Skocz do zawartości

ZMIANY W REGULAMINIE DBDR 2012


dB Drag Racing
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas tegu przedstawiliśmy nowy rozkład klas w turnieju dB Drag Racing 2012. Klasy są do podejrzenia międzyinnymi pod tym linkiem http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=128&t=113204&p=1821695#p1821695

Dla osób, które ogarniają temat w ojczystym języku Wayne'a zapraszam tu http://www.termpro.com/asp/pubs.asp?ID=200 Można tam bardzo łatwo sprawdzić co się zmieniło w regulaminie w porównaniu do ostatniego roku. Dzięki załączonym filtrom można wybrać sobie tylko klasę, która was interesuje i wyselekcjonować zasady dotyczące konkretnych działów. Klucz do legendy jest bardzo prosty:

- to co skreślone i na czerwono to już nie obowiązuje

- nowe rzeczy, bądź zmienione zasady są dopisane na żółto

- to co na biało to tekst, który jest identyczny z regulaminem z 2011

 

Ja tym czasem niże podaje tłumaczenie najważniejszych zmian jakie zajdą w tym roku:

 

Street Stock

  • Pozostaje tylko jedna klasa Street Stock z ograniczeniem mocowym do 2000W MAX. Moc wzmacniacza będzie ogreślana na podstawie danych jakie podaje producent w instrukcji albo na kartonie (maksymalna napisana niezależnie od oznaczenia np. 2000W MAX, 2000W Pick, 2000W RMS)
  • Zniesiono przepis o braku możliwości startów dla weteranów i profesjonalistów (czyli teraz każdy może w tej klasie wystartować)
  • Zniesiono przepis o braku możliwości wykorzystywania produktów dedykowanych do zawodów, czy tkz. turniejowych (czyli teraz można używać wszystkiego niezależnie od stopnia zaawansowania konstrukcji i dostępności na rynku detalicznym)
  • Maksymalna częstotliwość na jakiej można zagrać została zredukowana z 80 Hz do 60 Hz.
  • Zniesiono zakas startów w tej klasie dla samochodów typu Panda itp. Ze względu na obniżenie maksymalnej częstotliwości grania auta te nie będą miały już żadnej przewagi nad pozostałymi markami i modelami samochodów.

Street

  • Powstanie nowa klasa Street Trunk
  • Klasa Street A zostanie zlikwidowana,a dotychczasowa klasa street B stanie się nową klasą Street A
  • Klasa Street C zostanie przemianowana na nową klasę Street B (czyli zawodnicy, którzy w tamtym roku startowali w klasie Street C i nic nie zmienili w aucie w tym roku będą startowali w klasie Street B)
  • Zawdonicy w Dywizji Street będą mogli odpalać samochody podczas pomiaru tak jak było to dotychczas w wyższych kategoriach. Obroty silkika muszą pozostać nie większe niż 2000.
  • Zawodnicy będą mogli wykorzystać jeden kondensator 2F, a nie jak dotyczac 1F
  • Maksymalna częstotliwość na jakiej można zagrać w turnieju to 60Hz, a nie jak dotyczas 80Hz

Super Street

 

Zniesono zasadę dotyczącą ilości naświetlnoa filmu. Reszta jest ok.

Extreme

  • Ze wszysktich dotychczasowych klas Etreme i Extreme OS stworzono jedna dużą lasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Tomeczku chcesz się może zaopatrzyć w nową furkę :wink:

nie ma jednego auta, które będzie najlepsze ponieważ do 60Hz to już całkiem sporo aut można stroić, więc szanse będą naprawdę wyrównane.

 

Tym czasem załączam ciąg dalszy zmian jakie zaszły w nowym regulaminie:

 

Do ogólnego obiegu wszedł Test kartki, który niektórzy już kojarzą z poprzedniego sezonu. Sędziowie sprawdzają czy kartka papieru może swobodnie przejść między elementami zabudowy bagażnika a tylną kanapą. Warunek ten będzie musiał być spełniony w nowych klasach Street A i Street B.

 

Nowa definicja ściany:

Do tej pory za ścianę uważano pełną zabudowę sięgającą samego sufitu. Od tego sezonu wchodzi nowy test skrzyni, który będzie rozstrzygał czy dana skrzynia bądź konstrukcja jest ścianą, czy też nie. Test jest następujący:

- sędzia za pomocą odpowiedniego przyrządu sprawdzi, czy jest zachowana minimalna odległość on wierzchu skrzyni bądź dowolnego elementu przytwierdzonego do niej a podsufitką. Odległość ta w każdym punkcie musi być większa niż 13" czyli 33cm w innym wypadku dana skrzynia jest traktowana jako ściana

- sędzia sprawdzi ponadto wysokość skrzyni, która nie może przekraczać 30" czyli 76,2cm w innym wypadku dana skrzynia jest traktowana jako ściana

Test skrzyni będzie sprawdzany we wszystkich klasach, w których nie jest dozwolona ściana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ogólnego obiegu wszedł Test kartki, który niektórzy już kojarzą z poprzedniego sezonu. Sędziowie sprawdzają czy kartka papieru może swobodnie przejść między elementami zabudowy bagażnika a tylną kanapą. Warunek ten będzie musiał być spełniony w nowych klasach Street A i Street B.

 

Małe sprostowanie: test kartki musi swobodnie przejść ale z człowiekiem który siedzi i opiera się na tylnym siedzeniu w normalny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę same dobre zmiany

na pewno będzie bardziej oczywisty podział na klasy

może ten test kartki należy poćwiczyć,

na pewno auta zrobione pod nowy regulamin będą miały większe szanse

więc do pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie: test kartki musi swobodnie przejść ale z człowiekiem który siedzi i opiera się na tylnym siedzeniu w normalny sposób.

Łukasz dobrze pisze bo wychodziły np pandy z dwoma rodzajami kanap, z blachą z tyłu i bez, te drugie przy obciażonej kanapie deformowały ją tak ze dociskała do skrzyni...

choć teraz to chyba bez znacznia bo panda poniżej 60 hz ma równe szanse z crx na przyład...

 

OJ SIE BĘDZIE DZIAŁO :)))))))))))))))))))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie: test kartki musi swobodnie przejść ale z człowiekiem który siedzi i opiera się na tylnym siedzeniu w normalny sposób.

 

tak to prawda, że na siedzisku musi ktoś usiąść, ale tak naprawdę to robi to różnicę tylko przy pandolotach z miękkimi kanapami, a te najpewniej w większości przejdą do klas Super Streetowych. W pozostałych autach test kartki ma w zasadzie ten sam efekt niezależnie od tego czy ktoś siedzi na kanapie czy nie. Niemniej jednak słuszna uwaga Łukaszu, więc jak ktoś będzie sobie w warsztacie sprawdzał to lepiej posadzić sobie pasażera, a jak nie macie to duża beczka piwa też obejdzie :wink:

 

Odpowiadając na pytanie do klas Super Street NW, które dostałem poza forum chce przekazać, że w klasie tej będą dwie zasadnicze zmiany:

 

1. Nieograniczona liczba alternatorów.

2. Nowa definicja ściany sprawia, że w aucie będzie można budować wyżej niż dotychczas.

 

No to do dzieła panowie, bo coś czuje, że nowe SS NW będzie dość obleganą klasą :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze parę słów na temat nowej klasy Street Trunk - czyli jak sama nazwa wskazuje "klasa bagażnikowa".

To będzie klasa o trochę lóźniejszej formule niż standardowe klasy Street. W tej klasie nie będzie obowiązywał test sznurka tylko test ściany (tu pamiętajcie, że jest nowa definicja ściany). Generalnie wygląda to tak, że w bagażniku może być prawie wszysto jeżeli są spełnione warunki ogólne z tabelki klas. Jest tu wprowadzone ograniczenie mocowe do 4000W MAX (liczymy tylko wzmaki, które zasilają suby). Moc wzmacniaczy będziemy przyjmowali według tego co podaje producent, czyli maksymalna moc z instrukcji, bądź pudła. W szczególnych wypadkach sędziowie mogą zdecydować się sprawdzić moc wzmacniacza i jeżeli będzie ona znacznie przekraczała tą podawaną przez producenta to zawodnik zostaje zdyskwalifikowany. Tyle ogółem, a reszta wyjdzie w praniu.

Nowy regulamin dBDR 2012 jeszcze dzisiaj zawiśnie na naszej stronie http://dbdrag.pl/index.php?option=com_docman&Itemid=108

 

NO I JEST!!! NOWY REGULAMIN DBDRA 2012

W pełni spolszczony i zarzucony w dziale regulaminów na www.dbdrag.pl

Mała instrukcja obługi regulaminu:

To co pozostało niezmienione z zeszłych lat jest czarną czcionką

To co zostało usunięte z regulaminu zostało zaznaczone na czerwonon i przekreślone

Nowe bądź zmienione reguły zostały dopisane czcionką zieloną.

Mam nadzieję, że to mocno ułatwi ogarnięcie zmian jakie nastąpiły w tym turnieju.

No to do boju panowie bo może być naprawdę ciekawie. Po raz pierwszy cały świat startuje od zera - jeśli chodzi o klasy w dywizji Street więc może być niezła rewolucja. Powodzenia dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odnośnie tej nowej kategorii Street Trunk to ten test ściany na jakiej zasadzi będzie sie odbywał w sedanie jak skrzynia jest w bagażniku? Bo testu sznurka nie będzie. Może głupie pytanie ale jakoś mi sie nasunęło, bo ten nowy test jest od skrzyni do podsufitki, czyli w bagażniku odpada tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odnośnie tej nowej kategorii Street Trunk to ten test ściany na jakiej zasadzi będzie sie odbywał w sedanie jak skrzynia jest w bagażniku? Bo testu sznurka nie będzie. Może głupie pytanie ale jakoś mi sie nasunęło, bo ten nowy test jest od skrzyni do podsufitki, czyli w bagażniku odpada tak?

 

bardzo dobre i uzasadnione pytanie.

Odpowiedź zwiera się w zdaniu: "Jeżeli zabudowa car audio mieści się w bagażniku to nie jest konieczne robienie testu ściany" - a w domyśle zabudowa nie będzie traktowana jako ściana, czyli o ile zawodnik nie przekracza innych części regulaminu to może startować w klasach w których ściana jest zabroniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobre i uzasadnione pytanie.

Odpowiedź zwiera się w zdaniu: "Jeżeli zabudowa car audio mieści się w bagażniku to nie jest konieczne robienie testu ściany" - a w domyśle zabudowa nie będzie traktowana jako ściana, czyli o ile zawodnik nie przekracza innych części regulaminu to może startować w klasach w których ściana jest zabroniona.

 

Ok czyli jak wszystko jest w bagazniku to mozna startowac w tej klasie :) Wszystko jasne.

 

Jeszcze jedno małe pytanie ten test kartki to bedzie polegal na odchyleniu tylniej kanapy i sprawdzeniu czy jakies elementy zabudowy, skrzyni w bagazniku nie opierają się o oparcie tylniej kanapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno małe pytanko czy w tej klasie podczas pomiaru może być złożone tylnie oparcie kanapy, siedzen? Bez wyciagania kanapy ?

 

3-10c

Siedzenia podczas zawodów mogą pozostać złożone, ale nie można ich usunąć z pojazdu. Zawodnicy, którzy złożą swoje siedzenia na czas demonstracji instalacji i pomiarów muszą być w stanie udowodnić, że żadna z części instalacji nie koliduje z normalną pozycją siedzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobre i uzasadnione pytanie. Odpowiedź zwiera się w zdaniu: "Jeżeli zabudowa car audio mieści się w bagażniku to nie jest konieczne robienie testu ściany" - a w domyśle zabudowa nie będzie traktowana jako ściana, czyli o ile zawodnik nie przekracza innych części regulaminu to może startować w klasach w których ściana jest zabroniona.

a jeśli skrzynia sięga sufitu ale znajduje się w bagażniku też może startować w tej klasie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...