Skocz do zawartości

Akumulator... wysyp AGM'ów


Wolf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Akumulatory Optima są odporne na głębokie rozładowania, dowali mróz, będziesz chełtał długo rozrusznkiem, a on nie klęknie, będzie miał siłę i szybko wstanie.

Poza tym jak odpalisz auto w końcu to taki akumulator nie wyłoży się n tym że w końcu odpalił i odrazu z grubej rury jest ładowany przez altka, a ołowiaki mogą stracić pewną swą nominalną pojemność po takim głębokim rozładowaniu.

 

I tutaj pomylka - glebokie rozladowanie to dlugotrwale rozladowywanie malym pradem. Prad rozruchu to jego totalne przeciwienstwo. AGM jednak maja wlasnie dobre zdolnosci szybkiego oddawania i przyjmowania duzych "porcji" energii. Z tym glebokim ich rozladowywaniem nie jest wcale tak kolorowo. Montuje rozne ZAP'y na lodziach i powiem szczerze, ze przy bardziej "bezstresowym" podejsciu do tematu akumulatora (wsiadam to ma dzialac, nie chce mi sie specjlnie o niego dbac, doladowywac itp.) to zwykle kwasiaki zyja ludziom dluzej niz AGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nasze wzmacniacze wykanczaja aku ;)

Wczoraj troche pomierzylem i na odpalonym 14.4 , po wlaczeniu swiatel, sprzetu i grzanego fotela juz tylko 13.3V ...ale po wylaczeniu swiatel lub foteli, lub sprzetu pokazuje juz 13.8 . Wniosek ze jadac do pracy (tylko 10km) moge sobie wybrac albo swiatla albo muza ...w sumie moglbym wylaczyc grzanie tylka ale to juz wole bez muzy jechac ten kawaleczek ;)

To akurat wina ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuje rozne ZAP'y na lodziach i powiem szczerze, ze przy bardziej "bezstresowym" podejsciu do tematu akumulatora (wsiadam to ma dzialac, nie chce mi sie specjlnie o niego dbac, doladowywac itp.) to zwykle kwasiaki zyja ludziom dluzej.niz AGM.

 

 

Ale to i sam Jurek przyznał, coś za coś... Masz lepsze parametry musisz częsciej o niego dbać. Pamiętam porównanie do silnika z turbo i wolnossaka, do którego zazwyczaj leje się lepszej klasy olej? Nikt nie mówił ,że są bezobsługowe, po co więc te ładowarki kupowane w zasadzie w komplecie z nimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat swego czasu obsługiwałem klienta który buduje auta do Off-Road - i zawsze kupował tylko Optimę. Nigdy się nie skarżył, nigdy nie reklamował.

Auta zanurzone w wodzie podczas przepraw, w błocie, nocne rajdy, masa odbiorników prądu. 

 

Jak dla mnie to Technologia AGM do naszych zastosowań jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż zwykły ołowiak.

 

 

Które Zapy głównie montujesz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zapeszać ale u mnie w samochodach nigdy nie miałem problemów z aku.Jadę do pracy 3 km i wlączam sprzęt (nie głośno) i obecny aku Varta 85Ah już 4lata.

Wcześniej Exide w Seacie też z 4 lata zero problemow.

U ojca Exide się wysypał po 1,5roku z powodu zwarcia na celach i na gwarancji przyszedl nowy i do dziś działa (auto ma nowego właściciela).

Na zimę okładam go cienkim styropiankiem a na wiosne to zdejmuje.

Auto stoi na mrozie w zimie.Dodam że to diesel,olej pełny syntetyk 5W40 i jak odpalam zawsze sprzęgło naciśnięte (skrzynia manual)i odciążam od oporów na tym elemencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie będzie w/g Ciebie głębokie rozładowanie ?? Nie mówię o kręceniu do 5 sekund, tylko miałem na myśli kilka prób po kilka- kilkanaście sekund.

 

Zrob tak (krec dlugo), zmierz zaraz napiecie na baterii i potem zmierz za 30 minut. Pozniej rozladuj takie samo (naladowane) aku kilkunastogodzinnym swieceniem zarowki, zmierz napiecie zaraz po jej odlaczeniu  i znowu jeszcze raz po 30 minutach i bedziesz wiedzial o co cho.

 

Ale to i sam Jurek przyznał, coś za coś... Masz lepsze parametry musisz częsciej o niego dbać. Pamiętam porównanie do silnika z turbo i wolnossaka, do którego zazwyczaj leje się lepszej klasy olej? Nikt nie mówił ,że są bezobsługowe, po co więc te ładowarki kupowane w zasadzie w komplecie z nimi?

 

Oczywiscie, ze tak ale moim zdaniem do naszych potrzeb (nie SPL) AGM nie poprawia w sumie nic, a juz na pewno nie tyle, zeby sie w niego pakowac (kasa, obsluga itd.)

 

Ja akurat swego czasu obsługiwałem klienta który buduje auta do Off-Road - i zawsze kupował tylko Optimę. Nigdy się nie skarżył, nigdy nie reklamował.

Auta zanurzone w wodzie podczas przepraw, w błocie, nocne rajdy, masa odbiorników prądu. 

 

Jak dla mnie to Technologia AGM do naszych zastosowań jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż zwykły ołowiak.

 

 

Które Zapy głównie montujesz ??

 

Jest jednak duze prawdopodobienstwo, ze owe samochody byly katowane tylko na rajdach, a poza nimi glownie staly w warsztacie i ktos sie bateriami odpowiednio zajmowal. Poza tym wlasciciele takich maszyn wiedza, ze przy takim traktowaniu sprzetu (rajdy, off-road) nie powinno sie miec pretensji o awarie do nikogo poza soba samym.

 

Jestesmy dealerem Zapa (sami przyszli i wstawili wyposazony regalik), mamy wiekszosc modeli na polce i montujemy rozne. Najczesciej na baterie podstawowa (rozruchowa silnika, lub jedyna na lodzi) ida te normalne zolte "plus" lub ew. te szare troche lepsze "silver". Jesli lodz ma kilka aku to jako baterie "obslugowe" (swiatla kuchenki, lodowki) ida te z serii "Taxi Marine" czyli "Energy Plus". Nie zauwazylem szczegolnych roznic pomiedzy nimi, a bateriami teoretycznie lepszych marek (Bosch Varta Banner). Wniosek jest jeden, po co przeplacac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


moim zdaniem do naszych potrzeb (nie SPL) AGM nie poprawia w sumie nic, a juz na pewno nie tyle, zeby sie w niego pakowac (kasa, obsluga itd.)
Ija też tak sądzę.

Ja akurat swego czasu obsługiwałem klienta który buduje auta do Off-Road - i zawsze kupował tylko Optimę.

Na rajdy nie nadają się zwykle akumulatory kwasowe ze względu choćby na ogromne wstrząsy i takie właśnie tortury.Tam chyba trzeba by zastosować specjalny akumulator żelowy który znosi takie katowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w dieslu centre future 77ah. Wytrzymała podobnie jak hehepakowi 5 lat i niejednokrotnie była rozładowywana do "0" bo w trasie altek padł albo zostawiłem włączone coś, wytrzymywał długotrwale kręcenie na mrozie, ładowany był tylko po całkowitym rozładowaniu. Padł w zeszłym roku i że za niego weszły exide Premium to go zakupiłem takowego z teoretycznymi parametrami tamtej futury, jak ostatnio było u mnie -16 to przy porannym kręceniu miałem wrażenie że coś już złego zaczyna się z nim dziać, ale na razie jeszcze działa, zobaczymy czy to tylko wrażenie czy faktycznie się tak szybko kończy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


ak ostatnio bylo u mnie -16 to przy porannym kręceniu miałem wrażenie że cos juz złego zaczyna sie z nim dziać
Ale co,zaczyna jęczeć że ma dość?? To normalne że na takich mrozach spada wydajność akumulatora,ważne żeby samochód odpalił możliwie na pierwszym zakręceniu.Jeśli układ zasilania i zapłonowy(benzyna)jest sprawny to MUSI odpalić.Jeśli kręci i kręci i nie może zaskoczyć to już nie wina samego aku tylko samochodu czyli albo paliwo przymarzło lub woda w nim czy coś podobnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??

 

Chcesz powiedziec, ze stan rozrusznika nie ma wpływu na jego sile, pobór prądu itd ?

dzisiejszy BOSCH w akumulatorach to akurat badziew i wszędzie Ci to powiedzą;)

 

A znasz powiedzenie "jedzmy gowno bo miliony much nie mogą sie myli" :)

Jeżeli Bosch czy warta to też polecam dołożyć te 30-50 zł i kupić z najwyższej linii ( szczególnie do naszych aut z większym zapotrzebowaniem na prąd ) ( Silver, S5 )

 

Zgadzam sie

U mnie juz w trzech autach jeżdżą

2x s4 i 1xs5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalił za pierwszym razem"od strzała", ale na samym starcie było słychać ze ciężko mu ruszyć co przy futurze nawet przy -30 i po dłuższym czasie eksploatacji aku nigdy to nie występowało, w futurze nawet jak mi paliwo zamarzło w trasie to przy ponad -30 kręciłem długo żeby tą "zupę" przepchać i cały czas chodziła bez zarzutu. Mam nadzieje ze to chwilowe niedomaganie, jak nie to gwarancja jeszcze jest.  Auto to 2.0 diesel.

 

W każdym razie duet futury i stingera 35ah nigdy mnie nie zawiódł i byłem mega zadowolony z niego a z exida i kinetika 20ah już trochę mniej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolf, dwa lata temu miałem to samo, aku niespełna roczne, w ciepłym trzymało parametry...do auta trochę mrozu i wszystko leciało w dół, nie odpalałem. Kupiłem Boscha S5 i także już moooże się uda tą zimę przejechać a może i nie.... Bo ledwo co kręci rankami. Ładuję go regularnie. Co do agm, to jak wiesz  :chytry: było to wałkowane łącznie z wypowiedziami JD jako zainteresowanego by udzielić informacji. Te akumulatory o których wspomniałeś są odporne na głębokie rozładowanie, a Hollywood czy Stingery nie, żle to znoszą, szybko oddają ładunek i szybko się ładują, ale niskie napięcie (brak regularnego doładowywania ładowarką) zabija je. Ich największa wada według mnie to napięcie ładowania aby się w pełni naładowały 14,7 V, których nie jest się w stanie uzyskać w normalnym aucie, więc bez ładowarki są regularnie niedoładowane. To tyle o SPV. A temat będę śledził , bo zwykły ołowiak S5 mi umarł po 2 latach i również zaczynam się rozglądać za AGM (takim w normalniejszej cenie a nie po 1200 zł :) )

Marcin ja u siebie w Golfie mam Stingera Spv-70 z dobrze rozwiązaną instalacją pod zasilanie Car-audio. Mam ładowanie rzędu 14.2v-14.4 v i tej zimy ani razu nie zdechła bateria . Sytuacja którą opisujecie nie stanowi jednak reguły ,dlatego trzeba nauczyć się podstawowych zasad użytkowania AGM ,tak jak opisywał Jurek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Marcin ja u siebie w Golfie mam Stingera Spv-70 z dobrze rozwiązaną instalacją pod zasilanie Car-audio. Mam ładowanie rzędu 14.2v-14.4 v i tej zimy ani razu nie zdechła bateria . Sytuacja którą opisujecie nie stanowi jednak reguły ,dlatego trzeba nauczyć się podstawowych zasad użytkowania AGM ,tak jak opisywał Jurek .

 

Taaak, ale rozumiem również użytkowników, których wkurza ta opieka nad AGM, ja jak jakiś popaprany latam co weekend ładować Kinetika w Bmw co by mu się nie umarło... :D

Na dłuższą metę irytujące. No ale nie miała baba problemu to kupiła sobie "hajhendowy" aku, a jak pomyślę ile kosztował to latam... :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Optimę ale dopiero 2 lata, auto stoi pod gołym niebem, teraz gdy na termometrze w nocy od kilku dni temperatura spada w okolice -20 stopni rozrusznik kręci jak dziki pomimo, że czasem musi dłuuugo kręcić. Niestety Optima ma kijowy rozmiar i nie zawsze się zmieści pod maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy w takim aucie zmierzyć napięcie ładowania. Jak już pisali AGM potrzebują 14.7V do prawidłowego ładowania

 

Moim zdaniem jeśli kupujemy lepszy akumulator trzeba zaopatrzyć sie w ładowarkę i raz na jakiś czas podłączyć ją pod aku. Najgorsze dla akumulatorów są ustawiczne niedoładowania a jak dobrze wiemy w autach z CA to chleb powszedni. CA to ingerencja w fabryczne zasilanie dlatego trzeba sie liczyć z częstym doładowaniem akumulatora i raczej nie ma co liczyć na bezobsługowość i mniemanie, że kupie sobie lepszy aku i nie zajrzę do niego przez 5 lat

 

Ja od zawsze kupuje do wszystkich mojch maszyn i samochodów jedne z tańszych na rynku - Zapy albo Centry (tyle, że tam nie ma CA) :) Aktualnie mam 2 szt 8letnich kwasiaków Zapa i działają jak nowe - nie dopuszczam nigdy do głębokiego rozładowania, na bieżąco są doładowywane - mówią jak sie dba tak sie ma :P choć nie zawsze - Varta Silver siadła sama z siebie ( zwarcie na celach ) po 1 roku - od tej pory nie wyrzucam gwarancji na akumulatory :D

 

Ostatnio kupiłem Centrę Futurę i już 2 zimy przelatała z dieslem i nie wiedzę żadnych oznak zużycia. Osobiście myślę, że nie ma co przepłacać skoro nawet SPV siadaja po 5 latach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście gdybym tylko nie miał aku pod kanapą a miał miejsce  to bym wrzucił takiego ZAPa Expedition 95 Ah... 

http://www.oponylux.pl/ceneo/akumulator/akumulator-zap-expedition-plus-agm-12v-95ah-780a-p-wymiary-352-x-175-x-190-595-01-.html

 

http://katalog.sznajder.pl/product/show/595%2001

 

Pavliq ma i śmiga a z tego co wiem, to nawet jak , uwalili mu cele, rozładowując do dna i dając od razu ostry prąd z kabli do rozruchu(wygięło mu cele) to wysłał na gwarancję i mu uznali dając nowe aku, Jurek od razu by spuścił po rynnie z takim Kinetikiem czy innym Holly ( skoroś głupi człeku to płacz i płać..  :wink: ) .

 

438 zł za wersję 70 Ah to już chyba naprawdę niewielka różnica względem ołowiaka:

http://www.akumulatory24.com/ceneo/akumulator/akumulator-zap-expedition-plus-agm-12v-70ah-640a-p-wymiary-276-x-175-x-190-570-01-.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręci ledwo bo masz słaby rozrusznik i olej gesty na mrozie.

 

A co do optimy to moj znajomy wozi juz ja 8 lat w samochodzie i nic mu nie dolega.

Łukasz, chodziło mi o to że rozrusznik nie może być słaby. Najwyżej nie sprawny ;)

Ale zgadzam się z Twoim myśleniem skrótowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam future 72 albo 74, już sam niepamiętam. Obecnie przy jednym grzaniu świec na lichym paliwie auto zapaliło, ale z dużym oporem, stwierdziłem że naładuje baterie gdyż do pracy robię teraz tylko 6km z czego dres dopiero pod pracą osiąga 85stopni, a używam intensywnie prądu, bo światła, szyba tylna, audio. Przy moim altku który ma 55A dla centry to zabójstwo, ale odziwo po podłączeniu prostownika prąd ładowania drastycznie spada do minimum z 5A. Myślę że wina ciężkiego rozruchu to gęsty olej w skrzyni biegów i silniku no i nieszczęsne paliwo. Aku mam 4sezon zimowy, czyli od początku jak użytkuje auto, a właśnie od zimy zaczynałem, mimo że aku kupiłem kilka miesięcy wcześniej. Diesel jednak wymaga 3 najważniejszych parametrów, sprawne świece, dobre paliwo i mocna bateria. 

 

Ktoś tu napisał że ułatwia rozruch przez wciśnięcie sprzęgła przy odpalaniu. Nic bardziej mylnego mając sprzęgło hydrauliczne! Serwo obciąża pompę która też ma ciężko żeby tłoczyć gęsty płyn. Odpala się na jałowym bez sprzęgła wcisniętego. Takie coś można stosować w autach starych gdzie sprzęgło jest na lince.

U mnie temp przy termometrze na oknie była -14,5 stopnia, więc myślę że w rezultacie ponad 17 stopni było kilka razy przy aucie.

 

Czasem możemy trafić na dobre aku a czasem na padaczkę niezależnie od firmy. Na początku tematu widniała firma FIAM chyba, to firma która w dużej mierze produkuje aku do UPSów, sprawdzają sie one dobrze, ale tak samo MOLL, VARTA(BOSCH), CENTRA, ZAP i inne. Niema reguły że aku wytrzyma 2 sezony lub 4 sezony. 

 

Auta które posiadają klimatyzację i jest ona w zimę używana, tak samo podgrzewanie lusterek bez wiedzy posiadacza auta, oraz dogrzewanie dolotu i inne wynalazki potrzebują więcej prądu i to normalka, a altek jest policzony na styk i tak samo aku, nikt nie da na wyrost. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam od 3 lat Zapa expedition plus agm 70 ah. Pierwszy poszedł przed końcem gwarancji do serwisu i dostałem nowy (w starym- nie doładowywałem regularnie) dostałem nowy, więc już mam nauczke i regularnie czy lato czy zima jest doładowywany cetkiem. ponad rok już chodzi i zero problemów. Wczoraj jak i dziś na -15 odpalił tak jak zawsze za 2 razem.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Ktoś tu napisał że ułatwia rozruch przez wciśnięcie sprzęgła przy odpalaniu. Nic bardziej mylnego mając sprzęgło hydrauliczne! Serwo obciąża pompę która też ma ciężko żeby tłoczyć gęsty płyn. Odpala się na jałowym bez sprzęgła wcisniętego. Takie coś można stosować w autach starych gdzie sprzęgło jest na lince.
U mnie temp przy termometrze na oknie była -14,5 stopnia, więc myślę że w rezultacie ponad 17 stopni było kilka razy przy aucie.
Tylko w dieslu dodam:P Bo w benzynie nie ma pompy vacum więc lepiej ze sprzęgłem.

 

Ostatnio kupiłem FIAMM, zobaczymy ile wytrzyma :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...