Skocz do zawartości

EASCA - Regulamin 2013


jd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może czas samemu coś wykminić :) przynajmniej będzie coś nowego bez powielania starych ciągle powtarzających się wzorców :) No i przynajmniej nie będzie można na nikogo zganić, że ustawił tak a nie inaczej aby jego auto lepiej zagrało.

Haha, to pokaż mi Tomek ile aut w zawodach jest strojone na "ucho" przez samego właściciela, to nie przedszkole.

Aczkolwiek postaram się nie pójść szablonem obiecuję :)

I powiedz jeszcze , sędziemu ,że to czego latami był uczony na szkoleniu się zmienia bo truck, proponuje nowe brzmienie...

 

Czy w trakcie trwania sezonu będzie można zmienić kategorie ( np z Funi na Maxi )

Można, ale zaczynasz zabawę od początku z zerowym stanem pkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 435
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Truck - dzięki za odpowiedź.

 

Haha, to pokaż mi Tomek ile aut w zawodach jest strojone na "ucho" przez samego właściciela, to nie przedszkole.

 

Ja osobiście znam jeden przypadek z zeszłego roku - Xsara Roba123, auto całkowicie samodzielnie przez niego zbudowane i strojone, wręcz dopieszczane co kilka dni ( mam na myśli strojenie ). Na Polskim podwórku średnio mu to wychodziło, w Czechach był najlepszy ( mam na myśli sam arkusz ocen i finalne miejsce w danych zawodach ). Jak widać da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadki są, ale ile? Wyjątek, czy reguła? :) Ja wiem jedno, nawet jak ktoś się nie "pucuje" zazwyczaj i tak za nim stoi bardziej doświadczony kolega jeśli chodzi o strojenie.

Przypadków kiedy ktoś robi sam a nie sam, mógłbym w tej chwili rzucić z 5 ale po co?

Znam za to fajniejsze przypadki , kiedy dwóch ludzi z tej samej kategorii ( a przecież niby współzawodniczą) potrafi siedzieć w jednym z aut i je dopieszczać o tym mało kto mówi, bo łatwiej czasami napisać ,że to wyścig szczurów, ja mam inne odczucia, dlatego mam frajdę z tej zabawy.

Dla mnie to normalne odnośnie strojenia( i nie mówię tylko o SQL ale i dBL, bo tam bez doświadczenia i pomocy kogoś życzliwego można hektar mdf pokroić na skrzynki i też będzie d...) , bo to trudna sztuka wymagająca lat doświadczenia, więc to chyba żadna ujma, powiedzieć, tak zbudowałem auto, własnymi rękami, nakładem setek h grzebania, ale zestroić mi je pomógł kolega X, Y... Powód do wstydu? Raczej nie, zwykła prawda.

To są jedne z najlepiej grających aut w 40 milionowym kraju, nie wiem dlaczego się więc ciągle umniejsza znaczenie tego faktu, czasami można się uwalić na małym niuansie, więc trudno samemu być bezbłędnym, zawsze się przyda jakiś przychylnie nastawiony mentor/krytyk/konsultant :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mopje clio wygrywalo , a ustawialem je sam przewaznie w nocy przed zawodami:D wiec da sie

 

W nocy najlepiej... :D

Zipu proszę, Cię to tak jak by Siwy czy Caskp albo Szyszunia napisał , jak sam stroję i gra. :)

Ja mówię o normalnych osobach a nie w zasadzie profi po tylu latach :wink:

ps. Będziesz w tym roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na balety napewno , starty  sie zobaczy bo sprzetu brak narazie

moze w koncu sq zacznie startowac w dbl mini :D

w de jak jada na zawody to startuja

zawsze mnie zastanawialo dlaczego u nas nie?

Właśnie po to są najniższe kategorie w dBL aby auta z SQL też mogły sobie popróbować, nawet dla samego zabicia czasu podczas czekania na ogłoszenie wyników. Wszędzie to w miarę dobrze działa i auta SQ startują też w niskich klasach dBL. Tylko u nas prawie w ogóle. Myślę, że powodem jest jakaś bariera psychologiczna, zbyt ambicjonale podchodzenie do wyników, brak uwolnienia się od myśli o obciachu, gdyby nie udało się wykręci wyniku zbliżonego do starych wyjadaczy. W Niemczech nikt się za bardzo nie stresuje gdy auto SQ nie dociągnie do 130dB. U nas byłoby to zapewne wielką żenuła i pewnie zaraz nastąpiły lincz na forum takiego delikwenta. Na dodatek pewnie jeszcze przez tych co nie startowali. Podobna sytuacja jest w SQL Mini. U nas to zapewne uchodzi za obciach wybierać się na zawody ze sprzetęm do 4000zł. W Niemczech w Mini zawsze jest komplet startujących, bo z założenia jest to kategoria dla tych, którzy jakoś specjalnie nie przygotowują się pod żadne zawody, tylko mają prosty sprzęt codziennego do użytku, których na codzień najwięcej montuje się w każdej firmie car audio na zasadzie "szybkiej wrzutki". Wszyscy to wiedzą i w tej klasie nikt się nie stresuje, bo nikt też tutaj nie oczekuje wielkiego hallo. Startują systemy proste, bez szukania smaków, często z fabrycznym radiem OEM, konwerterami Hi-Low i tanim wzmakiem lub często nawet bez wzmaka dla głośników przednich. To dla takich systemów jest ta kategoria, a nie dla stroicieli pianin podchodzących ambicjonalnie ze spiętymi pośladami do każdego startu.

No ale nik tego na siłę nie zmieni, jeżeli nie zmieni się podejście do tematu i mentalność samych uczestników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek, z tym totalnym luzem Niemcow bym nie przesadzal :)

 

Szczegolnie sie fajnie patrzy na dblowcow - normlanie jak o zlote kalesony coniektorzy. Takze no bez przesady :)

 

Z sedziami (ktorzy licznie wystepuja w profi) tez na luzie mozna pogadac dopiero po zawodach wiec no hmm ja tam czuje jakas zylke wspolzawodnictwa (nie to zebym mial im to za zle).

Trzeba jednak przyznac, ze sqlowcy tam ogolnie maja wiekszy dystans do tego co robia i w wiekszosci przypadkow to glowna atrakcja jest rozpalanie grilla [:

 

Koniec koncow - taka rywalizacja docelowo to rywalizacja glownie warsztatow/sklepow - wiec jest to czesc promocji, przez co sila rzeczy rywalizacja jest i bedzie. Ja np na finalach zarcik od sedziego ktoregos uslyszalem, ze nie moge wygrac, bo przeciez to Deutsche Meisterschaft  :) Nie to zebym sie gniewal, czy mial za zle - rozumiem to. Ale nie ma co mowic, ze jest total looz tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze jedno pytanie do Pana Jurka.

Czy ilość eliminacji / miejsc tych eliminacji w tym sezonie będzie podobno do ubiegłorocznych czy coś zię zmieni ,a może za wcześnie jeszcze na takie pytania. Od czego uzależniona jest taka a nie inna ilość tego typu imprez.

Pytam, bo np ktoś mieszkający w okolicach np Łodzi ma prawie wszędzie taką samą odległość, osoby mieszkające w skrajnych punktach Polski najczęściej jedną imprezę mają  "pod nosem" a inne już dosyć daleko co jest obarczone kosztami czasowymi jak i finansowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczysz kolego zartowac !!! ja najblizej mam 500km a byłem wszedzie .

Pytanie skierowane było do Pana Jurka, jest proste i chciałbym na nie uzyskać odpowiedź.

 

Ale skoro zabrałeś głos  - Bury22, masz auto dosyć wypasione w klocki, masz możliwości finansowe i czasowe rzeby tłuc się po polskich bezdrożach - chwała Ci za to. Ale skoro jedną z idei takich zawodów jest promowanie niższych klas, to myślę że częstsze tego typu imprezy w różnych punktach Polski byłyby by bardziej dostępne dla ludzi chcących wystartować w 2 najniższych, ba najniższej klasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma jeszcze ooficjalnego terminarza imprez. Są jedynie jego wstępne zarysy. Ilość zawodów głównie zależy od ekonomii oraz ilości chętnych i czujących się na siłach sędziów do ich obsługi (głównie SQL). Jeżeli tak jak w ubiegłym roku mamy przez cały sezon bazować na stałym składzie tych samych sędziów od oceny brzmienia (co lepiej wpływa na jakość ocen), to elimnacji z SQL może być ok. 3, max 4 + Finały. I tej opcji bym się trzymał. Nie ma sensu robienie 7-10 eliminacji, na które skład sędziów za każdym razem trzeba będzie montować na siłę z przypadkowej łapanki, tak jak to już nieraz bywało w przeszłości. Potem są tylko same lamenty, że co zawody to coraz to inne strzały w ocenach. A tak by było, gdyż te same osoby na pewno nie będą w stanie pojechać na 7-10 eliminacji w 4-mięsięcznym sezonie (chodzi o czas, zaplanowane urlopy i kasę na dojazdy). Zawody są całkowicie bezdochodowe. Dobrze jest, gdy ze startowego wystarczy na zakup pucharów i inne podstawowe stałe koszy. Jednak tak bywa już coraz rzadziej. Więcej rozdrobnionych eliminacji, to przeważnie mniej uczestników na każdych z nich w każdej kategorii, a ogólne koszy pozostają bez zmian. Mówiąc wprost, przy dużej ilości eliminacji, to przy obecnej frekwencji i kosztach, na każdej z nich finansowo wychodzi się w plecy. Poza tym nie mam zamiaru na siłę przyklejać zawodów do imprez nie związanych z branżą. Jeżeli firmy partnerskie nie czują się na siłach aby zorganizować coś w swojej okolicy dla własnej lokalnej promocji, to na pewno nie będziemy wbijać się na żadne tuningowiska itp. aby tylko coś załapać. Na obecną chwilę chcemy bazować na dotychczasowo sprawdzonych lokalizacjach - Bydgoszcz, Izbicko, Olsztyn, może coś na Śląsku gdy będzie tam ktoś chętny to ogarnąć. Do końca nie wiem czy w tym roku Lublin ma w planie dokleić do targów car audio. Nie ma jeszcze oficjalnych potwierdzeń. Gdy ich nie będzie do początku kwietnia, to zamykam budkę uznając, że nikomu zawody nie są do szczęścia potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, jeśli Lublin nie wypali, lecz jeśli to rzeczywiście miałoby być na zasadzie czyjejś łaski, to lepiej mniej a treściwiej jeśli chodzi o eliminacje, przynajmniej frekwencja będzie pełna.

A koszt dojazdu i noclegu tak w przypadku zawodników jak i sędziów, to nie 2 zł, a licząc paliwo, jakąś kiełbaskę i nocleg tysiak leci jak nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o chodzi czyjąś łaskę. W Lublinie są zmiany. Jest inna nazwa targów i zmieniony ich profil. Coś tam wspominają również o audio, ale jeszcze nie mam info jak to ma wyglądać w tym roku. Tylko tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie po to są najniższe kategorie w dBL aby auta z SQL też mogły sobie popróbować, nawet dla samego zabicia czasu podczas czekania na ogłoszenie wyników. Wszędzie to w miarę dobrze działa i auta SQ startują też w niskich klasach dBL. Tylko u nas prawie w ogóle. Myślę, że powodem jest jakaś bariera psychologiczna, zbyt ambicjonale podchodzenie do wyników, brak uwolnienia się od myśli o obciachu, gdyby nie udało się wykręci wyniku zbliżonego do starych wyjadaczy.

 

W Niemczech auta SQL wyglądają tak :D

 

post-4530-0-16319400-1360860497_thumb.jpg

 

post-4530-0-30747200-1360860505_thumb.jpg

 

Nie pytałem jak wyglądają te dBL, postartować można, aczkolwiek odpowiadając Zipowi nie widzę sensu poza zabiciem czasu, męczyć sprzętu nie przeznaczonego do tego pierdzeniem decybeli, a co do "betonu" jeśli chodzi o barierę psychologiczną rozdzielającą grubą kreska aspiracje SQL od dBL, to wkładając dwie 10 (bo lubię więcej suba) spotkałem się z opiniami, ze strzelam sobie w kolano jeśli chodzi o SQL, bo to nie zagra w punkt jak jeden sub...

Czyli wychodzi na to ,że auto ni w pip ni w oko, w SQL nie zagra dobrze, no bo dwa suby,a w dBL, za słabo bo nie taki sprzęt do pierdzenia...

Ale starałem się wprowadzić w życie Wasze uwagi odnośnie tego aby łączyć wodę z ogniem... :rotfl:

 

Nie o chodzi czyjąś łaskę. W Lublinie są zmiany. Jest inna nazwa targów i zmieniony ich profil. Coś tam wspominają również o audio, ale jeszcze nie mam info jak to ma wyglądać w tym roku. Tylko tyle.

 

Czy jeśli okaże się ,że Lublin z jakiś względów jednak "wypada" z kalendarza będą jakieś korekty odnośnie pozostałych eliminacji jeśli chodzi o czas ich rozegrania?

Skoro Sosnowiec nie jest pewien, Lublin również to idąc zeszłorocznym terminarzem pierwsze eliminacje wypadłyby w Olsztynie w połowie czerwca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Drugie auto jest własnością kolesia, który się zwie Mr. Woofa i on akurat typowo pod SQ, chyba, że się coś zmieniło:) Bardzo ciekawe auto z dużymi komorami dla domowych średniaków :)

 

Dziękuję ,że mnie oświeciłeś... Odsyłam do tematu :

 

 

http://www.strefacaraudio.pl/topic/27154-050512-zawody-aya-w-spandau-kberlina/

 

Skończyło się pogromem kolegów z AYA... Grunwald #2 czy cuś... :) Aczkolwiek atmosfera super :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...