Inaczej montuję głośniki. Mam inne podejście do źródła z którego zagra sprzęt.

 

Przykład rozwiązani drzwi w moim projekcie :

http://images68.fotosik.pl/643/1168775e5bb68cefmed.jpg

 

marta189,

mam wrażenie, że wogóle nie przeczytałeś pytania. Nie rozumiem co mi wysłałeś.

To co mi wysyłaś to w 99% zdjęcia przeróbek BMW, gdzie ludzie wkładają do systemu audio 2dinową chińszczyznę, która gra gorzej niż oryginał.

Jest to rozwiązane, które da się zastosować jedynie gdy masz podstawowy system audio BMW ( bez navi, parktronika, etc.)

Wrzucasz wtedy ramkę z dedykowanym lub innym radiem.

 

U mnie problem polega na tym, że po pierwsze nie ma ramek do lepszych OEMowych systemó audio BMW ( z nawigacją, etc) bo klimatronik jest na górze i wystaje.

Ale ten problem jest u mnie rozwiązany - zrobię ramkę samodzielnie nie ruszając zbyt wielu rzeczy.

 

"Pod radio JVC podpinasz wzmacniacze, a pod wzmacniacze głośniki i ori radio nie jest ci potrzebne."

Piszesz o budowie nowego całego systemu audio, które dokładnie tak będzie wykonane, ale...

nie potrzeuję mieć kolejnej nawigacji i to co napisałem wcześniej - chce podpiąć oryginalne sygnały pod aftermarketową jednostkę z pominięciem radia.

 

"Ja w E60 miałem włożone radio w miejscu półeczki pod radiem, do tego zmieniarka DVD + monitor zamontowany na desce jak nawigacja :) ale to już przeszłość."

OK? Jak to ma mi pomóc?

 

"Mając E92 wybrał bym radio 1 DIN z otwieranym monitorem."

OK. I co dalej?

 

Ma ktoś jakieś pomysły jak to podpiąć? Może jakoś skodować na dodatkowym klocku? Może jest jakieś ustrojstwo, które oryginalnie przetwarza sygnały do sygnału podawanego na RCA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś nie miał magistrali most to  byś miał dopiero problemy i o czym myśleć a tak masz ułatwione zadanie. (nawet nie wiesz jak bardzo Ci zazdroszczę ;)

 

kupujesz sobie interfejs do magistrali MOST, który wyprowadzi ci sygnał cyfrowy z fabrycznego radia po optyku. np taki http://www.mobridge-ipod.co.uk/mObridge-Preamp-DA2000

 

kupujesz sobie procesor dźwieku np alpine h800 lub helixa DSP Pro

 

i otrzymujesz w zamian funkcjonalności fabrycznego radia (czujniki parkowania, klimatyzacja itd), bo ono zostaje a także otrzymujesz dźwięk o jakości bijącej na głowę Twoją ulubioną stację JVC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam dzięki za miłe słowa.

 

Czytałem o podobnym rozwiązaniu tutaj ( nie wchodzmy w szczegóły montażu :) ) :

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=183025

 

Jest to rozwiązanie , które brałem pod uwagę, ale jeśli nie rozwiązę sprawy po swojemu :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś słuchałem H800 i miałem możliwość porównania jak gra zwykły, stary CD pioniera zamiast tego zestawu.

H800 to konkretny kibel. Może sprawdza się na audio do odtwarzani mp3 , ale na poważanym sprzęcie to słabe rozwiązanie.

 

Rozwiązanie sam wymyślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamu, a jak będzie wyglądało sterowanie głośnością w przypadku H800?

 do obu procesorów mozna dokupic osobny sterownik. do alpiny jest bardzo rozbudowany rux c800 (ok 1000zł) a do helixa prosty remociak z dwoma programowalnymi pokrętłami (150zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamu, chodziło mi o to, że w DSP Heliksa można głośność regulować też przez sygnał z RCA i nic nie trzeba dokupować.

To że jest RUX do H800 to ja wiem. Myślałem, że w H800 jest jakiś patent, żeby RUXA pominąć, ale to chyba niemożliwie stosując inną jednostkę główną niż odpowiednia Alpine...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZWIĄZANIE PROBLEMU :

http://www.ebay.ie/itm/CTUBM01-BMW-3-Series-2005-Onward-Car-Stereo-Infoadapter-Steering-Wheel-Interface-/261524385429

http://www.connects2.co.uk/ProductInformation.aspx?id=16549&p=CTUBM01

 

Jest jeszcze to, ale z tego co widzę, to warning soundsy lecą przez dodatkowy głośnik, co jest raczej słabe :

http://www.alpine.com.pl/p/Products/interfaces5030/apf-x100bm

 

"Mocne słowa....  "

"Tzn na czym ?"

 

Wzmacniacze Symphonia, 3drożny przód głośniki chyba AD - reszty nie wiem, nie jestem pewien czy nie było głośników innych firm.

Sprzęt zrobiony wzorowo - wygłuszenia pastami, wmacniane trzymania głośników, suby grały w zamkniętych komorach.

Myślę, że raczej nie było słabo z kablami i całą resztą przy tym sprzęcie.

 

Facet, który to ma w samochodzie uparł się na to, aby właśnie wysterować oryginalne radio na H800.

 

Byłem przy tym jak to zagrało. Zresztą, no jak ma to zagrać dobrze, skoro źródłem jest gówniana OEMowa jednostka - jednostka, która obcina połowę dźwięku i ma nawpier***e na maksa jakiś fitrów, procesorów, innych gównianych rzeczy które psują dźwięk.. A sam alpine tylko wysterowuje i podbija ... braki na źródle. A właściwie, w tym wypadku to tak naprawdę h800 zniekształca dźwięk żeby teoretycznie było lepiej. Tylko jak ma być lepiej skoro źródło zapodaje tak zmutowany i poucinany sygnał ?

 

Czy to jest dobre rozwiązanie? Słyszałem i twierdzę, że bardzo, bardzo słabe.

 

 

Naprawdę dużo lepiej zagrała jenostka pioniera ( nie wiem która, na pewno dość stara jednostka CD chyba 964). I takie rozwiązanie zostało zastosowane w końcowym rezultacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyjaśnić, jak na podstawie tego:

Zresztą, no jak ma to zagrać dobrze, skoro źródłem jest gówniana OEMowa jednostka. A sam alpine tylko wysterowuje i podbija ... braki na źródle.

Czy to jest dobre rozwiązanie? Słyszałem i twierdzę, że bardzo, bardzo słabe.

można wyciągnąć taki wniosek:

 

H800 to konkretny kibel.

?

 

Idąc tym tokiem rozumowania, bolid F1 to "konkretny kibel" ponieważ Kowalski, który miesiąc temu zrobił prawo jazdy, nie potrafi zrobić nim dobrego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamu, chodziło mi o to, że w DSP Heliksa można głośność regulować też przez sygnał z RCA i nic nie trzeba dokupować.

To że jest RUX do H800 to ja wiem. Myślałem, że w H800 jest jakiś patent, żeby RUXA pominąć, ale to chyba niemożliwie stosując inną jednostkę główną niż odpowiednia Alpine...

 w alpinie sterowanie głośnością jest mozliwe bez ruxa ale trzeba zbudować sobie swojego pseudo ruxa, kwiatek nad tym pracuje :)

 

a sterowanie w helixie mozna faktycznie wykonać bez pilota dwojako:

- transmisje tego samego materiału muzycznego po cyfrze jak i po hi inpucie tudzież RCA

- zadanie na RCA lub hi input różowego szumu

 

opcja pierwsza działa średnio, jest za duże opóźnienie a zmiany w dynamice utworu potrafią go przyciszać lub podłaśniać, opcja druga działa lepiej ale muszę mieć podłączonego ipoda pod wejście AUX in z którego leci różowy szum non stop. pewnie da się to jakoś inaczej zrobić ale z prostych pomysłów używam tego. (mam helixa DSP Pro)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAXAM masz racje - na pewno alpine h800 to jest bardzo fajna sprawa pod warunkiem, że źródłem sygnału jest również dobry klocek.

Wtedy bawisz się na całego i wysterowujesz sobie tak jak chcesz i co chcesz.

 

Natomiast ja zadałem konkretne pytanie i chciałbym uzyskać konkretną odpowiedź. Rozwiązanie z OEMowym radiem i H800 to kibel.

A Ty zamiast przezytać temat w całości i zrozumieć na jakiej podstawie tak piszę obruszasz się zupełnie niepotrzebnie.

 

Tylko zadam Ci pytanie - czy mając dobrą jednostkę podstawową jest sens stosować H800 ?

Dla mnie to przerost formy nad treścią. A jeśli już miałbym zastosowac jakikolwiek procesor dźwięku to :

http://zapco.co/analog-processors/

 

A kolejna sprawa to to, że na samej stronie głównej alpina masz 2 zdania, które dają do myślenia :

"Dla tych, którzy chcą zachować swoją fabryczną jednostkę główną, procesor PXA-H800 jest idealnym sposobem na polepszenie jakości dźwięku systemu i wzbogacenie go o więcej źródeł odtwarzania."

Wolę sobie strzelić w kolano niż w ten sposób "poprawiać" dźwiek.

 

"Dzięki PXA-H800 możesz cieszyć się 5.1-kanałowym dźwiękiem surround, takim samym jak dźwięk Twojego kina domowego."

Jak ktoś ma ochotę to niech sobie robi kino w samochodzie - ja słucham muzyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Wzmacniacze Symphonia, 3drożny przód głośniki chyba AD - reszty nie wiem, nie jestem pewien czy nie było głośników innych firm.

Sinfoni i AD jakieś auto z Alki na Przędzalnianej.

Chłopaki tam mieli fajnego Hyundaja getza i tyle co tam słyszałem dobrego.

 

jak sie uda zorganizować spota, posłuchasz auta gazownika, tam sie dobrze słucha :DDDD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ja zadałem konkretne pytanie i chciałbym uzyskać konkretną odpowiedź. Rozwiązanie z OEMowym radiem i H800 to kibel.

kibel jest wtedy jak do procka podłączysz źródło w nie do końca prawidłowy sposób. w swoim OEM mozesz wyciągnąć bez przeróbek sygnał cyfrowy, wtedy elektronika jednostki OEM nie ma znaczenia, a h800 to dobry procesor, IMHO dużo lepszy od h700/701 a i na 700/701 granie jest znakomite.

 

np u mnie jest kibel jak z radia OEM puszczam dźwięk do procka po hi-inpucie z jednostki OEM, co wcale nie oznacza ze mój procesor jest do umieszczenia w sedesie i pociągnięcia za spłuczkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć, jak był podłączony w instalacji, którą odłuchiwałem. Nie sądzę jednak, że był podłączony po hi-in.

 

Nie wiem, jak gra to u Ciebie i gdzie jest umieszczona poprzeczka. Poza tym to czy lubisz dany dźwięk zależy od indywidualnych upodobań.

Osobiscie staram się unikać przetważania dźwięku cufrowo na tyle, na ile się da.

 

Nie bierz moich słów do siebie - najważniejsze jest, że dane rozwiązanie Ci pasuje i sprawia przyjemność.

A de facto nie da się porównać niektórych spraw nie mając możliwości ich odsłuchu w rzeczywistości.

 

Mam nadzieję, że się spotkamy po projekcie i będziemy mieli możliwość porównać sprzęt w realu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupujesz sobie interfejs do magistrali MOST, który wyprowadzi ci sygnał cyfrowy z fabrycznego radia po optyku. np taki http://www.mobridge-ipod.co.uk/mObridge-Preamp-DA2000

Imo ten optyk jakością powalać nie będzie - idzie nim wszystko - i sygnał analogowy po konwersji i regulacja basów/sopranów itd. Jaka jest jakość tego sygnału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAXAM masz racje - na pewno alpine h800 to jest bardzo fajna sprawa pod warunkiem, że źródłem sygnału jest również dobry klocek.

I w tym sensie nie jest uprawnione twierdzenie, że to "konkretny kibel".

Z Twojego opisu wynika, że procesorowi nie zapewniono sygnału o należytej jakości, jakże więc można na takiej podstawie dokonywać jakiejkolwiek oceny procesora?

"Konkretny kibel" ponieważ z nędznego sygnału nie zrobił idealnego? A który to potrafi?

Myślę, że można z bardzo wysoką dozą prawdopodobieństwa graniczącą wręcz z pewnością powiedzieć, że w przytoczonym przez Ciebie przykładzie dowolny procesor zagrałby jak wspomniany "konkretny kibel".

 

Natomiast ja zadałem konkretne pytanie i chciałbym uzyskać konkretną odpowiedź. Rozwiązanie z OEMowym radiem i H800 to kibel.

A Ty zamiast przezytać temat w całości i zrozumieć na jakiej podstawie tak piszę obruszasz się zupełnie niepotrzebnie.

A konkretnie to skąd pewność, że Twoja jednostka fabryczna z odpowiednio wyprowadzonym sygnałem podanym do na przykład H800 będzie "kiblem"?

 

Rozumiem, że chcesz iść własną drogą, niekoniecznie przetartymi szlakami.

Nic mi do tego. Więcej - z ciekawością zapoznam się z rezultatami i kibicuję projektowi.

Ale ferowanie wyroków o jakimkolwiek sprzęcie, tym bardziej zupełnie przyzwoitym, na podstawie w praktyce żadnych przesłanek, uważam za co najmniej nie na miejscu.

 

P.S. Twój temat czytam na bieżąco, od momentu gdy powstał.

 

Tylko zadam Ci pytanie - czy mając dobrą jednostkę podstawową jest sens stosować H800 ?

Pytanie nie bardzo ma rację bytu - odpowiedź na nie jest zbyt subiektywna, zależy chociażby od upodobań i potrzeb użytkownika.

 

Dla mnie to przerost formy nad treścią.

Opinia, do której masz pełne prawo.

 

A kolejna sprawa to to, że na samej stronie głównej alpina masz 2 zdania, które dają do myślenia :

"Dla tych, którzy chcą zachować swoją fabryczną jednostkę główną, procesor PXA-H800 jest idealnym sposobem na polepszenie jakości dźwięku systemu i wzbogacenie go o więcej źródeł odtwarzania."

Wolę sobie strzelić w kolano niż w ten sposób "poprawiać" dźwiek.

To w praktyce skomentował Adamu.

 

Z faktu, że pewne rzeczy da się zrealizować nie wynika automatycznie, że jest to najbardziej optymalne wykorzystanie danego elementu.

Wspomniany wcześniej Kowalski może by i nawet pojechał tym bolidem, tylko czy dla takiego kierowcy stworzono ten pojazd?

 

A teraz wracam z ciekawością do dalszej lektury o rozwoju Twojego projektu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej montuję głośniki. Mam inne podejście do źródła z którego zagra sprzęt.

 

Przykład rozwiązani drzwi w moim projekcie :

http://images68.fotosik.pl/643/1168775e5bb68cefmed.jpg

 

marta189,

mam wrażenie, że wogóle nie przeczytałeś pytania. Nie rozumiem co mi wysłałeś.

To co mi wysyłaś to w 99% zdjęcia przeróbek BMW, gdzie ludzie wkładają do systemu audio 2dinową chińszczyznę, która gra gorzej niż oryginał.

Jest to rozwiązane, które da się zastosować jedynie gdy masz podstawowy system audio BMW ( bez navi, parktronika, etc.)

Wrzucasz wtedy ramkę z dedykowanym lub innym radiem.

Ładnie te furtki wyglądają :)

 

Wymiana fabrycznego radia - u Ciebie jest 1 din. Funkcji parktronika na żadnym nie chińskim radiu nie uzyskasz. Dodatkowo po co jednostka 2 din jak masz ekran dodatkowo w desce.

Można założyć deskę od 1 din bez garba na monitor, ale to słabe rozwiązanie :)

 

Ogólnie - tego JVC nie podłączysz w sposób jaki byś chciał. Więc albo wkładasz i godzisz się z brakiem części funkcji OEM'owych, lub integrujesz się z ori radiem i dodajesz 1 dinowe radio które łączysz je z OEM'owym monitorem zachowując funkcje z OEM (jeżeli ów radio ma wyjście video)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Z Twojego opisu wynika, że procesorowi nie zapewniono sygnału o należytej jakości, jakże więc można na takiej podstawie dokonywać jakiejkolwiek oceny procesora?

Przecież to napisałem. Zobacz co cytujesz i zobacz co napisałeś. Masło maślane. Masz dobre źródło to i procesor dobrze zagra.

Było źródło góniane to i procek nie pomoże. Już sprostowałem i przeprosiłem , że nie dopisałem do końca myśli w zdaniu.

 

 

 


A konkretnie to skąd pewność, że Twoja jednostka fabryczna z odpowiednio wyprowadzonym sygnałem podanym do na przykład H800 będzie "kiblem"?

Przeciez napisałem, że właśnie gość zakładał w takiej Bemce jak moja...

Ja to SŁY SZA ŁEM na własne uszy.

 

Wszyscy mamy swoje upodobania i niech tak zostanie :P

Ale szczerze mówiąc to po prawdzie moje pytanie było bardzo konkretne, a oprócz Adamu, który podsunął gotowe rozwiązanie, nikt inny nie powiedział niczego porządnego aby mi pomóc.

Dlatego adamu dziękuję, chociaż rozwiązania nie zastosuje.

 

 

 


Funkcji parktronika na żadnym nie chińskim radiu nie uzyskasz.

No to może niestety być racja :)

 

 

 


Dodatkowo po co jednostka 2 din jak masz ekran dodatkowo w desce.

Tak, masz rację wystarczy 1 din tylko trzeba do niej dopiąc sygnały z całej reszty (sygnały dźwiękowe parktronika, sygnały dźwiękowe, navi, ostrzeżeń, etc.) Ewentualnie sterowanie kiery.

 

Akurat mam JVC, więc chce go podłączyć. Ale w tym momencie zastanawiam się nad innym radiem. W sumie najchętniej podłączył bym dobrego 1dinowca na CD z lat 90 i tyle.

Albo dość dobra jednostke z czasów dzisiejszych z możliwością odtwarzania flac i wav.

Wszystko co ma się wyświetlać to się wyświetla już na oryginalnym ekranie więc nie potrzebuję 2dinów na dole aby się wyswietlało 2 razy.

Potrzebuję tylko i wyłacznie, żeby zebrac z tego sygnały AUDIO i wrzucić do jednostki sterującej aftermarket.

 

 

 


Ogólnie - tego JVC nie podłączysz w sposób jaki byś chciał. Więc albo wkładasz i godzisz się z brakiem części funkcji OEM'owych, lub integrujesz się z ori radiem i dodajesz 1 dinowe radio które łączysz je z OEM'owym monitorem zachowując funkcje z OEM (jeżeli ów radio ma wyjście video)

 

No właśnie nie do końca. Jeśli zastosuję toto http://www.connects2.co.uk/ProductInformation.aspx?id=16549&p=CTUBM01 to w samym środku tego badziewia jest sterownik, który kieduje wszystkimi sygnałami, które dostanie. I to badziewie podobno da się podłączyć do każdego radia aftermarket pod warunkiem, że posiada wejscie kamery cofania ( a JVC posiada).

Zapewne wtedy samo pudło generuje najprostsze obrazy i wrzuca je zamiast obrazu kamery.

 

Projekt pewnie opisze po skończeniu w innym temacie, ale skoro sie ludzie interesujooo to :

nie wchodzą w żadne miejsce subwoofery które mam czyli JL 8w3v3 :(  Bardzo je lubie, ale nie ma ich gdzie włożyć. 

Najlepszym miejscem na suby moim zdaniem jest włożenie ich na tył , tam gdzie kiedyś były głosniki przy siedzeniu pasażera. Jest tam świetna puszka pomiędzy blachą wewnętrzną, a zewnętrzną karoserią. Nic tylko wytłumić i będzie puszka jak znalazł. Niestety głośniki są za duże - wypychając głośnik ile się da do przodu i tak jest max 2 cm pomiędzy karoseria a tyłem głośnika więc boję się, że się udusi. A jak wystawie więcej to już bedzie cała tapicerka do szycia no i będą dwa ogromne teleskopy wystawały.

 

Dziś więc zakupiłem subwoofery : A.D. Viper F6. Po parametrach na kartce naprawde dają radę. Są wykonane solidnie. Mam nadzieję, że są one warte swojej ceny.

 

A na drzwi z przodu weszło po 3 kg pasty. Na każde X)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz rację wystarczy 1 din tylko trzeba do niej dopiąc sygnały z całej reszty (sygnały dźwiękowe parktronika, sygnały dźwiękowe, navi, ostrzeżeń, etc.) Ewentualnie sterowanie kiery.

Kombinujesz strasznie od d*** strony... po co chcesz do jakiegoś dziwoląga dodawać oemowe funkcje?

Albo dodaj do OEM'u odpowiedni odtwarzacz, albo odpuść OEM. Wybierasz najtrudniejszy i najbardziej upierdliwy w realizacji wariant, efekty i tak będą średnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...