Skocz do zawartości

Nysa 522 :) przygotowanie do car audio


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Posiadam Nysę 522 z 93 roku (egzemplarz z ostatnich lat produkcji). Samochód jest w rodzinie od nowości, traktowany jako pojazd do jazdy codziennej, bez jakiejś pieszczotliwości, że to już klasyk itp. Zazwyczaj nysa służy jak typowa osobówka, z ośmioma miejscami dla pasażerów, jednak czasem, fotele są wykręcane i nysa zamienia się w transportera do drewna :). W związku z tym, że  jestem nowym pokoleniem, który jeździ nysą i ceni sobie dobrą muzykę w samochodzie postanowiłem pomyśleć o nagłośnieniu. Poszukuję nietypowych rozwiązań, na dodatek jestem jeszcze laikiem, dla tego założyłem nowy wątek. Mam nadzieję, że nie popełnię zbyt wielu błędów i z góry przepraszam.

 

Tył:

Podstawowym problemem jest to, że nysa jest wykorzystywana do wożenia drewna. W związku z tym, że czasami szybko trzeba demontować/montować wszystko, co znajduje się z tyłu nysy, chciałbym znaleźć rozwiązanie "mobilne" - z szybkim demontażem głośników. Wiem, że może wydawać się to śmieszne ale przychodzą mi na myśl zwykłe kolumny domowe. Od strony praktycznej kolumny wydają się być dobrym pomysłem ale nie wiem jak to przekłada się na jakość.

 

http://i.imgur.com/HMm3XBO.jpg

Przód:

 

Z przodu (kolor zielony)  głównym problemem jest brak miejsca. W normalnym, osobowym samochodzie drzwi są na tyle głębokie, że mogą dać odpowiedni litraż dla głośnika. W nysie głębokość drzwi, ścian to mniej więcej 6-8 cm, a przecież dochodzi jeszcze wygłuszenie. Postanowiłem, że głośniki umieszczę w ściankach wnęk na nogi. Poniżej przedstawiam koncepty. W związku z tym, że litraż wyjdzie niewielki, mam pytanie odnośnie głośników, głównie, czy jest sens pakować tam głośniki 16 cm ?

 

 

http://i.imgur.com/Wl6zFx3.jpg

 

http://i.imgur.com/g00hXEO.jpg

 

Ostatnią sprawą jaką chciałem poruszyć to wygłuszenie. Wiem, że jest to podstawa i bez tego nie ma o czym mówić. Konstrukcja nysy tutaj też utrudnia. Wiem, że idealnie tego nie zrobię - ze względu na budżet to po pierwsze ( ogromna powierzchnia do wygłuszenia) a po drugie dla tego, że mata nie może być przyklejona bezpośrednio na blachę! niestety ale nysa, bez znaczenia ile włożyło się pracy w zabezpieczenie antykorozyjne, wymaga konserwacji co 2 - 3 lata. Zrywanie mat co 2 - 3 lata raczej nie ma sensu. Czy jest na to jakieś sensowne rozwiązanie ? (np. dla głośników z przodu - budowa drewnianych, wyklejonych matami komór)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wątek : http://www.strefacaraudio.pl/topic/22926-prlu-wroc-czyli-audio-boje-w-polskiej-nysie-522/?hl=nysa , rzeczywiście nie wpadłem na to, że ktoś z forum mógł robić wcześniej nyskę :P. Na pewno będę czerpać z wątku jak najwięcej, tylko zostało popełnionych kilka rzeczy których się obawiałem. Woofery zajęły praktycznie całe miejsca na nogi, czy jest to jedyne sensowne rozwiązanie? poza tym zastanawiam się jak wygląda blacha pod matami, obawiam się, że blacha w miejscu, gdzie się kładzie nogi może już nie istnieć :). Z drugiej strony, być może mata wygłuszająca jest dobrym izolatorem i wilgoć nie osiada na blasze. Czy ktoś zna dalsze losy nysy z tematu asiksona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrzu z motyka na słonce... Zostaw te nyske w spokoju, jesli wozi drewno to niech wozi drewno, nie da sie w takim samochodzie słuchac komfortowo muzyki w czasie jazdy... Czy to z drewnem czy bez. Chłopaki potraktowali swoja nyske jako zabawe i nie potrzebowali na codzień nia tyrać... Był kiedyś nawet lublin zrobiony profi i słuzacy do zarabiania, ale naklad pracy i materiałów w nim zastosowanych to cenowy kosmos... Napewno piszesz sie na taki kosmos z wygluszaniem zeby wogole było słychac coś poza mostem, silnikiem i hulajacym wiatrem w trakcie jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę za duży akcent położyłem na tym wożeniu drewna. Jest to dosyć sporadyczne, ale zdarza się i wtedy trzeba zrobić małe przemeblowanie.

 

Panowie, jestem świadomy tego, że nysy nie da się idealnie zrobić. Ten most, silnik a nawet wiatr w kabinie to wszystko prawda. Jednak będę się upierać, zrozumcie :) Czasami robię nyską sporo km, przydałoby się jakiekolwiek granie w trasie - w tej chwili nawet wstyd się przyznać co tam siedzi jako sprzęt grający :P. Powiedzcie mi chociaż, czy komory, takie jak na moim rysunku byłyby w stanie "obsłużyć" głośniki, jeśli tak to jakie ? 16 cm/ 13 cm ? aha, i jeszcze takie pytanie: jeśli w specyfikacji kolumn głośnikowych jest podana impedancja od 4 - 8 ohmów przy 60 watt RMS to jest to wartość RMS dla 4 ohmów czy 8  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jednak będę się upierać, zrozumcie
Zrozumialem :P Mowie jak jest bo u siebie w 125p na poczatku mialem ambitny plan robić cuda, ale dalem spokoj, za wszelka cene nie warto. Jest sub jest 13cm w kickpanelu w nogach i tw... Mimo ze to nie Nyssan to i tak sa duuuze problemy zeby jakos znosnie tego słuchac w czasie jazdy...

Małe kickpanele w nogach czy wsadzisz 13cm czy 16cm i tak nie poradza sobie bez suba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...