Skocz do zawartości

Wyciszanie uszczelek drzwi


tony_tr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie na temat tychże właśnie uszczelek... Zdaje sobie sprawę, że najrozsądniejszym wyjściem byłaby zmiana autka na lepsze, ale jeśli można coś powalczyć to chętnie powalczę. Mianowicie chodzi o Clio II. Przy prędkościach przekraczających 80 km/h ilość hałasu jaka wchodzi przez drzwi jest dobijająca. Wiem, że nadkola też robią swoje, ale to jest do ogarnięcia, bardziej bolą mnie te uszczelki. Nieraz ciężko uwierzyć, że drzwi są zamknięte...

Czy ktoś interesował się już tematem wyciszania uszczelek? Od czego zacząć, jak to w ogóle ugryźć? Na necie można znaleźć pewną firmę zajmującą się tym fachem lecz cena za tę usługę chyba przekracza wartość mojego autka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A co byście polecali w celu wytłumienia od zewnątrz nadkoli? Nie wiem jest jakaś sprawdzona masa bitumiczna o właściwościach tłumiących szum od kół?

Ewentualnie jakiś inny materiał/rozwiązanie?

Pytam o możliwość dotarcia z zewnątrz , gdyż w moim aucie przednia oś znajduje się poza "nogami" pasażerów z przodu, tak więc nie ma czegoś takiego jak wytłumienie nadkoli o wewnątrz, zaś w tylnej czesci jest podwójny zgrzew profili i nadkole jest także niedostępne tyle ,że wytłumiłem ta warstwę zewnątrzną od bagażnika...

Nie ukrywam ,że na dłuzszą metę w trasie ( w mieście to zero problemu) a już zwłaszcza w taką jesienną i deszczową pogodę jaka nadchodzi to irytujace, hałas od opon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byście polecali w celu wytłumienia od zewnątrz nadkoli?

W autkach, gdzie są pakiety wyciszające nadkola są z tarki gumowej. Niweluje to szum chlapiącej o nadkole wody oraz piachu, a wtedy hmm jakaś mata pod to? Nie wnikam już oczywiście jak to wykonać:)

 

Jeśli chodzi o mój przypadek to żadnego kawałka uszczelki nie brakuje, wyginać drzwi raczej też nie trzeba (samochód chodź stary to jest w rodzinie od nowości, i od nowości jest bezwypadkowy). Głównie to liczyłem na podpowiedź jak ta "owa" firma wycisza te uszczelki? Wpiszcie w google wyciszanie uszczelek i wtedy będzie chyba jasne o jaką chodzi. Trafną uwagą jest napewno fakt iż straciły sprężystość. Co do Aso to kiedyś spytałem się o kompletny przewód antenowy do mojego auta i zawołali sobie ponad 1000zł... chodź w sumie spytać nie zaszkodzi.

MA ktoś więc jakiś pomysł, doświadczenie jak to ugryźć? Inne uszczelki to też wszędzie nie podejdą bo nie ma na nie miejsca. Cóż więc robić :) Tylko nowe autko mnie ratuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. sprawdź w ASO, można kupić taniej niż na alledrogo.pl - to już nie te czasy, sam się zaopatruję częściej tam niż w internecie

2. może regulacja drzwi na zawiasach jest do oblukania - czy po otwarciu furtek ruszają się góra/dół ?

3. można by podkleić dodatkową uszczelką (jak do okien) blachę w miejscu styku z ori uszczelką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. można by podkleić dodatkową uszczelką (jak do okien) blachę w miejscu styku z ori uszczelką

 

Ja tego nie widzę... przeciez by musiał oblecieć uszczelka do okien całe drzwi, bo jak przylepi to miejscowo to będzie ryzyko szpar i jeszcze większych "świstów", BTW nie widziałęm jeszcze czarnych uszczelek do okien, tylko białe i brązowe (mówimy tu i gumowych samoprzylepnych, nie o piankowych samoprzylepnych, czy też wsuwanych w oknach plastkiowych;) ) chociaż tu: http://www.koloreo.pl/stomil-uszczelki-do-okien-i-drzwi-epdm-samoprzylepne-d-100m-czarna-o_257.html piszą, że mają też czarne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko białe i brązowe (mówimy tu i gumowych samoprzylepnych, nie o piankowych samoprzylepnych, czy też wsuwanych w oknach plastkiowych;) )

 

Oj Jacek, wystarczy spojrzeć w dział "Smiech to zdrowie" i z pewnością się znajdzie nie tylko taka "modyfikacja" w aucie... Swego czasu widziałem zdjęcie skody favorit z pełnym pakietem Irmschera od Opla... Nie pytaj mnie jak to koleś zamontował i jak wyglądało. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Mam pytanie na temat tychże właśnie uszczelek... Zdaje sobie sprawę, że najrozsądniejszym wyjściem byłaby zmiana autka na lepsze, ale jeśli można coś powalczyć to chętnie powalczę. Mianowicie chodzi o Clio II. Przy prędkościach przekraczających 80 km/h ilość hałasu jaka wchodzi przez drzwi jest dobijająca. Wiem, że nadkola też robią swoje, ale to jest do ogarnięcia, bardziej bolą mnie te uszczelki. Nieraz ciężko uwierzyć, że drzwi są zamknięte...

Czy ktoś interesował się już tematem wyciszania uszczelek? Od czego zacząć, jak to w ogóle ugryźć? Na necie można znaleźć pewną firmę zajmującą się tym fachem lecz cena za tę usługę chyba przekracza wartość mojego autka :)

 

No chyba wiem o jaką firmę Ci chodzi:) Fakt trochę to kosztuje, ale jechałem kiedyś wygłuszonym przez nich wozem i jest rewelka. Jednak profesjonalne podejście do tematu daje ogromne efekty... W samodzielnie wyciszanym wozie nigdy nie będzie takiej ciszy, nie ma co się łudzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jak nie porównuje się ogólnikowo producentów podzespołów CA, tak samo nie można porównać producentów samochodu. Bo jest mercedes i Mercedes :) Wyciszenie klasy A lub sprintera ma się nijak do wyciszenia klasy S. Poza tym ważny jest też stan konkretnego modelu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie na temat tychże właśnie uszczelek... Zdaje sobie sprawę, że najrozsądniejszym wyjściem byłaby zmiana autka na lepsze, ale jeśli można coś powalczyć to chętnie powalczę. Mianowicie chodzi o Clio II. Przy prędkościach przekraczających 80 km/h ilość hałasu jaka wchodzi przez drzwi jest dobijająca. Wiem, że nadkola też robią swoje, ale to jest do ogarnięcia, bardziej bolą mnie te uszczelki. Nieraz ciężko uwierzyć, że drzwi są zamknięte...

Czy ktoś interesował się już tematem wyciszania uszczelek? Od czego zacząć, jak to w ogóle ugryźć? Na necie można znaleźć pewną firmę zajmującą się tym fachem lecz cena za tę usługę chyba przekracza wartość mojego autka :)

 

No chyba wiem o jaką firmę Ci chodzi:) Fakt trochę to kosztuje, ale jechałem kiedyś wygłuszonym przez nich wozem i jest rewelka. Jednak profesjonalne podejście do tematu daje ogromne efekty... W samodzielnie wyciszanym wozie nigdy nie będzie takiej ciszy, nie ma co się łudzić.

 

OK, ale co myślicie o koszcie 350-750 zł za wyciszenie 1 drzwi, bo takie właśnie stawki w warszawskim serwisie SztukaWyciszania.pl? To dużo czy normalne kwoty? Jak to jest w innych serwiach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam.

Nie wiem czy dostane reprymendę za odkopanie tematu.W poprzednim aucie bezskutecznie walczyłem z uszczelkami oczywiście z mizernym skutkiem ! W obecnym aucie mam ciszę przy uszczelkach ,ale znalazłem fajny filmik       http://www.youtube.com/watch?v=4XR-J7VTN80&feature=player_embedded    .Czy serwis SztukaWiciszania niestosuje tej metody?Zamiast rurek z mikrogumy(nigdzie nie mogę znaleźć) można zastosować sznur z mikrogumy 2-3 zł /m .Jak ktoś już tak robił prosił bym o informacje.10 zł a 500 jest kuszącą alternatywą dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sznur jest pełny w środku, więc jak masz nierówną powierzchnie to nic nie da, gdyż rozepchnie tam gdzie ciasniej, powodując szparę w innych miejscach, a rurka się ugnie pod naciskiem, jednocześnie tam gdzie ma to się rozpręży - stąd też uszczelki do okien takie się stosuje


btw. to mi się podoba, zaczerpnięte z wspomnianej strony.... :

 

 

Pakiet Luxury:

"Wyciszanie najwyższej jakości i kunsztu z dbałością o największe detale by próbować osiągnąć najlepsze możliwe wyciszenie Twojego samochodu."

 

 

       Koszt od 19 tys. zł.
 
Na koniec inwestycji powiedzą, że uzyskane 3-4db wyciszenia to wspomniane najlepsze z możliwych wyciszenie auta :D
 
Ja wydałem 3000zł i robiłem sam kilka dni, ostatnio spotkałem się z kolegą co ma seryjnego Dodga (ten sam rok, silnik , skrzynia oraz opony) i porównaliśmy sobie jazdę przy 120km/h 150km/h , mając w obu autach te same opony oraz skrzynię CVT mieliśmy te same prędkości obrotowe silników. Jedyna różnica to ja mam dach otwierany który był zamknietay a klapa zasunięta, aaa i byłbym zapomniał, on ma czarnego a ja grafitowo-zielono-niebieskiego (cholera wie co to za kolor)
 
Jego auto przy 120km/h wskazywało 81db a moje 72, przy 150km/h moje 77 a jego już 90 przy czym jak się zamieniliśmy autami to szok obustronny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...