Skocz do zawartości

E46 - dla potomnych - by Xris, Aeron, Baltosz & reverse null team


Baltosz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z głosami, że mało tych instalacji w tym dziale - stwierdziłem, że pokarzę instalację z mojego poprzedniego samochodu. 

 

Kilka słow o projekcie:

Nauczony wiecznym grzebaniem w poprzednim samochodzie i skutkami wieczne rozkręconych tapicerek, zmienianych wzmacniaczy co tydzień i testowania wszystkiego co możliwe - postanowiłem określić ramy których się trzymałem.

Podstawowe postanowienia w tym projekcie:

-System miał być w pełni pasywny.

-Miał być "tani" (pojęcie względne).

-Obowiązkowo miały być 3 drogi.

-Miał "zagrać" w możliwie krótkim czasie.

 

Samochód:

Bmw e46 330i przed liftem (sedan) + LPG. Z wyposażenia było tylko CA + klima :).

 

post-11967-0-47915400-1421092290_thumb.jpg

 

Zdjęcia instalacji:

post-11967-0-41705000-1421092992_thumb.jpgpost-11967-0-54554100-1421092993_thumb.jpgpost-11967-0-22966100-1421092995_thumb.jpgpost-11967-0-29648000-1421092996_thumb.jpgpost-11967-0-32142900-1421092997_thumb.jpgpost-11967-0-58368200-1421092998_thumb.jpgpost-11967-0-94390500-1421092999_thumb.jpgpost-11967-0-49966900-1421093001_thumb.jpgpost-11967-0-77239200-1421093002_thumb.jpg

 

 

Opis instalacji:

 

Źródło - DVA-9860 + h600

Tweeter - Mt-23

Średniak w komorze zamkniętej 0,3l - Kappa cs1 - po stoczeniu kosza w celu uzyskania mniejszej średnicy zewnętrznej.

Woofer w komorze ok. 7l - Kappa perfect 6.1

Wzmacniacz - Amerykańska hybryda - lampa+tranzystor - po modach u ukashec'a

Zwrotnica przystosowana do bi-amp'u - osobna sekcja na wf oraz mid+tw. W celu możliwości operowania czasem.

 

Szczegółowe opisywanie instalacji prądowej, czy podłączeń wzmacniacza do aku (który był w bagażniku) wydaje mi się być zbędne. Kable głośnikowe byly puszczone 3 parami z każdej strony w progu, zwrotnice/wzmacniacz/procesor w bagażniku w zabudowie. Nie miałem problemów z zakłóceniami - zwracałem uwagę przy kładzeniu kabli glośnikowych aby były możliwie najdalej od prądowych. Jeśli chodzi o sygnał cyfrowy zdecydowałem się na transfer optykiem, ze względu na napotkane wcześniej informacje o częstych problemach z zakłóceniami w bmw.

 

Preferuję systemy o ponadprzeciętnej dynamice, szczegółowość to główny aspekt na który zwracam uwagę w systemach. Do tych cech dążyłem, dlatego zdecydowałem się na komory.Tak jak wspomniałem wcześniej sam projekt miał jak najszybciej zacząć grać - to też udało się wspólnymi siłami osiągnąć. Xrisowi zostawiłem samochód w celu wykonania komór/montażu oraz przygotowania słuków wedle moich upodobań. Po odbiorze szybki pomiar przetworników z pomocą pawel_luka oraz wstępne projety zwrotnic i kolejne kosmetyczne zmiany z pomocą Aerona.Wspomniałem także że projekt miał być "tanim", może do najtańszych nie należał, lecz cena samych przetworników w nim użytych o łącznej wartości nie przekraczającej średniej klasy tw. do dwóch dróg dawała efekty naprawdę zdumiewające, a nie był to szczyt możliwości tego systemu.

 

Podsumowanie:

Niestety samochód musiałem sprzedać. Wiedząc, że nie szybko wrócę do marki bmw i tego konkretnie modelu, więc instalacja także musi zostać sprzedana. Jeśli chodzi o aspekty graniowe - jeśli ktoś z osób które słuchały mojego bmw chce się podzielić opinią z chęcią zapraszam.  Dla mnie ciekawa przygoda - dużo wiedzy musiałem przyswoić z tematu zwrotnic pasywnych i fizyki, aby mieć jakiekolwiek pojęcie o pasywnym graniu, a uważam że moja wiedza jest wręcz znikoma w tej chwili. 

 

Najlepszym aspektem systemu było zgranie MID/TW - doklejone niemal idealnie grały bardzo spójnie. Brzmieniowo raczej neutralnie. Po pikniku i odsłuchaniu różnych systemów dążąc do poprawy grania zmodyfikowaliśmy zwrotnicę, co dało poprawę dolnej średnicy której trochę brakowało. System przyjemny w odbiorze, a przede wszystkim nie męczący. Granie przetworników w komorach specyficzne - zupełnie inne niż w pełnych drzwiach. Polecam spróbować - choć nie wszystkim się podoba.

 

 

Dla zainteresowanych pomiary niefiltrowanych przetworników w samochodzie przy ukierunkowaniu jak na zdjęciach mogę udostępnić - pw.

 

Co dalej? - Wpadlo A4B6 Avant. Czeka na swoje CA, ale póki co muszę się wstrzymać z "grzebaniem" z powodu braku funduszy.

 

Edit :) Cośtam nawet udało się ugrać. post-11967-0-50899900-1421097151_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Może być trochę więcej, ale 8 nie przekroczy na pewno

To się wtrące :) jest ok 7,5L

 

 

 


Ale nie było jasnej skory na komory, zeby sie wkleila w reszte tapicerki?

Opcje były dwie, albo identyczna (nie udało się znaleźć takiego odcienia) albo czarna z uwagi na to, że połowa dechy jest czarna + listwy na drzwiach i konsoli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie mam konkretnego planu zagospodarowania przestrzennego sceny.

 

A tak serio to szkoda gdybać teraz nie mam za co a koncepcja mi się na pewno zmieni 5 razy.

 

 

Jeśli chodzi o Twoje auto to czytaj na forum... Zrobić lepsza instalke od bose to nie jest żadną sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...