Skocz do zawartości

Akumulator... wysyp AGM'ów


Wolf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli dla świętego spokoju będzie trzeba wrócić do starego dobrego "zółtka" ale najpierw poszukać w dobrej cenie.

Mam w domu żelówke MARATHON - muszę sprawdzić czy śmiga,była używana lata temu do domowych odsłuchów.

Tomku chyba też jakiś czas z takową śmigałęś ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam bosch S3 kupiony półtora roku temu. Auto golf 3 1.9tdi parkuje pod chmurką i przy -15C nad ranem przy napięciu 12.5 kręci około 6-7 sec i pada jak mucha. mierzyłem ponownie i było już tylko 11.2 Naładowałem go do 12.9 i zakręcił 12-13 sekund i znowu było już po nim, więc co aku na gwarancję oddać czy to normalne przy takiej pogodzie?? Zaznaczam że altek to 120Ah i CA wyjęte na zime.

A do pracy dojeżdżam jakies 12km w jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem sobie kiedys kupić tą ładowarkę impulsową z Lidla za chyba 80 zł ale stwierdziłem że jest mi zbędna.Mam w garażu starą transformatorówkę zrobioną przez jakiegoś elektryka z nieistniejącej już kopalni.Ostatni raz używalem jej chyba z 8lat temu do służbowego samochodu.

Więc chyba jestem szczęśliwcem że nie mam takich problemow u siebie, a gdybym miał tak się "opiekować" baterią  jak opisujecie powyżej to aż strach pomysleć.

Może gdybym mieszkal w prywatnym domku z cieplym garażem to spoko-schodzę w kapciach i sobie podpinam byle kiedy ale jak auto na zewnątrz pod blokiem to już sie komplikuje sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Stinger SPV 70  ma już  cztery lata  żyje i ma się dobrze .W między czasie doładowywany jest Ctek -iem Multi Xs 7000  ,i nie ma z nim żadnych kłopotów. W samochodzie siedzi dodatkowo kinetik HC 600 jako bufor ,którego kupiłem jakiś czas temu od Tomka Brenka i też nic mu nie dolega.Mój kolega ma Agm Stingera Sp 1700 też już jakieś pięć lat i bateria kręci jak głupia. Zastanawiam się dlaczego wasze baterie uległy uszkodzeniu i co było przyczyną . Czy wychodziły wadliwe serie Akumulatorów Stingera i Kinetika..... mocno się zastanawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Wyjmować sprzęt na zimę :) szacun.
Słupki, tw i mid są u Radka na budowie więc piece także wywaliłem do chaty bo jakoś tak zimno ostatnio a i tak nie grały ;) Znam innych co także wyciągają z auto grajka

To znaczy że coś jest nie tak z baterią chyba że masz gdzieś zwarcie w instalacji samochodu i to rozladowuje akumulator.Musisz sprawdzic pobór prądu na akumulatorze na wyłączonych odbiornikach.

Jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak ,że JD, nie zalecał tego robić znowu tak często? Ładowanie z raz w tyg do pełna ładowarką a raz na parę mieś recond?

 

Według moich eksperymentów wychodz, że "recond" kilka razy w roku nie zaszkodzi i raczej jest wskazany. Z tym nieprzesadzaniem, chodzi o to, żeby nie robić tego co tydzień, bo w tym cyklu napięcie jest podwyższone do ok. 15,8-16V i czasem akumulator może już zacząć gazować (można sprawdzić na słuch), a nadmiar gazów, w tym nieskroplona para wodna, mogą zostać wyrzucone na zewnątrz. Bardzo częste upusty gazów prowadzą więc do trwałego ubytku wody z elektrolitu, czyli wpadamy z deszczu pod rynnę, bo sami osłabiamy parametry elektrolitu.   

Według mnie konserwacyjne okresowe recondy mają sens, gdy aku jest w dobrej kondycji. To go skuteczniej zregeneruje. Niestety, większość zabiera się za to, dopiero gdy pojawią się większe niedomagania, czyli gdy mamy już mocno rozwarstwiony elektrolit i silnie zasiarczonego prawie-trupa. Tutaj recond cudów już raczej nie zrobi na długo w żadnym akumulatorze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jak to zrobić?
Bierzesz amperomierz,  zdejmujesz klemę minusową,  podłączasz czerwony przewód miernika do kabla minus od akumulatora a czarny od amperomierza do bieguna minus.

ŻEBYŚ PRZYPADKIEM TEGO NIE ZROBIŁ JAK MASZ POBÓR PRĄDU duży bo upalisz miernik.Nie wiem jaki masz miernik ale przeważnie max to 20A .

Zleć to kumuś może bo może zapłacisz 20zł elektrykowi a będzie bez niespodzianki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Bierzesz amperomierz, zdejmujesz klemę minusową, podłączasz czerwony przewód miernika do kabla minus od akumulatora a czarny od amperomierza do bieguna minus.

ŻEBYŚ PRZYPADKIEM TEGO NIE ZROBIŁ JAK MASZ POBÓR PRĄDU duży bo upalisz miernik.Nie wiem jaki masz miernik ale przeważnie max to 20A .

Zleć to kumuś może bo może zapłacisz 20zł elektrykowi a będzie bez niespodzianki :)

Dzięki za info dam sobie radę :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No najlepiej jak nic nie pokaże to jest ok chyba że masz alarm.

Nawet dokładnie nie wiem ile pobiera np.alarm trzeba pogoglować ale to miliampery.Myślę że prawidlowy pobór "samochodu"nie powinien przekraczać 3-5mA ale poszukaj dokładnie wartości.

Pojemność akumulatora mówi nam jak długo wytrzyma przy danym poborze prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Zastanawiam się dlaczego wasze baterie uległy uszkodzeniu i co było przyczyną . Czy wychodziły wadliwe serie Akumulatorów Stingera i Kinetika..... mocno się zastanawiam  :wink:

Jeżeli padają przed czasem, to w większości z powodu bezobsługowej eksploatacji w stanie długotrwałego niepełnego naładowania. Wysoka temperatura od silnika też im nie pomaga. Z tego powodu do większości modeli są zalecane metalowe kasety montażowo-ochronne, ale nikt ich nie stosuje. Nie ma praktycznie żadnych problemów z aku używanymi w autach dB/SPL, chociaż dostają tam większy wycisk. Tam ludzie mają większą świadomość, że akumulator musi być zawsze naładowany na full, a większość akumulatorów nie jest montowana w gorącej komorze silnika. To taka moja prywatna teoria.

 

Stinger (dane z lat, gdy to sprzedawaliśmy)

Czerwona seria Stingera (Made in USA) była awaryjna. Dużo ze sprzedanych padło, ale na szczęście, jeszcze w okresie fabrycznej gwarancji. Z żółtą serią (Made in China) nie było praktycznie żadnych masowych problemów, najwyżej kilka pojedynczych przypadków z przyczyn jak wyżej. Z Kinetikiem podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No najlepiej jak nic nie pokaże to jest ok chyba że masz alarm.

Nawet dokładnie nie wiem ile pobiera np.alarm trzeba pogoglować ale to miliampery.Myślę że prawidlowy pobór "samochodu"nie powinien przekraczać 3-5mA ale poszukaj dokładnie wartości.

Pojemność akumulatora mówi nam jak długo wytrzyma przy danym poborze prądu.

Chyba kolega przesadził z tą wartością :) Nie spotkałem jeszcze auta które pobierałoby mniej niż 50mA, zazwyczaj jest to w okolicach ~100mA. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację z tym 0.1A ale to już nie tak malutko,trzeba to zweryfikować :)

Faktycznie z tego co szukam pobór prawidłowy to około 50mA.Jeśli dojdzie alarm czy coś tam jeszcze może i być 100mA.Taka wartośc powinna być bezpieczna i nie przejawiać objawow rozladowywania aku.Wyższe wartości powinny już nas chyba zaniepokoić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2szt SPV-60 , jedna na stałe w komorze silnika - i ta umiera, druga była buforem i ona żyje i ma się dobrze, ten sam czas pracy, podobne warunki, no po za nadmiernym ogrzewaniem w komorze silnika, ale tam znów był w kasecie, co prawda nie dedykowanej, a uspawanej i pomalowanej proszkowo, nawet z grubszej blachy :).

Co dziwne, ostatni raz reconda robiłem 10 dni temu z ładowaniem na full, i odpala w tych mrozach, aczkolwiek słychać że ma ciężko,tak więc już 10 dał radę :) ale sprzętu sobie nie posłucham bez ładowarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Centra Futura ma już 4 lata i tej jesieni miałem wrażenie ze już ją coś dopada złego.Wymiana alternatora z seryjnego 70a na 180a podniosła go na nogi.Auto odpala teraz na -20 od pierwszego strzała.Martwiło tylko mnie to ze jest wysokie napięcie ładowania 15,2v ale po 3 miesięcznej obserwacji nic się nie dzieje z podzespołami elektrycznymi auta więc regulatora nie ruszam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bosch S3 kupiony półtora roku temu. Auto golf 3 1.9tdi parkuje pod chmurką i przy -15C nad ranem przy napięciu 12.5 kręci około 6-7 sec i pada jak mucha. mierzyłem ponownie i było już tylko 11.2 Naładowałem go do 12.9 i zakręcił 12-13 sekund i znowu było już po nim, więc co aku na gwarancję oddać czy to normalne przy takiej pogodzie?? Zaznaczam że altek to 120Ah i CA wyjęte na zime.

A do pracy dojeżdżam jakies 12km w jedną stronę.

to chyba cos nie tak z silnikiem a nie aku jesli krecisz 6-7 sek przu takiej temperaturze,moze swiece zarowe masz juz do d...y i nie grzeja albo wtryski lub pompa ale to juz trza do mechaniora jechac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba cos nie tak z silnikiem a nie aku jesli krecisz 6-7 sek przu takiej temperaturze,moze swiece zarowe masz juz do d...y i nie grzeja albo wtryski lub pompa ale to juz trza do mechaniora jechac

A nie prościej wpiąć najtańszy miernik i zmierzyć napięcie przy odpalaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...