Skocz do zawartości

Instalacja Kinetik,iraggi itp....


mike21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie czego nie montują takich altków seryjnie tez przeciez było by lepiej raz dwa i aku naładowany, tylko czego juz u dwóch elektroników samochodowych mowi ze to niezdrowe dla instalacji w aucie komputery i inne

 

choc i mi sie wydaje na chlopski rozum ze co ma piernik do wiatraka hmmm osobiście by mi sie 200Amperowka przydała

 

 

NO tak ale taki altek 300A przeładuje standardowy aku np 55Ah a jest to tak samo grozne dla aku jak głebokie rozladowanie. No montuja serynie w danym aucie w zalezności od silnika,komp,elktryki itp. Wątpie że by włożyli tak mocny altek do auta który go nie wykożysta nawet w połowie strata mocy i pieniedzy. A koszty altka 90A a 300A to spora różnica. Ja pierwszy raz słysze by wiekszy altek miał negatywny wpływ na instalacje w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL a po co to brać na chlopski rozum jak to bylo w gimnazjum na fizyce,alternator odda pradu tyle ile sie z niego pobierze obciazenie bardzo upraszczajac podlaczajac zarowke o mocy 65W/12=5,41A i w tym momecie tyle i tylko tyle odda alternator.

Niema czegos takiego ze zrodlo pradu nie majac odpowiedniego obciazenia oddaje jakis prad,ono ma X wydajnosc pradowa ktora mozna wykorzystac.W przypadku alternatorow zalezy to tez od obrotow bo chyba nie myslicie ze powiedzmy taki alternator 300A odda wam taki prad na biegu jalowym.Wzieliscie chyba tez pod uwage ze taki alternator nie jest maly i pobierajac z niego duzy prad na biegu jalowym to niewiem czy taki silniczek 1.6 bedzie sobie dawal z tym rade.

 

pytanie czego nie montują takich altków seryjnie tez przeciez było by lepiej raz dwa i aku naładowany

 

Heh troche dziwne pytanie bo zaden konstruktor auta nie przewiduje tego ze Ty bedziesz wykorzystywal swoje auto do takich zabaw,zwiekszaja sie koszta produkcji,zwieksza sie spalanie i cala masa innych rzeczy a w uproszczeniu dla zwyklego zjadacza chleba niema to zadnego zastosowania,a akumulator w przypadku wykorzystywania auta zgodnie z zamyslem konstruktora i tak by sie ladowal w tym samym czasie.

 

tylko czego juz u dwóch elektroników samochodowych mowi ze to niezdrowe dla instalacji w aucie komputery i inne

taaa ale zalozenie akumualtora/akumulatorow o X razy wiekszej wydajnosci pradowej to co?cos sie psuje?komus padl komp po instalacji drugiego aku itp?

 

NO tak ale taki altek 300A przeładuje standardowy aku np 55Ah

Nic nie przeladuje bedzie tak samo ladowany jak bys mial alternator 90A.Sprawdzone w praktyce.

 

 

W aucie w przeciwienstwie do prostownika wazne dla ladowania aku jest to zeby napiecie bylo utrzymywane na poziomie 13,8-14,4V.

 

Bardzo duzy alternator + maly/sredni aku to nie jest recepta na wszystko bo male aku pracujace z duzymi obciazeniami szybko sie zuzywa i mimo tego ze bedzie mocny alternator to pradu i tak moze brakowac,problemy z rozruchem itp.Trzeba wybrac kompromis.

 

gadałem z Dzikim i ma w swoim reno załozoniy "standardowy" altek 320A

a jakie auto i silnik z ciekawosci

 

 

No a tak wogole to czekam az wkoncu ktos zalozy do swojego auta te alternatory 200-300A + 3 aku i te bedzie cisnol te kilowaciorki bo narazie na obietnicach sie konczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dla silniczka poniżej 2.0 l ( tak około 100 km) to taki altek to już spore obciążenie. Jakoś niedawno u siebie w b3jce miałem okazje sprawdzić jak chodzi silnik gdy altek działa i odwrotnie no i nie sądziłem że to aż takie obciążenie dla silnika( a w tym czasie nic prądu nie pobierało np. swiatła itp) więc tak się zastanawiam jakie obroty bedzie musiał mieć silnik na postoju , bo przy pełnym obciążeniu na bank na tych 800 obrotach nie pociągnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ja się na tym dobrze nie znam ale jeśli to byłby samochód którym by się dużo jeździło to bym tak nie robił .greg-si, racja tam obroty z tego co pamiętam to po załączeniu altka skoczyły w dół ale potem momentalnie wróciły tak jak były ale słychać było że już silnik chodzi pod obciążeniem a to tylko seryjny altek i silnik 1.8 90 km. I jeśli wyobrażę sobie taki 300A pod dużym obciążeniem hmm na pewno to da rade jakoś ale czy sie sprawdzi w codziennej eksploatacji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa jest zgadza sie,umnie jeszcze jak mialem mx-3 i btl na calkowicie seryjnym alternatorze i wolnych obrotach przy full ile sie dalo auto zgaslo a regulacja obrotow przez kompa oczywiscie byla.

A to byl wlasciwie standard http://pl.youtube.com/watch?v=2y1FJ3hhnTc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odosnie spadkow to u mnie bylo kiedys na prowizorycznej instalacji bardzo slabo hehe a tak powaznie to tez zaczynam sie zastanawiac nad wzmocnieniem instalacji altek standard 90A i aku na dzien dzisiejszy 62Ah i 55Ah bedzie ale niestety uzywki, po zimie cos lepszego z aku planuje zakupic tak aby spokojnie starczalo na 2-2.5 kw

mlody porusza temat optim yellow i jestem ciekaw jak one sie maja w "stawce" aku do audio :P wiele osob je chwali ale niech sie wypowie glos starszyzny :P

post-1-1224600074.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanko o prądzie wiec nie załadam nowego tematu,

jak przelicze (powiazując teorie z praktyka) jaki altek wpakowac do piecyka 4kW

z moich "obserwacji" wynika ze alternator 70A wystarcza na piecyk rzędy 1-1,5kW (oczywiscie nierozkręcony na max (do codziennego uzytku ok 70% mocy)

 

tak wiec analogicznie patrzac to czy 180A wystarczy na 4kW codziennego grania??

bo na zawodach wiadomo ze jest sie "doładowanym"

 

pytam bo alternatory pow 250A sa juz ciezej dostępne a 180A miałbym za fajna kaske i bez wiekszych przeróbek....ew zmniejszyc rolke zeby podawał jakies 200A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty rachunek 4kw dla 14,4V+straty powiedzmy 0,4kW... 4400W/14.4V=305A! + cala reszta co ciagnie prad.

 

W uzytku codzinnym powiedzmy ze srednia mocy to bedzie moze w szczytach 1,5-2kW...100-130A

 

czyli w sumie 180A powinno wystarczyc bo na zawodach to i tak tylko pierd i po ptakach....

a moze w przyszłosci załatwie jakiegos stingerka i bedzie juz wogóle cacy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nero ten altek 180A to pewnie amsz na myśli z silnika 2.0tdi czy mam racje

dokładnie - wiesz cos o nim??

 

Sorki do mike-a za to ze tak w jego temacie sie rozpisałem ale w sumie piszemy o konkretniejszej instalacji do konkretniejszych piecyków....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...