mike21 Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Witam. Planuje poważną zmianę a raczej kupno, pare klocków, które poprawia znacznie instalacje w tym lub innym aucie. Instalacja będzie musiała pociągnąć Piec 5Kw rms. Zainteresowałem się akumulatorami kinetik i raczej na nie padnie wybór tylko, jakie modele wybrać do tego pieca? Na stronie kientika jest przelicznik, który do instalacji 5kw proponuje 3 mniejsze, aku HC1800, ale wolałbym dwa lub jeden ze względu na mniejsze koszty wysyłki. Moje zestawienie; Alternator ;iraggi 300A lub inny o podobnej wydajności z dorobionym kołem micro o mniejszej średnicy co na pewno poprawi wydajność alternatora przy jałowych obrotach silnika. Akumulator;1x Kinetik HC3800 ?2x Kinetik HC2400 2x 2600AMP, 2x 1700CA Dodam, że cena w przypadku 2x HC2400 a HC3800 jest podobna wiec chyba ostatnia opcja będzie najmocniejsza i najbardziej korzystniejsza, ale czy jeden alternator 300A wystarczy do ładowania 2x HC2400 czyli 2x 128Ah http://www.kinetikaudio.com/powercells.asp Co o tym sadzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Wystarczyc wystarczy tylko pytanie jak szybko chcesz naładowac te akumulatory.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 a ja z mkoich obserwacji dodam ze alternator 120A wystarczy na ok 2,5 kW mocy, wiadomo zeby miec zapas na jałowym trzeba odjac, przyjmijmy ze wystarczy na ok 2kW, altek dobierasz do ilosci Ah na akumlatorach i powinno wystarczyc ale to juz chyba wiesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fanatix Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Mysle że kalkulator proponuje 3 sztuki w układzie 1 pod mache 2 do bagaznika( albo 128ah jeden do bagaznika) wtedy krotkie kable zasilajace i minimalne straty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 właśnie o to samo miałem zapytać. Jak będzie wyglądało połączenie czy kinetik będzie również do rozruchu czy tylko do audio.Tylko żebyś nie przedobrzył z tym micro kołem i przypadkiem nie wszedł na skalę która może być zabójcza dla altka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike21 Opublikowano 26 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Mysle że kalkulator proponuje 3 sztuki w układzie 1 pod mache 2 do bagaznika( albo 128ah jeden do bagaznika) wtedy krotkie kable zasilajace i minimalne straty. Mi sie wydaje że 3 mniejsze oddadza szybciej prąd niż jeden duży. [ Dodano: 2008-09-26, 19:18 ]właśnie o to samo miałem zapytać. Jak będzie wyglądało połączenie czy kinetik będzie również do rozruchu czy tylko do audio.Tylko żebyś nie przedobrzył z tym micro kołem i przypadkiem nie wszedł na skalę która może być zabójcza dla altka. Myślałem by dać je do bagażnika jedną lub dwie sztuki jeszcze sie nie zdecydowałem. Może najpierw ściągnę jedna sztukę HC 2400 by zobaczyć, co to warte. Co do koła w altku tez się tego obawiam ale widziałem jak tak robili. Ale auto bedzie uzywane na codzien więc chyba odpada takie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 a może zdecydować sie na 16v ?? pytanie czy będzie jeden altek czy nie lepiej zrobić osobnego do audio pod 16v i do tego 2x kinetik tez 16v wtedy nawet przy spadku do 15v będzie zacnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 mike21, osobiście dałbym dwa bo trzy to już miejsca potrzeba sporo. Ważne żeby jeden był blisko pieca to już będzie dobrze. Na pewno nie ryzykowałbym jednego aku (nawet HC3800) pod maską bo spadki będą konkretne. Zresztą komu ja to piszę Co do koła to nie trzeba lecieć po bandzie. Wystarczy zmniejszyć średnicę o kilkanaście mm i już będzie lepiej. Nie bardzo orientuje się w tych altkach ale chyba do 10k obr/min wytrzymują normalnie.Sam się zastanawiam nad HC2000 ale nie mogę znaleźć jak terminale w nim wyglądają i chyba pozostanie zbieranie na SPV70. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 czy nie lepiej zrobić osobnego do audio pod 16v i do tego 2x kinetik tez 16v wtedy nawet przy spadku do 15v będzie zacnieKiepski pomysl bo wieksze napiecie oznacza jeszcze wiekszy pobor pradu w stosunku do 12V z prostej przyczyny wieksze napiecie = wieksza moc = wiekszy prad (P=IxU) do tego dochodzi komplikacja calej instalacji bo to wymaga dwoch osobnych alternatorow dla 12 i dla 16V i gdzie to zmiescic i jak napedzic? itp itp 16V dobre jest na dB ale na codzien to jak dlamnie przerost tresci nad forma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 jak zakładac drugi alternator to wtedy jest lux malina-jeden zasila instalacje samochodową a drugi aku pod audio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Generalnie tak ale stopien skomplikowania calej instalacji dyrastycznie rosnie jak i same koszta.Wszystko fajnie ale montaz innego alternatora to nie taka prosta sprawa a co dopiero dwoch,to musi byc solidna i stabilna konstrukcja bo sily wystepujace na kolach pasowych sa szczegolnie przy wysokich obrotach dosyc duze no i jeszcze upchac dwa alternatory biorac pod uwage ze jeden ma byc o mocy rzedu 300A to nie jest takie male...Uwazam ze w uzytku codziennym 300A alternator jesli zapewni mu sie odpowiednie warunki(obroty) bez problemu powinien sobie dac rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike21 Opublikowano 26 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 a może zdecydować sie na 16v ?? pytanie czy będzie jeden altek czy nie lepiej zrobić osobnego do audio pod 16v i do tego 2x kinetik tez 16v wtedy nawet przy spadku do 15v będzie zacnie Bedzie jeden ale za to mocny altek 300A 14,4V więc nie wchodzi w grę instalacja 16V za duzo roboty z instalacją. [ Dodano: 2008-09-26, 20:59 ]mike21, osobiście dałbym dwa bo trzy to już miejsca potrzeba sporo. Ważne żeby jeden był blisko pieca to już będzie dobrze. Na pewno nie ryzykowałbym jednego aku (nawet HC3800) pod maską bo spadki będą konkretne. Zresztą komu ja to piszę Co do koła to nie trzeba lecieć po bandzie. Wystarczy zmniejszyć średnicę o kilkanaście mm i już będzie lepiej. Nie bardzo orientuje się w tych altkach ale chyba do 10k obr/min wytrzymują normalnie.Sam się zastanawiam nad HC2000 ale nie mogę znaleźć jak terminale w nim wyglądają i chyba pozostanie zbieranie na SPV70. Na 100% będzie jeden lub dwa HC2400 juz postanowiłem i napewno bedą blisko pieca. Trzy aku nie wchodzą w gre bo drogo wyjdzie wysyłka. Mam drugi altek 70A który leży w garażu może na nim przetestuje mniejsze koło [ Dodano: 2008-09-26, 21:00 ]Generalnie tak ale stopien skomplikowania calej instalacji dyrastycznie rosnie jak i same koszta.Wszystko fajnie ale montaz innego alternatora to nie taka prosta sprawa a co dopiero dwoch,to musi byc solidna i stabilna konstrukcja bo sily wystepujace na kolach pasowych sa szczegolnie przy wysokich obrotach dosyc duze no i jeszcze upchac dwa alternatory biorac pod uwage ze jeden ma byc o mocy rzedu 300A to nie jest takie male...Uwazam ze w uzytku codziennym 300A alternator jesli zapewni mu sie odpowiednie warunki(obroty) bez problemu powinien sobie dac rade. Dokładnie. Dlatego postanowiłem założyć jeden ale mocny alternator Znalazlem wyniki pewnego zawodnika DBdrag który przedstawił swoje osiagi na róznych aku SP1700= 155.2Group31= 155.6Kinetik 2400= 156.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 ale to takie nijakie porównanie bo sp1700 ma 74 ah a HC 2400 ma 128 do HC2400 mozna porównywać ale sp2150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 pytanie czy będzie jeden altek czy nie lepiej zrobić osobnego do audio pod 16v i do tego 2x kinetik tez 16v wtedy nawet przy spadku do 15v będzie zacniehajfoniks tim maja ponoc 16v w maździe trzydwatrzy ef i cos dzieje sie non stop z piecykami nie wiem osobiscie ale słyszałem ze źródeł które nie są "wyssane z palca".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike21 Opublikowano 26 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 ale to takie nijakie porównanie bo sp1700 ma 74 ah a HC 2400 ma 128 do HC2400 mozna porównywać ale sp2150 A patrzałeś na prąd zwarciowy,CA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 nie patrzyłem na Kinkieta ale to porównanie mniejszego aku i wiekszego a pojemność z tego co wiem też sie liczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tenga Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 a wogole to jaki jest koszt takiego altka 300A? i czy takie cos mozna dostac w polsce czy tylko import z usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 dobre pytanie i one maja mocowania uniwersalne ze trzeba samemu dorabiać czy robia pod daną marke ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike21 Opublikowano 6 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Ta firma robi standardowe alternatory do amerykańskich aut i nie tylko o pojemnosci silnika nawet do 6l cena wacha sie w zalezności od modelu od 300 - 500$ 300A. W PL takich nie widziałem. Uchwyt można dorobic jak potrafia włożyc do auta 4sztuki to jeden tym bardziej sie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tenga Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Ta firma robi standardowe alternatory do amerykańskich aut i nie tylko o pojemnosci silnika nawet do 6l cena wacha sie w zalezności od modelu od 300 - 500$ 300A. W PL takich nie widziałem. Uchwyt można dorobic jak potrafia włożyc do auta 4sztuki to jeden tym bardziej sie da. z tego co napisałes to według mnie w polsce szło by znaleść taki altek wystarczyło by sie zagłębic w polskie środowisko ludzi zajmujacych sie muscle carami amerykańskimi kwestia od jakiego typu silnika był by ten altek 300A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 tenga, przeciez te alternatory robione sa specjalnie pod CA do amerykanskich wozow a nie sa montowane seryjnie w amerykanskich wozach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 a wogole to jaki jest koszt takiego altka 300A? i czy takie cos mozna dostac w polsce czy tylko import z usadostaniesz SPOKOJNIE alternator 300A (i nawet ponad) w polsce, popytaj o auta (busy, vany) typu chłodnia, gadałem z Dzikim i ma w swoim reno załozoniy "standardowy" altek 320A własnie z wersji jego autka ale z chłodniPóki co ja kombinuje załozyc 180A ale jak wymienie piec to nie wiem czy to nie bedzie za mało - ponad 4kW (a raczej jestem pewien) i mysle zeby sciagnac zza wielkiej wody lub załozyc własnie z jakiejs chłodni tylko jak wygląda sprawa z ładowaniem jak w akumlatorach bede miał ok 200A?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 jakoś mi sie niebardzo widzi zakładanie alternator 200-300A w miejsce ori i co na to instalacja w aucie, co innego jakby założyć jako drugi np w miejscu kompresora od klimy no ale moze sie myle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike21 Opublikowano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 jakoś mi sie niebardzo widzi zakładanie alternator 200-300A w miejsce ori i co na to instalacja w aucie, co innego jakby założyć jako drugi np w miejscu kompresora od klimy no ale moze sie myle A co ma miec skoro instalacja jest 12v? Poprostu będzie więcej prądu napiecie bedzie takie same jak teraz tylko ze bez większych spadków Wiadomoże osobny do CA było by jeszcze lepiej bardziej wydajnie ale jeden kakretny mniej roboty z założeniem takiego altka. [ Dodano: 2008-10-07, 08:22 ]a wogole to jaki jest koszt takiego altka 300A? i czy takie cos mozna dostac w polsce czy tylko import z usadostaniesz SPOKOJNIE alternator 300A (i nawet ponad) w polsce, popytaj o auta (busy, vany) typu chłodnia, gadałem z Dzikim i ma w swoim reno załozoniy "standardowy" altek 320A własnie z wersji jego autka ale z chłodniPóki co ja kombinuje załozyc 180A ale jak wymienie piec to nie wiem czy to nie bedzie za mało - ponad 4kW (a raczej jestem pewien) i mysle zeby sciagnac zza wielkiej wody lub załozyc własnie z jakiejs chłodni tylko jak wygląda sprawa z ładowaniem jak w akumlatorach bede miał ok 200A?? No dobrze ale jakie koszty takiego altka w pl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 pytanie czego nie montują takich altków seryjnie tez przeciez było by lepiej raz dwa i aku naładowany, tylko czego juz u dwóch elektroników samochodowych mowi ze to niezdrowe dla instalacji w aucie komputery i inne choc i mi sie wydaje na chlopski rozum ze co ma piernik do wiatraka hmmm osobiście by mi sie 200Amperowka przydała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.