Skocz do zawartości

Morel Tempo - aktywnie


Malcolm_x
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A jak ma wyglądać , kondensatory z napisami złotą farbą i cewki ze srebrnej taśmy .

 

A niedawno widziałem wpis, żeby już lepiej ktoś się zainteresował dotechami byle nie tempo. Teraz staje Pan w obronie tych trzech elementów wspaniale nazwanych zwrotnicą... Technicznie może i nią jest, jednak walory dźwiękowe przetwarzane przez to urządzenie są, krótko mówiąc, tragiczne. To najwęższe gardło całego zestawu.

Będąc aroganckim nie będzie Pan wcale fajniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niedawno widziałem wpis, żeby już lepiej ktoś się zainteresował dotechami byle nie tempo. Teraz staje Pan w obronie tych trzech elementów wspaniale nazwanych zwrotnicą... Technicznie może i nią jest, jednak walory dźwiękowe przetwarzane przez to urządzenie są, krótko mówiąc, tragiczne. To najwęższe gardło całego zestawu.

Będąc aroganckim nie będzie Pan wcale fajniejszy.

To jednak nie mój tekst mówi , ze gra tak jak wygląda .

Wiec zadałem pytanie jak powinna wyglądać aby dobrze grała :wink: , nie szukaj więcej niz jest.

Albo inaczej , napisz co zmieniłeś i było lepiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak nie mój tekst mówi , ze gra tak jak wygląda .

 

Trzy elementy. Nawet laik widzi, że nie jest to zestaw, który może "zagrać". To samo dotyczy odsłuchu.

Wygląda biednie.

 

Wiec zadałem pytanie jak powinna wyglądać aby dobrze grała

 

j.w.

czepialstwo :) obaj wiemy o co chodzi.

 

 

Albo inaczej , napisz co zmienileś i było lepiej ?

 

Wywaliłem pasywne zwrotki. Dużo lepiej zagrało aktywnie w bi-ampie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy elementy. Nawet laik widzi, że nie jest to zestaw, który może "zagrać". To samo dotyczy odsłuchu.

Wygląda biednie.

 

W zasadzie to wystarcza , gdyby było 12 to wtedy może grać :wink:

Wywaliłem pasywne zwrotki. Dużo lepiej zagrało aktywnie w bi-ampie.

Spodziewam się , aktywka z filtrami realizowana na wysoce specjalizowanym narzędziu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. 12 już by było okej ;) A system strojony był na wyspecjalizowane, dibidragowe ucho. Odpowiedź godna Pańskiego nicka.

Po raz kolejny robisz jakieś osobiste wycieczki , zupełnie bez potrzeby .

Nie podejmowałeś próby zmiany zwrotnicy , zmiana jakiego elementu poprawia brzmienie i w jakim aspekcie.

Zamiast tego jest "aktywka " słowo klucz , lekarstwo na wszelkie bolączki , zrealizowana tez niewiadomo na czym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To takie ważne na jakich klockach był oparty system?

P88RS, Studio 100 na tweeter i RF500s na woofer. Dzisiaj już nic z tego nie zostało.

Aktywna zwrotnica nie jest lekarstwem na wszystko. Początkującemu bardzo pomaga w ogarnięciu systemu i nie zmusza, w niektórych przypadkach, do męczarni z oryginalną, pasywna zwrotnicą.

Powtarzam: ori zwrotka tempo jest najsłabszym ogniwem zestawu. Nie każdy ma zaplecze wiedzy, fundusze i chęci w przypadku tego zestawu na wystruganie pasywki pod swój samochód. Aktywka bardzo tu pomaga.

Dalsza dyskusja wg. mnie nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzzz ;) tak ciepło jest po co się spinać ;

 

 

Zwrotka jak to zwrotka im więcej to nie znaczy że lepiej. Zwrotkę można zmodyfikować tak żeby zagrała lepiej, ale to już robi się pod konkretne auto. Tutaj masz uniwersalną pozycję wyjściową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2020 jest całkiem ok na górę ale do całkiem "delikatnych" moim zdaniem też nie należy. Ale posłuchasz, ocenisz :) Za malutkich zabawek całkiem fajnie spisujących się w górnych rejestrach był u mnie ProtoVision Reality 284. Bardzo ciekawe maleństwo - również polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i juz po :)

NIE TE SAME GLOSNIKI!

Po podlaczeniu poprzez aktywna, system nabral zupelnie innego wigoru!

Dynamika na bardzo dobrym poziomie, srednie nabraly oddechu, wysokie nie meczace jak wczesniej.

 

Faktycznie, strojenie nie nalezy do latwych.

Wrecz powiem ze jest to dluga i zmudna praca. Pewnie jeszcze bede duzo krecic i zmieniac, ale na dzien dzisiejszy ustawione, mam 1,2k 12db/oct, i wysoki spokojnie poszedl na 2,5k 18db/oct. ale dalem go -1db.

 

Srednica jest naprawde wspaniala. Calosc gra zupelnie przyzwoicie. Nawet ciut lepiej niz sie spodziewalem :)

 

Najwiekszy problem mam w tej chwili z korekcja czasu. Troche duzo do krecenia :)

Na poczatku ustawilem wedlug miary i strony Alpine (i-personalize). Ale wszystko bylo "dziurawe" Nie dalo sie sluchac.

Ustawialem wiec na ucho. Jezeli chodzi o woofery, to sprawa jest jasna i klarowna co do czasu. Slyszalnosc zmian jest wrecz namacalna. Kazda milisec wpywa znaczaco na umiescowienie dzwieku i z tym nie mam problemu. Bardziej mecza mnie wysokie. Korygowanie juz nie jest takie oczywiste. nieraz zmiana o kilka milisec nie wplywa (wedlug mnie) na odbior. Ustawilem jednak tak jak uwazam w tej chwili za ok, ale musza sie nad ta kwestia dosc znaczaco pochylic.

 

Teraz za niedlugi czas, trzeba myslec o dolnym rejestrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam,

odkopię temat bo sam z morelami będę się męczył i proszę o kilka podpowiedzi.

 

Całość jest podpięta pod helix mini dsp czyli właśnie morel tempo 6 podpięte pod juniora 4300 i na sub steg k2.02 z głośnikiem jl audio 12 w6 v2 jeśli dobrze pamiętam.Narazie wszystko jest pasywnie a mam przygotowane pod aktywkę i mam nadzieję że będzie lepiej.

 

Tutaj wyczytałem że tweeter na 3khz ze zboczem 18 db i czy potrzeba go ciąć u góry czy ustawia się tylko od 3 khz i pełnym pasmem bez cięcia?

Woofer widzę że kolega ma do 1.2 khz 12 db spadek rozumiem że na dole 80 mhz?

Subwoofer mogę ustawić w helixie od 20 hz do 80 jakie zbocze?

 

Czy jest tak że najpierw ustawiam cięcia na procesorze,póżniej czasy i jest coś z tym różowym szumem którym można wyrównać pasmo?

Ogółem bawiłem się w demie i cięcia mogę ustawić,tylko musicie podpowiedzieć czy to co podałem będzie ok?I co dalej?

Co do czasów to znalazłem w temacie helixa podstawy jak się do tego zabrać,będę próbował.

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


tweeter na 3khz ze zboczem 18 db i czy potrzeba go ciąć u góry czy ustawia się tylko od 3 khz i pełnym pasmem bez cięcia?

To jest właśnie filtr, ustawiając go nie puszczasz tweeterowi pełnego pasma. Zabezpiecz tweeter kondensatorem, licho nie śpi.

 


Woofer widzę że kolega ma do 1.2 khz 12 db spadek rozumiem że na dole 80 mhz?

Po co tak wysoko. Ustaw 50-60 Hz.

Dla suba 40-50 Hz i zobocze  -12;-18;-24 dB zależy co będzie lepiej brzmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,

nie wiem jak z tym tweeterem.Mi się wydawało że ustawiając 3 khz to nie będzie grał poniżej tej wartości a powyżej już bez ograniczeń.Jeżeli mam dać filtr na wyższe częstotliwości to ile khz?Chyba chodzi mi o filtr dolnoprzepustowy gdzie puszcza sygnał od 3 khz do jakiejs wyższej wartości (np 5khz) i potem opada.

Co do kondensatora to muszę poczytać,jaka wartośc i gdzie go wlutować?

 

Reszta zrozumiała Dzięki:)


Teraz widzę że tweetery mają zakres pracy do 22 khz,czy tak je uciąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poświęcony czas:)

Właśnie skończyłem czytać wątek o zabezpieczeniu tweeterów i widzę że użytkownik Rodek piszę o zabezpieczeniu w postaci bezpiecznika 800 ma.

Bezpiecznik tańszy i chyba nie ingeruje tak w strojenie jak kondensator ,ale ok,coś z tego zastosuje.

 

Ogółem jutro powinienem coś tam podziałać.

Wstępnie mam już zarys.

 

Strasznie dużo opcji w procesorze,ciężko to wszystko przyswoić w krótkim czasie. Już by się coś pogrzebało:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie dawał takiego kondesatora zabezpieczającego. Miałem u siebie tempo aktywnie i według mnie 3khz dla tego tweetera to zdecydowanie za nisko. Ja u siebie miałem woofer na 2kHz/12db a tweeter 5kHz/12db. Tweeter z odwróconą polaryzacją. Alternatywnie można dać woofer na 1,6kHz/12db a tw na 4kHz/12db

 

Co do cięcia na dole to woofery utnij sobie na 50Hz/12db (możesz zobaczyć 18db), a suba na 40-50Hz/12db (również możesz sprawdzić 18db). Tutaj trzeba poeksperymentować żeby faza się zgrała. U mnie najlepiej gra sub na 18db a woofery na 12db

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wstępnym strojeniu. Ustawiłem według wskazań Adama, bo miał te głośniki. 5khz tweeter, 2khz/80hz woofery i sub 50hz zbocza też jak pisał Adam. Jestem bardzo zadowolony, średnica, wokale, góra, scena, wszystko bez porównania do pasywki z zwrotnicami morela. Jedynie mam zastrzeżenia co do suba bo nie gra za bardzo z przodu i łatwo go zlokalizować. Wiem że to jest duży sub, ale chyba da radę zrobić to lepiej. Ustawiłem odległość według miary, tak jak przód a helix wydaje mi się że sam ustawia opóźnienie według odległości. Muszę to sprawdzić jeszcze. W każdym bądź razie cieszę się że coś tam się dzieje w temacie i obyło się bez problemów. Dziękuję wszystkim za pomoc i może coś doradzicie w temacie suba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobaw się stromością filtrów między subem a wooferem. Spróbuj na przykład woofery lub suba dać na 18db. Wtedy faza się lekko przesuwa i może się już lepiej zgrać. Ewentualnie może sub jest po prostu za głośno względem woofera. Tweetery podłączyłeś w przeciwfazie? (oczywiście prawy i lewy odwrotnie, nie tylko jeden :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz DSP Helixa to najlepiej najpierw ustawić czasy samego przodu ( wyciszyć całkiem kanały subwofera ). Najpierw ustaw "na miarkę", potem przekliknij na ustawianie opóźnienia  ( milisekundy ) i na szumie różowym dograj ostatecznie "na ucho" ( najpierw same wofery L i P < prawy na 0 ms - bo jest najdalej i ustawiasz tylko opóźnienie L wofera >, potem zgraj prawy tweeter do ustawionego już prawego wofera ( L wofer i tweter wyciszone ) i na koniec L tweeter zgraj z P tweeterem ( wofery L i R wyciszone ). Jak dobrze to zrobisz to L tweeter i L wofer powinny się zgrywać - jeśli nie to sprawdź jak dużo "brakuje" po lewej do zgrania tweetera z woferem i ewentualnie skoryguj lekko pozostałe czasy. Zazwyczaj trzeba to przejść " w kółko" kilka razy żeby wszystko ładnie zgrać. No i pamiętaj też, że trzeba poustawiać indywidualnie poziomy na wszystkich kanałach, bo to też subiektywnie wpływa na punkt "zgrania" poszczególnych przetworników.

Jak już ogarniesz dobrze cały przód, to dołączasz ( odciszasz  :wink:  ) kanały subwofera, przechodzisz do zakładki z opóźnieniami ( Time ) i kanały subwofera ( z czasami ustawionymi na 0 ms ) dołączasz do jednej grupy opóźnienia ( zaznaczasz ptaszkiem Delay Group np. 2 ) a pozostałe 4 przednie kanały do innej grupy opóźnienia np. 1.  Teraz odpalasz jakąś muzę z basem ( można też szumem różowym ale jest trudniej to ustawić "na ucho" ) i zwiększasz opóźnienie w prawym woferze ( pozostałe kanały dołączone do grupy tego wofera będą się opóźniać o tyle samo automatycznie ) aż uzyskasz najlepszy efekt grania suba " z przodu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...