facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

Miejsce na Twoją reklamę: tel. 691 265 492

Zdjęcie

Akumulator... wysyp AGM'ów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
214 odpowiedzi w tym temacie

#41 kiell

kiell
  • Użytkownik
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 26 styczeń 2014 - 13:06

Wolf, dwa lata temu miałem to samo, aku niespełna roczne, w ciepłym trzymało parametry...do auta trochę mrozu i wszystko leciało w dół, nie odpalałem. Kupiłem Boscha S5 i także już moooże się uda tą zimę przejechać a może i nie.... Bo ledwo co kręci rankami. Ładuję go regularnie. Co do agm, to jak wiesz  :chytry: było to wałkowane łącznie z wypowiedziami JD jako zainteresowanego by udzielić informacji. Te akumulatory o których wspomniałeś są odporne na głębokie rozładowanie, a Hollywood czy Stingery nie, żle to znoszą, szybko oddają ładunek i szybko się ładują, ale niskie napięcie (brak regularnego doładowywania ładowarką) zabija je. Ich największa wada według mnie to napięcie ładowania aby się w pełni naładowały 14,7 V, których nie jest się w stanie uzyskać w normalnym aucie, więc bez ładowarki są regularnie niedoładowane. To tyle o SPV. A temat będę śledził , bo zwykły ołowiak S5 mi umarł po 2 latach i również zaczynam się rozglądać za AGM (takim w normalniejszej cenie a nie po 1200 zł :) )

Marcin ja u siebie w Golfie mam Stingera Spv-70 z dobrze rozwiązaną instalacją pod zasilanie Car-audio. Mam ładowanie rzędu 14.2v-14.4 v i tej zimy ani razu nie zdechła bateria . Sytuacja którą opisujecie nie stanowi jednak reguły ,dlatego trzeba nauczyć się podstawowych zasad użytkowania AGM ,tak jak opisywał Jurek .



#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

Miejsce na Twoją reklamę: tel. 691 265 492


#42 truck

truck
  • Użytkownik
  • 6611 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Słubice/Bawaria

Napisano 26 styczeń 2014 - 13:16


Marcin ja u siebie w Golfie mam Stingera Spv-70 z dobrze rozwiązaną instalacją pod zasilanie Car-audio. Mam ładowanie rzędu 14.2v-14.4 v i tej zimy ani razu nie zdechła bateria . Sytuacja którą opisujecie nie stanowi jednak reguły ,dlatego trzeba nauczyć się podstawowych zasad użytkowania AGM ,tak jak opisywał Jurek .

 

Taaak, ale rozumiem również użytkowników, których wkurza ta opieka nad AGM, ja jak jakiś popaprany latam co weekend ładować Kinetika w Bmw co by mu się nie umarło... :D

Na dłuższą metę irytujące. No ale nie miała baba problemu to kupiła sobie "hajhendowy" aku, a jak pomyślę ile kosztował to latam... :D 


Twardym trza być Stefan a nie mientkim. ;-)

#43 Piotrsaint

Piotrsaint
  • Użytkownik
  • 1395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Chojnice

Napisano 26 styczeń 2014 - 13:23

Ja mam Optimę ale dopiero 2 lata, auto stoi pod gołym niebem, teraz gdy na termometrze w nocy od kilku dni temperatura spada w okolice -20 stopni rozrusznik kręci jak dziki pomimo, że czasem musi dłuuugo kręcić. Niestety Optima ma kijowy rozmiar i nie zawsze się zmieści pod maskę.



#44 Andreas

Andreas
  • Użytkownik
  • 407 postów

Napisano 26 styczeń 2014 - 13:24

Ja mam Zapa Expedition 95Ah od początku wiosny, więc ciężko mi się wypowiedzieć po takim czasie, ale teraz przy -15 pali na dotyk, nigdy go nie ładowałem ;)



#45 Cober

Cober

    Stereo Typ

  • Użytkownik
  • 2574 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Płock

Napisano 26 styczeń 2014 - 13:24

Wystarczy w takim aucie zmierzyć napięcie ładowania. Jak już pisali AGM potrzebują 14.7V do prawidłowego ładowania

 

Moim zdaniem jeśli kupujemy lepszy akumulator trzeba zaopatrzyć sie w ładowarkę i raz na jakiś czas podłączyć ją pod aku. Najgorsze dla akumulatorów są ustawiczne niedoładowania a jak dobrze wiemy w autach z CA to chleb powszedni. CA to ingerencja w fabryczne zasilanie dlatego trzeba sie liczyć z częstym doładowaniem akumulatora i raczej nie ma co liczyć na bezobsługowość i mniemanie, że kupie sobie lepszy aku i nie zajrzę do niego przez 5 lat

 

Ja od zawsze kupuje do wszystkich mojch maszyn i samochodów jedne z tańszych na rynku - Zapy albo Centry (tyle, że tam nie ma CA) :) Aktualnie mam 2 szt 8letnich kwasiaków Zapa i działają jak nowe - nie dopuszczam nigdy do głębokiego rozładowania, na bieżąco są doładowywane - mówią jak sie dba tak sie ma :P choć nie zawsze - Varta Silver siadła sama z siebie ( zwarcie na celach ) po 1 roku - od tej pory nie wyrzucam gwarancji na akumulatory :D

 

Ostatnio kupiłem Centrę Futurę i już 2 zimy przelatała z dieslem i nie wiedzę żadnych oznak zużycia. Osobiście myślę, że nie ma co przepłacać skoro nawet SPV siadaja po 5 latach



#46 truck

truck
  • Użytkownik
  • 6611 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Słubice/Bawaria

Napisano 26 styczeń 2014 - 13:43

Osobiście gdybym tylko nie miał aku pod kanapą a miał miejsce  to bym wrzucił takiego ZAPa Expedition 95 Ah... 

http://www.oponylux....90-595-01-.html

 

http://katalog.sznaj...uct/show/595 01

 

Pavliq ma i śmiga a z tego co wiem, to nawet jak , uwalili mu cele, rozładowując do dna i dając od razu ostry prąd z kabli do rozruchu(wygięło mu cele) to wysłał na gwarancję i mu uznali dając nowe aku, Jurek od razu by spuścił po rynnie z takim Kinetikiem czy innym Holly ( skoroś głupi człeku to płacz i płać..  :wink: ) .

 

438 zł za wersję 70 Ah to już chyba naprawdę niewielka różnica względem ołowiaka:

http://www.akumulato...90-570-01-.html


Twardym trza być Stefan a nie mientkim. ;-)

#47 yasica

yasica

    Team Reverse Null

  • Użytkownik
  • 1101 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LU / TSA

Napisano 26 styczeń 2014 - 14:02

Kręci ledwo bo masz słaby rozrusznik i olej gesty na mrozie.

A co do optimy to moj znajomy wozi juz ja 8 lat w samochodzie i nic mu nie dolega.

Łukasz, chodziło mi o to że rozrusznik nie może być słaby. Najwyżej nie sprawny ;)

Ale zgadzam się z Twoim myśleniem skrótowym.


Z roku na rok coraz większy HiEnd za coraz mniejsze dziengi :)

#48 dawid-ss

dawid-ss
  • Użytkownik
  • 2887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Stargard/Szczecin

Napisano 26 styczeń 2014 - 14:02

Ja mam future 72 albo 74, już sam niepamiętam. Obecnie przy jednym grzaniu świec na lichym paliwie auto zapaliło, ale z dużym oporem, stwierdziłem że naładuje baterie gdyż do pracy robię teraz tylko 6km z czego dres dopiero pod pracą osiąga 85stopni, a używam intensywnie prądu, bo światła, szyba tylna, audio. Przy moim altku który ma 55A dla centry to zabójstwo, ale odziwo po podłączeniu prostownika prąd ładowania drastycznie spada do minimum z 5A. Myślę że wina ciężkiego rozruchu to gęsty olej w skrzyni biegów i silniku no i nieszczęsne paliwo. Aku mam 4sezon zimowy, czyli od początku jak użytkuje auto, a właśnie od zimy zaczynałem, mimo że aku kupiłem kilka miesięcy wcześniej. Diesel jednak wymaga 3 najważniejszych parametrów, sprawne świece, dobre paliwo i mocna bateria. 

 

Ktoś tu napisał że ułatwia rozruch przez wciśnięcie sprzęgła przy odpalaniu. Nic bardziej mylnego mając sprzęgło hydrauliczne! Serwo obciąża pompę która też ma ciężko żeby tłoczyć gęsty płyn. Odpala się na jałowym bez sprzęgła wcisniętego. Takie coś można stosować w autach starych gdzie sprzęgło jest na lince.

U mnie temp przy termometrze na oknie była -14,5 stopnia, więc myślę że w rezultacie ponad 17 stopni było kilka razy przy aucie.

 

Czasem możemy trafić na dobre aku a czasem na padaczkę niezależnie od firmy. Na początku tematu widniała firma FIAM chyba, to firma która w dużej mierze produkuje aku do UPSów, sprawdzają sie one dobrze, ale tak samo MOLL, VARTA(BOSCH), CENTRA, ZAP i inne. Niema reguły że aku wytrzyma 2 sezony lub 4 sezony. 

 

Auta które posiadają klimatyzację i jest ona w zimę używana, tak samo podgrzewanie lusterek bez wiedzy posiadacza auta, oraz dogrzewanie dolotu i inne wynalazki potrzebują więcej prądu i to normalka, a altek jest policzony na styk i tak samo aku, nikt nie da na wyrost. 


Skrzynki pod suby na miarę :) Zapraszam na PW.

#49 zaczek111

zaczek111
  • Użytkownik
  • 616 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów

Napisano 26 styczeń 2014 - 14:11

Posiadam od 3 lat Zapa expedition plus agm 70 ah. Pierwszy poszedł przed końcem gwarancji do serwisu i dostałem nowy (w starym- nie doładowywałem regularnie) dostałem nowy, więc już mam nauczke i regularnie czy lato czy zima jest doładowywany cetkiem. ponad rok już chodzi i zero problemów. Wczoraj jak i dziś na -15 odpalił tak jak zawsze za 2 razem.

 
143,4dB ;)

#50 luki

luki
  • Użytkownik
  • 687 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wwa

Napisano 26 styczeń 2014 - 14:13


Ktoś tu napisał że ułatwia rozruch przez wciśnięcie sprzęgła przy odpalaniu. Nic bardziej mylnego mając sprzęgło hydrauliczne! Serwo obciąża pompę która też ma ciężko żeby tłoczyć gęsty płyn. Odpala się na jałowym bez sprzęgła wcisniętego. Takie coś można stosować w autach starych gdzie sprzęgło jest na lince.
U mnie temp przy termometrze na oknie była -14,5 stopnia, więc myślę że w rezultacie ponad 17 stopni było kilka razy przy aucie.
Tylko w dieslu dodam:P Bo w benzynie nie ma pompy vacum więc lepiej ze sprzęgłem.

 

Ostatnio kupiłem FIAMM, zobaczymy ile wytrzyma :D 



#51 dawid-ss

dawid-ss
  • Użytkownik
  • 2887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Stargard/Szczecin

Napisano 26 styczeń 2014 - 14:39


Tylko w dieslu dodam:P Bo w benzynie nie ma pompy vacum więc lepiej ze sprzęgłem.
Zależy od auta. 
Skrzynki pod suby na miarę :) Zapraszam na PW.

#52 m2c

m2c
  • Użytkownik
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 26 styczeń 2014 - 15:22

U mnie siedzi ZAP AGM 70AH. Ciężko się wypowiedzieć o nim gdyż wsadziłem go ze dwa miesiące temu. Odpala w sumie tak samo jak na 8 letniej Warcie, czyli od razu ;) Myślę że za 370zł warto było zaryzykować. Oczywiście zakupiłem od razu Cteka więc postaram się o niego zadbać. Wiecie może czy każdego AGMa ładuje się wyższym napięciem? Muszę zadzwonić do Zapa i zapytać.


Morel Hybrid 6.2 + Alpine PDX-F6   vs   Excursion SXR-12D4 + u-Dimension ProZ 1-3000D


#53 SoundTerapy

SoundTerapy
  • Użytkownik
  • 160 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisano 26 styczeń 2014 - 16:36

Witam.

 

Osobiście mogę śmiało polecić accu OPTIMY - żółte jak i czerwone.

Miałem jeden po drugim w swojej furce (406 coupe) i nie miałem żadnych problemów przez długi czas (żółta z 5 lat).

Mimo częstego katowania-rozładowywania.

Po za tym jeżeli tylko się troszkę poklikać i poszukać śmiało można je znaleść w dużo niższej cenie niż detal.

 

Miał ktoś może styczność z marką TROJAN ??

Słyszałem o nich kilka pozytywnych opini a sam jestem na etapie szukania accu około 50ah do firmowego AVEO.

Montowany seryjnie zaczął troszku puchnąć......

 

Pozdrawiam



#54 coobah

coobah
  • Użytkownik
  • 807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Iława

Napisano 26 styczeń 2014 - 17:14

Osobiście gdybym tylko nie miał aku pod kanapą a miał miejsce  to bym wrzucił takiego ZAPa Expedition 95 Ah... 

http://www.oponylux....90-595-01-.html

 

http://katalog.sznaj...uct/show/595 01

 

Pavliq ma i śmiga a z tego co wiem, to nawet jak , uwalili mu cele, rozładowując do dna i dając od razu ostry prąd z kabli do rozruchu(wygięło mu cele) to wysłał na gwarancję i mu uznali dając nowe aku, Jurek od razu by spuścił po rynnie z takim Kinetikiem czy innym Holly ( skoroś głupi człeku to płacz i płać..  :wink: ) .

 

438 zł za wersję 70 Ah to już chyba naprawdę niewielka różnica względem ołowiaka:

http://www.akumulato...90-570-01-.html

 

U mnie do E34 pod kanape wlasnie taki ZAP AGM 95Ah dal sie wcisnac. Musialem chyba tylko podgiac lekko ta przednia sciane "podkanapia" i sporo nameczyc sie przy wkladaniu/wyjmowaniu. Blacha dociskajaca aku tez musiala przejsc lekki tuning przy pomocy mlotka.

 

Opisywalem juz historie mego ZAP-a. Po krotce bylo tak, ze kupilem go na wiosne. Pierwszej zimy bylo super. Drugiej zaczal niedomagac na tyle, ze w temperaturach ponizej -15st. C (pomimo, iz wtedy zaczalem go juz doladowywac) musialem wozic w aucie 2gie (kwasowe) aku, ktore podpinalem kablami na 5 minut przed porannym rozruchem. Latem bylo znowu OK a na poczatku trzeciej zimy poszedl w piz*u. Przez caly ten czas nie poczulem/uslyszalem zadnych wymiernych korzysci z posiadania AGM. Dla mnie wiec rachunek jest prosty.

 

Podejscia do tematu gwarancji przez wymieniane tu firmy komentowal nie bede ;)



#55 tbrek

tbrek
  • Użytkownik
  • 2989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisano 26 styczeń 2014 - 17:55

Ja mam ten sam problem z HW SPV-60 co Wolf, aku ma 4 pełne lata, co chwilę robionego reconda, a tej zimy min 1 raz na tydzień, i też umiera, od pełnego naładowania, max 10min grania i są umarłe, auto odpalam, mimo mrozów, ale widać że gdyby od strzała nie odpalił, to pewnie na drugi rzut już by prądu nie stykneło, ogólnie rozglądam się za nowym aku, bo ten już złom.

 

A co do nowych aut, nie dalej jak miesiąc temu znajomego nowe A4 (niecały rok) diesel z start-stop, padlo pod domem, wezwał asisstance o zabrali do salonu, podpieli kompa i werdykt - AGM do wymiany, sprawność 15%, do zapłacenia 1900 !!!! za nowy.  Znajomy zadzwonił do mnie co ma zrobić, poradziłem aby nie wymieniał, tylko żeby mu podładowali i odpalili i ma podjechać, dałem mu MXS10 i puścił 3 recondy z przerwami po 1h, stawał na nogi go 2 dni, po tej akcji, podjechał na serwis ponownie i znów zrobili test, i okazało się że aku już żwawy i 93% mu się zrobiło.

I na to serwis skwitował że ładowarki CTEK to morderstwo dla akumulatora, w żadnym wypadku nie wolno ich stosować gdyż "byłły" przypadki że wybuchały i paliły kompa....

W  każdym razie znajomy zakupił sobie MXS 5.0 i sobie raz na miesiąc będzie ładował.

 

Auta nie są przygotowane na ładowanie AGM, bo to nie interes, lepiej raz na rok-dwa wykasować delikwenta na prawie 2k zł.


Brax Matrix ML Series + P-SIX .....


#56 CASKP

CASKP
  • Użytkownik
  • 912 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mielec

Napisano 26 styczeń 2014 - 18:25

Mój Stinger 1500 w HHR też pada. Reaktywowałem go parę razy - jednak w chwili obecnej na tych mrozach ma problemy z rozruchem. Coś mi się zdaje że będzie wymiana na Optime.

 

Fakt faktem wytrzymał prawie 5 lat ;)


Najstarsze w sieci Forum Car Audio CAS ponownie dostępne - zapraszam ;)


#57 jd

jd
  • Użytkownik
  • 644 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:.

Napisano 26 styczeń 2014 - 18:48

Skoro temat na czasie to ja też jutro wkładam do swojego nowy aku ;-). Będzie to trzeci kwasiak w ciągu 4 lat (2 na gwarancji). Wkładam kolejnego kwasiaka, bo przy moim sposobie eksploatacji i tak dłużej nie przeżyje żaden. Natomiast poprzednim w starym dziadku Signum cały czas siedzi ten sam pierwszy AGM (rocznik 2004) i nadal kręci. Jest jednak "pilnowany" i przede wszystkim jest w metalowej kasecie + fabryczne pudełko. To ważne, bo AGM może przedwcześnie skończyć żywot głównie z dwóch przyczyn - gdy jest przez dłuższy czas niedoładowany lub rozładowany oraz gdy jest narażony na bezpośrednie działanie bardzo silnego źródła cepła. Trzeba pamiętać aby aku zawsze miał jakąś termiczną osłonę izolującą od bezpośredniego działania żaru od silnika. Jak już tu było powiedziane AGM sprawdzi się tam, gdzie prądowo nie wyrabiają standardowe aku. Przeważnie w rozbudowanych systemach lub autach SPL, z których chce się wycisnąć jak najwięcej. Do codziennego użytku bez ekstremalnych zapędów, wystarczy coś tańszego. 

I jeszcze jedno - AGM to nie jakaś kosmiczna technologia wpływająca na długą żywotności. Ta technologi zapewnia tylko wyższą wydajność prądową oraz krósze czasy oddawania i przyjmowanie wyższych wartości energii. Zaniedbywany AGM umiera tak samo szybko jak każdy inny. 

A co do "wybuchowych" CTEK-ów  - raczej bzdura lokalnego wizjonera. To są ładowarki które zapewniają jakościowo jedne z najlepszych procesów ładowania.

Wybuchł im aku (o ile wybuchł), bo pewnie zastosowali w nim tańszą technologię AGM nie VRLA (bez zaworów bezpieczeństwa) i pewnie jeszcze wcześniej "podładowali" go, a raczej podgotowali serwisowym boosterem, jakie uwielbia każde ASO (bo jest szybko). 

Kilka lat miałem w ofercie też Optimę Red/Yellow, były tańsze i szły całkiem dobrze. Tylko po 2-3 latach nie było już tak kolorowo i podziękowałem za spiralne technologie. Może teraz jest inaczej. Nie wiem. 



#58 darflex

darflex
  • Użytkownik
  • 601 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Trzebinia

Napisano 26 styczeń 2014 - 18:55

dawid-ss -wciskając sprzęgło przed rozruchem przelamujesz opór docisku siłą nogi poprzez pompę tłocząc płyn hamulcowy i wtedy sama pompa vacum nie jest ociążona bo serwo nie bierze udziału.Zauważ że docisk jak juz przełamie opór to w pozycji wciśniętej nie potrzebuje dużej siły żeby pozostać w tej pozycji.
Poza tym wydaje mi się że mechanizm zespołów kół zębatych zanurzonych w gęstym oleju przekładniowym dodatkowo przy minusowej temperaturze stawi dużo większy opór niż malutka pompeczka od podciśnienia.Mówiąc wydaje mi się bo nie mierzyłem sił oporów jakie występują ale miałem w rękach nie raz skrzynię i wiem ile siły trzeba włożyć w przekręceniu wałka a ile w przekręcenie napędu pompki vakum.
Pozdrawiam.

#59 adam406peugeot

adam406peugeot
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 26 styczeń 2014 - 19:10

co ma wspólnego sprzęgło ze serwem i vacum?



#60 tbrek

tbrek
  • Użytkownik
  • 2989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisano 26 styczeń 2014 - 19:18

Te wybuchające akusie po ładowaniu ctekiem, to bujna wyobraźnia serwisowego elektryka, podał do tego tyle sprzecznych do siebie informacji, że nawet znajomy (inż. czegoś tam, ale nie elektryk) stwierdził że gada bzdury.

 

A jak sobie tak dywagujemy, mam pytanie, dlaczego gdy akuś jest zapięty w aucie i podpinam się do niego poprzez złączkę, za pośrednictwem MXS5 lub 7 wywala błąd (czerwona dioda) a gdy go odepnę od instalacji, wtedy ładuje bez problemów, dając zieloną diodę na naładowany, a dla MXS10 nie ma znaczenia, czy akuś zapięty do auta , czy też nie, ładuje go ze spokojem, czyżby te dodatkowe 3A to było to na górkę co zjada auto ? i na słabszych ładowarkach już brakuje i stąd ten błąd?

 

A co do żywotności akusiów kwasowych, gdy kupiłem alero, miał fabryczny akumulator wyprodukowany w 99r. stał sobie w garażu, od momentu jak alero zaczeło się budować i grać , stał bo sobie stał i co jakiś czas go podładowałem, jesienią padł sąsiadowi taki aku w jego aucie, wziął ten mój, tylko mu kilka recondów zapobiegawczo zrobiłem, auto śmiga jak głupie, a aku ma 14 pełnych lat....


Brax Matrix ML Series + P-SIX .....





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych