Skocz do zawartości

Ile za 300 amperów w aucie?


Tarik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1.8 Kompressor 163 kuce - wiem, że szału nie robi :zalamany:

Po kalkulacjach ściągniętych od doświadczonych tego forum, wyszło mi w zasadzie zapotrzebowanie na 200A jak w mordę strzelił i to by była fajna opcja pod alta z Alle, tyle że na resztę już ni mo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, te rewelacyjnie psujące się 4-cylindrowe silniki M 271...

Wcześniej pomykałem Mondeo II V6 bez gazu w manualu i powiem Ci Dawid, że tamten bolid zbierał się znacznie lepiej :wink:

 

Hehe, przeczytałem Twój podpis: też wozisz się już tylko legendą :rotfl: , czy może poszedłeś w setki tysięcy peelenów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki nie są takie złe :) tylko rozrząd przeskakuje i pęka przewodzik od podciśnienia :)

nie stać mnie na "gwiazdę" chyba, że sam emblemat na maskę, poza tym nie jeździ się tym co się naprawia :) ja mam starą toyote celice V generacji :)

jeśli chodzi o samo zbieranie się, to wpływ na to ma wiele czynników, od przełożeń w skrzyni biegów i przekładni głównej/walcowej, rozmiar opon i konstrukcja silnika.

inny kształt ma krzywa mocy i momentu w silniku o tej samej pojemności, a większej ilości cylindrów, natomiast układ cylindrów ma wielki wpływ na moment obrotowy, który bezposrednio odpowiedzialny jest za przyśpieszanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym nie jeździ się tym co się naprawia ja mam starą toyote celice V generacji

Haha, no tak a Toyoty i większość japońców (obecnie Subaru no.1) to wcale nie legendy, bo wciąż są najbardziej bezawaryjne!

natomiast układ cylindrów ma wielki wpływ na moment obrotowy

To ciekawe, a który układ jest tutaj najlepszy? Heh fajnie, że offtopuję w swoim własnym temacie :hyhy:, więc spytam chociaż po ile chodzi zlecenie takiej instalacji wraz z montażem gratów? A propos: coś jeszcze się stosuje w takich energochłonnych instalkach??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu - jak planujesz uzywać tego sprzętu? Czy taka moc będzie Ci potrzebna często? W czasie jazdy? Czy tylko na postoju? To dość ważne. Najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem było by domontowanie drugiego altka i przeznaczenie go do ładowania buforowego aku tylko na instalację CA. Altki powyżej 200A to już spore wyzwanie ( i drogieeee ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taka moc będzie Ci potrzebna często? W czasie jazdy? Czy tylko na postoju?

Nie, nie często, to bardziej do zabawy przez góra kilkadziesiąt minut i zawsze na włączonym silniku.

Zgłębiałem temat i wiem, że lepiej montować jeden duży niż dwa mniejsze alty, a koszt to jakieś 400-500$. Za to akumulator w bagaju to konieczność i jedyne co wiem, to żeby szukać żelówki. A jak jest z oddawaniem prądu i pojemnościami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko do zabawy i na parę minut, to zadbał bym tylko o dobry aku buforowy i tyle. Jeden duży zamiast 2 mniejszych - ty bym się nie zgodził, przynajmniej od strony elektrycznej. Chodzi o szybkie przesycenie magnetyczne alternatora przy dużych prądach, gdzie 2 mniejsze mogą pracować poniżej granicy, są także lepiej chłodzone.

 

A jak jest z oddawaniem prądu i pojemnościami?

 

??? Sprecyzuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko do zabawy i na parę minut, to zadbał bym tylko o dobry aku buforowy i tyle.

Jakie mógłbyś polecić dla auta, a jakie dla audio?

Użytkownik Tarik dnia 11 marzec 2012 - 16:10 napisał

A jak jest z oddawaniem prądu i pojemnościami?

 

??? Sprecyzuj.

Wybacz, miałem na myśli prąd rozruchowy, a co do pojemności to nie wiem jak się je dobiera względem alternatorów.

Jeden duży zamiast 2 mniejszych - ty bym się nie zgodził, przynajmniej od strony elektrycznej.

Zdaję się na Twoje doświadczenie, chociaż wiele osób mówi o problemach w zgraniu obu i ich różnych napięciach oddawanych, ale rzeczywiście 200A dla CA i 100A dla samego auta, to byłoby tańsze rozwiązanie plus możliwość długiego grania przy wyłączonym silniku bez obaw o odpalenie :hyhy:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele osób mówi o problemach w zgraniu obu i ich różnych napięciach oddawanych, ale rzeczywiście 200A dla CA i 100A

 

ale kolega waski wspominał o zasilaniu aku buforowego z drugiego alternatora, który chcesz domontować, więc raczej nie były by połączone ze sobą, co również preferujesz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, nie do końca ogarniam ideę zasilacza buforowego... :help: Kosztuje toto parę stów, ma raptem parę amperów, płynnie reguluje napięcie i chroni akumulator, ale z czym to się je? Jakiego aku powinienem użyć?

drugiego alternatora, który chcesz domontować, więc raczej nie były by połączone ze sobą

No tak, ale jak się ma takie obciążenie silnika dla osiągów auta??

 

Okej, chyba już wiem. :) Ta zasiłka chroni aku przed przeładowaniem i głębokim rozładowaniem utrzymując napięcie akumulatora na zadanym poziomie, a także przed przepięciami, dobrze gadam? Montuje się ją również w bagażniku przy akumulatorze żeby zniwelować straty? I tu nasuwa mi się pytanie o kondensatory: ja potrzebowałbym 5 Faradów, ale czy są one w ogóle potrzebne?

Edytowane przez Tarik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Panowie odgrzeje kotleta.Vw sharan 1.9 tdi 115km alternator 120A. wzmacniacz blaupunkt velocity burning diseire II głośnik helon 15 spl. jak tu rozwiązać zasilanie , jeden duży aku pod maską czy może dwa aku ? Muzyki słucham zawsze na odpalonym silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest miejsce na drugi aku to sie nie zastanawiaj. 2x europower z takich tanszych i jazda. Jesli nie ma miejsca jedena porzadna (najwieksza jaka sie zmiesci pod maske) bateria agm i komplecik superkondow.

A i burnig drsire to bardzo liche piece, wcale bym sie nie zdziwil gdyby juz wczesnie byl kilka razy naprawiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...