Skocz do zawartości


Zdjęcie

Upgarde firmowej instalacji BMW e60


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomkoz

tomkoz
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 26 lipiec 2011 - 21:49

Witam.
Jest to mój pierwszy post na forum wiec na wstępie wszystkim NIECH MOC BEDZIE Z WAMI!!:)
Ostatnio jadąc samochodem stwierdziłem, że mój standartowy/seryjny zestaw audio to niezła kicha i postanowiłem coś z tym zrobić. W związku, iż lubie sam grzebać w samochodzie prosiłbym o konkretne rady a nie odsyłanie do zakładów car audio to raz a dwa chciałbym to zrobić niewielkim nakładem finansowym a może wykorzystać cos z głośinków leżakujących w czeluściach garażu.
Mianowicie posiadam instalacji tzw business. Przód głośnik 11cm w drzwiach na wysokości mniej więcej łokcia + tweeter w słupku. Dodatkowo głośnik basowy pod siedzeniami(dziwne rozwiązanie). Do tego dochodzą dwa głośniki z tyłu. Nic nie wiem o wzmacniaczach ale pewnie jakies tam kiepskie bo kiepskie ale są.
W garażu znalazłem zestaw Hertz DSK 165 z tweeterami, wooferami i zwrotnicami więc opcja nr. 1. zabrać tweeetery i zwrotnice i dokupić jakies woofery hertza w rozmiarze 10cm HERTZ EM 100 (allegro 169zł) - nie wiem jak to się zgra. Bądź kompletny Sinus Live SL 105 System dwudrożny odseparowany. Co będzie lepiej grało? Do tego na tył Hertz ECX 100.4. Pod siedzenie nie wiem co włożyć bo nie wiem jakie wchodzą tam głośniki. Na jednym z forum znalazłem propozycje włożenia głośników Earthquake SWS-8. W Polsce chyba nie osiągalne. Link do strony producenta. Może ktoś spotkał coś takiego http://www.earthquak...nd.com/sws.htm.
Teraz wzmacniacz...Myślałem o wzmiacniaczu 4 kanałowym. Woofwery i tweetery na zwrotnicy + tylne głośniki + wzmiacniacz 2 kanałowy basowe pod siedzeniami. Albo z cztery kanałowego tylko drzwi tweetery i woofery oddzielnie albo drzwi i basowe pod siedzeniami. a na tył osoby 2-kanałowy. Znalazłem niedrogi wzmacniacz Sinuslive SL A 5505 - jest on pięcio kanałowy. Wtedy przód tweetery i woofery razem pod 2kanały + 2 tylne pod kolejne 2kanały i kupie jakas małą skrzynke basową i oleje wynalazki pod siedzeniami. Dzieki wielkie za pomoc. Jak skoncze moj własny laicki projekt to chętnie się pochwale:)
Pzdr i dzieki za pomoc!!

Rozumiem, ze moj post jest oczywisty dla bywalcow forum ale mnie nie jest latwo aby podjac decyzje. Pewnie padnie zebym podjechal do warsztatu CA. Ok ale dobrze miec jakas wiedze, podstawe aby nie byc totalnym laikiem a wiem doskonale ze tutaj na forum ekspertow nie brakuje.
dzieki i zagladam daje
pzdr

#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja:AudioBas.pl

Napisano przed chwilą

:D

#2 sanders156

sanders156
  • Użytkownik
  • 4123 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 26 lipiec 2011 - 23:53

Chcesz robic sam to spoko ale dwie kwestie... Chcesz sie czegoś dowiedziec to poczytaj forum i wycuagnij wnioski... Dwa z gó.... bata nie ukręcisz , jak ma byc zrobione dobrze to trzeba troche na to wydac , pierwsze slabe ogniwo to radio ktorego sie nie pozbedziesz bo pewnie polowe funkcji auto straci i wygladac bedzie rownie estetycznie jak bys mial bete na 14 calowych stalowkach , wiec w najlepszym wypadku ratuje cie adapter hi input w najlepszym procek, glosniki 10cm to tez beznadziejna podstawa bo nie zagra tego co powinien grac woofer ale czy bedziesz robil przerobke na 16cm ? Pewnie nie bo zeby dobrze wygladalo potrzeba duzo czasu , doswiadczenia , zdolnosci i tez kasy. Powymieniasz wszystko plug and play i bedzie kaszana bo radio nie to bo glosniki za 100zl i nic z tego nie wyjdzie.

Wiec mimo ze chcesz unikcac takich rad ale jak chcesz miec dobrze estetycznie zrobione i ma to gra o kilka klas lepiej to szykuj kase i jedz do fachowca a jak masz zamar wydac na wszystko 500zl to nie kalecz swojego auta bo mimo ze fanem beemek nie jestem to profanacja do takiego auta pchac szmel a te glosniki naprawde sa jak 14 calowe stalowki...

#3 pawellaby

pawellaby
  • Użytkownik
  • 1129 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bieruń

Napisano 27 lipiec 2011 - 00:05

chlopie, jak nie masz doswiadczenia to ja rade oddac to do fachowca. ja raz zje***em takie auto juz :) uwierz mi ze wydasz mniej dając to profesjonaliscie niz jak bedziesz dlubal to sam 4 razy :)
Golf 1.8 T

słucham muzy przez sluchawki

#4 tomkoz

tomkoz
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 27 lipiec 2011 - 08:01

Dzieki za odpowiedzi. Pisałem, że wiem o tym, ze salon CA zrobi to lepiej lecz poza tym cos mądrego napisaliście:) Chodzi mi o kupno procesora wraz ze wzmacniaczem. W najroższych wersjach tzn. Logic7 jest procesor zintegrowany ze wzmacniaczem. Moze macie wiedze czy bez wymiany/radia/displayu i miliona innych rzeczy bedzie to spelnialo swoje zadania. Czy tez hi input z dobrym wzmacniaczem + wymiana seryjnych glosnikow na wyzsza klasa...powtorze w ZAKLADZIE CAR AUDIO. Wydaje mi sie, ze fora sa po to aby zdobywac wiedze a nie odsylac do zakladow CA.
PS. Nie zamierzam tego zrobic za 100-500zł. Szukam sensownych rozwiązań a nie krytyki.

Dzieki pzdr

#5 rosa

rosa
  • Użytkownik
  • 154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olsztyn

Napisano 27 lipiec 2011 - 08:15

Krytyka też jest potrzebna ale konstruktywna :)
Z własnego doświadczenia wiem , że robiąc wszystko samemu nie mając pojęcia na początku napotkasz PEŁNO ale to PEŁNO utrudnień.
Pomimo tego , że mam jedne z najłatwiejszych drzwi do roboty (passat b5FL) to i tak przerabiałem wszystko już dwa razy a jeszcze mam poprawki. Nie wspomnę o kablach które też muszę poprawić ...
Wiadomo satysfakcja jest ogromna jak się samemu robi .. ale wydane pieniążki na spie*****one rzeczy to inna bajka :D JAkbym miał robić to jeszcze raz sam albo oddać do zakładu to robiłbym sam jeszcze raz ... banan na twarzy jest niesamowity jak po całym dniu kładzenia kabli podłączania 2 wzmaków i głośniczków ... modlisz się żeby nic nie wybuchło (bo robisz to pierwszy raz) ... :D A to że wydasz więcej kasy hmmm ja jadę na długach przez tą chole** chorobę .. a może PASJĘ !! ? ? :)

Rób sam jak nie masz 2 lewych rączek pomału zrobisz sam wszystko a błędy ? dzięki nim zrobisz lepszą instalację ....
NIE MYLI SIĘ TYLKO TEN CO NIC NIE ROBI !
9835R + RF T600/4 + JL12W3v3 + EXT.MW6
(ADS 8002 + seria gwizdek )-> do wymiany !!
AKTYWNIE przez życie :D

#6 tomkoz

tomkoz
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 27 lipiec 2011 - 08:51

Krytyka też jest potrzebna ale konstruktywna :)
Z własnego doświadczenia wiem , że robiąc wszystko samemu nie mając pojęcia na początku napotkasz PEŁNO ale to PEŁNO utrudnień.
Pomimo tego , że mam jedne z najłatwiejszych drzwi do roboty (passat b5FL) to i tak przerabiałem wszystko już dwa razy a jeszcze mam poprawki. Nie wspomnę o kablach które też muszę poprawić ...
Wiadomo satysfakcja jest ogromna jak się samemu robi .. ale wydane pieniążki na spie*****one rzeczy to inna bajka :D JAkbym miał robić to jeszcze raz sam albo oddać do zakładu to robiłbym sam jeszcze raz ... banan na twarzy jest niesamowity jak po całym dniu kładzenia kabli podłączania 2 wzmaków i głośniczków ... modlisz się żeby nic nie wybuchło (bo robisz to pierwszy raz) ... :D A to że wydasz więcej kasy hmmm ja jadę na długach przez tą chole** chorobę .. a może PASJĘ !! ? ? :)

Rób sam jak nie masz 2 lewych rączek pomału zrobisz sam wszystko a błędy ? dzięki nim zrobisz lepszą instalację ....
NIE MYLI SIĘ TYLKO TEN CO NIC NIE ROBI !


Zgadam się odnośnie robić samemu czy tez oddać do zakładu. Kazdy sam niech decyduje i jeżeli ktoś to lubi, pomijając kwestie finansowe to niech to robi. Z ekonomicznego punktu widzenia to w Polsce nikt by ryb nie łowił tylko wybrał by Tesco ale my nie o tym.... Ja poszukuje pomocy co do doboru głośników/wzmacniaczy ew. czy iść w system dedykowany od BMW - najwyższy model Logic7. Nie chce wiercić dziur w drzwiach żeby upychać głośniki 16,5cm, 20cm. Chce w fabryczne miejsca ulokować jak najlepszy sprzęt grający. Nie chodzi mi aby każdy mnie słyszał jak będę jechać lecz o barwę dźwięku. Nie słucham głośno muzyki. Denerwuje mnie płytki dzwięk pozbawiony zupełnie basu. Przy doborze 10cm głośników pole do popisu jest bardzo małe. Jak wcześniej pisałem znalazłem zestaw Sinulive odseparowany. Co o tym sądzicie? czy moze lepiej Hertz. Posiadam nowy komplet Hertz DSK 165, który kiedys kupiłem a nigdy nie użyłem wieć moze tweetery zabrac od niego i kupic tylko jakies 10cm hertze? Proszę o opinie.
dzieki

#7 aspire3000

aspire3000
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Lokalizacja:Göteborg(Stargard)

Napisano 27 lipiec 2011 - 09:31

Witam!
Głośniki 10 cm do tego auta to trochę za mało. U siebie miałem zamontowane CDT ES420 i w sumie pojeździły niecałe 2 tygodnie. Przy minimalnych przeróbkach drzwi spokojnie wsadzisz 5,25". Różnica jest spora. Oczywiście nie liczyłbym na jakieś wodotryski z głośników 5,25" ale pasmo można uzupełnić wymieniając papierowe pierdziawki Philipsa pod fotelami. Mozna polować na pasujące idealnie SWS 8 cali lub pójść trochę dalej i pobawić się w zamontowanie jakiś "slim'ow". U mnie po drobnych przeróbkach weszły 9" Dynaudio i efekt jest super. Oczywiście chińskie "sykacze" w słupkach to tylko nadają się do wymiany. Radio - z business nic dobrego nie wyciągniesz. Bez żadnych przeróbek wsadzisz professional i już będzie lepiej. Oczywiście można zamontować jakieś "firmowe" ale dla mnie osobiście jest to profanacja. U mnie professional spisuje się znakomicie. Wzmacniacz to oczywiście podstawa. Problemem będzie jedynie uzyskanie odpowiedniego sygnału z radia. Mozna wyprowadzić sygnał bezpośrednio z radia ale sygnał jest bardzo slaby i żeby to trochę grało trzeba stosować przedwzmacniacz. Mi się po kilku próbach odechciało i zamontowałem procesor z wejściami Hi Input. Sygnał remote to nie problem do sterowania wzmacniaczem. Akumulator jest z tylu wiec kable krótkie i bez problemowe podłączenie zasilania.
Pozdrawiam.

#8 disaster3

disaster3
  • Użytkownik
  • 2510 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 27 lipiec 2011 - 09:38

no to Ci jeszcze raz napisze bo widze ze nie dociera. Przeczytaj FAQ Nazara zeby wogle wiedziec jaka jest podstawowa koncepcja CA. Od siebie napisze ze glebokiego basu z 10'tek to zapomnij. tego to nawet w Erze nie dają. Poza tym przod nie sluzy do głebokiego basu bo od tego jest subwoofer. W Logic'i i inne bajery wogle bym sie nie pchal tylko zrobil klasyke poprawny przod 16,5cm na zwrotnicach w poprawnie przygotowanych drzwiach do tego wzmak hi inputem (jesli nie chcesz grzebac przy radiu) z tego co wiem to DLS RA40 jest w cos takiego wyposazony i z mostka wzmaka jakis sub.

Ale zanim bedziesz analizowal to co napisalem proponuje przeczytac FAQ Nazara.

"Zjeżyłeś się jak kotka w marcu przed piątym kocurem z kolei, chętnym do du....a?" 29.05.2013

 


#9 aspire3000

aspire3000
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Lokalizacja:Göteborg(Stargard)

Napisano 27 lipiec 2011 - 09:55

Ja osobiście uznałem, ze nie ma sensu pruć drzwi pod 16'tki. Woofery pod siedzeniem się do tego nadają bardzo dobrze. Ogólnie drzwi to tylko średnie tony.

#10 disaster3

disaster3
  • Użytkownik
  • 2510 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 27 lipiec 2011 - 10:25

Ja osobiście uznałem, ze nie ma sensu pruć drzwi pod 16'tki. Woofery pod siedzeniem się do tego nadają bardzo dobrze. Ogólnie drzwi to tylko średnie tony.


:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: no i nie mam wiecej pytan w tym temacie....... juz znikam :ph34r:

"Zjeżyłeś się jak kotka w marcu przed piątym kocurem z kolei, chętnym do du....a?" 29.05.2013

 


#11 tomkoz

tomkoz
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 27 lipiec 2011 - 13:34

Dzieki aspire3000 za konkretną odpowiedź!! Kupie jakies głośniki 13cm odseparowane z tweeterami + wzmacniacz Hi Input + poszukam jakis głośników pod siedzenia. Moze bedzie to jakos grało. Macie jakis wzacniacz, który mozna polecić, głośniki przód 13cm (5,25") i pod siedzenia?
tk

#12 tbrek

tbrek
  • Użytkownik
  • 2412 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisano 27 lipiec 2011 - 13:52

Albo kup nowy proc Helixa p'n'p i nie kombinuj z adapterami, druga opcja to PP50 Helixa, i masz i proc i wzmak, patrząc na to co chcesz i jak chcesz wykombinować to aspiracji zawodniczych nie masz, więc to rozwiązanie powinno na początek wystarczyć, jak chcesz posłuchać co potrafi PP50, podjedź do Warszawy i Mariusz vel Maniolo ma to w E87.
Sądze że zakładanie 13 w drzwi nie zmieni dzwięku na tyle żeby była kosmiczna różnica, podepnij to urządzenie i zobacz czy to czasem nie wystarczy.

Troszkę łagodniej i mnie dosadnie też można ;)

Wszystko wyjaśnione posty nie wnoszące do tematu zostały usunięte.

Użytkownik Gilotyn@ edytował ten post 27 lipiec 2011 - 19:32

Codziennie budzę się przystojniejszy...........  ale dziś............. to już przesadziłem.......  :)


#13 aspire3000

aspire3000
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Lokalizacja:Göteborg(Stargard)

Napisano 27 lipiec 2011 - 14:08

Kupie jakies głośniki 13cm odseparowane z tweeterami + wzmacniacz Hi Input + poszukam jakis głośników pod siedzenia


Zwróć uwagę na głębokość montażową głośników! Zarówno w drzwiach jak i pod fotelami jest dość sporo ograniczona!
Powodzenia.

#14 tomkoz

tomkoz
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 27 lipiec 2011 - 16:05

Zwróć uwagę na głębokość montażową głośników! Zarówno w drzwiach jak i pod fotelami jest dość sporo ograniczona!
Powodzenia.


Masz jakies konkretne, ktore wiesz, ze sie sprawdzily?
pzdr

#15 JacekTDI

JacekTDI
  • Użytkownik
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jaworzno / Sosnowiec

Napisano 27 lipiec 2011 - 17:45

Masz jakies konkretne, ktore wiesz, ze sie sprawdzily?
pzdr



co Ty jakiś nie kumaty jesteś??? lecytyny Ci brak?? zobacz kilka postów wyzej Aspire sugerował Ci co masz wsadzić tak żeby pasowało... no nie mogę, odporny na wiedzę.... a tak BTW, to już widzę jak s....lisz to granie w tym samochodzie, będziesz miał takie SoundQuality jak wielbłąd mistrzostwo świata w woltyżerce :ph34r: :zalamany:

Gra.... 237KM... :)


#16 szymek

szymek

    Śpiewam i w stereo przytupuje....

  • Użytkownik
  • 1045 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mężyk

Napisano 27 lipiec 2011 - 18:03

Urządzenie to nie sprzet???Gilotyn@ ma racje mozna to było delikatnie określic!
Warsztau Ci nie trzeba.Powiec ile możesz max wydac na klocki głuszenie i czego oczekujesz ogólnie sam posiadam Bmw i powiem ze to Ciężki temat...Ale do Ogarniecia!
"Poleciłeś mi wzmak od sherwooda jednak troche nie przekonuje mnie data jego produkcji. 94 rok to juz trochę lat mineło"

#17 aspire3000

aspire3000
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Lokalizacja:Göteborg(Stargard)

Napisano 27 lipiec 2011 - 18:35

Widze, ze dyskusja typowo przybrała kierunek delikatnie mówiąc przygadywania sobie... No cóż, każdy się wyraża jak potrafi!
Odnośnie do głośników to nie zaproponuje tu żadnych gdyż jak wiadomo każdy ma inny gust i upodobania. Z pewnością masz możliwość wpaść do jakiegoś sklepu lub zakładu i po prostu posłuchania kilku zestawów dla porównania. Nikt nie powiedział, ze będzie łatwo ale się da i to z dobrym rezultatem.
Pozdrawiam.

#18 peter08

peter08
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • Lokalizacja:Dublin

Napisano 27 lipiec 2011 - 19:26

ja jako mój pierwszy samochód pare lat temu robiłem BMW e46 i powiem ze to ogólnie jest dosyc trudne auto do CA,wiele aspektów mi wychodziło po drodze i wówczas wydałem spro kasy a efekt był no....powiedzmy ok ale d..y nie urywało.Dzis jakbym brał sie za e60,które jest sporo trudniejsze od e46, to albo bym nic nie robił albo szykował naprawde sporo kasy i tylko dobry zakład CA,bo inaczej poprostu mozesz byc zawiedziony a na końcu efekt moze byc średnio zadowalający...ale to tez zalezy od oczekiwan twoich.


pzdr

#19 tbrek

tbrek
  • Użytkownik
  • 2412 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisano 27 lipiec 2011 - 19:34

Też tak uważam, na dzień dobry należy dostosować tapicerkę, dorobić panele, potem zająć się jednostką główną, e60 ma kombajn i raczej bym z niego nie rezygnował, spróbuj na początek tak jak proponowałem powyżej, to chyba najtańsza opcja w tym samochodzie, nie ingerujesz w budowę boczków, jak i nie zmieniasz radia, czas zamontowania celem testu to ok 2h i już wiesz czy to co chcesz czy też nie.

Codziennie budzę się przystojniejszy...........  ale dziś............. to już przesadziłem.......  :)





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych