Skocz do zawartości

Alternator, akumulator, ładowanie - pytanie


invalid
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzieli ze wlasnie moga potopic sie jakies kabelki albo zarowki sie przepalac.

No wypas fachowcy :?:

 

Ale jak napisałkuuudlaty, można zmienić kabel od altka do aku bo czasem są one robione na styk i w przypadku większych prądów mogą sie grzać co raczej dobrze nie wpłynie na nie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieli ze wlasnie moga potopic sie jakies kabelki albo zarowki sie przepalac.

No wypas fachowcy :?:

 

 

Ale jak napisałkuuudlaty, można zmienić kabel od altka do aku bo czasem są one robione na styk i w przypadku większych prądów mogą sie grzać co raczej dobrze nie wpłynie na nie :?:

 

Nie zebym sie czepial ale najpierw sie nabijasz ze zdania ktore chwile pozniej sam osobiscie powtarzasz [;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FUBU, Ja akurat bardziej zwróciłem uwagę na palące sie żarówki :)

Dokładnie wiem co napisałem, przeważnie "elektrycy" piszą o tym że instalacja sie spali i tym sie sugerowałem :/

 

Od samej wymiany alternatora na "wiekszy" nic sie nie bedzie bardziej grzalo.

Dopiero jak podlaczymy wieksze obciazenie.

No raczej do wzmacniacza 2x80W alternatora sie nie zmienia na kilkadziesiąt A mocniejszy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tym paleniem sie instalacji i zarówek owszem moze byc ale zalezy o jakich kablach sie mówi. Zarówki mogą, ale nie muszą sie szybciej zuzywac zpowopdu spadków napięć. Choc nie wydaje mi sie zeby to w praktyce mialo jakies wieksze znaczenia. bardziej szkodliwe jest odpalanie auta na zapalonych swiatlach, nawet z funkcją X.

 

Sama zmiana alternatora na wiekszy nic zlego nie spowoduje. O ile zostanie wlasciwie przeprowadozna. Wlasciwie to znaczy chodzi szczewgolnie o mechaniczne mocowanie alternatora i o niescinanie paska go napedzajacego. Tez juz w Skodzie wymianiałem Magnetona 70A na Boscha 120A i wszysko ok. W Hondzie tez będzie taka wymiana. Jakoś polubiałem te Bosche 120A :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyblizysz mi parametry tych wynalazków to Ci powiem.

Zasadniczo patrz nie tlyko na pojemność, ale i na max prąd jaki moze oddac akumulator. Ten prąd nosi nazwe w jednej z terminologii - prądu znamionowego.

Dla przykładu: Centry Futury mają taki prąd na poziomie 510A przy pojemności 50Ah. Z tym, że Futury nie są żęlowymi akumulatorami, a co za tym idzie ich prąd znamionowy też jest mniejszy od akumulatorów żelowych.

Ogólnie czym większy wiarygodny prąd znamionowy akumulatora, tym lepsza jego wydajność w impulsie. Tak bym to przełożyl najprościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stinger Power2 SP-1500

 

maksymalny prąd zwarcia w impulsie: 3100 A

maksymalny prąd przez 5 sekund (PHCA): 1500 A

maksymalny prąd rozruchu w temperaturze -18 ºC (CCA): 825 A

nominalna pojemność (C/20): 68 Ah

zakres temperatury dla zachowania wysokiej sprawności: -40 do +60 ºC

rezystancja wewnętrzna: poniżej 3,5 mΩ

napięcie znamionowe: 12,8 V

dopuszczalne napięcie ciągłego ładowania: 13,5 - 13,8 V

dopuszczalne napięcie cyklicznego ładowania: 14,4 - 15,0 V

dopuszczalne bezpieczne napięcie głębokiego rozładowania: nie mniej niż 10,5 V

typowa żywotność przy cykliocznym ładowaniu 14,7-15,0 V:

100% sprawności - do 400 głębokich cykli rozładowania (NIGDY NIE PONIŻEJ 10,5 V)

50% sprawności - do 800 głębokich cykli rozładowania

30% sprawności - do 1450 głębokich cykli rozładowania

10% sprawności - do 4000 głębokich cykli rozładowania

typowa żywotność przy ciągłej pracy z ciągłym nap. ład. 13,8 V: 10-12 lat

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ground Zero GZBP12.2500

 

PDF

 

Rodzaj: 12V 70Ah

Prąd rozruchu: 2500A do zastosowań SPL

Oporność wewnętrzna: 3,99 mOhm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stinger Power2 SP-1500

 

maksymalny prąd zwarcia w impulsie: 3100 A

maksymalny prąd przez 5 sekund (PHCA): 1500 A

maksymalny prąd rozruchu w temperaturze -18 ºC (CCA): 825 A

rezystancja wewnętrzna: poniżej 3,5 mΩ

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ground Zero GZBP12.2500

 

Rodzaj: 12V 70Ah

Prąd rozruchu: 2500A do zastosowań SPL

Oporność wewnętrzna: 3,99 mOhm

 

Wszystko niby OK, tylko że ktoś podczas tłumaczenie zapodał lekką marketingową ściemeczkę z tym prądem rozruchu GZ.

Prąd rozruchu podaje się według konkretnej normy, najczęściej jest to CCA przy -18 ºC

Natomiast te 2500A w Ground Zero, to maksymalny prąd zwarcia w krótkim impulsie (Short-circuit Current) a nie żaden prąd rozruchu.

 

Poza tym, jak GZ może mieć większy prąd rozruchu od Stingera skoro Stinger ma mniejszą rezystancję wewnętrzą. A prawo Ohma raczej nam mówi, że przy tym samym napięciu, gdy rezystancja maleje to prąd wzrasta. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy drugi najzwyklejszy akumulator mozna wozic zamiast kola zapasowego. Chodzi mi o temperature i wydzielajace sie gazy (z aku oczywiscie) :)

Można gdy jest wykonany w technologii VRLA, czyli z wewnętrzną recyrkulacją gazów.

Normalny "gazownik" również, ale pasowałoby mu zrobić obudowę i z niej wyprowadzić na zewnątrz jakąś rurkę lub wężyk odprowadzający opary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wiem że odgrzebuje dość stary temat ale nie chcę zaśmiecać forum nowym. Mam zapytanie ;-)

Chciałem zapodać do bagażnika 2 aku ( najlepiej stingera myślałem że max tak do 50ah ) Pierwszy to zwykły kwas 55ah ( możliwe że i jego wymienie zależy od $ ) Chciałem się spytać czy to ma sens ,samochód to skoda octavia gdzie altek mam 90a ( myślałem o wymianie na 120a od mocniejszej wersji TDI )Może lepiej kupić jeden a porządny aku . Do zakupu sprzętu się dopiero przymierzam miałem JBL , RF i Yakuze teraz chciał bym coś konkretnego ,tylko wiadome bez pożądnej instalacji nic nie będzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że jak głośnik konkretny to i wzmacniacz też taki musi być , wiem źle to napisałem bo o wzmaku powinienem pisać ;>

TO inaczej wzmak chciał bym Orka lub coś w tym stylu , to co chce zrobić da sens tej instalacji to mnie interesuje ;-)

 

 

 

 

Ok zdecydowałem zakupuje drugi aku .)

Edytowane przez metius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego invalid wymyśliłeś coś z tym altkiem?

Też mam w celice silnik 4a-fe tylko o pojemności 1,6.

Gadałem z jednym gościem i wsadzał do 4a-fe 120A altek z mercedesa sprintera.

Ma mi napisać co trzeba do tej przekładki ale coś się mu nie spieszy :zdegustowany:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...