Skocz do zawartości

Subwoofer przestał grać - jak sprawdzić czy to głośnik czy wzmacniacz?


mpDante
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem dzisiaj akumulator i może przypadkowo, ale okazało się, że przestał mi grać subwoofer (słuchać tylko ciche pyrkanie)...

 

Napięcie do wzmacniacza dochodzi, ale po włączeniu radia i sprawdzeniu napięcia na wzmacniaczu mam ok.3,3V... jestem laikiem w tych sprawach, więc nawet nie wiem czy to dobrze czy źle :kwasny:

 

W każdym razie, wzmacniacz to Crunch Blackmaxx, głośnik REX-8s.

 

Będę wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik na kablu jest standardowy (zwykły samochodowy). W takiej obudowie:

http://img36.olx.pl/images_tablicapl/111945401_2_644x461_zestaw-kabli-peiying-do-wzmacniacza-subwooera-dodaj-zdjecia.jpg

 

Jak już pisałem... napięcie na wzmacniacz podawane jest dokładnie takie samo jakie wychodzi z akumlatora, więc raczej można wykluczyć kabel zasilający... Od tego w sumie zacząłem, bo przytrzasnąłem go wstawiając aku. Dopiero po włączeniu radia napięcie spada, sprawdzam miernikiem tam gdzie są przykręcone kable (+/-) na wzmacniaczu :(

 

@slim555: Sugerujesz, żeby mimo wszystko wymienić bezpiecznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik jest pewnie ok

 

 


napięcie na wzmacniacz podawane jest dokładnie takie samo jakie wychodzi z akumlatora, więc raczej można wykluczyć kabel zasilający... Od tego w sumie zacząłem, bo przytrzasnąłem go wstawiając aku. Dopiero po włączeniu radia napięcie spada, sprawdzam miernikiem tam gdzie są przykręcone kable (+/-) na wzmacniaczu

Czy to znaczy że po uruchomieniu radia spada napięcie na aku do 3 V?

Sprawdź dokładnie jeszcze raz ten kabel, tam bym szukał problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach