Skocz do zawartości

SWAP alternatora z Q7


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, planuję wymienić alternator w swoim aucie Golf IV na ten od Audi Q7, słyszałem że się da i tutaj jest moje pytanie może akurat ktoś robił coś takiego i podpowie conieco. Zastanawiam się jakie sa przeróbki mocowania lub ustawienia rolki tak aby spasowało do paska i wszystko było ok. Jak wygląda sprawa z komputerem auta po takiej wymianie, nie zacznie mi wariować po wymianie? i sprawa z akumulatorem czy ten co mam mi wytrzyma, akumulator BOSCH bodajże 74 Ah, nie powie do widzenia jeśli będzie dużo większe ładowanie z alternatora, czy moze jest konieczność zakupienia żelowego aku? prosiłbym o pomoc  w tym temacie z góry dziękuje :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatory 220A z Q7 :

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=qd&string=059903018C&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

 

z tego co Damian mówił to tylko trzeba rolkę odsunąć jakąś podkładką od obudowy, łapy pasują. 

 

przyjedz w niedziele to się go popytasz dokałdnie co i jak robił u siebie  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz altka o oznaczeniu 059903018C

 

Trzeba zmienić regulator napięcia na analogowy czyli 2 pianowy bo oryginalnie siedzi tam cyfrowy sterowany 1 pinem on też będzie działał lecz trzeba lekko przygazować by się wzbudził ale nie o to chodzi w tym, regulator około 50-90zł w tym przedziale cenowym ,rolka zostaje z ori alternatora co masz w aucie jedynie trzeba dołożyć 2 podkładki by rolka się odsunęła od obudowy i by pasek szedł w jednej lini będę w niedziele to zobaczysz,z elektroniką w samochodzie nic się nie dzieje problemów nie ma podobnie jak błędów w kompie aku może spokojnie zostać będzie przynajmniej naładowany szybciej ,ładowanie nie będzie większe bo pilnuje jego regulator napięcia oraz sterownik silnika nim steruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam 120a ale w planach szykuje się spora rozbudowa z dwoma mocnymi subami w sumie 4000w rms. Prądu nigdy za wiele... Ale ogarną temat altka nie jest lekko. Którego elektryka nie zapytam to nawet tematu nie podejmuje bo nie da się bo za dużo grzebania itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam 120a ale w planach szykuje się spora rozbudowa z dwoma mocnymi subami w sumie 4000w rms. Prądu nigdy za wiele... Ale ogarną temat altka nie jest lekko. Którego elektryka nie zapytam to nawet tematu nie podejmuje bo nie da się bo za dużo grzebania itd.

Zacznij od początku , ile Ah przewidujesz , jakie kable możesz pociągnąć , kwas czy agm , a na koniec co to będą za piece i głośniki na te 4kw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damian2933 dzięki za informacje, moze się dziś zbierzemy i wpadniemy tam do Was to pogadamy jeszcze :) 

A co to tego regulatora napiecia to też od Q7 ?

Auto pod zawody , na codzień ? weekendowe ? I jak z tym prądem u Ciebie ? Bez tego nie masz nawet co brać się za altek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damian2933, wielkie dzięki :)

 

bury22, auto mam na codzień, ale audio chce zrobić pod zawody, narazie się te prądy poprawi wymieni alternator, kable już posiadam, później jeszcze bedzie kwestia wyszukania jakiegoś fajnego wzmacniacza i głośników jeszcze nie wiem dokońca jakie wsadzić ale to się jakoś poradzi :) w przyszłości będą jeszcze wygłuszane wszystkie drzwi mozliwe ze pod koniec lata to jeszcze zrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwile obecną kable zasilające 2x70mm. Z przodu aku kwasiak a do bagażnika planuję agma jeszcze nia podjołem decyzji jaki.. Jestem w trakcie przebudowy bagażnika więc wszystko rozkopane. Wzmak zakupiony padło na oriona 5000d sub x zound madness 1500rms. Ale tak jak pisałem napewno bedzię rozbudowa. W pierwszej kolejności wymiana suba na oriona lub helona 12". Jednak priorytetem w tej chwili jest wymiana altka. Chce zacząć od spraw związanych z prądem bo jeśli się nie uda bez sensownym jest wymiana suba itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I jak z tym prądem u Ciebie ?

 

dlatego zaczyna od alternatora :)

 

trochę odmiennie niż reszta co ma piece pod 2kW pod altkiem 75A i aku 64Ah :P

Z tym że alternator nic mu nie da ;) , bo z zasady jest po to żeby ładować Akumulator/akumulatory  , a nie zasilać sprzęt ;) Jeśli auto ma być pod zawody , tu bardziej przydadzą się wydajne Ah niż duży altek .

 

damian2933, wielkie dzięki :)

 

bury22, auto mam na codzień, ale audio chce zrobić pod zawody, narazie się te prądy poprawi wymieni alternator, kable już posiadam, później jeszcze bedzie kwestia wyszukania jakiegoś fajnego wzmacniacza i głośników jeszcze nie wiem dokońca jakie wsadzić ale to się jakoś poradzi :) w przyszłości będą jeszcze wygłuszane wszystkie drzwi mozliwe ze pod koniec lata to jeszcze zrobię :)

Piszesz o poprawieniu prądu , o wymianie altka i kablach a powinieneś zacząć od akumulatorów bo żaden altek nie odda ci na 2000A podczas zawodów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...