Skocz do zawartości

Mazda 6 - instalacja CA


Marine_4000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

 

Jako, że generalnie robota jest na ukończeniu, to chciałbym przedstawić instalację CA w moim aucie.
Auto jest niestety dość niewdzięczne jeśli chodzi o CA dlatego jest to Stage 1.

 

Pacjentem jest Mazda 6 hatchback – a co za tym idzie nie ma bezbolesnego sposobu na pozbycie się fabrycznej jednostki sterującej. Postanowiłem również wrzucić fotorelację bo instalacji w M6 praktycznie na forum nie ma. Niestety zdjęć mam mało, bo działałem wieczorami w garażu, także oświetlenie było marne.

 

post-10009-0-92143700-1384810059_thumb.jpgpost-10009-0-15373600-1384810058_thumb.jpgpost-10009-0-30303100-1384810061_thumb.jpgpost-10009-0-71130000-1384810062_thumb.jpg

 

Elementy i podzespoły użyte do budowy instalacji:

Źródło: Fabryczne radio Mazdy z wyciągniętymi RCA + odzyskaniem pełnego pasma przenoszenia ograniczonego fabrycznie o niskie tony.

Procesor: Helix P-DSP do ogarnięcia cięć, czasów i faz.

Tweetery: DLS Scandinavia 1

Wzmacniacz na tw: Genesis B40

Woofery: Lotus Reference MK1

Subwoofer: Helix P10 w skrzynce closed 17l.

Wzmacniacz na wf + sub: Rockford Fosgate 800a4

 

post-10009-0-35624000-1384815194_thumb.jpgpost-10009-0-92735200-1384815200_thumb.jpgpost-10009-0-79747600-1384816186_thumb.jpg
 

Fabryczne Bose:

post-10009-0-42372300-1384812234_thumb.jpgpost-10009-0-50800000-1384812239_thumb.jpgpost-10009-0-29433900-1384812242_thumb.jpg

 

Na pierwszy ogień poszło wygłuszanie drzwi.

Drzwi w M6 wydają się łatwe do ogarnięcia, ale to tylko pozory. Drzwi są duże, blacha cienka, a plastik zamykający drzwi jest zbyt mało sztywny. Dodatkowym utrudnieniem jest woofer przykręcany do plastiku a nie do blachy :/ Miejsce montażu z obu stron wykleiłem jak tylko mogłem po 4-5 warstw maty z obydwu stron.

 

post-10009-0-61049300-1384816159_thumb.jpgpost-10009-0-85930100-1384816156_thumb.jpgpost-10009-0-38309800-1384812371_thumb.jpgpost-10009-0-20877300-1384812374_thumb.jpgpost-10009-0-63737900-1384812376_thumb.jpgpost-10009-0-53074300-1384812379_thumb.jpgpost-10009-0-94370400-1384812381_thumb.jpgpost-10009-0-93222300-1384812384_thumb.jpgpost-10009-0-22211700-1384812389_thumb.jpgpost-10009-0-47461800-1384812392_thumb.jpgpost-10009-0-51876600-1384812395_thumb.jpgpost-10009-0-16727000-1384812430_thumb.jpgpost-10009-0-38352600-1384812434_thumb.jpgpost-10009-0-27317200-1384812438_thumb.jpgpost-10009-0-54518900-1384812441_thumb.jpgpost-10009-0-03478000-1384812450_thumb.jpgpost-10009-0-65837900-1384812453_thumb.jpgpost-10009-0-85951200-1384812457_thumb.jpgpost-10009-0-27184000-1384812462_thumb.jpgpost-10009-0-61589900-1384812465_thumb.jpgpost-10009-0-28831100-1384812426_thumb.jpgpost-10009-0-98011000-1384812906_thumb.jpgpost-10009-0-57981300-1384812910_thumb.jpgpost-10009-0-52394000-1384812914_thumb.jpg

 

Boczek w newralgicznych punktach również wykleiłem matą + pianką GMS.

 

post-10009-0-02719100-1384813342_thumb.jpgpost-10009-0-45262400-1384813350_thumb.jpgpost-10009-0-14022300-1384813354_thumb.jpgpost-10009-0-04456500-1384813346_thumb.jpgpost-10009-0-18649300-1384813524_thumb.jpg

 

Kolejnym krokiem było pociągnięcie przewodów głośnikowych do wooferów. Przepust kończy się kostką, dlatego konieczne było wiercenie. Z obydwu stron było po 6 wolnych pinów obok siebie. Wierciłem bez zdejmowania drzwi na odkręconym ograniczniku. Łatwo nie było, ale się finalnie udało osiągnąć cel i nie przewiercić żadnych konektorów :)

 

post-10009-0-05009500-1384813649_thumb.jpg

 

Następnym i uważam słusznym krokiem było podstawienie auta do maxtza na montaż głośników.

Tomek wyrzeźbił z MDFu odpowiednie dystanse i zamocował woofer, który jest pod lekkim kątem podniesiony i skierowany do tyłu. W świetle dystansu wystaje na ok 1 cm z jednej strony kawałek blachy, jednak nie wycinałem go w obawie przed zmniejszeniem niewielkiej przecież sztywności mocowania plastikowej formy.
Przyklejona została w tym miejscu mata wyrównująca powstały „próg”.

 

post-10009-0-79111000-1384814116_thumb.jpgpost-10009-0-77641800-1384814096_thumb.jpgpost-10009-0-91301400-1384814106_thumb.jpgpost-10009-0-28309000-1384814110_thumb.jpgpost-10009-0-67475900-1384814113_thumb.jpgpost-10009-0-44537500-1384814093_thumb.jpgpost-10009-0-02095400-1384814100_thumb.jpgpost-10009-0-63864600-1384814103_thumb.jpgpost-10009-0-61093900-1384814228_thumb.jpg

 

Woofer został wyciągnięty przed tapicerkę. Dla wnikliwych sposób montażu lepiej objaśni maxtz  :)a pokrótce jest to 2-częściowy dystans z podfrezowaniem pod kosz głośnika a z drugiej strony pod maskownicę. Całość skręcona na 8 śrub metrycznych. Zrobiony panel dociska dodatkowo boczek.

 

post-10009-0-85135000-1384814429_thumb.jpgpost-10009-0-00722600-1384814434_thumb.jpgpost-10009-0-60310300-1384814437_thumb.jpgpost-10009-0-41935700-1384814441_thumb.jpgpost-10009-0-97931800-1384814519_thumb.jpgpost-10009-0-17505000-1384814523_thumb.jpgpost-10009-0-62159700-1384814526_thumb.jpgpost-10009-0-26291000-1384814530_thumb.jpgpost-10009-0-11899500-1384814534_thumb.jpgpost-10009-0-40450100-1384814537_thumb.jpgpost-10009-0-90130700-1384814540_thumb.jpgpost-10009-0-15513700-1384814544_thumb.jpgpost-10009-0-52143300-1384814547_thumb.jpgpost-10009-0-76748300-1384814550_thumb.jpgpost-10009-0-93990500-1384814445_thumb.jpgpost-10009-0-01683600-1384814449_thumb.jpgpost-10009-0-13277300-1384814452_thumb.jpgpost-10009-0-29942300-1384814455_thumb.jpg

 

Kolejny etap to robienie słupków. Wszystkie przetworniki były mi całkiem dobrze znane z poprzedniego auta, dlatego zdecydowaliśmy się na ukierunkowanie mniej więcej tak, jak słuchałem w poprzednim aucie. Jako że auto autu nie równe, to po dłuższym osłuchaniu będę zastanawiać się, czy ukierunkowanie jest dobre.

 

post-10009-0-72406900-1384815008_thumb.jpgpost-10009-0-10945400-1384815013_thumb.jpgpost-10009-0-20196000-1384815016_thumb.jpgpost-10009-0-09063000-1384815019_thumb.jpgpost-10009-0-49151600-1384815022_thumb.jpgpost-10009-0-08450700-1384815026_thumb.jpgpost-10009-0-33535300-1384815029_thumb.jpgpost-10009-0-67315800-1384815032_thumb.jpgpost-10009-0-91801900-1384815035_thumb.jpg

 

Po odebraniu auta czekało mnie rozłożenie wnętrza i położenie przewodów. Przewody zasilające to „spawarka” 35mm2 od aku do rozety + masa z karoserii. Głośnikowe to 1,5mm2 Caliber + sygnałówki na drucie Pro-Con-Gold.

W obawie przed zakłóceniami przewody sygnałowe puszone środkiem z dala od innych wiązek i urządzeń jak pompa paliwa.

Przy okazji wyjętej wykładziny pozostałymi piankami GMSa 022 wykleiłem podłogę do tylnej kanapy, gródź przednią tak wysoko jak to możliwe, oraz plastiki konsoli środkowej i schowek  przed pasażerem. Nie było potrzeby wyklejania podłogi matą, bo jest gruba i sztywna. Chodziło mi bardziej o wyciszenie. Efekt był minimalny, ale zdecydowanie zauważalny przy wyższych prędkościach. Zapewne większy efekt przyniesie wygłuszenie dachu i bagażnika.

 

post-10009-0-05180300-1384815585_thumb.jpgpost-10009-0-40984600-1384815590_thumb.jpgpost-10009-0-56959600-1384815596_thumb.jpgpost-10009-0-90645600-1384815526_thumb.jpgpost-10009-0-77298500-1384815530_thumb.jpgpost-10009-0-49320300-1384815534_thumb.jpgpost-10009-0-32427100-1384815538_thumb.jpgpost-10009-0-18815800-1384815542_thumb.jpgpost-10009-0-49438200-1384815545_thumb.jpgpost-10009-0-89858700-1384815548_thumb.jpgpost-10009-0-90645600-1384815526_thumb.jpgpost-10009-0-64104400-1384815625_thumb.jpgpost-10009-0-76147800-1384815628_thumb.jpgpost-10009-0-85599300-1384815729_thumb.jpgpost-10009-0-18241000-1384815733_thumb.jpgpost-10009-0-49430400-1384815736_thumb.jpgpost-10009-0-28284100-1384815740_thumb.jpgpost-10009-0-53600700-1384815890_thumb.jpgpost-10009-0-88380100-1384815893_thumb.jpgpost-10009-0-71874800-1384815632_thumb.jpgpost-10009-0-12313800-1384815637_thumb.jpgpost-10009-0-94824400-1384815640_thumb.jpgpost-10009-0-98242700-1384815644_thumb.jpgpost-10009-0-63799000-1384815648_thumb.jpgpost-10009-0-91386000-1384815651_thumb.jpg

 

W czasie gdy auto stało u maxtza zbudowałem „trumienkę” na wzmacniacze :wink:
Z racji tego, że auto na podtlenku, to wnęka koła odpadła jako miejsce montażu czegokolwiek.

Po złożeniu wnętrza wrzutka zabudowy i podłączenie siecią przewodów wzmaków i procka w bagażniku :wink:

Technicznie rzecz ujmując koniec prac i czas na strojenie. Niestety miałem (i mam nadal) problem ze sporymi zakłóceniami, które będę się starał wyeliminować. Zakłócenia znikają po podłączeniu na „krótko” innego radia w bagażniku, co ogranicza nieco podejrzanych.

 

post-10009-0-45049600-1384816375_thumb.jpgpost-10009-0-81010000-1384816379_thumb.jpgpost-10009-0-80766900-1384816383_thumb.jpgpost-10009-0-74612500-1384816388_thumb.jpgpost-10009-0-32119700-1384816393_thumb.jpgpost-10009-0-34005200-1384816397_thumb.jpgpost-10009-0-33522900-1384816372_thumb.jpg

 

Jak dotąd bardziej skupiałem się na walce z zakłóceniami, niż na końcowym strojeniu. System zaskoczył pozytywnie po przyłożeniu się ręki Przemcia  na Płockim spocie(ja tylko klikałem zgodnie z tym co podpowiadało ucho Przemka  :hyhy:).

Efekt finalny we wnętrzu:

 

post-10009-0-04945400-1384816668_thumb.jpgpost-10009-0-48500300-1384816671_thumb.jpgpost-10009-0-98451400-1384816674_thumb.jpgpost-10009-0-85727500-1384816677_thumb.jpgpost-10009-0-28804200-1384816681_thumb.jpgpost-10009-0-93997200-1384816684_thumb.jpgpost-10009-0-80423800-1384816688_thumb.jpg

 

Stage 2:

Walka z zakłóceniami:

Wyciągnięcie optyka z jednostki fabrycznej (Helix daje możliwość sterowaniem po RCA)
Pociągnięcie masy z aku do rozety w bagażniku zamiast z karoserii.
Poprowadzenie osobnego zasilania radia i masy z aku.

Walka z hałasem:

Wytłumienie dachu matą + pianką. Ewentualnie w późniejszym czasie bagażnik. Próby „uciszenia” uszczelek drzwi, bo przy wyższych prędkościach jest to dokuczliwe.

Poprawa drzwi:

Zażywicowanie boczków i przyklejenie/przykręcenie odlewu z żywicy na wewnętrzną stronę plastiku w drzwiach.

Helix trafi w solidną skrzynię BR, oraz zmieni się wzmak na tweeterach. Zmian w przetwornikach nie przewiduję w najbliższym czasie. Budowa docelowej zabudowy (obecna jest tymczasowa)

 

Pozdrawiam,

Mariusz

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


Niestety miałem (i mam nadal) problem ze sporymi zakłóceniami, które będę się starał wyeliminować

Mam podobny problem, ale po pomierzeniu  wyciągniętych z jednostki fabrycznej RCA sprawa stała się jasna(0,3V :) )

 

Co do instalacji- dobra robota :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


wyciągniętych z jednostki fabrycznej RCA sprawa stała się jasna(0,3V )

U mnie na RCA jest 2V. Ciężki temat ogólnie :mur:

 

 

 


Marine - gratuluję dojrzenia do publikacji tematu
W kwestii zakłóceń - próbowałeś zasilić jednostkę i procesor z tego samego punktu co piece?

Dzięki, Lotusy spisują się świetnie  :wink2:  a co do zasilania, to procesor jest zasilany z rozety w bagażniku. Będę ciągnął bezpośrednio z aku zasilanie radia, choć na próbę mogę spróbować z bagażnika.

 

 

 


Fajna instalka i ładne autko-tylko pogratulować!!! Jak już przeróbki idą tą drogą, to może wywal fabryczne radio

Dzięki, auto trafiło się sensowne. Wizualnie są tylko 2 wgniotki widoczne na foto. Chyba znam wszystkie dostęne tematy dotyczące CA w M6. Poszedłem drogą fabrycznej jednostki i procesora. Po wyciągnięciu światła powinno być już tylko lepiej :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


nie masz problemów z malą sztywnością platikowych wkładów drzwi?

No jest mały problem i nic z tym teraz nie zrobię. Na ten plastik od środka poszły 2 średnio warstwy maty (w pewnych miejscach dużo więcej).

Od zewnątrz średnio jedna warstwa.

Bardziej sam boczek chodzi niż ten plastik, ale potrafi się poruszyć również blacha na zewnątrz (2 warstwy GMS-07XL) 

Drzwi będą poprawiane na wiosnę. Przemyslę sprawę co i jak, popytam i będę działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też będę na wiosne swoje poprawiła... teraz dam z 5 warst żywicy

Tylko chwilami się zastanawiam czy właśnie nie zaczyna to chodzić na łączeniu plastiku z blachą...a to już ciężko usztywnić, no chyba żeby się zalało to połaczenie zywicą ale wtedy drzwi będą nie rozbieralne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem, że teoretycznie drzwi wyglądają przyjaźnie :wink:

Oczywiście tą blachę na łączeniu z plastikiem też wykleiłem od środka matą i na 100% to blacha chodzi, bo jest cienka jak papier. Tam by się przydało właśnie tą blachę zalać żywicą i przykleić żeby sztywniejsza była. To musimy pogłówkować coś z tym :zalamany:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest docelowa zabudowa z racji zmiany wzmaka. (obecna zabudowa prawie nie umożliwia dowolnej zmiany sprzętu) Wiedziełem się się wyrówżnia na "-" :rotfl:

Czas gonił, brak narzędzi i małe doświadczenie w tej materii zaowocowało. Następna będzie lepsza!

Na świąteczny prezent zamówiłem sobie frezarkę. Mam już swoją wizję na zabudowę i postaram się ją zrealizowac na wiosnę :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Klocki dobierałeś po odsłuchach czy losowo?

Klocki dobierane kolejno w sumie w ciemno. Przeszło trochę sprzętu z niższej półki i stopniowo kompletowałem słuchając dopiero u siebie. Jestem zadowolony z dobrenych podzespołów, ale zawsze coś się nowego postestuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że na górze dla mnie nie jest najgorzej. Nie słuchałem UR1, ale Scandinavia gra  dla mnie dość detalicznie i niemęcząco. B40 to bardzo fajny wzmak, choć będę chciał posłuchać i porównać inne wzmaki.

 

W sumie za wcześnie na jakieś wiążące komentarze, bo testuję jeszcze różne cięcia woofer-tweeter. Najprzyjemniej brzmi filracja 2 rzędem przy dość niskim cięciu (mając na uwadze charakterystykę Lotusów)

 

Skoro jest już procek na pokładzie, to kolejnym etapem będzie optyk. Wyrzucenie ori radia wiąże się z dużymi nakładami pracy niestety, gdyż stracimy kontrolę klimy i komputera :kwasny: Radio w postaci 2 płytek z przedłużonymi przewodami musi pozostać w aucie tak czy tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...