facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

:)

Zdjęcie

Ile za 300 amperów w aucie?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tarik

Tarik
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2012 - 04:19

Hej.

Czy ktoś orientuje się ile mniej więcej wynosi taka instalka i czy da się po taniości? :hyhy:
Piszę o samym zasilaniu bez głośników (9 szt.) i wzmaków (3szt.), tylko altek, aku, kable, kond i reszta.

#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

:)

#2 szymek

szymek

    Śpiewam i w stereo przytupuje....

  • Użytkownik
  • 1045 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mężyk

Napisano 11 marzec 2012 - 07:12

W jakim to aucie bo to istotna sprawa.
"Poleciłeś mi wzmak od sherwooda jednak troche nie przekonuje mnie data jego produkcji. 94 rok to juz trochę lat mineło"

#3 Tarik

Tarik
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2012 - 09:09

W Mercedesie CLK '05, alternator w standardzie 120A.

#4 dawid WM

dawid WM
  • Użytkownik
  • 577 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:olsztyn/kraków

Napisano 11 marzec 2012 - 09:15

W Mercedesie CLK '05, alternator w standardzie 120A.


jaki silnik?
blaupunkt:(, sinuslive ca-50, LGY 35mm2, eyebrid 4y80, rainbow SL-C 6.2, ravemaster BSW 104 II

To, co zrobisz dobrze, zajmie Ci mniej czasu. Jakość pozwala oszczędzić czas.

#5 Tarik

Tarik
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2012 - 09:23

1.8 Kompressor 163 kuce - wiem, że szału nie robi :zalamany:
Po kalkulacjach ściągniętych od doświadczonych tego forum, wyszło mi w zasadzie zapotrzebowanie na 200A jak w mordę strzelił i to by była fajna opcja pod alta z Alle, tyle że na resztę już ni mo...

#6 Emil

Emil

    BiTurbo Inside :)

  • Użytkownik
  • 3594 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Marki

Napisano 11 marzec 2012 - 09:27

A co to za sprzęt że tyle A potrzebuje ?:)

320KM sound :)


#7 Tarik

Tarik
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2012 - 09:35

2 razy Audiopipe AP-30001D plus RE AUDIO XT-800.4V3. Dobrze to kombinuję w ogóle: jeśli CA to 200A a standard altek to 120A, to w sumie potrzeba ok. 300A, czy tak?

#8 dawid WM

dawid WM
  • Użytkownik
  • 577 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:olsztyn/kraków

Napisano 11 marzec 2012 - 09:39

1.8 Kompressor 163 kuce - wiem, że szału nie robi


Już nie gadaj, w tej budzie fajnie się zbiera i kultura pracy jest ok. Jednostka opracowana we współpracy z mitsubishi, ma swoje wady, ale zalet posiada znacznie więcej.
blaupunkt:(, sinuslive ca-50, LGY 35mm2, eyebrid 4y80, rainbow SL-C 6.2, ravemaster BSW 104 II

To, co zrobisz dobrze, zajmie Ci mniej czasu. Jakość pozwala oszczędzić czas.

#9 Tarik

Tarik
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2012 - 09:55

Taaa, te rewelacyjnie psujące się 4-cylindrowe silniki M 271...
Wcześniej pomykałem Mondeo II V6 bez gazu w manualu i powiem Ci Dawid, że tamten bolid zbierał się znacznie lepiej :wink:

Hehe, przeczytałem Twój podpis: też wozisz się już tylko legendą :rotfl: , czy może poszedłeś w setki tysięcy peelenów?

#10 dawid WM

dawid WM
  • Użytkownik
  • 577 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:olsztyn/kraków

Napisano 11 marzec 2012 - 10:10

te silniki nie są takie złe :) tylko rozrząd przeskakuje i pęka przewodzik od podciśnienia :)
nie stać mnie na "gwiazdę" chyba, że sam emblemat na maskę, poza tym nie jeździ się tym co się naprawia :) ja mam starą toyote celice V generacji :)
jeśli chodzi o samo zbieranie się, to wpływ na to ma wiele czynników, od przełożeń w skrzyni biegów i przekładni głównej/walcowej, rozmiar opon i konstrukcja silnika.
inny kształt ma krzywa mocy i momentu w silniku o tej samej pojemności, a większej ilości cylindrów, natomiast układ cylindrów ma wielki wpływ na moment obrotowy, który bezposrednio odpowiedzialny jest za przyśpieszanie
blaupunkt:(, sinuslive ca-50, LGY 35mm2, eyebrid 4y80, rainbow SL-C 6.2, ravemaster BSW 104 II

To, co zrobisz dobrze, zajmie Ci mniej czasu. Jakość pozwala oszczędzić czas.

#11 Tarik

Tarik
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2012 - 10:47

poza tym nie jeździ się tym co się naprawia ja mam starą toyote celice V generacji

Haha, no tak a Toyoty i większość japońców (obecnie Subaru no.1) to wcale nie legendy, bo wciąż są najbardziej bezawaryjne!

natomiast układ cylindrów ma wielki wpływ na moment obrotowy

To ciekawe, a który układ jest tutaj najlepszy? Heh fajnie, że offtopuję w swoim własnym temacie :hyhy:, więc spytam chociaż po ile chodzi zlecenie takiej instalacji wraz z montażem gratów? A propos: coś jeszcze się stosuje w takich energochłonnych instalkach??

#12 dawid WM

dawid WM
  • Użytkownik
  • 577 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:olsztyn/kraków

Napisano 11 marzec 2012 - 10:51

To ciekawe, a który układ jest tutaj najlepszy?


bez cienia wątpliwości bokser :) im większy kąt pomiędzy cylindrami tym lepiej, a większego już nie ma :)
blaupunkt:(, sinuslive ca-50, LGY 35mm2, eyebrid 4y80, rainbow SL-C 6.2, ravemaster BSW 104 II

To, co zrobisz dobrze, zajmie Ci mniej czasu. Jakość pozwala oszczędzić czas.

#13 waski

waski

    Nieobecny

  • Użytkownik
  • 4543 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Południe

Napisano 11 marzec 2012 - 13:02

Wracając do tematu - jak planujesz uzywać tego sprzętu? Czy taka moc będzie Ci potrzebna często? W czasie jazdy? Czy tylko na postoju? To dość ważne. Najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem było by domontowanie drugiego altka i przeznaczenie go do ładowania buforowego aku tylko na instalację CA. Altki powyżej 200A to już spore wyzwanie ( i drogieeee ).

#14 Tarik

Tarik
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2012 - 16:10

Czy taka moc będzie Ci potrzebna często? W czasie jazdy? Czy tylko na postoju?

Nie, nie często, to bardziej do zabawy przez góra kilkadziesiąt minut i zawsze na włączonym silniku.
Zgłębiałem temat i wiem, że lepiej montować jeden duży niż dwa mniejsze alty, a koszt to jakieś 400-500$. Za to akumulator w bagaju to konieczność i jedyne co wiem, to żeby szukać żelówki. A jak jest z oddawaniem prądu i pojemnościami?

#15 waski

waski

    Nieobecny

  • Użytkownik
  • 4543 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Południe

Napisano 11 marzec 2012 - 16:48

Jeśli tylko do zabawy i na parę minut, to zadbał bym tylko o dobry aku buforowy i tyle. Jeden duży zamiast 2 mniejszych - ty bym się nie zgodził, przynajmniej od strony elektrycznej. Chodzi o szybkie przesycenie magnetyczne alternatora przy dużych prądach, gdzie 2 mniejsze mogą pracować poniżej granicy, są także lepiej chłodzone.

A jak jest z oddawaniem prądu i pojemnościami?


??? Sprecyzuj.

#16 mastah22

mastah22
  • SCA Team
  • 14309 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kietrz- opolskie

Napisano 11 marzec 2012 - 21:12

Automatyczna wiadomość
Temat przeniesiony z forum:


"Car AudioWszystko o Sprzęcie Car Audio"


do


"Car AudiodBdrag & ESPL"


Skrzynie dla subwooferów. Pierścienie ozdobne. Usługi tokarskie Potrzebujesz najlepszych usług Car Audio w pełnym zakresie? Szukaj Raadka.

#17 Tarik

Tarik
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2012 - 22:44

Jeśli tylko do zabawy i na parę minut, to zadbał bym tylko o dobry aku buforowy i tyle.

Jakie mógłbyś polecić dla auta, a jakie dla audio?

Użytkownik Tarik dnia 11 marzec 2012 - 16:10 napisał
A jak jest z oddawaniem prądu i pojemnościami?

??? Sprecyzuj.

Wybacz, miałem na myśli prąd rozruchowy, a co do pojemności to nie wiem jak się je dobiera względem alternatorów.

Jeden duży zamiast 2 mniejszych - ty bym się nie zgodził, przynajmniej od strony elektrycznej.

Zdaję się na Twoje doświadczenie, chociaż wiele osób mówi o problemach w zgraniu obu i ich różnych napięciach oddawanych, ale rzeczywiście 200A dla CA i 100A dla samego auta, to byłoby tańsze rozwiązanie plus możliwość długiego grania przy wyłączonym silniku bez obaw o odpalenie :hyhy:.

#18 dawid WM

dawid WM
  • Użytkownik
  • 577 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:olsztyn/kraków

Napisano 12 marzec 2012 - 00:21

wiele osób mówi o problemach w zgraniu obu i ich różnych napięciach oddawanych, ale rzeczywiście 200A dla CA i 100A


ale kolega waski wspominał o zasilaniu aku buforowego z drugiego alternatora, który chcesz domontować, więc raczej nie były by połączone ze sobą, co również preferujesz:)
blaupunkt:(, sinuslive ca-50, LGY 35mm2, eyebrid 4y80, rainbow SL-C 6.2, ravemaster BSW 104 II

To, co zrobisz dobrze, zajmie Ci mniej czasu. Jakość pozwala oszczędzić czas.

#19 Tarik

Tarik
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 12 marzec 2012 - 01:13

Kurde, nie do końca ogarniam ideę zasilacza buforowego... :help: Kosztuje toto parę stów, ma raptem parę amperów, płynnie reguluje napięcie i chroni akumulator, ale z czym to się je? Jakiego aku powinienem użyć?

drugiego alternatora, który chcesz domontować, więc raczej nie były by połączone ze sobą

No tak, ale jak się ma takie obciążenie silnika dla osiągów auta??

Okej, chyba już wiem. :) Ta zasiłka chroni aku przed przeładowaniem i głębokim rozładowaniem utrzymując napięcie akumulatora na zadanym poziomie, a także przed przepięciami, dobrze gadam? Montuje się ją również w bagażniku przy akumulatorze żeby zniwelować straty? I tu nasuwa mi się pytanie o kondensatory: ja potrzebowałbym 5 Faradów, ale czy są one w ogóle potrzebne?

Użytkownik Tarik edytował ten post 12 marzec 2012 - 02:13


#20 Tribal

Tribal
  • Użytkownik
  • 213 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kwidzyn

Napisano 14 październik 2017 - 08:05

Panowie odgrzeje kotleta.Vw sharan 1.9 tdi 115km alternator 120A. wzmacniacz blaupunkt velocity burning diseire II głośnik helon 15 spl. jak tu rozwiązać zasilanie , jeden duży aku pod maską czy może dwa aku ? Muzyki słucham zawsze na odpalonym silniku.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych