facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

:)

Zdjęcie

Instalacja Kinetik,iraggi itp....


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#21 ige

ige
  • Użytkownik
  • 1918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:rrr

Napisano 06 październik 2008 - 21:04

tenga, przeciez te alternatory robione sa specjalnie pod CA do amerykanskich wozow a nie sa montowane seryjnie w amerykanskich wozach!
Nie udzielam pomocy na PW/Mail/GG. Wszelkie problemy opisujemy na forum.

#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

:)

#22 nero_partner

nero_partner

    LORD

  • Użytkownik
  • 926 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:SR... 156,8db

Napisano 07 październik 2008 - 02:40

a wogole to jaki jest koszt takiego altka 300A? i czy takie cos mozna dostac w polsce czy tylko import z usa

dostaniesz SPOKOJNIE alternator 300A (i nawet ponad) w polsce, popytaj o auta (busy, vany) typu chłodnia, gadałem z Dzikim i ma w swoim reno załozoniy "standardowy" altek 320A :P własnie z wersji jego autka ale z chłodni
Póki co ja kombinuje załozyc 180A ale jak wymienie piec to nie wiem czy to nie bedzie za mało - ponad 4kW :D (a raczej jestem pewien) i mysle zeby sciagnac zza wielkiej wody lub załozyc własnie z jakiejs chłodni tylko jak wygląda sprawa z ładowaniem jak w akumlatorach bede miał ok 200A??
156,8db - Mistrz Polski 2012 - expert Easca -
151,9db @ 3kW - vice mistrz polski 2010 - amator 1-2 Easca -

#23 mlody1921

mlody1921
  • Użytkownik
  • 469 postów
  • Lokalizacja:daleko

Napisano 07 październik 2008 - 05:47

jakoś mi sie niebardzo widzi zakładanie alternator 200-300A w miejsce ori i co na to instalacja w aucie, co innego jakby założyć jako drugi np w miejscu kompresora od klimy no ale moze sie myle

#24 mike21

mike21
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • Lokalizacja:Dolnoslaskie

Napisano 07 październik 2008 - 07:21

jakoś mi sie niebardzo widzi zakładanie alternator 200-300A w miejsce ori i co na to instalacja w aucie, co innego jakby założyć jako drugi np w miejscu kompresora od klimy no ale moze sie myle


A co ma miec skoro instalacja jest 12v? Poprostu będzie więcej prądu napiecie bedzie takie same jak teraz tylko ze bez większych spadków Wiadomoże osobny do CA było by jeszcze lepiej bardziej wydajnie ale jeden kakretny mniej roboty z założeniem takiego altka.

[ Dodano: 2008-10-07, 08:22 ]

a wogole to jaki jest koszt takiego altka 300A? i czy takie cos mozna dostac w polsce czy tylko import z usa

dostaniesz SPOKOJNIE alternator 300A (i nawet ponad) w polsce, popytaj o auta (busy, vany) typu chłodnia, gadałem z Dzikim i ma w swoim reno :D załozoniy "standardowy" altek 320A :P własnie z wersji jego autka ale z chłodni
Póki co ja kombinuje załozyc 180A ale jak wymienie piec to nie wiem czy to nie bedzie za mało - ponad 4kW :D (a raczej jestem pewien) i mysle zeby sciagnac zza wielkiej wody lub załozyc własnie z jakiejs chłodni tylko jak wygląda sprawa z ładowaniem jak w akumlatorach bede miał ok 200A??


No dobrze ale jakie koszty takiego altka w pl?

#25 mlody1921

mlody1921
  • Użytkownik
  • 469 postów
  • Lokalizacja:daleko

Napisano 07 październik 2008 - 07:31

pytanie czego nie montują takich altków seryjnie tez przeciez było by lepiej raz dwa i aku naładowany, tylko czego juz u dwóch elektroników samochodowych mowi ze to niezdrowe dla instalacji w aucie komputery i inne

choc i mi sie wydaje na chlopski rozum ze co ma piernik do wiatraka hmmm osobiście by mi sie 200Amperowka przydała

#26 mike21

mike21
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • Lokalizacja:Dolnoslaskie

Napisano 07 październik 2008 - 07:42

pytanie czego nie montują takich altków seryjnie tez przeciez było by lepiej raz dwa i aku naładowany, tylko czego juz u dwóch elektroników samochodowych mowi ze to niezdrowe dla instalacji w aucie komputery i inne

choc i mi sie wydaje na chlopski rozum ze co ma piernik do wiatraka hmmm osobiście by mi sie 200Amperowka przydała



NO tak ale taki altek 300A przeładuje standardowy aku np 55Ah a jest to tak samo grozne dla aku jak głebokie rozladowanie. No montuja serynie w danym aucie w zalezności od silnika,komp,elktryki itp. Wątpie że by włożyli tak mocny altek do auta który go nie wykożysta nawet w połowie strata mocy i pieniedzy. A koszty altka 90A a 300A to spora różnica. Ja pierwszy raz słysze by wiekszy altek miał negatywny wpływ na instalacje w aucie.

#27 nero_partner

nero_partner

    LORD

  • Użytkownik
  • 926 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:SR... 156,8db

Napisano 07 październik 2008 - 10:09

to niezdrowe dla instalacji w aucie

przeciez alternator posiada regulator napięcia..... a każdy odbiornik w aucie pobiera sobie sam żądaną moc, alternator nie "ciśnie" mu jej na chama....
156,8db - Mistrz Polski 2012 - expert Easca -
151,9db @ 3kW - vice mistrz polski 2010 - amator 1-2 Easca -

#28 Gilotyn@

Gilotyn@

    Old School

  • Użytkownik
  • 2534 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze...

Napisano 07 październik 2008 - 10:24

j.w

przeiceż wziąść to na prosty chłopski rozum. Jak alternator by pakował nonstop swoją moc to by wsyzstko poszło z dymem. Przeciez np klima,szyby elektroczne itd nie chodzą cały czasz. Pobierają tylko prąd wtedy kied chcą
Potężny Dźwięk - Sound Quality

#29 ige

ige
  • Użytkownik
  • 1918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:rrr

Napisano 07 październik 2008 - 13:01

LOL a po co to brać na chlopski rozum jak to bylo w gimnazjum na fizyce,alternator odda pradu tyle ile sie z niego pobierze obciazenie bardzo upraszczajac podlaczajac zarowke o mocy 65W/12=5,41A i w tym momecie tyle i tylko tyle odda alternator.
Niema czegos takiego ze zrodlo pradu nie majac odpowiedniego obciazenia oddaje jakis prad,ono ma X wydajnosc pradowa ktora mozna wykorzystac.W przypadku alternatorow zalezy to tez od obrotow bo chyba nie myslicie ze powiedzmy taki alternator 300A odda wam taki prad na biegu jalowym.Wzieliscie chyba tez pod uwage ze taki alternator nie jest maly i pobierajac z niego duzy prad na biegu jalowym to niewiem czy taki silniczek 1.6 bedzie sobie dawal z tym rade.

pytanie czego nie montują takich altków seryjnie tez przeciez było by lepiej raz dwa i aku naładowany


Heh troche dziwne pytanie bo zaden konstruktor auta nie przewiduje tego ze Ty bedziesz wykorzystywal swoje auto do takich zabaw,zwiekszaja sie koszta produkcji,zwieksza sie spalanie i cala masa innych rzeczy a w uproszczeniu dla zwyklego zjadacza chleba niema to zadnego zastosowania,a akumulator w przypadku wykorzystywania auta zgodnie z zamyslem konstruktora i tak by sie ladowal w tym samym czasie.

tylko czego juz u dwóch elektroników samochodowych mowi ze to niezdrowe dla instalacji w aucie komputery i inne

taaa ale zalozenie akumualtora/akumulatorow o X razy wiekszej wydajnosci pradowej to co?cos sie psuje?komus padl komp po instalacji drugiego aku itp?

NO tak ale taki altek 300A przeładuje standardowy aku np 55Ah

Nic nie przeladuje bedzie tak samo ladowany jak bys mial alternator 90A.Sprawdzone w praktyce.


W aucie w przeciwienstwie do prostownika wazne dla ladowania aku jest to zeby napiecie bylo utrzymywane na poziomie 13,8-14,4V.

Bardzo duzy alternator + maly/sredni aku to nie jest recepta na wszystko bo male aku pracujace z duzymi obciazeniami szybko sie zuzywa i mimo tego ze bedzie mocny alternator to pradu i tak moze brakowac,problemy z rozruchem itp.Trzeba wybrac kompromis.

gadałem z Dzikim i ma w swoim reno załozoniy "standardowy" altek 320A

a jakie auto i silnik z ciekawosci


No a tak wogole to czekam az wkoncu ktos zalozy do swojego auta te alternatory 200-300A + 3 aku i te bedzie cisnol te kilowaciorki bo narazie na obietnicach sie konczy.
Nie udzielam pomocy na PW/Mail/GG. Wszelkie problemy opisujemy na forum.

#30 mike21

mike21
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • Lokalizacja:Dolnoslaskie

Napisano 07 październik 2008 - 14:13

"No a tak wogole to czekam az wkoncu ktos zalozy do swojego auta te alternatory 200-300A + 3 aku i te bedzie cisnol te kilowaciorki bo narazie na obietnicach sie konczy."

Wszystko w swoim czasie

#31 ige

ige
  • Użytkownik
  • 1918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:rrr

Napisano 07 październik 2008 - 14:18

mike21, heh wiadomo nie kierowalem tego do ciebie tylko do ogolu
Nie udzielam pomocy na PW/Mail/GG. Wszelkie problemy opisujemy na forum.

#32 mike21

mike21
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • Lokalizacja:Dolnoslaskie

Napisano 07 październik 2008 - 14:27

mike21, heh wiadomo nie kierowalem tego do ciebie tylko do ogolu


Luzzz :P

#33 LukeX

LukeX
  • Użytkownik
  • 196 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LBI XXX

Napisano 07 październik 2008 - 18:00

Ale dla silniczka poniżej 2.0 l ( tak około 100 km) to taki altek to już spore obciążenie. Jakoś niedawno u siebie w b3jce miałem okazje sprawdzić jak chodzi silnik gdy altek działa i odwrotnie no i nie sądziłem że to aż takie obciążenie dla silnika( a w tym czasie nic prądu nie pobierało np. swiatła itp) więc tak się zastanawiam jakie obroty bedzie musiał mieć silnik na postoju , bo przy pełnym obciążeniu na bank na tych 800 obrotach nie pociągnie.

#34 greg-si

greg-si
  • Użytkownik
  • 2178 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ze wschodu

Napisano 07 październik 2008 - 19:49

LukeX, zależy czy masz elektroniczne ustawianie obrotów czy nie. Nie wiem jak to jest w b3 ale pewnie jest elektroniczne i obroty wraz będą ok 800 tylko czy przy puszczeniu gazu silnik Ci nie zgaśnie

#35 LukeX

LukeX
  • Użytkownik
  • 196 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LBI XXX

Napisano 07 październik 2008 - 20:05

W sumie ja się na tym dobrze nie znam ale jeśli to byłby samochód którym by się dużo jeździło to bym tak nie robił .greg-si, racja tam obroty z tego co pamiętam to po załączeniu altka skoczyły w dół ale potem momentalnie wróciły tak jak były ale słychać było że już silnik chodzi pod obciążeniem a to tylko seryjny altek i silnik 1.8 90 km. I jeśli wyobrażę sobie taki 300A pod dużym obciążeniem hmm na pewno to da rade jakoś ale czy sie sprawdzi w codziennej eksploatacji...

#36 ige

ige
  • Użytkownik
  • 1918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:rrr

Napisano 07 październik 2008 - 20:09

Taaa jest zgadza sie,umnie jeszcze jak mialem mx-3 i btl na calkowicie seryjnym alternatorze i wolnych obrotach przy full ile sie dalo auto zgaslo a regulacja obrotow przez kompa oczywiscie byla.
A to byl wlasciwie standard http://pl.youtube.co...h?v=2y1FJ3hhnTc
Nie udzielam pomocy na PW/Mail/GG. Wszelkie problemy opisujemy na forum.

#37 mlody1921

mlody1921
  • Użytkownik
  • 469 postów
  • Lokalizacja:daleko

Napisano 07 październik 2008 - 22:49

ale miałeś deczko za niskie obroty :D jak na luzie vałki 1,8 maja 700

#38 xTrEmE_BaSs

xTrEmE_BaSs
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Lokalizacja:Bytom

Napisano 20 październik 2008 - 22:05

@ige
jaka to muza :wstyd: ? w tym filmiku? fajne masz spadki
pozdro

#39 ige

ige
  • Użytkownik
  • 1918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:rrr

Napisano 20 październik 2008 - 22:17

xTrEmE_BaSs, E-40 - I'm Da Man

to bylo przejsciowo zreszta i tak juz nie aktualne bo auto inne i sprzet tez
Nie udzielam pomocy na PW/Mail/GG. Wszelkie problemy opisujemy na forum.

#40 karolo986

karolo986

    Sir Lans a Lot

  • Użytkownik
  • 878 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kielce

Napisano 21 październik 2008 - 15:41

odosnie spadkow to u mnie bylo kiedys na prowizorycznej instalacji bardzo slabo hehe a tak powaznie to tez zaczynam sie zastanawiac nad wzmocnieniem instalacji altek standard 90A i aku na dzien dzisiejszy 62Ah i 55Ah bedzie ale niestety uzywki, po zimie cos lepszego z aku planuje zakupic tak aby spokojnie starczalo na 2-2.5 kw
mlody porusza temat optim yellow i jestem ciekaw jak one sie maja w "stawce" aku do audio :P wiele osob je chwali ale niech sie wypowie glos starszyzny :P

Załączone pliki

  • Załączony plik  spadd.JPG   17,44 KB   17 Ilość pobrań

"Umrzeć to nie sztuka natomiast sztuką jest żyć. Prawdziwym arcydziełem - żyć i nie zejść na psy..."
Forza Italia ;)
Nie chodzę do kościoła , chodzę na siłownie :cool:




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych