Skocz do zawartości

Pasek B5 FL by SynDmx


SynDmx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przyszła pora na zmianę auta, (e39 poszło na wyprz za grosze), a że chciałem mieć łatwiejsze drzwi do zrobienia i duży bagażnik to wybór padł na Passata B5 FL 2003r, 1,9 TDI 130km (160 chip), 6 biegowy, kombi.

http://img690.imageshack.us/img690/7634/3y27.jpg

Co i jak będzie grało:

Jednostka: Na razie Alpinka CDA-9851R (póki kenwood nie wróci z naprawy)

Przód: Audio System Helon 165

Piec: DLS A3

Tył: 2 x RE SX-12D2

Piec: u-Dimension u-DB2500.1D Comp

Zasilanie:

-Spawara 50 mm2 na + i -

-Kable do połączenia piecy: HW OFC 50mm2 do majkro i 20mm2 do DLSa

-Akumulatory Hollywood Energetic: SPV100, 3xSPV30 i pod maskę SPV45

-Kondek HCM6

-Głośnikowe Hollywood z serii PRO SX (6mm2 na suba i 2,5mm2 na przód)

-Sygnałówki Gladen

 

Całą sobotę i niedzielę walczyliśmy z Marcinem (Truck) żeby przygotować drzwi pod Helony, niby drzwi łatwe do zrobienia, ale pracy było mnóstwo. Z tego miejsca wielkie podziękowania dla niego za zaangażowanie i pomoc w projekcie :padam:

Jedyne czego nie zdążyliśmy zrobić to wyciągnąć wooferów przed tapicerkę, na razie będą grały pod ori maskownicami. A jak znajdę chęci i czas to porzeźbię dalej.


http://imageshack.us/scaled/thumb/13/tlig.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/59/g4xu.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/33/55t9.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/221/53nn.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/40/3qx.JPG
http://imageshack.us/scaled/thumb/43/sm5z.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/690/plhj.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/713/9ssm.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/10/k0gj.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/21/dpen.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/577/cpvx.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/13/d613.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/809/q1yf.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/812/58s6.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/21/jvig.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/266/z3f3.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/541/ldwk.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/268/4nn.JPG
http://imageshack.us/scaled/thumb/822/fntk.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/221/nl86.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/5/5q6s.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/607/ewnq.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/547/vlha.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/580/m72q.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/402/zhq.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/442/ce9a.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/35/5k1x.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/13/qyxd.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/707/1idu.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/515/s1v.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/33/4yi0.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/22/0gd1.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/836/xt4y.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/12/gxd2.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/40/zkq7.JPG
http://imageshack.us/scaled/thumb/855/d4re.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/27/8oo9.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/35/fbpk.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/515/cd5e.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/818/0xd9.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/507/ynx0.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/69/0jqg.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/407/1rsj.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/198/mvp.JPG
http://imageshack.us/scaled/thumb/46/b6a5.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/407/5f6n.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/402/10zc.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/96/uvjn.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/526/5oko.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/819/7kbo.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/708/j9uq.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/546/kjf7.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/196/u8f1.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/5/7kal.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/593/tvqr.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/19/uf9t.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/21/am0e.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/849/1iw.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/11/dcnc.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/12/uv9o.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/834/tzno.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/195/7mtf.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/819/t3a9.jpg
http://imageshack.us/scaled/thumb/28/bmpk.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 272
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

spoko to czekam na postepy ;)


W passacie zasilanie można puścić przez skrzynkę od komputera, w podszybiu od strony kierowcy.

 

No muszę zerknąć jak to tam wygląda, czeka mnie chyba wyjecie wykładziny to będzie okazja ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi niby łatwe, ale dymania przy nich było mimo wszystko dwa dni po kilkanaście h od rana do wieczora... Uwierzyć pewnie trudno, że aż tyle, Synek siedział to widział.

Ale zamierzony efekt jest, Helony można kręcić do oporu i na furtkach nawet tak mocne wooferki nie robią kompletnie żadnego wrażenia. Za to zwrotka grzechocze... :rotfl:

Miłej zabawy i słuchania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko to czekam na postepy ;)

 

No muszę zerknąć jak to tam wygląda, czeka mnie chyba wyjecie wykładziny to będzie okazja ;(

 

Wykręć kompa i zobaczysz gdzie można przejść do kabiny.

 

Jest miejsca więcej niż potrzeba - 2x50mm^2 przejdzie bez problemu, wychodzą za skrzynką bezpieczników w kabinie. Najlepiej zdjąć sobie osłonę kolumny kierownicy i wszystko widać jak na dłoni do upinania. Pasek pod względem drutowania naprawdę przyjemny jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko należy pamiętać aby dobrze uszczelnić przejście przewodu do kabiny pasażerskiej,bo może być później kuku. W tych Passatach bywają problemy z przedostającą się z podszybia wodą do kabiny pasażerskie,więc ,aby nie prowokować kolejnej stróżki,dobrze ją "czymś" zababraj.

 

Miałem swego czasu w swoim Pasku Helony zasilane K2.02.Bardzo kopliwy zestaw,do głośnego słuchania,nawet bez wspomagania subem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja przełożyłem gumą od klimy i mi wody naleciało bo się okazało że odpływ się zatkał. zerkne na ten wariant co Paweł mówi.

no ja miałem na podsłuchu cfs-y teraz R6A i zastanawiam się czy nie zaryzykować i nie wziąć audiophile six.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko należy pamiętać aby dobrze uszczelnić przejście przewodu do kabiny pasażerskiej,bo może być później kuku. W tych Passatach bywają problemy z przedostającą się z podszybia wodą do kabiny pasażerskie,więc ,aby nie prowokować kolejnej stróżki,dobrze ją "czymś" zababraj.

 

Miałem swego czasu w swoim Pasku Helony zasilane K2.02.Bardzo kopliwy zestaw,do głośnego słuchania,nawet bez wspomagania subem. 

Trzeba raz do roku podnieść plastikową obudowę komputera i wyczyścić pod spodem - zbierają się liście i inne śmieci, blokują odpływ i jak uzbiera się woda - przelatuje gumą uszczelniająca linkę cięgna maski (zaraz przy błotniku).

Taki urok, też kiedyś musiałem wodę wypompowywać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki, gms'ik pod wooferkami to pomysł trucka?

 

Nie pomysł, bo zawsze stosuję takie uszczelnienie między dystans a głośnik. Więc w zasadzie utarte sprawdzone rozwiązanie.

 

 

 

Zapewnia lepszą szczelność jak mniemam ? :wink: (Wiadomo że odpowiednio dociśnięty, co by latem luzów nie powodował :wink: )

 

Z tym latem nie rozumiem, co za różnica czy lato czy zima? Ma być szczelnie. :)

Pianka po ściśnięciu ma grubość 1-2 mm więc tyle samo co taśma gumowa stosowana np w scan speakach. Jedyna różnica jest taka ,że przy dociąganiu woofera trzeba to zrobić dwustopniowo, aby pianka zdążyła się trochę poddać, czyli dokręcamy do pewnego momentu a następnie za jakiś czas dokręcamy na fest, próba zrobienia tego na dzień dobry skończy się uszkodzeniem dystansu.

Dlatego dość nie chętnie patrzę na dystanse z mdf, są bardzo delikatne. Znacznie trwalsze rozwiązanie to amelinum, a najlepiej nierdzewka (jest nie magnetyczna).

 

Wszystko jest wykonane zgodnie ze sztuką, dystans skręcony śrubami metrycznymi , wofer również do dystansu jest przykręcany na śruby metryczne a nie jakieś wkręty, sam dystans jest także wklejony na Pattex Total do blachy poszycia, od wew strony jest ona usztywniona jeszcze warstwą szpachlówki włóknistej aby miejsce wokół dystansu było maksymalnie sztywne, dystans wyklejony w środku i na zewnątrz matą aby uszczelnić jeszcze dodatkowo i usztywnić to wszystko. Gwarantuję ,że w tej chwili bez fizycznego zniszczenia dystansu nie poruszysz go w drzwiach, wieszać się możesz.

Blacha poszycia pokryta wewnętrznie matą a także zewnętrznie po całości na zakładkę przy krawędziach, wewnętrzna blacha jest także wklejona do drzwi na Totala oprócz uszczelnienia samą matą na zakładkę. Mata użyta na zewnętrzną połać drzwi to nie Silent a Szumow, Synek miał w ręku i Szuma i Silenta, więc niech się wypowie.Drzwi jako takie wykonane bez żadnych fajerwerków klasycznie ale maksymalnie solidnie. Helony nie robią na nich żadnego wrażenia a przecież to bardzo kopliwe wooferki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truck'u, nie negowałem tego co zrobiłeś, a jedynie zapytałem czy  gms był inwencją SynDmx, czy może własnie Ty zastosowałeś coś sprawdzonego u niego. Stąd moja ciekawość :wink: 

Jeśli chodzi o wpływ ciepła na piankę(upały) i zmiany jej właściwości, nie chodzi mi tutaj o właściwości tłumiące. Liczyłem własnie na tego typu referat od Ciebie, w którym ujmiesz jak podejść do zastosowania pianki pod dystansem i samego dystansu.

W każdym razie Mi się podoba :hyhy:  Sam u siebie takie połączenie będę stosował. 

 

Mógł byś rozwinąć temat szumoffa? Zastanawiam się nad użyciem go na dachu w mojej fieście. Gdzie można się w takowego zaopatrzyć, jaka jest różnica miedzy zwykłym silentem a szumoffem?

Wiem że w tym zestawieniu lepszy jest własnie szumoff, ale nie pogardził był porównaniem tych obu mat :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Truck'u, nie negowałem tego co zrobiłeś

 

Ja wcale nie odebrałem tego jako negacji. Synek jak wiadomo zna się na bardziej ciśnieniowej zabawie , więc odp w paru słowach co i jak było zrobione bo nie koniecznie musi znać odp dlaczego furtki w pasku są tak a nie inaczej zrobione. Tak jak ja nie mam bladego pojęcia o zabawie w DBL... Niemniej fajnie , że jako jeden z nielicznych ciśnieniowców, nie skupił się tylko na tym co w bagazniku a także pomyślał o przodzie.

 

 

 


Stąd moja ciekawość :wink:

 

Kto pyta nie bładzi. :)

Ale to nie mój temat , a Synka.

 

 

 


Liczyłem własnie na tego typu referat od Ciebie, w którym ujmiesz jak podejść do zastosowania pianki pod dystansem i samego dystansu.

 

Na dniach jak będę miał chwilę zrobię w dziale dla "Nowych" ze dwa trzy tutoriale , jak zrobić drzwi, słupki i trójkąty. Krok po kroku z foto. Mam nadzieję ,że ułatwi to sprawę każdemu chętnemu, który chce coś zrobić w aucie. W działach Nasze instalacje, jest kopalnia wiedzy nt. ale mało , który umie sobie wyłowić na początku bytności na forum to co go interesuje.

Znajdą się tam także odpowiedzi na Twoje pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze odsłuchy zrobione, niestety krótko bo aku się wyładował :cisza:  Woofery coraz lepiej zaczynają kopać, muszę dać im się wygrzać, ale już teraz banan na ryju się pojawił . Drzwi nawet nie drgną, a nogawki latają :hyhy:

Jednak Marcin pożyczył mi fajną płytkę i chyba w końcu zaczynam rozumieć SQL :rotfl:  

Ale tekst mojego Padre mnie powalił - "w końcu jest przestrzeń, a nie bezsensowne walenie" :szok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zaskoczyłem bardziej TW z tego zestawu spodziewałem się ,że jedyną zaletą tego 2 way to właśnie woofery, które kupujący wybiera ze wzgl. na takie a nie inne ich walory a Tw to tylko dodatek, a tak nie jest, na zwykłej Alpince bez czasów i ori zwrotkach całkiem fajnie się sprawuje. Woofery jak to świeżynki z kartonu, grały "kartonowo"... Ale myślę ,że za jakiś czas jak się rozegrają także będzie fajnie. Teraz przy łupance Synka było ok, włożony Taylor od razu je zweryfikował i buczą jak wściekłe, ale pewnie to w dużej mierze wina tego ,że są fabrycznie nowe i bardzo sztywne.

Mimo Alpine na żródle wcale nie ostrzą jak gdzieś mi się wcześniej trafiło przeczytać, wręcz przeciwnie w ustawieniach zwrotki podbiliśmy je względem ori setupu z fabryki, krew z uszu absolutnie nie cieknie.


Mógł byś rozwinąć temat szumoffa? Zastanawiam się nad użyciem go na dachu w mojej fieście. Gdzie można się w takowego zaopatrzyć, jaka jest różnica miedzy zwykłym silentem a szumoffem?

Wiem że w tym zestawieniu lepszy jest własnie szumoff, ale nie pogardził był porównaniem tych obu mat :wink:
 

 

 

Szum idealnie się nadaje jeśli chodzi o duże płaskie powierzchnie , które chcemy wytłumić ale i usztywnić (dach, błotniki w bagażniku, zewnętrzne poszycie drzwi) tam na tą chwilę nie znam innej lepszej maty, a nienawidzę czuć/widzieć ,że głupi woofer porusza blachą poszycia drzwi, przecież to nie subwoofer, blacha wpada w rezonans , resztę sam sobie dopowiedz jaki wpływ ma to na pracę głośnika.

 

Silent zaś to dobra mata we wszelkich innych zastosowaniach gdzie zaleta Szuma (sztywność) jest wadą , nie wyobrażam sobie wyklejania i wyprasowania nim skomplikowanej wytłoczki od strony kabiny itp, opalarka by się spaliła a ręce odpadły.

 

Wizualnie zaś ... proszę bardzo :) :

post-4530-0-22243700-1372103665_thumb.jpg

 

Pierwsze co się rzuca w oczy to przeszło podwójna grubość względem Silenta 2ki oraz trzy warstwowa budowa Alu-Polimer-Butyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tweeter, to chyba ten sam co w moim HX165SQ, pare wzmakow musialem przewalic, zeby sensownie zagral (czyt. nie wybijal sie za bardzo przed woofer)

 

 

Pod DLS zagrał fajnie, ale to akurat mnie nie dziwi Ultimate ma dar temperowania trochę takich krzykaczy i robi się miło lecz nadal szczegółowo.Te piece nie suszą i są muzykalne, ja je bardzo cenię , Synek jak widać mimo ,że DBL master wie co dobre i pod kopniaka i pod SQL i nie wpadł na pomysł załadowania na napęd przodu jakiegoś D-klasowego cyfraka a sprawdzony klasyk w AB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa wersja w wykonaniu Bartasa, ta na zdjęciu po moim "tuningu". Po MP będę polował na RE XXX-15 i budkę sklepiemy nową, ale już na codzień, a nie dBL. Poza tym RE teraz śmigają w 0,5 ohma więc szkoda męczyć piec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...