TomoMadej Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Jak wam mało dokładności do pomiarów z przybliżeniem lub do pomiarów porównawczych, to zainwestujcie w sonometr z Atestem.Pawelszu, robiłeś coś z tymi uszczelkami? Może ktoś inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 nic nie robiłem... poza kupieniem wężyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpinio Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Pawelszu gdzie zakupiłeś wężyk i jakiej średnicy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 na alle...6/4 mmSą po 1 zł w dziale akwarystycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 wczoraj zrobiłem takie coś czyli w uszczelce od tylnej klapy zaaplikowałem wężyk sylikonowy i powiem że jest poprawa na + jeszcze zostało tylko 4 drzwi do zrobienia i będzie komplet fakt że na początku troszkę ciężej się domyka ale z czasem się ułoży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkierz Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 damian2933, jeśli możesz, to powiedz coś więcej o średnicy i samym wężyku. Coś takiego? http://allegro.pl/oai021-wezyk-sylikonowy-4-6-mm-do-napowietrzaczy-i3646910800.html Ciężko włożyć to w uszczelkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 jak sie popiesci to sie zmieści - no i oczywiście smarowanko :D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 A dlaczego silikonowy, skoro wcześniej pisaliście o wężach z mikrogumy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 wystarczy dobrze nasmalcowac i wchodzi sam ,ją nawet nie ściganiem uszczelki z aauta tylko na nim.zrobiłom czas niecałe 30min co do wężyka to zbywalo mi kilka metrów sylikonowego to taki.zaaplikowalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 A dlaczego silikonowy, skoro wcześniej pisaliście o wężach z mikrogumy?jaka różnica??przymierzam się do zrobienia tego w niedługim czasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 ponieważ nie da się kupić rurki w mikrogumySa tylko pełne.A sa obawy ze pełny nie da się dopasować wiec sa eksperymenty z silkonowym wezykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 pytanie uzupełniające.... taki wężyk wkładasz/wsuwasz w uszczelkę.które miejsce służy jako początek?? w uszczelkach są takie małe otworki czasami. czy to ich nie powiększyć i tam nie wsadzać?? ma to jakieś znaczenie czy zaczynam na dole, czy na górze? czy oryginał uszczelki np nie rozerwie się potem? idzie to jakoś zabezpieczyć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 u mnie uszczelka ta na samochodzie (nie drzwi) ma swój początek i koniec pod nakładka progowa wiec nie trzeba nic ciać, poszerzać itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 ponieważ nie da się kupić rurki w mikrogumySa tylko pełne.A sa obawy ze pełny nie da się dopasować wiec sa eksperymenty z silkonowym wezykiem Z założenia podchodzę z dystansem do spraw, na których się nie znam. Nie próbuję wymyślać koła na nowo i tak w tym wypadku.Naszym celem jest izolacja akustyczna, gdzie... o silikonie nie słyszałem. Co do węży i sznurów, to jeśli udało Ci się upchać wężyk 4/6, to pełny sznur fi 4 mm z pewnością powinien przejść.Ja niestety uszczelki mam łączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Od siebie polecam apke Miernik dźwięku/Sound Meter. Dokładnie mam ten sam, na zawodach pozwoliłem sobie pozyczyć bardziej profesjonalny miernik i sprawdziłem do 100db - pokazuje z tolerancja 1db, powyżej pokazuje nadal 100-101 Do mojego celu te 100db w zupełności wystarczylo, wiem że 74 jak i 84 pokazuje poprawnie, przy jeździe na wielopasmówce 91 też pokazało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 fi 4 mm z pewnością powinien przejść....tylko podstawowym dylematem będzie na ile i jak taka "dopchana" uszczelka zachowa się przy zamkniętych drzwiach... i tutaj rurka jest "bezpieczniejsza" od sznura - tak przynajmniej ja to odbieram. Ja niestety uszczelki mam łączone.u mnie niestety jest to samo - z tego względu poszedłem tropem doklejenia dodatkowej uszczelki - na razie wykleiłem jedne drzwi uszczelką w kształcie D ok 10mm podstawy...póki co krótki testy dają odbiór na poziomie "placebo" (jednak tylko na tyle miałem i uszczelki i czasu).w ten weekend postaram się zrobić to bardziej metodycznie - zrobić pomiar hałasu, bez i z uszczelkami. wrzucę fotki - sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 ...tylko podstawowym dylematem będzie na ile i jak taka "dopchana" uszczelka zachowa się przy zamkniętych drzwiach... i tutaj rurka jest "bezpieczniejsza" od sznura - tak przynajmniej ja to odbieram.Wąż silikonowy 4/6 - po ściśnięciu otrzymasz grubość 2 mm albo trochę mniej, bo silikon raczej się wiele nie podda. Sznur z mikrogumy o średnicy 4 mm, mimo swojej grubości, zgniecie się sporo, a to dzięki jego budowie (podobne do gąbek). Widziałeś kiedyś w marketach uszczelki do okien w rolkach? Są one bardzo miękkie.Sam może coś pokombinowałbym, lecz na razie mam tłumik do roboty, który mi uniemożliwia zrobienie takich testów, a nic nie zapowiada, żebym szybko się z tym uporał. Co do programów, to zainstalowałem także w/w przez was i wychodzą mi duże rozbieżności (~15dB) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 otrzymasz grubość 2 mmz tym się nie zgodzę - bo grubość jednej ściany ma tyle, więc po złożeniu przynajmniej x2...ale rozumiem że tam Kolega wrzucił co miał...stąd silikon.Takiego sznura nie miałem okazji w rękach trzymać - więc nie wiem na ile jest ściśliwy. Właśnie taką okienną uszczelkę wrzuciłem...przykleiłem tak żeby dawała podparcie tej zasadniczej z nadwozia... zobaczymy w weekend - wykleję całość, wymienię na czarne (póki co jest biała ) i zobaczymy czy to coś daje...w ogóle to ciekaw jestem jaki efekt to dałoby w porządnie wygłuszonym aucie (Tbrek albo coś wyższej klasy) bo u mnie w b klasie...bez podłogi i dachu to tak trochę nie z tej strony - no nic zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Witajcie, no więc jak się zobowiązałem tak zrobiłem. Samochód - jak w opisie Fiat Grande Punto - wersja energy...chociaż nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.Z góry przepraszam za czystość wozu...podziemny garaż i remont ulicy...praktycznie nadaje się do mycia co trzy dni... Uszczelki w tym aucie są zgrzane na końcu - nie zdecydowałem się więc na ich cięcie i wrzucenie tego węża do środka. (chociaż dziś zauważyłem że w uszczelkach są otwory, przez które po nasmarowaniu być może taki sznur dało by się wcisnąć - może ktoś próbował, bez demontażu?)W związku z powyższym - zdecydowałem się na dodatkową uszczelkę - kupiłem czarną w kształcie D 9x7,5 [mm]http://allegro.pl/uszczelka-samoprzylepna-do-drzwi-i-okien-3-kolory-i3606166354.html - uszczelka samoprzylepna - czarna.U mnie na drzwiach są takie dodatkowe doszczelnienia jak widać - więc powierzchnia jest dość "szczelna". Pierwotnie wykleiłem jedne drzwi białą uszczelką - taką mogłem zdobyć na miejscu bez zamawiania...Dokleiłem ją jako niejako podstawę dla zasadniczej uszczelki w aucie.. Dziś wywaliłem tę białą - i wybrałem się na testową przejażdżkę.Do testów użyłem telefonu z aplikacją "miernik dźwięku", aparat zamocowany mniej więcej na środku deski, z mikrofonem skierowanym w dół.Przejechałem ok 2-3 km, niecałe 10 minut - wyjazd z garażu, rozkopana droga, kawałek miasta, kawałek obwodnicy za miastem - rondko i z powrotem. Prędkości rozwijane od 20/30 (wykopy) do max 110 (licznikowe - przekłamanie ok 10 km/h).Ruch niewielki - spokojna jazda 2000-3500 RPM.Zmierzone wartości kształtują się następująco [dB]:MIN - 40, ŚREDNIA - 67, MAX - 81Co ciekawe silnik na biegu jałowym owe 40 dB, a po wyłączeniu nawiewu 25 dB. Kierunkowskaz podbija kilkanaście dB... Następnie zabrałem się za wyczyszczenie powierzchni - płyn do okien i szmatka, wykleiłem docelową czarną uszczelką jak widać. Tyle że na wszystkich 4 drzwiach - kupiłem z małym zapasem więc starczyło i na bagażnik...chociaż tam nie było jak przykleić (tak żeby wesprzeć zasadniczą uszczelkę). Uszczelkę kleiłem do blachy.Ponieważ jednak zostało - pozwoliłem sobie nakleić ją na klapę - w miejscu styku z właściwą uszczelką. i tutaj ciekawe spostrzeżenie - GP ma taki mechanizm do odbijania klapy - nie ma klamki...i z taką uszczelką, która powinna się ścisnąć do ok 2 mm pojawił się problem z zamknięciem. Klapa odbija...trzeba mocniej trzasnąć - warto mieć to na uwadze...wkładając wąż powiedzmy 4 mm na zasadzie że wejdzie...pytanie tylko czy potem się zamknie.Ja będę monitował klapę zobaczymy czy dodatek się ostanie. Wybrałem się na wycieczkę - ta sama trasa...prawie 2 godzinki później, ruch trochę większy (czuć to szczególnie na postoju, światła itp. gdzie przejeżdżające samochody podbijają pomiar mocno)Wyniki z pomiaru [dB]:MIN - 39, ŚREDNIA - 65, MAX - 79... przyznam że wyniki mnie zaskoczyły - ponieważ tak jak pisałem wcześniej warunki powiedziałbym że gorsze. Co do subiektywnego wrażenia...samochód wydaje się być minimalnie cichszy, chociaż podchodzę do tego z rezerwą - efekt placebo po prawie 2 godzinach klejenia Próbowałem się jeszcze odnieść do poziomu przy 110 km/h jednak tutaj pomiar jest mocno obarczony błędem obserwacji - jechałem sam...oraz zmiennością odczytu...tutaj powiedziałbym że było może o 1-2 dB mniej...ale tak jak pisałem - mocno subiektywna obserwacja. Wydaje mi się jednak biorąc pod uwagę koszty ok 40 pln i 2 godziny roboty - wart zachodu. Ciekaw jestem jak Wasze obserwacje z wypełnienia fabrycznych uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.