Skocz do zawartości

Prądu Prądu .. :(


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie bardzo rozumie o co chcesz zapytac. Masz 2 kwasowki i chcesz jedna wywalic a zamiast tego dac AGM. Domyslam sie ze twoje polaczenie bedzie taki Altek, kwasówka(miejsce standardowe), AGM (w bagaju) - o ile masz dobra kwasówke to chyba nie bedzie az tak zle, ale jesli jest juz troszke zjechana zastanowilbym sie nadwywaleniem jej gdyz to ona bedzie rozladowywac w duzym stopniu AGM

 

Jesli sie myle poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale co innego granie sq szerszeń u Ciebie, a spl u kolegi :)

jak samochód nacodzień to grubo myślałbym o wstawieniu lepszego altka, albo 2... bo tak na prawdę teraz jedziesz na aku, alternator jest conajmniej ze dwa razy za mały. i nie doładowuje, prawda? a większość prądu idzie z aku co je wykańcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AGM to nie żelówka.

 

A takie pytanie ile przy normalnym uzytkowaniu taki hollywood

 

Mam HW pod machą jako główny aku od jakichś 3. Lekko nie ma i warunki w około niesprzyjające a on śmiga jak zły. Bardzo szybko sie ładuje z altka. Doładowuje go co jakiś czas ctekiem, a on odwdzięcza mi sie niezawodnością. Niedługo wleci drugi do bagażnika, bo jednak prądu troche brakuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do pytania. Przy połączeniu akumulatorów AGM-kwas lub jeszcze innych, może dojść do sytuacji, że jeden będzie powoli rozładowywał drugiego w wyniku różnicy napięć ogniw wykonanych w różnych technologiach. Po prostu może pomiędzy nimi przepływać prąd. Jednak podczas normalnej codziennej eksploatacji auta (ładowanie) nie jest to jakiś wielki problem. Gdy auto często nie jeździ przez kilka dni, to pasowałoby np. na czas wyłączonego zapłonu zastosować separację pomiędzy róznymi akumulatorami lub zastosować oba aku wykonane w tej samej technologii. Mało tego - tej samej marki, bo np. naładowany na full Hollywood ma 12,85V a Kinetik 12,92V i oba są AGM.

 

Skoro o aku mowa to strzele jeszcze świąteczne kazanie, bo co jakiś czas ktoś dzwoni, pisze lub gdzieś pyta co robić, aby za szybko nie zarżnąć tych w końcu nie najtańszych akumulatorów.

 

Aby każdy akumulator, a szczególnie AGM, żył długo w pełnej sprawności to nie może być eksploatowany lub przechowywany w stanie rozładowanym ani nawet w stanie niepełnego naładowania. Krótkotrwałe zdołowanie nawet do spodu nie jest aż tak szkodliwe i o ile zaraz potem aku zostanie naładowany. Najbardziej na spadek parametrów i żywotność ma wpływ przechowywanie w stanie rozładowanym oraz dłuższa eksploatacja w stanie częściowego niedoładowania. To jest najważniejsze, jednak nie zawsze stosowane w realu. Podobnie w drugą stronę - nawet krótkotrwałe przekroczenie maksymalnie dopuszczalnego napięcia ładowania może trwale uszkodzić taki aku, a przynajmniej zmniejszyć jego parametry. To, że tego rodzaju akumulatory są drogie, nie oznacza też, że są one niezniszczalne lub głupotoodporne. Wręcz odwrotnie. Jest to mniej więcej tak jak z turbo w aucie - daje większego kopa z podobnej pojemności, ale gdy się tego nie pilnuje, serwisuje i odpowiednio eksploatuje, to szybciej się skończy. Porównanie może trochę z innej bajki, ale efekt końcowy jest podobny, bo tak aku AGM jak i silnik z turbo zapewniają wyższe parametry dzięki temu, że są bardziej wyżyłowane od standardowych, przez co wymagają innego traktowania i obsługi. Dlatego tak jak już wspomniano wyżej najlepiej jest co jakiś czas (np. minimum co 2-3 tygodnie) doładowywać akumulator stacjonarną ładowarką zapewniającą stabilizowane napięcie o wartości 14,7V. Takie napięcie ładowania często nie występuje w samochodzie (przeważnie jest 14,4V), więc aku AGM może nie być w pełni naładowany i powoli będzie zmniejszał swoje parametry. Dodatkowe konserwacyjne doładowywania znacznie polepszą mu kondycję i żywotność. Im częściej tym lepiej. Nie zaszkodzi też 1-2 razy w roku zregenerować częściowo zużytą chemię poprzez zapodanie ładowania z funkcją RECOND (w ładowarkach Ctek). To najlepiej działa zapobiegawczo na sprawnych akumulatorach. Ta funkcja regeneruje szkodliwe procesy chemiczne powstające podczas normalnej eksploatacji lub po głębokim rozładowaniu akumulatora. Gdy jednak ktoś poważniej zaniedba akumulator i doprowadzi go do śmierci (np. pozostawi na dłuższy czas bez doładowywania), to już mu żaden RECOND nie pomoże. W moim starym aucie-dziadku Signum jest AGM w ten sposób konserwacyjnie traktowany. W zimie zrobiliśmy testowo pomiary na dobrym sprzecie w serwisie Bosch i wyszło, że ma jeszcze ok. 80% sprawności. A jest to akumulator z roku 2004.

Zainteresowani mają te sprawy opisane w instrukcji eksploatacji akumulatorów AGM i nie jest to tylko marketingowy kit.

Np. tutaj instrukcja Kinetik (Hollywood ma to samo): www.kinetik-audio.pl/Instrukcja eksploatacji akumulatorów AGM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jd jak w cteku oznaczona jest funkcja RECOND? Jeśli to ta ze śnieżynką to w instrukcji napisane jest, żeby używać jej gdy temperatura otoczenia jest poniżej 5st. C. Mam ładować aku w lodówce?

Drugie pytanie. AGMy wrażliwe są na wysoką temperature. Pod maską lekko nie mają. Bardzo szkodzą im takie warunki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*cytuje* żył długo w pełnej sprawności to nie może być eksploatowany lub przechowywany ( jak kobitka :P , a wzgledem tematu tak czy siak 2x agm to nie jest to samo co agm + kwas. uwazamze temat mozna zamknać ,ale dziekuje dla jb za dluga czytankę :) pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jd jak w cteku oznaczona jest funkcja RECOND? Jeśli to ta ze śnieżynką to w instrukcji napisane jest, żeby używać jej gdy temperatura otoczenia jest poniżej 5st. C. Mam ładować aku w lodówce?

Drugie pytanie. AGMy wrażliwe są na wysoką temperature. Pod maską lekko nie mają. Bardzo szkodzą im takie warunki?

 

Sniezynka jest do AGM jako standardowe ladowanie lub do kwasa na zimno (wyzsze napiecie)

Jaki masz model tego cteka bo funkcja recond jest oznaczona napisem recond :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze z innej beczki, posiadam Optime 70Ah i Hollywooda 20Ah jaka ladowarke Ctec powinienem kupic?

 

Dlatego wrzuciłem dziś na forum temat dokładnie dotyczący polecanych ładowarek do AGM.

Mi przy mniej więcej podobnej pojemności do Twojej 102 Ah, CASKP polecił CTEC MXS 7.0

Ma taką od dwóch lat i nie narzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...