Skocz do zawartości

Akumulator... wysyp AGM'ów


Wolf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mój HW Energetic SPV60 osiągnął swój kres... po 5 latach. Narazie jeszcze spokojnie przyjmuje prąd, ładuję do ładowarką i spokojnie chwilę działa. Ale 2tyg. przy obecnych warunkach i np. wczoraj po 8h na zewnątrz auta nie odpaliłem. Na co dzień jest garażowany.

Zastanawiam się nad nowym i widzę ze sporo tego typu akumulatorów pojawiło się na allegro. Szczególnie do aut z systemami start-stop oraz odzyskujących energię z hamowania itp.

I teraz zastanawia mnie jedno. Klient jak kupuje auto nowe z fabryki z fabrycznie zamontowanym AGM'em to dostaje w komplecie ładowarkę i instrukcję traktowania akumulatora? Czy może poprostu w tego typu aucie napięcie z altka zostało podniesione żeby akumulator był ładowany do optymalnych parametrów? A może to inny akumulator niż AGM'y np. od HW?

 

Zainteresowało mnie kilka sztuk, i oprócz możliwości zmiany znowu na SPV60 (który tani nie jest), wybrałem te:

EXIDE MICRO-HYBRID AGM EK700

BOSCH S6 AGM E45 ECK700

  Centra MICRO HYBRID P+ 70Ah  

FIAMM AGM EcoForce 70Ah 760A

 

Ten ostatni FIAMM jakoś szczególnie wpadł mi w oko (bo jest najtańszy z zestawienia). Wszystkie mają większą pojemność (70Ah) od SPV60 który miałem.

Prosta arytmetyka pokazuje że przy żywotności SPV60 w moim aucie, FIAMM'a mógłbym wymieniać co 2,5 roku i sumarycznie wydawać tyle samo co na SPV60.

Są jeszcze akumulatory Bosch S5 EFB, gdzie EFB (cyt. z akumulatorybosch.pl):

"Technologia pośrednia zajmująca miejsce między zwykłymi akumulatorami rozruchowymi a akumulatorami AGM (AGM stosowane w autach z systemem rekuperacji / odzyskiwania energii)"

 

Ma ktoś jakieś doświadczenia z powyższymi? Jakieś konstruktywne uwagi?

 

ps.

Jak miarodajnie sprawdzić jaki jest stan mojego SPV60? Jak mi rano nie odpalił, jako że nie mam ładowarki to wziąłem go do domu. Miernik pokazał 11,7V. Postawiłem go na 2h na kaloryfer, pokazał 11,95V. Zapakowałem go do auta i z bólem odpalił. Ale dość ciężko mu było zakręcić silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 


ps.
Jak miarodajnie sprawdzić jaki jest stan mojego SPV60? Jak mi rano nie odpalił, jako że nie mam ładowarki to wziąłem go do domu. Miernik pokazał 11,7V. Postawiłem go na 2h na kaloryfer, pokazał 11,95V. Zapakowałem go do auta i z bólem odpalił. Ale dość ciężko mu było zakręcić silnikiem.

 

12.2 V powinien trzymać przy takich temperaturach po nocy, w pomieszczeniu gdzie jest ok 20 stopni 12.4-12.6V

Przy obciążeniu symulującym rozruch ( i podczas rozruchu) nie powinien spać poniżej 9,5 - 9.75 V, po czym powinien to utrzymać, a następnie lekko wzrastać ( podnościć się ) przy takim obciążeniu.


A żeby miarodajnie to sprawdzić to trzeba by obciążyć go odpowiednim testerem. Nie masz kogoś znajomego w jakiejś hurtowni co sprzedają akumulatory?? W IC na magazynach z reguły mają takie testery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolf, dwa lata temu miałem to samo, aku niespełna roczne, w ciepłym trzymało parametry...do auta trochę mrozu i wszystko leciało w dół, nie odpalałem. Kupiłem Boscha S5 i także już moooże się uda tą zimę przejechać a może i nie.... Bo ledwo co kręci rankami. Ładuję go regularnie. Co do agm, to jak wiesz  :chytry: było to wałkowane łącznie z wypowiedziami JD jako zainteresowanego by udzielić informacji. Te akumulatory o których wspomniałeś są odporne na głębokie rozładowanie, a Hollywood czy Stingery nie, żle to znoszą, szybko oddają ładunek i szybko się ładują, ale niskie napięcie (brak regularnego doładowywania ładowarką) zabija je. Ich największa wada według mnie to napięcie ładowania aby się w pełni naładowały 14,7 V, których nie jest się w stanie uzyskać w normalnym aucie, więc bez ładowarki są regularnie niedoładowane. To tyle o SPV. A temat będę śledził , bo zwykły ołowiak S5 mi umarł po 2 latach i również zaczynam się rozglądać za AGM (takim w normalniejszej cenie a nie po 1200 zł :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym będzie lepszy taki AGM od dobrego ołowiaka? Z pewnością będzie 2, jak nie 3 razy droższy. Może rozejrzyj się za dobrymi ołowiakami, jak Banner Professional albo Moll.

Tylko podstawą tego wszystkiego powinno być to, że w normalnym obciążeniu (silnik włączony, światła, radio, wentylacja) napięcie nie powinno często spadać poniżej 13,8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj tez siedzialem nad akumulatorami ale z racji ze potrzebuje 95ah to nawet na AGM nie patrzylem ;) Dzwonilem do znajomego zakladu i kazali przyjechac aby moj zmierzyc "pod obciazeniem" bo to nawiecej mowiace badanie . Mierzenie napiecia nie wiele mowi , bo sam mialem kiedys akumulator ktory mial 12.6V i dziad nie kreciil ale wystarczylo mu tylko postojowki zaswiecic i lecial do 10V , po zgaszeniu znow pokazywal ponad 12. Dopiero tester i doswiadczenie mierzacego pokazalo co jest wart ten akumulator. Jutro jade na pomiar bo tez jakos krecil wczoraj z pewna niesmialoscia ;)

Jaki wziac? No i tu znow przydaja sie znajomosci w sklepie , bo tylko tam dowiesz sie co nsjczesciej wraca na reklamacje ...ale ze wraca to wcale nie oznacza ze gwarancja zadziala bo z gwarancja na akumulator jest tak ze dziala dopoki wszystko jest Ok ale jak sie zaczna cyrki , to i tak odpisuja ze ladowanie bylo niepoprawne lub nastapilo wyladowanie z racji dlugiego postoju ...ot zawsze winien jest klient. Znajomy sprzedawca podpowie z czym ludzie nie wracaja ;)

Edytowane przez powalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A w czym będzie lepszy taki AGM od dobrego ołowiaka?

 

Odpornością na większe obciążenia nie okazjonalnie a w zasadzie cały czas (CA) to tak jak w aucie start&stop.

Tomek ja już zajechałem przez CA w ciągu 5 lat 3 sztuki ołowiaków, a kupowałem te "lepsze" typu Bosch S5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj tez siedzialem nad akumulatorami ale z racji ze potrzebuje 95ah to nawet na AGM nie patrzylem ;) Dzwonilem do znajomego zakladu i kazali przyjechac aby moj zmierzyc "pod obciazeniem" bo to nawiecej mowiace badanie . Mierzenie napiecia nie wiele mowi , bo sam mialem kiedys akumulator ktory mial 12.6V i dziad nie kreciil ale wystarczylo mu tylko postojowki zaswiecic i lecial do 10V , po zgaszeniu znow pokazywal ponad 12. Dopiero tester i doswiadczenie mierzacego pokazalo co jest wart ten akumulator. Jutro jade na pomiar bo tez jakos krecil wczoraj z pewna niesmialoscia ;)

Jaki wziac? No i tu znow przydaja sie znajomosci w sklepie , bo tylko tam dowiesz sie co nsjczesciej wraca na reklamacje ...ale ze wraca to wcale nie oznacza ze gwarancja zadziala bo z gwarancja na akumulator jest tak ze dziala dopuki wszystko jest Ok ale jak sie zaczna cyrki , to i tak odpisuja ze ladowanie bylo niepoprawne lub nastapilo wyladowanie z racji dlugiego postoju ...ot zawsze winien jest klient. Znajomy sprzedawca podpowie z czym ludzie nie wracaja ;)

To Ci odpisałem : 

Exide Premium....

Optima...

 

Jeżeli Bosch czy warta to też polecam dołożyć te 30-50 zł i kupić z najwyższej linii ( szczególnie do naszych aut z większym zapotrzebowaniem na prąd ) ( Silver, S5 )

 

A najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić dla aku to raz na 3 miesiące podpiąć go do inteligentnej ładowarki ( Bosch C..., Ctek... ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Fiat, o którym mowa, nie gra ciśnieniowo, ani nie ma systemu start&stop, a BOSCH w akumulatorach to akurat badziew i wszędzie Ci to powiedzą;)

 

Poprzednio nie było Boscha i także raczył skapitulować zimą... Ja także nie gram ciśnieniowo...  :wink:  :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulatory Optima są odporne na głębokie rozładowania, dowali mróz, będziesz chełtał długo rozrusznkiem, a on nie klęknie, będzie miał siłę i szybko wstanie.

Poza tym jak odpalisz auto w końcu to taki akumulator nie wyłoży się n tym że w końcu odpalił i odrazu z grubej rury jest ładowany przez altka, a ołowiaki mogą stracić pewną swą nominalną pojemność po takim głębokim rozładowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze wzmacniacze wykanczaja aku ;)

Wczoraj troche pomierzylem i na odpalonym 14.4 , po wlaczeniu swiatel, sprzetu i grzanego fotela juz tylko 13.3V ...ale po wylaczeniu swiatel lub foteli, lub sprzetu pokazuje juz 13.8 . Wniosek ze jadac do pracy (tylko 10km) moge sobie wybrac albo swiatla albo muza ...w sumie moglbym wylaczyc grzanie tylka ale to juz wole bez muzy jechac ten kawaleczek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, ale Wolf, dobrze spytał jeszcze 2-3 lata temu , była alternatywa ołowiak za 300 albo Kinetic za 1300, ale wysypało się z AGM pod systemy start/stop, i są po 450-600 zł, więc trzeba tylko wspólnie ustalić co może dawać radę i jest i wilk syty (to nie do Ciebie wolf :D ) i owca cała, będzie wiadomo co kupić by mieć święty spokój. I nie wywalić przy okazji 4 cyfrowych kwot.

A jak wspomniałem z moich doświadczeń , to nie tyle wina aku ołowiowych(bo i doładowuję C-tekiem i robię czasami recond) a tego ,że obciąża je i instalacja auta(zwłaszcza zimą) i łupanie Car Audio, szybciej się zużywają i tyle. Stąd także następny u mnie będzie AGM....tylko jaki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wapniowego ZAPA miałem przed obecną Vartą Silver ( kupił Bym Exide Premium, ale w momencie kupowania Varty nie mieliśmy jeszcze ich w ofercie ) - wytrzymał 3 lata ( altek 70A, a instalacja audio w peaku ciągneła ponad te 70A ) 

 

Generalnie uważane są na rynku za dobre + ( z moich informacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...