Skocz do zawartości

Duze cisnienie w aucie a poduszki powietrzne


aspire3000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Napisze ci to samo co na elektrodzie:

 

Ryzyko odpalenia poduszek przy pomocy sprzetu caraudio jest tak samo duze jak zagroznie metanowe w kopalni po pierdnieciu gornika.

Nie mogę, buraki napędzane metanem nawet na tak szanowne forum przywiało... Napisz chłopie co wiesz a nie jakieś pierdoły o pierdzeniu wypisujesz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konik83, hehe pierdnięcie zabawne :)

 

A teraz na serio. Czujniki poduszek powietrznych działają na zasadzie przeciążeniowej,

Zeby czujnik odpalił poduszkę musi się wytwożyc przeciążenie w " G "

Od początku lat 90-tych są one zasilane prądem zmiennym, zatem wykluczone jest, że jakiekolwiek zwarcie w systemie może je uruchomić. Ważny jest przede wszystkim czujnik inercyjny, który rejestruje odpowiednie przeciążenia. Musi nastąpić co najmniej 2,5g żeby komputer zaczął analizować przebieg sygnału, tak by odróżnić kolizję od innego impulsu.

 

czyli 2,5g jest potrzebne zeby inicjator odpalił poduchy 0,01 sekundy mu to zajmuje.

Więc jest to niewykonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe VW maja czujniki cisnieia w drzwiach do odpalania poduch. Osobiscie gosciowi w serwisie odmowilsmy montazu innych glosnikow. Producent twierdzi ze inne niz seryjne glosniki moga wtworzyc za duze cisniene i boom:P Ale nie wiem do konca czy musi miec tez sygnal z czujnika bezwladnosciowego. A jaki to samochod?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe VW maja czujniki cisnieia w drzwiach do odpalania poduch. Osobiscie gosciowi w serwisie odmowilsmy montazu innych glosnikow. Producent twierdzi ze inne niz seryjne glosniki moga wtworzyc za duze cisniene i boom:P Ale nie wiem do konca czy musi miec tez sygnal z czujnika bezwladnosciowego. A jaki to samochod?

Nie bardzo rozumiem jak miało by to działać? Które to te nowe VW? Możesz podac numer takiego czujnika, poczytam sobie w pracy o nim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje ze raczej tylko np uderzenie duże może wywołać uruchomienie poduszki lub no zwarcie nie zaleca sie odpinania poduszek na włączonym aku :)

 

jak element nie ulegnie zgnieceniu w tym miejscu gdzie jest czujnik to raczej nie wywala poduszki masz przyklad jak wrombalismy się do rowy z niezłym impetem w zimie bo przejechany dośc pieknie cały a wszystkie poduszki całe, widziałem jak koles walnął bokiem zderzaka nie wyglądało to mocno a prędkość była mała a poduszkę u pasażera wywaliło

 

zawsze jak chcesz miec pewność kierowcy poduche możesz odłączyć

 

napisz do Team Hifonics pw mieli 5 kw 4x15 cali w 323f sa poduszki wiec bedziesz wiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

148.1 dB w Corsie z dwiema poduszkami powietrznymi z dwóch PW Yakuza 15" - nie stwierdzono wystrzelenia poduszek... jedynie co stwierdzono z działań ubocznych w aucie ... sprezyny z tylu troche sie uginaja :)

 

Przecie dzialanie poduszki powietrznej zaczyna sie od impulsu z czujnika (sensora) na przedzie samochodu ... musi nastapic zdaje sie trwale zniszczenie zeby ten czujnik (sensor) zadzialal. nie powiem ze nie zdarzaja sie sytuacje ze poduszki same strzelaja. Nie wnikam w dzialanie poduszek bocznych .. ale tam jest analogicznie (chyba).

 

 

Pozdro!

marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leemarvin- też coś mi się obiło o uszy o takich czujnikach. Z tego co czytałem zrobili to po to że jak samochód wali nam w bok to od jego zderzaka do nas to raptem około 30cm i dla tego jak w nas wali to w drzwiach podczas gięcia blach wytwarza się jakieś ciśnienie (jako taka komora zamknięta) i szybciej reaguje poducha. A jeśli jest "zwykły" czujnik to jak zderzak dotknie naszego boczka i dopiero wystrzeli to może by za późno....

 

A jeśli są wytłumione drzwi to efekt jest jeszcze lepszy czujnik szybciej zareaguje i jest bardzie precyzyjny :)

 

Jak coś znajdziesz na temat tego czujnika to skrobnij co nie co o nim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, tylko że na przykład golf V ma dziurawe drzwi, wielkie otwory montażowe i to nie jest komora zamknięta, zeby wystąpił tam wzrost ciśnienia po zmniejszeniu objętości komory, to nie cylinder z kompresją 12bar :)

Nie mogę sobie wyobrazić czułości takiego czujnika, skoro działałby na zmianę ciśnienia w tak pociętych drzwiach przy uderzeniu, to prawdopodobnie dmuchnięcie w ten czujnik spowodowało by odpalenie poduchy.

Zaciekawiło mnie to i bede qrdeeeeee szukał i kopał, może coś znajde, philsonic daj mi ten numer czujki jak możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem że obiło mnie się o uszy.......:?:

Chociaż przy nagłym strzale w drzwi to może nie o tyle co ciśnienie a przesuniecie mas powietrza się wytwarza gwałtowne i czujnik to wychwycą. Jak ktoś wali przy 60km/h w bok to jak by nie patrzył ale coś się dzieje z powietrzem w drzwiach.

 

leemarvin- jak masz jakiś wgląd do dokładnych danych to skrobnij co nie co bo ciekaw jest strasznie na jakiej zasadzie to działa. Jeszcze dziś wieczorkiem poszperam trochę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Doleczę się do tematu bo tez jestem ciekaw z tym vw i bocznymi czujnikami.

Sam vw nie mam ale ciekawi mnie to.Poza tym każde drzwi maja dziurki na odpływ wody.

I jak sami wiecie nie są w 100% szczelne.Do tego trzeba brać pod uwagę zmiany

temperatur, wilgoć czy chociażby śniedzenie połączeń a takie konstrukcje jak

samochód nie są na tydzień rok czy dwa.Ciekaw jestem jak to zrobione jest

sledze wątek i czekam na wyniki.

 

 

Pozdrawiam Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę, buraki napędzane metanem nawet na tak szanowne forum przywiało... Napisz chłopie co wiesz a nie jakieś pierdoły o pierdzeniu wypisujesz!

nie wiem czy wiesz ale poduszka ma jak bomba zapalnik i bez niego nie wybuchnie, "zapalnik"(czujnik-i) znajduje/ą sie miedzy innymi w przedniej czesci podłuznicy w słupkach bocznych (zaleznie od producentów) z tym ze one działaja dopiero po odpowiednim zdeformowaniu (czyt szlagu) blachy....

takze skoro nie ruszysz zapalnika nie ma wybuchu

 

[ Dodano: 2009-02-12, 21:38 ]

tylko boczne maja czujniki cisnienia.

a co przy dzwonie z otwartymi szybami?? co ma do tego cisnienie?? bo rozumiem ze jak ktos bedzie na mnie grzał z boku i bede w G6 siedział to mam sie modlic o szybkie zamkniecie szyb?? zeby zrobiło sie cisnienie w kabinie?? a co jak na raz 15 chłopa w moim nowym G6 pierdnie po grochówce - odpala sie poduchy??

Panowie to sa prawie te same czujniki co z przodu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...