Skocz do zawartości

Megane II


Bartek89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zaprezentuję wam moją pierwszą instalację car audio, jeszcze niedawno nie miałem samochodu więc interesowałem się tylko home audio. Gdybym popełnił jakieś błędy proszę o "interwencję" tak jak już mówiłem to jest moja pierwsza instalacja i błędy na pewno będą.
Cały projekt rozłożyłem na  kilka etapów.

Pacjentka: Megane II
Przód : fabryka 13cm
Sub : EMPHASER EBP110T-G5 600 RMS 4 Ω

Wzmacniacz pod sub: GRUND ZERO GZTA 1.800DX

Radio: CLARION 703

Kądzior: HIFONICS HFC-1200

Kable: -zasilające jakiś noname 33mm OFC  (19zł na allegro) miał być a okazało się że ma 28mm

-zasilające z rozdzielnika  do wzmacniacza i kondensatora 21mm OFC

-sygnałowy SinusivleCA65

Akcesoria: -rozdzielnik zasilania: 2x SinusivleVB1 - nie polecam w otworach był jakiś zielony osad

-oprawa Sinusivle SH-200

 

 

1. Kładzenie kabli.

Nie było łatwo, zajęło mi to z 7-8h, ktoś kto wymyślił ten samochód powinien dostać Nobla za poziom utrudnień. Ostatecznie kabel zasilający poszedł tunelem od rury wydechowej (trzeba było wiercić). Mogłem pójść na łatwiznę i pociągnąć bez problemu ale tylko do 10mm. Odwiert zalepiłem sylikonem niestety nie mam zdjęcia. Jeżeli chodzi o kable sygnałowe to nie było żadnych problemów, wszystko poszło w progach.

post-12900-0-13631400-1379452784_thumb.jpgpost-12900-0-97701500-1379452785_thumb.jpgpost-12900-0-67548300-1379452787_thumb.jpgpost-12900-0-16981000-1379452789_thumb.jpgpost-12900-0-66637700-1379452790_thumb.jpgpost-12900-0-13588100-1379452792_thumb.jpgpost-12900-0-72663400-1379452793_thumb.jpgpost-12900-0-45739400-1379452795_thumb.jpgpost-12900-0-19792600-1379452797_thumb.jpg

2. Bezpiecznik.

Niestety nie znalazłem miejsca aby przykręcić bezpiecznik tak aby nie ponawiercać otworów w widocznych po demontażu miejscach.

post-12900-0-11823600-1379454267_thumb.jpg

3. Podłączanie kądziora, wzmacniacza i skrzyni.

Kabel zasilający rozdziela się w rozdzielniku i idzie jednym kablem do kądziora a drugim do wzmacniacza. Nie jestem przekonany do tego sposobu podłączania. Szkoda że nie zrobiłem fotki.

post-12900-0-28599600-1379455013_thumb.jpgpost-12900-0-97796900-1379455015_thumb.jpgpost-12900-0-02520400-1379455037_thumb.jpgpost-12900-0-42278000-1379455039_thumb.jpgpost-12900-0-92767500-1379455087_thumb.jpgpost-12900-0-53921700-1379455091_thumb.jpgpost-12900-0-55459900-1379455095_thumb.jpg

4. Wygłuszanie drzwi.

Użyłem maty bitumicznej FLEX (miękka) po taniości, efekt jest prawie nieodczuwalny. Niestety nie mam fotek.

 

 

 

W przyszłości planuje wymienić przedni zestaw głośników 13cm i cykaczy

post-12900-0-96829800-1379455512_thumb.jpgpost-12900-0-92335800-1379455514_thumb.jpgpost-12900-0-59524100-1379455516_thumb.jpg

na jakiś zestaw odseparowany z duża mocą tak żeby nie odstawał od 600 watowego suba. Najlepiej to wsadził bym w drzwi Boschmanny 6X9 takie jak miała pewna "czarna astra" w Bydgoszczy na mistrzostwach Polski  EASCA (miażdżyły w moim mniemaniu), ale wydaję mi się że nie takich takiej szansy w smutnej Megance :( Nie chcę za mocno ingerować w strukturę samochodu, plan jest taki: pojeździć półtora roku, sprzedać i kupić coś co będzie się lepiej nadawało do car audio. Dlatego nie chcę za dużo inwestować w głośniki 13cm tak do 400zł.


post-12900-0-52147300-1379508025_thumb.jpg

 

Podłączenie uziemienia

post-12900-0-34383500-1379508037_thumb.jpg

 

 

post-12900-0-15198800-1379508181_thumb.jpg

 

post-12900-0-20258100-1379508058_thumb.jpg

 

 

post-12900-0-66287300-1379508265_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Kabelki wyglądają na wrzucone do testów - to chyba nie jest zakończona "zabudowa"?

Głośniki w drzwiach są na systansach? Otwory drzwiowe pozaślepiałeś i uszczelniłeś?

Poza drzwiami nie ma żadnego wytłumienia/wyciszenia?

Szczerze - wygląda to wszystko na mocną prowizorkę ;)

Jakąś uszczelkę-przelotkę chociaż daj na blachę tam gdzie przechodzi główny kabel zasilający, bo przy drganiach może się szybko przetrzec izolacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki wyglądają na wrzucone do testów - to chyba nie jest zakończona "zabudowa"?

Głośniki w drzwiach są na systansach? Otwory drzwiowe pozaślepiałeś i uszczelniłeś?

Poza drzwiami nie ma żadnego wytłumienia/wyciszenia?

Szczerze - wygląda to wszystko na mocną prowizorkę ;)

Jakąś uszczelkę-przelotkę chociaż daj na blachę tam gdzie przechodzi główny kabel zasilający, bo przy drganiach może się szybko przetrzec izolacja...Po

Po zawieszeniu wzmacniacza planuję skrócić kable, może zainstalować jakiś bezpiecznik, ale z drugiej strony chciałbym aby ten kabel zasilający przetrwał do następnego samochodu więc skracanie nie jest do mi do końca na rękę.   Głośniki w drzwiach nie są na dystansach, w trakcie wymiany głośników zabiorę się za ten temat. Z drzwiami w megance nie jest tak łatwo jak myślałem na początku patrząc na boczki w inny samochodach, kto widział ten zrozumie masakra!!! Aktualnie szukam jakiegoś materiału do wygłuszenia bagażnika, może stp silver + gms-01 a może  silent coat+ gms-02.

post-12900-0-04332600-1379526514_thumb.jpg 

 

Potem trzeba będzie zdjąć drzwi a następnie poprzewiercać kostki i pociągnąć kabel do głośników.

Ale najpierw trzeba wybrać głośniki, a z tym mam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


DSCF4842.JPG

niezamontowany bezpiecznik pod maską jest tu chyba najbardziej niebezpieczny. Tu chodzi o Twoje życie. Podczas wypadku takie coś robi zwarcie do masy i masz pożar. Po to ostatnio wielu producentów nawet robi zamiast oprawek na bezpiecznik, klemy z bezpiecznikami, które moim zdaniem są najlepszym rozwiązaniem. Nawet jak się kabel wypnie, to i tak będzie bez napięcia.

Peszle możesz zastosować zwykłe elektryczne, koszt za 20m jest śmieszny (ja płaciłem 7 PLN), a wystarczy i jeszcze zostanie na 2 takie auta. Nikt Ci nie każe dawać plecionek itd. Zobacz, że tak luzem rzucony kabel jest bardziej podatny na uszkodzenia oraz ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezamontowany bezpiecznik pod maską jest tu chyba najbardziej niebezpieczny. Tu chodzi o Twoje życie. Podczas wypadku takie coś robi zwarcie do masy i masz pożar. Po to ostatnio wielu producentów nawet robi zamiast oprawek na bezpiecznik, klemy z bezpiecznikami, które moim zdaniem są najlepszym rozwiązaniem. Nawet jak się kabel wypnie, to i tak będzie bez napięcia.

Peszle możesz zastosować zwykłe elektryczne, koszt za 20m jest śmieszny (ja płaciłem 7 PLN), a wystarczy i jeszcze zostanie na 2 takie auta. Nikt Ci nie każe dawać plecionek itd. Zobacz, że tak luzem rzucony kabel jest bardziej podatny na uszkodzenia oraz ciepło.

Jedynie tutaj mogę go przytwierdzić

post-12900-0-11083400-1379539658_thumb.jpg

 

Co raczej i tak nie będzie możliwe ponieważ spawarka jest już pocięta. Teraz to już nie będę wyciągać całego kabla i zakładać na niego peszel,  ale przy następnej instalacji na pewno zastosuję się do tej porady. No cóż człowiek uczy się na błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie tutaj mogę go przytwierdzić

 

Co raczej i tak nie będzie możliwe ponieważ spawarka jest już pocięta. Teraz to już nie będę wyciągać całego kabla i zakładać na niego peszel,  ale przy następnej instalacji na pewno zastosuję się do tej porady. No cóż człowiek uczy się na błędach.

 

Aj tam - są tez takie rozcięte peszele - nakładasz i jest OK (można go opaskami lub taśmą spiąć dla pewności)

Tak samo można przelotkę wcisnąć przeciętą w otwór, gdzie przechodzi kabel. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Drzwi wygłuszałem jakieś 2 miesiące temu, w tedy jeszcze nie umiałem zdjąć całkowicie boczka, wisiał przy naklejaniu mat tak jak na dwóch pierwszych zdjęciach, uwierzcie nie było łatwo. Boczek się nie domyka całkowicie, gdzieś trzeba odkleić mata, pytanie gdzie? W przyszłości będę usuwał tą matę i użyje stp.


Zakładanie nowego głośnika

post-12900-0-79671900-1385926750_thumb.jpg

post-12900-0-01927100-1385926758_thumb.jpg

post-12900-0-83023300-1385926768_thumb.jpg

post-12900-0-97754500-1385926782_thumb.jpg

post-12900-0-48960400-1385926799_thumb.jpg

post-12900-0-46374600-1385926880_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi wygłuszałem jakieś 2 miesiące temu, w tedy jeszcze nie umiałem zdjąć całkowicie boczka, wisiał przy naklejaniu mat tak jak na dwóch pierwszych zdjęciach, uwierzcie nie było łatwo. Boczek się nie domyka całkowicie, gdzieś trzeba odkleić mata, pytanie gdzie? W przyszłości będę usuwał tą matę i użyje stp.

 

Nie jest istotne jakiej maty użyjesz ale to jaką komorę dla głośnika w drzwiach stworzysz, która możliwie sztywna i szczelna na być. Ja bym się do takich drzwi zabrał jak gazownik do swoich w Audi, znajdź jego temat i przegladnij. Same drzwi masz do zrobienia niestety od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...