czaszunia1 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Siemacie , po przejrzeniu nastu fur na forum, kolej przyszla na mnie na zaprezentowanie instalki zrobionej w moim aucie.Kilka slow na temat instalacji zanim się temat rozlejeJ, Jest to moja druga instalka i zapowiedzialem sobie ze ma być przynajmniej dobra. Poprzednia była nawet bardzo dobra po moich modach ale fura poszla do ludzi i wszystko wyjalem i wsadzilem w ta fure. Wiec doswiadczenie mniejsze lub wieksze ale jakies jest.Opis instalki i foty beda tak poukladane, w jakiej kolejnosci prace były wykonywane wiec nie patrzcie na to ze cos jest nie dokonczone a biore się za co innego i wracam do tematu pozniejJWiec do rzeczy :Pacjet to CITROEN XSARA II kombi (break) Fura z 2004 roku z nieduzym przebiegiem wiec zostanie u mnie na dluuuuugie lata. Jeszcze nie jednego moda w niej zrobie. Pacjent: Srebrna moja, zieloniutka to cytryna wojtka z forum citroena my jak braciaJ (obiecalem mu ze pojawi się w temacie) Pokladowe klocki:Clarion 958 rmcKicker bx 300.2 na woofyEton POW 160 - woofySencor SCA 250 na twHelix RS 801 - tweetyKicker zx 1500.1 na subaSub Kicker S8L7 – chyba ze zachce mi się wiekszego spl to wsadze wiekszego brata S12L7. Instalacje zaczynamy od zdjecia boczkow z drzwi i obejrzenia co by tam podlubacJ Ku mojemu zachwytowi ze zaczynamy cos dlubac,szybko same wrota postawily mnie na ziemi,bo tu nie ma jak lap wsadzic z mata. Ale ok, mysle nie takie cuda się robilo wiec do dziela.Wrota wygladaja tak: Po zerwaniu fabrycznego „wygluszenia” ukazaly mi się wrota: Po zdjeciu boczkow i tych pianek czas zaczac dzialac. Zaczalem od prawych drzwi (lepiej zepsuc wrota których mniej się uzywa a lepiej wykonac te kierowcoweJ W ruch poszla szmata z rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym(pol banki mi zostalo po drzwiach ze starej fury jak tam wrota kleilem). Po odtluszczeniu czas przyszedl na mate GMS 07XL i tak to się toczylo:I drzwi powiedzmy wstepnie po zew stronie zostaly zrobione. Jedyne co to we francuzie jest taka cienka i miekka blacha ze balem się czasem walkujac mate zebym nie przebil się przez blache drzwiJ. Wrota wymatowane porzadnie w kazdym zakatku ,aby tam gdzie moje rece i klucze czy jakies pomocnicze narzedzia nie dostawaly to nie wklejalem maty.Gorna czesc drzwi:Tu widzimy kawalek kosci z przepustu zalana wtyczka guma i plastikiem;/ ale o tym w dalszej czesci litanii. 3 dni siedzialem nad dwojka drzwi żeby wykleic je tak jak ja chce w kazdym zakamarku, wzmocniania fabryczne poprawic na 2 warstwach. Ci co widzieli ze zaczynam dlubanine nie dowierzali i oczywiście pukali się w czola – po co to robisz. Po 3 dniach wrota były do zamkniecia.Ale zanim to zrobimy to trzeba się dokopac do przepustow w drzwiach i sprawdzic co za piny tam siedza i jak to wyglada ? a wyglada to nastepujaco:oczywiście nie obylo się bez niespodzianek bo kale były już ponacinane od otwierania i zamykania drzwi tyle lat. Ale nic to poklejenie izolacja pomoglo.Możecie uwierzyc albo i nie ale przez prawie 30 minut gapilem się na ta kosc od strony drzwi i dumalem jak to zrobic żeby nie przewiercic się przez jakis kabel w kostce. Na szczescie się udalo , i tu żeby poprzekladac kable przez kosci i piny porozwiercane przydal się kolega z forum citroena WojtekJ (Jeszcze nie raz go wspomne) Po przelozeniu kabli wygladalo to tak:Po calkowitym poskladaniu i probie szyb i zamkow czy dzialaja (na szczescie nie przecialem nic) wrotka były gotowe do przyjecia dystansow. Ale zanim dystanse trzeba pomyslec ktoredy puscic ta cala wiaske przewodow glosnikowych RCA i zasilanie ? I tu zaczely się piekielne schody…..Żeby sobie troche usprawnic prace ,zaczelismy wybebeszac cytrne ze wszystkiego w co zostala ubranaJ fotele, kanapa, listwy, slupki, dywany, plastiki, konsola po czesci. Pomyslem było przepuszczenie RCA po calym ogrzewaniu (za schowkiem) w prog ,normalnie w profil zamkniety , i wypuszczenie go zaraz przed tylna kanapa ,bo nie ma miejsca na puszczenie 3 rca i 2 par kabli glosnikowych pod tapicerka. Troche krwi nam się ulalo ale dalismy rade. Oczywiście Wojtas caly czas pomagal jak mogl (on na focie) W peszelek zmiescilo się raptem 2 rca do wf i tw a subowy poszedl obok bo i tak jest dobrze ekranowany o niego się nie boje. A wyszlo to tak:Jak widac ladnie powiazane trututkami i przewleczone w progu. Kable glosnikowe jednak postanowilem puscic po wew stronie za pasami jak by w razie cosJ zawsze można podciagnac.Czas na zasialanie i jak to zrobic ktoredy kabel puscic?Nie moglem wymyslic ktoredy puscic kabel zasilajacy bo w progu pod tapicera się nie dalo (za gruby ) i tapicerka podlogi jest wyklejona gruba gabka dla wyciszenia albo czegos. Wiec szukanie najprostrzych rozwiazan się zaczelo i gonitwa mysli : bokiem na skos pod dywanikiem , pod autem No w tym aucie nie ma w profilach zadnych przepustow żeby puscic kabel.A co najlepsze to xsara ma puszczona wiaske glowna prawym progiem a prawie nic lewym. Wiec sianie po instalce prawie gotowe ,ale nic to dzialamy.Zasilka puszczona z komory silnika:Rozwiazanie klemy bardzo proste i ciekawe bo cytrus nie ma wiąchy kabli zasilajacych a tylko 2 kable po 6mm2. wiec to co miałem w zapasach po instalce z poprzedniej fury trzeba wykorzystacJBlizsza fota klemy:Maly kabelek to zasilanie do woltomierza.Zasilanie wpada nad pedalem gazu i leci sobie tunelem srodkowym do tylnej kanapy , pozniej pod dywanikiem i w prog pod tapicerka i do tylu na pake.Kablomania polozona wiec przyszla pora na jakis pierwszy odsluch czy cokolwiek się nie dzieje i czy wszystko hula .Lepiej sprawdzic zanim się pozamyka wrota i zlozy fure tak sobie pomyslalemJ Wiec z Wojtasem wszystko powyjmowalismy z polek i dawaj hurtem do zabudowy ,trza podlaczyc i sluchac:Szybki odsluch czy aktywa dziala i odetchniecie z ulgaJ kosci nie przewiercone szyby się zamykaja i opuszczaja wiec fura gotowa na dalsz etap prac. Cieszylem się jak dziecko z lizaka ze to gra.Wiec co by czasu nie tracic zamykamy wrota i kleimy dystanse.Otwory technologiczne zakrywalem blacha milimetrowa spokojnie starczy na to co jest. Oczywiście mata od wew strony zostala wymatowana i dopiero przykrecona na tzw pchełki, do drzwi. po zabiegu wyglada to tak:na 2 duze otwory poszla blacha na „zamkowy otwor” tylko mata bo zamki w xsarach lubia się chrzanic wiec wolalem zostawic sobie furtke bez prucia a tylko dobrze zamatowac. Ciegla poszly w peszelki żeby wszystko zakleic. Dystanse skladaja się z 3 szt po 22mm każdy wiec swoja „tube” już mam. Blacha w swietle wf zostala wycieta na rowno z dystansami. Kolejny dzien i nowe zadania czyli wyjscie z drzw i wrota prawe na gotowo,lewe w trakcie dzialania:peszelki również wymatowane żeby scisle siedzialy. Dystanse i cale wrota w calej okazalosci:W trakcie lewych wrot wpadl szwagier obgadac swoja nstalke,przywiozl nowa zabawke subowa wiec trzeba było pomacac i pogadac (chcial sprawdzic czy nie oszukuje przy matowaniu-cichociemny agentJ)Lewe drzwi:To już ja wyciskajacy ostatnie soki z maty waleczkiem oczywiście.W trakcie montowania dystansow trza było pociac tapicere żeby wlazla na woofersy wiec dremelek w grabe i Wojtas do dziela a ja za szpachlowanie jego grilla. Miałem taka faze na robienie ze siedzielismy do 3 w nocy w warsztacie i dlubalismy a to w xsarce a to przy grilluJ Czas pracy jaki był wtedy to 8 rano do 3 w nocyJW miedzy czasie pomyslalem nad maska ,może i ja by trzasnal 07? I tak tez się stalo: na to poleci jeszcze jakas pianka ale już jest cichoJWrota zostaly ogarniete i zamkniete to coz zostalo? to co tygryski lubia najbardziej-zabudowa.Zabudowa owa mieszkala w poprzednim aucie wiec uparlem się na modywikacje nie duze ale musi zostac gorna podloga z dziurami na piece.Najpierw zabudowa z poprzedniej fury:Troche ciecia przerobek i kombinowania ale udalo się doprowadzic kupe mdfu do ladu i skladu żeby pomiescilo się to i owo w srodku. Pol dnia skladania i dopasowywania kabli do piecow oplotowywanie tego ,Gdyby nie wojtas to chyba bym tam zglupial bo kto jak kto ale on pomogl mi najwiecej.Humor i dowcipy mamy podobne wiec to bratnia dusza i z nim codziennie przez 3 tygodnie rzezbilismy xsareJ zamiast w domu wolal ze mna siedziecJ A po za tym mamy wiele wspolnych cechJZa to ja mu zrobilem gril do jego cytryny .Kablologia jaka wszla z tego wszystkiego wyglada jak wyglada ale spoko malina niech kupie uchwyty z opaskami (te slawetne z forum) to poskladam to do kupy. W trakcie testow już z malym strojeniem wyszla skucha z piecem do tw ,i zamiast tego trafil na tw mój stary piecyk Kicker kx 200.2 i teraz pedzi on helixy. I cala piecownia znow wspolnie na kickerachJOtwierana na „dwa” kiedys będą silowniki albo zawiasy: Punkt masy. A to już gotowa zabudowa ogarnieta i odkurzona Żeby nie było tak fajnie i wesolo to w dniu wyjazdu z warsztatu fura odmowila zamkniecia się i odbijalo prawe drzwi wiec kolejna nocka bez fury. Na szczescie znalazlem przyczyne i zostala wyeliminowana .Fura się poskladala i jako takie dzwieki wydaje ale wszystko zaczelo trzaskac jak się zrobily sztywne wrotaJ jak to zwykle bywa .Już wiem ze do poprawy będą plastiki tapicery bo się nie miesci. i jakos trzeba będzie uspokoic rezonanse boczkow bo te plastiki mnie do szalu doprowadza wiec kilka dni bez boczkow będzie jazdaJ.Po trochu strojenia wyszlo calkiem fajnie , suba przesunalem tylko na strone kierowcy bo tak gra znacznie lepiej wiec będzie chwila to na warsztat popoprawiac boczki zamienic piece poukladac kable i dostroic system pod moje koslawe uszyJ Ot i cala instalkaJ rady porady mile nie mile mile widzianeJ Ale jak mowilem to nie koniec modow wiec jeszcze cos będzie zrobione np. zmieniara ktorej nie mogę odpalic jakos;/ ale to z czasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Czemu przewody zasilające + i - w jednym kolorze oplotu? Można łatwo pomylić... Ale efekt końcowy w bagażniku podoba mi się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Czemu przewody zasilające + i - w jednym kolorze oplotu? Można łatwo pomylić...mialo byc w czarnym minus ale ze zoltego mialem to strzelilem kontrast czarna zabudowa siwy srodek auta i zolte kable . A co mi szkodzi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zawsze na upartego można strzelić po 1 cm termokurczu czerwono-czarnego przy końcówkach żółtka aby się nie machnąć ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zawsze na upartego można strzelić po 1 cm termokurczu czerwono-czarnego przy końcówkach żółtka aby się nie machnąć ...czerwona izolacje machne na plusowe kable przy koncach i pozamiatane. tak jak mialem w poprzednim aucie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Tomek, wyszedłeś na tym zdjęciu jak byś jakiś szyfr w sejfie rozbrajał Brakuje tylko kiepa ;)Ładnie to wygląda, Gratuluję zapału w te zimne dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 zapału w te zimne dni.zimno nie bylo bo warsztacik mamy cieply wiec praca byla przyjemna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Wooferki kopią lepiej niż w Oplu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Troche gorzej ale jeszcze troche strojenia przede mna wiec ja sie nie martwie jeszcze troche pracy trzeba wlozyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Podoba mi się jak do roboty zabrałeś, czasu i zaangażowania nie pożałowałeś więc efekty powinny pozytywne być.Jedynie ten największy otwór rewizyjny - do pewnego pułapu głośności będzie ok, później zacznie pracować, ożebrowanie na blachę dodaj - powierzcnia spora jest a blacha cienka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 ożebrowanie na blachę dodaj - powierzcnia spora jest a blacha cienka. Niestety na wrota nic sie nie zmiesci bo tapicera juz i tak sie nie miesci i musze ja podciac. Ale spokojnie jest cala zima na poprawki:-) ja pozytywnie podchodze do tej instalki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_A_X_A_M Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Przemyśl jeszcze zastosowanie redukcji na plusowym kablu zasilającym przy klemie.Według mnie kwestią czasu jest, kiedy Ci się te śrubki poluzują i redukcje wyskoczą wraz z kablami. Z tego co pamiętam, Xsara nie stwarza problemów z zakłóceniami.Jakim silnikiem dysponuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Super instalka kurcze kiedy ja taką ogarne narazie was wszystkich obserwuje u mnie to kable i wzmacniacz latają po calym bagazniku trzeba bedzie to w koncu uporzadkowac ale graty projektu fajnie ogarniete i podoba mi sie ten kontrast z zoltym oplotem tylko warto rzeczywiscie dac termokurcz jakis na koncowke chociaz od plusa co by sie nie haknąć przypadkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 już raz zachodziłem w głowę czemu tak długo kondek 1F mi ładuje , 3 minuty żarówka nie gasła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Pacjet to CITROEN XSARA II kombi (break)Sha...tzun . Instalka bardzo "w moim typie" będę obserwował może coś spapuguję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSONBERCIK Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Hello.Tomciu gratulacje że rozdziewiczyłeś cytrynę Najtrudniej zacząć a teraz już tylko z górki będzie . Powodzenia w dalszym dopieszczaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Jakim silnikiem dysponuje?1.6 / 110KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebus00 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 No Tomek, niezła robota, i do tego relacja foto z pracy nad systemem No i szacun w takie mrozy tworzyć od podstaw instalację Ja do tej pory nie poprawiłem rca w kości od Clarka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolas123 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 No nieźle porobione i ładnie zabudowane w bagaju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Ładnie się zapowiada a Ty ferie masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hi_sound Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Dobra robota, idziesz jak burza Zazdroszczę i gratuluję zapału! Jak tam idą pracę nad słupkami? Bo coś nic się nie pochwaliłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Jak tam idą pracę nad słupkami? Bo coś nic się nie pochwaliłeśzadnymi slupkami:) tw siedza w miejscach seryjnych:) aby tylko je ustawie pod kątem delikatnie jak bede na warsztacie na slupkach wyladuja na wiosne. ale juz jest ciekawie wiec jak zrobie tak jak mam wizje to bedzie fajna instalka:)Z pospiechu skladania tematu nie wrzucilem fotek z boczkami i wf wiec jak bede w aucie zrobie foty i dodam:) jak to tam wyglada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fajfik Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 To teraz Ja sie wypowiem ... byłem i słuchałem... moje zdanie Tomku znasz co do klocków napędzających ;)... natomiast tak jak Ci powiedziałem jest dużo dołu góra gdzieś mi niknie ale to zapewne kwestia ustawienia tw... oraz druga sprawa ustawienie suba ;) ale to już zapewne kwestia muzyki ... ja słucham jak dobrze wiesz Rapu także może dlatego takie odczucia, a nie inne ;)....pozdr i powodzonka w dalszych pracach ogólnie gratki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derek81 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Generalnie bardzo fajna instalka, jedno co mi osobiście nie pasuje to przebudowa bagaja, wcześniej było lepiej, ewentualnie przerobiłbym trochę 1szy setup i bardziej dopasował do boczków bagaja ale ogólnie na + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Nie dodalem wczesniej bo jakos nie zrobilem fot wiec dodaje.Foty umiejscowienia i terazniejszy montage wf: Od razu mowie ze to stan przejsciowo zimowy wiec mam czas na pomyslenie wykonczenia boczkow. Mam kilka pomyslow i musze podjechac w pewno miejsce w celu ogarniecia tematu, ale bedzie to wykonczone.Tw wypadna z ori miejsc bo niestety nie to jest to i beda na slupkach zamontagowane albo zaraz w podszybiu. Mniej wiecej bedzie tak: Prace w toku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi