sanders156 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Troche dziwny ten opis instalacji , troche tak na tuning forum , moje zdanie jest takie ze to tracenie pienidzy i czasu kupic slabe autko a pozniej na sile je wzmacniac 75 koni to kicha zeby cos z tego wycisnac potrzeba wiecej hajsu niz autko warte , wczoraj siew z taki probowalem na swiatlach i to autko jedzie tak do 90km/h a pozniej zaczelo znikac mi we wstecznym lusterku choc moj to nie zaden mocarz 1,5 89km 16zaworow z tym ze leje tylko shall v - power racing - minimum 100 oktanow na hamowni u znajomego wyniklo ze ta benzyna naprawde dziala dodala 6,5 konika za 50gr wiecej na litrze to jest tuning Co do instalacji a wlasciwie klockow to koniecznie wygl;uszenie , dystanse i wzmak na przod i bedzie fajnie gralo , a w przyszlosci wymiana radyjka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kayrol20 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 sanders156, i forumowicze to 100 oktanowe paliwko, to aby placebo. Dlaczego? bo instalacja paliwowa, wtryski , swiece tłoki itp są przystosowane w zaleznosci od samochodu przewaznie na 95okt. Nie dowierzasz? przeczytaj w księdze serwisowej. Tak naprawde auto jest słabsze pomimo ze wrazenia mogą być odwrotne. Prosty test - jedz na hamownie i sprawdz to. Tak naprawde ciężko jest wykrzesac z auta kilka dodatkowych koni pomimo ludzie myślą ze magnetyzery, filtry, tłumiki, wydechy, i te rezystory za 20gr coś dają. Auto moze chodzic głosniej, więcej palić i nic więcej.To wszystko jest obliczane przez wybitnych inżynierów i manipulacja kolektorem ssącym czy wydechowym moze tylko i wyłącznie zaburzyc prace silnika i w efekcie go osłabić a nawet uszkodzić tak jak w wypadku strumienic.Przepraszam za OT, jezeli trzeba to skasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel BMW Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 zwiekszona licczba oktanowa jest potrzebna wtedy kiedys silnik ma wysoki stopien sprezania na skutek ktorego moze wystepowac spalanie stukowe, forum car audio a tu glupoty o silnikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimon Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 heheh Ja mam w serwisówce napisane paliwo powyżej 98 oktanów.A jeździłem zawsze na 95 to teraz zalałem v power na shell i powiemjedno nie ma żadnej różnicy może dlatego ze mój to kaszlak jeszcze na gaźniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Owca126 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 W nowoczesnych silnikach zmiana paliwa z 95 na 99+ na hamowni powinna dać zauważalny wzrost mocy/momentu, ale na ulicy jakoś znacznie sie tego nie odczuje. (2-5KM przeważnie zależy od pojemności i budowy silnika) sanders156, Gdzie sie hamowałeś Bo z hot weels club planujemy wypad do GekoCars przy większej liczbie chętnych cena hamowni koło 60-80 zł (wydruk itp dostajesz oczywiście) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 co do pb98 i wiecej to akurat Pawel BMW, ma racje wieksza liczba oktanowa zapobiega stukowemu np przy silnikch z turbo w ktorych mocno zwiekszymy cisnienie doladowania,w przypadku kiedy mapy ecu pisane sa dla paliwa 95 to lanie 98-100 to strata forsy w benzynie 98 jest wiecej dodatkow antydetonacyjnych - czyli jest mniej benzyny w benzynie i same mapy paliwa do tego samego auta ale sprzedawanego do eu gdzie jest przewaznie 95 sa inne niz te z JP gdzie jest tylko 98 i wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyku123 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 ja jak miałem mazde 323f 1.8 z 90 roku i jak jej zalałem 98 to różnica w mocy była zauważalna, sprawdzałem na odcinku szkoła-dom (około 2,5 km prostej drogi) i na 95 rozpędzłem się do góra 175km/h a na 98 spokojnie 190km/h leciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Nie zdziwcie sie tez, ze po zalaniu benzyny o wyzszej liczbie oktanowe, samochod straci troche mocy. W przypadku zwyklej beznyny wraz ze wzrostem liczby oktanowej maleje wartosc opalowa.Zeby zrobic rzetelny test paliwa trzeba by wykonac pomiary na roznych benzynach w tych samych warunkach. Roznice cisnienia, temperatury i wilgotnosci powietrza moga miec wiekszy wplyw na osiagniety wynik niz samo paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyku123 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 no ja właśnie robiłem test i przy podobnych warunkach wyszło mi tak jak wyżej napisałem, na innej benzynie nie mogłem sprawdzić, bo u siebie w mieście mam tylko 95 i 98 tak samo jak jest mróz to auto jest zrywniejsze, bo powietrze ma więcej tlenu, gdyż w niskich temperaturach powietrze jest gęstsze nasuwa mi się zawsze takie pytanie, czy nie można zrobić w aucie instalacje działającej na zasadzie nitra, lecz zamiast podtlenku azotu, który ma więcej tlenu w jednostce objętości niż powietrze, wtryskiwać czysty tlen?? nie mówię żeby od razu nie wiadomo jaką dawkę, bo duża dawka by raczej zabiła silnik pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Warunki podobne, to nadal nie takie same. Spalanie paliwa przy uzyciu czystego tlenu nie jest zbyt realne - zbyt duza temperatura spalania, zbyt gwaltowny przebieg, detonacyjny charakter spalnia.W skrocie - KULA OGNIA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 nasuwa mi się zawsze takie pytanie, czy nie można zrobić w aucie instalacje działającej na zasadzie nitra, lecz zamiast podtlenku azotu, który ma więcej tlenu w jednostce objętości niż powietrze, wtryskiwać czysty tlen?? nie mówię żeby od razu nie wiadomo jaką dawkę, bo duża dawka by raczej zabiła silnikPo to właśnie używa się do tego podtlenku azotu. Azot służy do schłodzenia komory spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Azot nic nie schladza. Jest tylko neutralnym dodatkiem dzieki ktoremu stezenie tlenu jest mniejsze.Jednoczesnie zwiazek tlenu z azotem jest gazem bezpiecznym, niepalnym, ktory nie wymaga specjalnego traktowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.