Skocz do zawartości

Nysa 522 :) przygotowanie do car audio


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Posiadam Nysę 522 z 93 roku (egzemplarz z ostatnich lat produkcji). Samochód jest w rodzinie od nowości, traktowany jako pojazd do jazdy codziennej, bez jakiejś pieszczotliwości, że to już klasyk itp. Zazwyczaj nysa służy jak typowa osobówka, z ośmioma miejscami dla pasażerów, jednak czasem, fotele są wykręcane i nysa zamienia się w transportera do drewna :). W związku z tym, że  jestem nowym pokoleniem, który jeździ nysą i ceni sobie dobrą muzykę w samochodzie postanowiłem pomyśleć o nagłośnieniu. Poszukuję nietypowych rozwiązań, na dodatek jestem jeszcze laikiem, dla tego założyłem nowy wątek. Mam nadzieję, że nie popełnię zbyt wielu błędów i z góry przepraszam.

 

Tył:

Podstawowym problemem jest to, że nysa jest wykorzystywana do wożenia drewna. W związku z tym, że czasami szybko trzeba demontować/montować wszystko, co znajduje się z tyłu nysy, chciałbym znaleźć rozwiązanie "mobilne" - z szybkim demontażem głośników. Wiem, że może wydawać się to śmieszne ale przychodzą mi na myśl zwykłe kolumny domowe. Od strony praktycznej kolumny wydają się być dobrym pomysłem ale nie wiem jak to przekłada się na jakość.

 

http://i.imgur.com/HMm3XBO.jpg

Przód:

 

Z przodu (kolor zielony)  głównym problemem jest brak miejsca. W normalnym, osobowym samochodzie drzwi są na tyle głębokie, że mogą dać odpowiedni litraż dla głośnika. W nysie głębokość drzwi, ścian to mniej więcej 6-8 cm, a przecież dochodzi jeszcze wygłuszenie. Postanowiłem, że głośniki umieszczę w ściankach wnęk na nogi. Poniżej przedstawiam koncepty. W związku z tym, że litraż wyjdzie niewielki, mam pytanie odnośnie głośników, głównie, czy jest sens pakować tam głośniki 16 cm ?

 

 

http://i.imgur.com/Wl6zFx3.jpg

 

http://i.imgur.com/g00hXEO.jpg