Skocz do zawartości

jak to przerobić


darojaro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie tak jest.

Jak ma się do tego jakość konwerterów w przyzwoitych wzmacniaczach, takich jak w dostępnych na rynku np.: DLS albo kilkunastoletnie RF Power?

 

RF nie ćwiczyłem pod tym kątem , w przypadku DLSa w podstawowych seriach lepiej użyć zewnętrznego.

Jest to o tyle dziwne , ze budowa takiego czegoś nie jest zbyt złożona , ale widać modele podstawowe posiadają tez podstawowe rozwiązania układowe i komponenty.  W wyzszych seriach jedynie RA miały Hi Level,  z detekcją sygnału ( auto wzbudzenie ) , ale tych nie uzywalem po wysokim .

Chyba :wink:

 

A bez oporu pogarsza stromość narastania sygnału i powoduje zniekształcenia dla szybkozmiennych sygnałów , bo źródło o niskiej wydajności prądowej nie jest w stanie przeładować tak wielkiej pojemności bez zniekształceń .

Ale pewno wielu netowych "znafców " pracowało na taki stan rzeczy :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RF nie ćwiczyłem pod tym kątem , w przypadku DLSa w podstawowych seriach lepiej użyć zewnętrznego .

Jest to o tyle dziwne , ze budowa takiego czegoś nie jest zbyt złożona , ale widać modele podstawowe posiadają tez podstawowe rozwiązania układowe i komponenty.  W wyzszych seriach jedynie RA miały Hi Level,  z detekcją sygnału ( auto wzbudzenie ) , ale tych nie uzywalem po wysokim .

 

A bez oporu pogarsza stromość narastania sygnału i zniekształcenia dla szybkozmiennych sygnałów , bo źródło o niskiej wydajności prądowej nie jest w stanie przeładować tak wielkiej pojemności bez zniekształceń .

 

Właśnie ze względu na przypuszczalnie prostą budową pisałem o samoróbce.

Jestem w stanie uwierzyć, że odpowiednia wiedza pozwala ocenić oczami jakość takiego układu, nawet bez jego słuchania  :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Wystarczy przejrzeć byle jaki schemat byle jakiego preampu - stąd moje pytanie było do kolegów co im to daje?
.

 

Idę w zakład o dobrą i pełną butelkę 12 letniej, ze przejrzenie 10 schematów niczego tu nie zmieni .

Było coś o tych,  co nie widzieli i uwierzyli , ale nic o tych co widzieli i nie rozumieli :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zięki za pomoc :ok:

 

a co do drugiego wątku to też dzięki uświadomiłem sobie że mogę jedynie żarówki w domu zmieniać :zalamany:

Ja natomiast czasami odpuszczam , jeżeli nie mam absolutnej pewności , czy to zadziała do końca dobrze , tak od A do Z .

 

 

 

 

 

bo ten podłączałem i grał o wiele gorzej niż wyprowadzenie sygnału z przed końcówki (a ile było radości, że udało się to zrobić samemu wyprowadzenie)

 

To przy tym pozostań, skoro gra to dobrze w Twoim odczuciu.

Natomiast wykonanie dobrego  wyjścia RCA , bez tego rodzaju wad , z wysoka obciążalnością i odpornością na zakłócenia jest jak najbardziej możliwe , ale nie w taki sposób jak tu przedstawiono. Niestety nie jest to robota polegająca na wlutowaniu 4 drucików i założeniu opaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zasadnicza różnica pomiędzy 100nF a 100 uF  i stosowaniem kondensatora w szeregu z sygnałem lub równolegle .

Na takim etapie "poznania " chyba nawet nie mają sensu jakieś techniczne uzasadnienia :wink2: .

Podejrzewam że nie wiedzą ile 100nf  przekłada się na uf  ............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że nie wiedzą ile 100nf przekłada się na uf ............

To nawet nie to , samo 100 nF jest wystarczające .

Pojemność kabla sygnałowego ( typowego RCA ) to kilkadziesiąt do powiedzmy 200 pF na metr .

5 metrów da mam max 1 nF , 100nF odpowiada pojemnosci plus minus 500 m kabla sygnałowego , czyli 100 kabli RCA 5 metrowej długości . Takie "dołożyłem sobie kondensatorki " i teraz gra mi fajnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Natomiast wykonanie dobrego  wyjścia RCA , bez tego rodzaju wad , z wysoka obciążalnością

Jak to jest konkretnie z tą obciążalnością? Zdaję sobie sprawę, że jest to kwestia indywidualna dla każdego modelu radia, ale czy dla wyprowadzonego w ten sposób sygnału będzie zbyt dużym obciążeniem jeden wzmacniacz? Jasne, że każdy kolejny spowoduje zmniejszenie impedancji wejściowej widzianej przez źródło. W parametrach wzmacniacza tę wartość widzi się w granicach +-10 kOhm.

 

Jak wygląda ta kwestia w przypadku starego wzmacniacza jeszcze z wejściem DIN o czułości np.: 70-500mV impedancji wejściowej 22 kOhm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest konkretnie z tą obciążalnością? Zdaję sobie sprawę, że jest to kwestia indywidualna dla każdego modelu radia, ale czy dla wyprowadzonego w ten sposób sygnału będzie zbyt dużym obciążeniem jeden wzmacniacz? Jasne, że każdy kolejny spowoduje zmniejszenie impedancji wejściowej widzianej przez źródło. W parametrach wzmacniacza tę wartość widzi się w granicach +-10 kOhm.

 

Jak wygląda ta kwestia w przypadku starego wzmacniacza jeszcze z wejściem DIN o czułości np.: 70-500mV impedancji wejściowej 22 kOhm ?

 

Dopasowania 1 do 1 stosowano dawniej w technice profesjonalnej , stąd miedzy innymi pochodzi definicja  poziomu 0dB , tzn napięcie 0,775 V na impedancji 600 R = 1 mW.

Dzisiaj najczęściej stosuje się impedancję źródłową na poziomie 50-100 razy niższej niz obciążenie , czyli dobre źródło posiadają rezerwą prądową do sprostania złożonemu obciążeniu /pomijam inne indywidualne rozwiązania/. Przypięcie 1 , 2 czy 3 wzmacniaczy praktycznie nie powoduje zmiany napięcia wyjściowego w paśmie akustycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Citroen i Peugeot (PSA)

model auta: wiele z instalacją multiplex

model radia: Clarion CD na multiplex

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/img/isoc3.gif

A: Zasilanie

B: Głośniki

C: Zmieniacz / specjalne

1. Tel mute

1. RR

1. -

2. DATA

2. RR -

2. -

3. DATA/

3. RF

3. -

4. +VAN/ACC

4. RF -

4. -

5. wyjście 12V

5. LF

5. -

6. -

6. LF -

6. -

7. +12 V BATT

7. LR

7. Voice-L/Rem-1

8. Masa (-)

8. LR -

8. masa

.

Peugeot i Citroen

model radia: RD4

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/img/bmwnew.gif

styk

złącze główne

złącze A (AUX)

złącze B (zmieniacz CD)

1

głośnik RR+

AUX2 R

CDC masa

2

głośnik FR+

masa AUX2

CDC CAN L

3

głośnik FL+

-

CDC +12V

4

głośnik RL+

AUX R

CDC R

5

głośnik RR-

-

-

6

głośnik FR-

-

-

7

głośnik FL-

AUX2 L

CDC CAN H

8

głośnik RL-

-

CDC masa audio

9

rezerwacja (sterowanie wzmacniacza)

-

rezerwacja

10

CAN H

AUX1 L

CDC L

11

sterowanie anteny

masa AUX1

-

12

+12V

-

-

13

CAN L

x

x

14

wyciszenie

x

x

15

-

x

x

16

masa zasilania

x

x

Witam :)

odgrzebałem temat w poszukiwaniu sposobu połączenia zasilania radia

posiadam obie kostki od starego radia rd3 i nowego rd4 i potrzebuje odpowiednio podłączyć kabelki

zdążyłem zrozumieć że

rd3

styk

7- to +12v

8- to masa

5- to wyjście +12(antena)

 

rd4

styk

12- to +12v

16- to masa

11- to wyjście 12v(antena)

 

potrzebuje podłączyć jeszcze 3 przewody

z rd3

styk nr

2

3

4

 

do kostki rd4

pozostałe 4 piny?

9

10

13

14

 

ogólnie to chce zachować starowanie z kierownicy oraz dodatkowy orginalny wyświetlacz z rd3

 

jest wg taka opcja Panowie?

bardzo proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...