Skocz do zawartości

Moduł do automatycznego wyłączania radia


maxtz
 Udostępnij

Czy kupisz coś takiego ?  

12 użytkowników zagłosowało

  1. 1.

    • TAK
      3
    • NIE
      9


Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak, wymyśliłem sobie taki mały modułek, Który może dodać atrakcyjności naszym instalacją CA i chciałbym na nim trochę zarobić :)

Moduł bardzo prosto się podłącza a działa tak że jak otwieramy samochód (zamek centralny) to radio nam się automatycznie włącza a gdy wysiadamy i zamykamy samochód to radio nam się automatycznie wyłącza :)

Czyli podjeżdżacie sobie samochodem na parking wysiadacie z samochodu a muza dalej gra wciskacie przycisk na pilocie auto się zamyka a muzyka cichnie :)

Plusem tego rozwiązania jest to że radio mamy zawsze włączone gdy mamy otwarty samochód i nie trzeba włączać zapłonu ponieważ radio jest podpięte na stałe do zasilania po przez ten moduł, który zastępuje w tym przypadku funkcję zapłonu.

A więc możemy mieć podpięte na stałe radio i nie bać się o rozładowanie akumulatora (np. sony, alpinka CDE i inne które nie mogą być podpięte na stałe bo pobierają za dużo prądu).

Teraz pytanie do was co sądzicie o tym pomyśle i czy byli byście zainteresowani takim modułem ponieważ planuję zrobić niebawem kilka sztuk i wystawić na próbę na allegro. Koszt tego modułu jaki sobie ustaliłem to około 60zł (allegro) dla użytkowników strefy powiedzmy 40zł

No to co będzie na to popyt czy nie :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co z autami w których drzwi zamykają się po przekręceniu kluczyka bądź po ruszeniu?

2. Większość instalacji w samochodach podczas uruchamiania silnika wyłącza radio bądź też robi to zupełnie niechcianie spadek napięcia podczas rozruchu. Nie wiem czy dobrze słyszałem ale takie coś w skrajnych przypadkach może spowodować uszkodzenie jakiś podzespołów audio.

3. Wolę najpierw uruchomić silnik a później żeby muzyka grała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Owca126 akurat to nie licytacja kto, co by za te 40zł kupił.

 

No i co do tematu, dobry produkt sam się sprzeda. Kto ma podobny zamysł a lewe ręce do wykonania samemu tego pstryczka elektryczka to kupi, są i tacy co za(nie chcę być wredny) ale darmo by go nie wzięli. Czyli w promocyjnej cenie 40zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K@mil, Zamek centralny nie potrzebny wystarczy mieć alarm :)

greg-si, Moduł sterowany jest z alarmu tak więc nie ma problemu.

Bzyku123, Gdy podepniesz radio przez ten moduł to radio nie wyłącza się podczas rozruchu (dla jednych wada dla drugich nie)

philsonic, Nie zawsze jak gasisz samochód to z niego wysiadasz np. czekasz na dziewczynę lub żonę (a z tym nieraz schodzi) :)

ige, można to zrobić za pomocą przekaźnika i każdy trochę obyty z elektryką sobie to wykombinuje ale wtedy w którymś momencie (na załączenie bądź wyłączenie) przekaźnik będzie załączony na stałe (pobiera niepotrzebnie prąd i się grzeje)

U mnie ten gadżet się sprawdza ponieważ:

1 - nigdy nie wyjmuje panela,

2 - lubie jak muzyczka mnie wita w samochodzie i zawsze jeżdżę z włączonym CA :)

3 - no i fajne jest ten wyraz twarzy ludzi :) jak załączam lub wyłączam alarm :)

Zgadzam się że jest to tylko bajer i nie każdemu do szczęścia potrzebny ale myślę że są ludzie którzy za taki bajerek chętnie zapłacą o czy się niebawem przekonam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxtz, w czasie rozlaczania czyli wtedy kiedy radio ma byc wylaczone a auto zamkniete przekaznik jest rozlaczony i nie pobiera zadnej energi,kiedy jest wlaczony pobiera marginalne warosci pradu,grzeje sie hmmm nie zauwazylem zeby sie przekazniki mocno grzaly.

 

Jesli bedzie do tego wykorzystany tranzystor jako przelacznik to tez w jakims stopniu bedzie sie grzal.

 

Jeszcze taka jedna uwaga,rozumiem ze w wiekszosci przypadkow taki modul mialby byc wpiety w obwod +12v rem?Rozumiem ze jednak w ponizszym przypadku bedzie wpiety w linie zasilajaca?

 

A więc możemy mieć podpięte na stałe radio i nie bać się o rozładowanie akumulatora (np. sony, alpinka CDE i inne które nie mogą być podpięte na stałe bo pobierają za dużo prądu).

 

Bo jesli odepniemy sie calkowicie to co z podrzymaniem pamieci?Za kazdym razem na nowo wszystko ustawiamy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxtz, w czasie rozlaczania czyli wtedy kiedy radio ma byc wylaczone a auto zamkniete przekaznik jest rozlaczony i nie pobiera zadnej energi,kiedy jest wlaczony pobiera marginalne warosci pradu,grzeje sie hmmm nie zauwazylem zeby sie przekazniki mocno grzaly.

Alarmy mają tylko wyjście, które podaje "sygnał masy" po załączeniu alarmu tak więc zwykły przekaźnik pracował by cały cas po załączeniu alarmy czyli gdy auto niepracyje :/ Oczywiście można to zrobić na oddzielnym sterowniku radiowym i wtedy problemu nie ma ale mamy dodatkowy pilot.

 

 

Jesli bedzie do tego wykorzystany tranzystor jako przelacznik to tez w jakims stopniu bedzie sie grzal.

Nic z tego w moim module nie ma żadnego tranzystora i pobiera prąd tylko w momencie załączanie lub wyłączenia radia (około 1s) :)

 

Jeszcze taka jedna uwaga,rozumiem ze w wiekszosci przypadkow taki modul mialby byc wpiety w obwod +12v rem?Rozumiem ze jednak w ponizszym przypadku bedzie wpiety w linie zasilajaca?

 

A więc możemy mieć podpięte na stałe radio i nie bać się o rozładowanie akumulatora (np. sony, alpinka CDE i inne które nie mogą być podpięte na stałe bo pobierają za dużo prądu).

 

Bo jesli odepniemy sie calkowicie to co z podrzymaniem pamieci?Za kazdym razem na nowo wszystko ustawiamy?

Moduł nie ma nic wspólnego z remonte i przecina tylko przewód zasilający radio (zastępuje stacyjkę) a przewód od podtrzymania pamięci podpięty jest na stałe tak więc radio nie traci żadnych ustawień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic prostszego jak przekaznik tutaj nie wymyslisz. Zreszta problemem nie jest tu dobranie elementu ktory bedzie odpowiedzialny za rozlaczanie instalcji tylko dogrzebanie sie w instalacji do jakiegos sygnalu +/- pojawiajacego sie w momencie gdy auto jest otwarte/alarm nieaktywny. I tu moze byc problem, ze ludzie ci tego nie kupia bo instalacja bedzie niewspolmiernie klopotliwa i w kazdym aucie bedzie inaczej. Do tego trzeba zrobic bypass zeby ominac stacyjke, a przewaznie zasilanie radia wisi wlasnie na niej.

 

Przy przerwanym obwodzie przekaznik nie pobiera zadnego pradu. Wlaczony pobiera kilkanascie mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...