aspire3000 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Witam! Panowie, czy któryś z Was miał kiedyś przypadek odpalenia poduszek czy kurtyn przy słuchaniu muzyki? Bedzie w aucie dość duże ciśnienie i tak mnie takie pytanie naszło.... Słyszał ktoś coś takiego? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Napisze ci to samo co na elektrodzie: Ryzyko odpalenia poduszek przy pomocy sprzetu caraudio jest tak samo duze jak zagroznie metanowe w kopalni po pierdnieciu gornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aspire3000 Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Napisze ci to samo co na elektrodzie: Ryzyko odpalenia poduszek przy pomocy sprzetu caraudio jest tak samo duze jak zagroznie metanowe w kopalni po pierdnieciu gornika.Nie mogę, buraki napędzane metanem nawet na tak szanowne forum przywiało... Napisz chłopie co wiesz a nie jakieś pierdoły o pierdzeniu wypisujesz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Owca126 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Ja osobiście nie słyszałem czy też czytałem o takim przypadku, ludzie mają po kilka 18" w aucie i jest OK(pierwszy z rzędu Steve Meade), A co dopiero jeden Sollo X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aspire3000 Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Dlatego się pytam, żeby wiedzieć. Tez nigdy nie słyszałem o takim przypadku ani tez nie słyszałem o dyskusji na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Racej watpie bo poduszki reaguja na przeciazenia a nie sadze zeby jakikowiek system CA wytworzyl przeciazenie rowne kilku G [; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dave_19 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 odpalenie poduszek zwiazane jest m.in. z zadzialaniem czujnikow umieszczonych roznie z przodu/ boku auta i umieszczonych skrzetnie w karoserii. ja nie wierze zeby mozna bylo je odpalic od muzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 A te czujniki to glownie akcelerometry. Dzwiek ma na nie taki wplyw, ze szkoda gadac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kayrol20 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 konik83, hehe pierdnięcie zabawne A teraz na serio. Czujniki poduszek powietrznych działają na zasadzie przeciążeniowej,Zeby czujnik odpalił poduszkę musi się wytwożyc przeciążenie w " G " Od początku lat 90-tych są one zasilane prądem zmiennym, zatem wykluczone jest, że jakiekolwiek zwarcie w systemie może je uruchomić. Ważny jest przede wszystkim czujnik inercyjny, który rejestruje odpowiednie przeciążenia. Musi nastąpić co najmniej 2,5g żeby komputer zaczął analizować przebieg sygnału, tak by odróżnić kolizję od innego impulsu. czyli 2,5g jest potrzebne zeby inicjator odpalił poduchy 0,01 sekundy mu to zajmuje.Więc jest to niewykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
philsonic Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Nowe VW maja czujniki cisnieia w drzwiach do odpalania poduch. Osobiscie gosciowi w serwisie odmowilsmy montazu innych glosnikow. Producent twierdzi ze inne niz seryjne glosniki moga wtworzyc za duze cisniene i boom:P Ale nie wiem do konca czy musi miec tez sygnal z czujnika bezwladnosciowego. A jaki to samochod? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leemarvin Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Nowe VW maja czujniki cisnieia w drzwiach do odpalania poduch. Osobiscie gosciowi w serwisie odmowilsmy montazu innych glosnikow. Producent twierdzi ze inne niz seryjne glosniki moga wtworzyc za duze cisniene i boom:P Ale nie wiem do konca czy musi miec tez sygnal z czujnika bezwladnosciowego. A jaki to samochod?Nie bardzo rozumiem jak miało by to działać? Które to te nowe VW? Możesz podac numer takiego czujnika, poczytam sobie w pracy o nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 mi sie wydaje ze raczej tylko np uderzenie duże może wywołać uruchomienie poduszki lub no zwarcie nie zaleca sie odpinania poduszek na włączonym aku jak element nie ulegnie zgnieceniu w tym miejscu gdzie jest czujnik to raczej nie wywala poduszki masz przyklad jak wrombalismy się do rowy z niezłym impetem w zimie bo przejechany dośc pieknie cały a wszystkie poduszki całe, widziałem jak koles walnął bokiem zderzaka nie wyglądało to mocno a prędkość była mała a poduszkę u pasażera wywaliło zawsze jak chcesz miec pewność kierowcy poduche możesz odłączyć napisz do Team Hifonics pw mieli 5 kw 4x15 cali w 323f sa poduszki wiec bedziesz wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 a ja znam przypadek gdzie wywalało poduchy przy braniu zakrętu ze znaczną prędkością. I to nie w jednym modelu a w całej serii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niunius Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 148.1 dB w Corsie z dwiema poduszkami powietrznymi z dwóch PW Yakuza 15" - nie stwierdzono wystrzelenia poduszek... jedynie co stwierdzono z działań ubocznych w aucie ... sprezyny z tylu troche sie uginaja Przecie dzialanie poduszki powietrznej zaczyna sie od impulsu z czujnika (sensora) na przedzie samochodu ... musi nastapic zdaje sie trwale zniszczenie zeby ten czujnik (sensor) zadzialal. nie powiem ze nie zdarzaja sie sytuacje ze poduszki same strzelaja. Nie wnikam w dzialanie poduszek bocznych .. ale tam jest analogicznie (chyba). Pozdro!marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aspire3000 Opublikowano 4 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Dzieki wszystkim za wypowiedzi. Rozmawiałem z Superstany z Belgii na ten temat i potwierdził, ze jeszcze nie słyszał o wywalonych poduszkach przez system audio. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
philsonic Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 leemarvin, chodzi mi o boczne poduszki czujniki sa w drzwiach. Golf V ma np. A poduchy na kierownicy i pasazera nie odpalisz cisnieinem w aucie, tylko boczne maja czujniki cisnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leemarvin Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Podaj numer takiego czujnika, bo chce go poszukać w katalożku i poczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 leemarvin- też coś mi się obiło o uszy o takich czujnikach. Z tego co czytałem zrobili to po to że jak samochód wali nam w bok to od jego zderzaka do nas to raptem około 30cm i dla tego jak w nas wali to w drzwiach podczas gięcia blach wytwarza się jakieś ciśnienie (jako taka komora zamknięta) i szybciej reaguje poducha. A jeśli jest "zwykły" czujnik to jak zderzak dotknie naszego boczka i dopiero wystrzeli to może by za późno.... A jeśli są wytłumione drzwi to efekt jest jeszcze lepszy czujnik szybciej zareaguje i jest bardzie precyzyjny Jak coś znajdziesz na temat tego czujnika to skrobnij co nie co o nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leemarvin Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 No dobra, tylko że na przykład golf V ma dziurawe drzwi, wielkie otwory montażowe i to nie jest komora zamknięta, zeby wystąpił tam wzrost ciśnienia po zmniejszeniu objętości komory, to nie cylinder z kompresją 12bar Nie mogę sobie wyobrazić czułości takiego czujnika, skoro działałby na zmianę ciśnienia w tak pociętych drzwiach przy uderzeniu, to prawdopodobnie dmuchnięcie w ten czujnik spowodowało by odpalenie poduchy.Zaciekawiło mnie to i bede qrdeeeeee szukał i kopał, może coś znajde, philsonic daj mi ten numer czujki jak możesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Dlatego napisałem że obiło mnie się o uszy.......Chociaż przy nagłym strzale w drzwi to może nie o tyle co ciśnienie a przesuniecie mas powietrza się wytwarza gwałtowne i czujnik to wychwycą. Jak ktoś wali przy 60km/h w bok to jak by nie patrzył ale coś się dzieje z powietrzem w drzwiach. leemarvin- jak masz jakiś wgląd do dokładnych danych to skrobnij co nie co bo ciekaw jest strasznie na jakiej zasadzie to działa. Jeszcze dziś wieczorkiem poszperam trochę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
philsonic Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 leemarvin, nie mam numeru i nie pamietam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leemarvin Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 leemarvin, nie mam numeru i nie pamietamSam se znajde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimon Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Witam.Doleczę się do tematu bo tez jestem ciekaw z tym vw i bocznymi czujnikami.Sam vw nie mam ale ciekawi mnie to.Poza tym każde drzwi maja dziurki na odpływ wody.I jak sami wiecie nie są w 100% szczelne.Do tego trzeba brać pod uwagę zmiany temperatur, wilgoć czy chociażby śniedzenie połączeń a takie konstrukcje jaksamochód nie są na tydzień rok czy dwa.Ciekaw jestem jak to zrobione jestsledze wątek i czekam na wyniki. Pozdrawiam Szymon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Nie mogę, buraki napędzane metanem nawet na tak szanowne forum przywiało... Napisz chłopie co wiesz a nie jakieś pierdoły o pierdzeniu wypisujesz!nie wiem czy wiesz ale poduszka ma jak bomba zapalnik i bez niego nie wybuchnie, "zapalnik"(czujnik-i) znajduje/ą sie miedzy innymi w przedniej czesci podłuznicy w słupkach bocznych (zaleznie od producentów) z tym ze one działaja dopiero po odpowiednim zdeformowaniu (czyt szlagu) blachy....takze skoro nie ruszysz zapalnika nie ma wybuchu [ Dodano: 2009-02-12, 21:38 ]tylko boczne maja czujniki cisnienia.a co przy dzwonie z otwartymi szybami?? co ma do tego cisnienie?? bo rozumiem ze jak ktos bedzie na mnie grzał z boku i bede w G6 siedział to mam sie modlic o szybkie zamkniecie szyb?? zeby zrobiło sie cisnienie w kabinie?? a co jak na raz 15 chłopa w moim nowym G6 pierdnie po grochówce - odpala sie poduchy??Panowie to sa prawie te same czujniki co z przodu...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.