Skocz do zawartości

Oldsmobile Alero & BRAX-TEAM


tbrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że parę latek już tym autem jeżdże, i większość miała okazję widzieć jak się zmieniało, ale jednak nie wszyscy, pozwoliłem sobie i tu zamieścić troszkę zdjęć z prac nad tym samochodem, jak i jego ewolucję... i tak jeszcze dwie modyfikacje nastaną, jedna na koniec sezonu CA, a druga na przygotowaniu tego auta do przekazania żonie, ta już mniej spektakularna więc zdjęć zamieszczać nie będę :)

 

Sprzęt:

 

- głośniki

 

Tweetery: Brax HT1 Challange / Dego Master / Focal TLR

Mid: Brax Matrix 2.1 / Seas Excell 12W (aktualnie na sprzedaż)

Woofer: Dego Master

Sub: Brax Matrix 10.1

 

-wzmacniacze:

 

Brax X2000 - subbas

Brax X2000.2 GE - woofery

Brax X2400.2 GE - mid + tweetery

 

- jednostka

 

Alpine F#1 Status DVI + PXI + monitor 7 cali

 

 

Pacjent:

 

Jest to typowa amerykańska coupe'ta lat 90,ta akurat z 2001r ale model wyszedł w 98r

 

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg

 

6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg 10.jpg

 

Jako że srebne auto wyglądało dość "typowo" postanowiłem je nieco zmienić, pomógł w tym lakier od Audi R8,oraz "mała" zmiana wnętrza

 

11.JPG 12.JPG 13.JPG 14.JPG 15.JPG

 

16.JPG 17.JPG 18.JPG 19.JPG 20.JPG

 

Następnie zostało ubrane w barwy Teamowe, początkowo miała być tylko folia, potem lakierowanie, została już folia... następne auto będzie lakierowane :)

 

23a.JPG 21a.JPG 22a.JPG 20a.JPG 24a.JPG

 

Nadszedł czas na montaż sprzętu, ale najpierw totalna demolka

 

21.JPG 22.JPG 23.JPG 24.JPG 25.JPG

 

26.JPG 27.JPG 28.JPG 29.JPG 30.JPG

 

W międzyczasie zabrałem się za modyfikacje piecy, jako że Braxy się grzeją, a do tego mają różne tempo nagrzewania, postanowiłem zrobić chłodzenie wodne

Obudowy zostały sfrezowane, pospawane, oszlifowane, spolerowane a na koniec - lakier fortepianowy, doszły też nowe tabliczki...

 

31.JPG 32.JPG 33.JPG 34.JPG 35.JPG

 

Aktualnie ze względu na kolejną zmianę, wszystkie 3 obudowy są na sprzedaż wraz z układem chłodzenia (pompa, rezerwuar, chłodnica, wentylatory itd)

 

36.JPG 37.JPG 38.JPG 39.JPG 40.JPG

 

Początki zabudowy bagażnika, plany, ustawienia i kombinacje... troszkę tego było...

 

41.JPG 42.JPG 43.JPG 44.JPG 45.JPG

 

46.JPG 47.JPG 48.JPG 49.JPG 50.JPG

 

Wygłuszanie całego auta, Dynamat Extreme, pianka, na to znów Dynamat, za głośnik coś w stylu Dynaxorba ale format 30x30cm, i tak całe auto...

Do tego przestawienie silnika do szyb, dorobienie linek, przełożenie instalacji...

 

51.JPG 52.JPG 53.JPG 54.JPG 55.JPG

 

56.JPG 57.JPG 58.JPG 59.JPG 60.jpg

 

Po wygłuszeniu całego auta nadszedł czas na instalację, kolorami opasek oznaczone zostały typy sygnałów, zasilanie na czerwono.

 

61.JPG 62.JPG 63.JPG 64.JPG 65.JPG

 

66.JPG 67.JPG 68.JPG 69.JPG 70.JPG

 

71.JPG 72.JPG 73.JPG 74.JPG 75.JPG

 

Pierwsze podejście pod zbudowanie komór zamkniętych dla woofera i średniaka

 

78.JPG 80.JPG 83.JPG 85.JPG 86.JPG

 

88.JPG 90.JPG 92.jpg 95.JPG 98.JPG

 

Drugie podejście już pod woofery Braxa lub Dego Master, pełne drzwi bez komory

 

100a.JPG 100b.JPG 100c.JPG 100d.JPG 183.JPG

 

Kilka fotek z budowy słupków pod TLR'a i paneli ozdobnych na komory

 

101.JPG 108.JPG 109.JPG 113.JPG 114.JPG

 

Odlew subwofera i panel pod proca i sterownik chłodzenia

 

116.JPG 119.JPG 120.JPG 121.JPG 122.JPG

 

Zabudowa bagażnika, panele dekoracyjne

 

128.JPG 132.JPG 134.JPG 135.JPG 137.JPG

 

Sterownik do chłodzenia i wzmacniacze

 

156.JPG 157.JPG 147.JPG 150.JPG 160.JPG

 

I na koniec troszkę zdjęć całości, wszystkie setup'y....

 

171.JPG 163.JPG 162.JPG 166.JPG 167.JPG

 

186.JPG 187.JPG 168.JPG 169.JPG 170.JPG

 

172.JPG 173.JPG 174.JPG 177.JPG 178.JPG

 

180.JPG 181.JPG 182.JPG 185.JPG DSC00802.JPG

 

DSC00825.JPG DSC00809.JPG DSC00844.JPG DSC00786.JPG DSC00787.JPG

 

Ostatni setup in-progress :) ale to na razie tajemnica.... fotki się tu znajdą na bank :)

 

Jakby ktoś był zainteresowany zakupem kpl obudów do piecy z cały systemem chłodzenia, zapraszam na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Bardzo ladny proekt i realizacja!!! Wlasnie to mozna nazwac bezkompromisowoscia!!! Pelna PASJA poparta duza WIEDZA!!! Ogladajac te zdziecia, rozumie sie, iz wszystko jest mozliwe do wykonania - trzeba tylko porzadnie do tego podejść!!! Dzieki temu, ze takie auta są, Car Audio w Polsce, bedzie wbrew pozoram rozwijac sie! Szacunek Ci za to!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo, największy roboczy wkład w to auto ma Paweł vel CASKP, choć i ja do tego auta swoją rękę przyłożyłem :) podobnie jak kilka autorskich pomysłów, potem wiele osób je spapugowało ;)

 

Teraz czekam na nowe piecyki, zobaczymy co one potrafią, docelowo i tak już trafią do nowego autka, ale szybka wrzuta do alero zostanie zrobione i tak, chociażby żeby je posłuchać co potrafią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne ciekawe rozwiązanie to te chłodzenie piecyków:) <- za to wielkie brawa.

Reszta to po prostu $.... dużo $$$.

Nie sadze iz czlowiek majacy kase moze zbudowac takie AUTO, nie majac przy tym wrecz cholernie ambitnego i koneserskiego podejscia! Sam robie sobie auto i wiem jak jest trudno czasami z prawidlowa i uzyteczna koncepcja. Jak by bylo latwo zbudowac auto w CA, to "zolte kolezki" juz dawno by szprzedawali gotowe zestawy na dowolne auto w dowolnej klasie. Nie sluchalem tego auta (pewnie kwestja czasu), a z wlascicieliem gadalem raz w zyczu (prosilem o rade, dot. mojego auta), ale jestem pewen ze ten czlowiek poswiecil na to AUTO najpierw AMBICJE a pozniej na samym koncu $$$$$ jak piszesz. Ciekawe co ma wieksza wartosc - AMBICJE czy kasa?

Jeszcze raz gratuluje Tomku wykonania!!! :hurra: :hurra: :hurra:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta to po prostu $.... dużo $$$.

 

Przy tym aucie kasa to akurat była podrzędna sprawa, na szczęście nie uzgadniałem kosztów przed tylko po robocie, może dlatego wygląda jak wygląda.

 

Widziałem wiele aut gdzie kasa była wydana większa a baboli 10x więcej, choć i ja kilka spraw bym jeszcze poprawił, jak np. tapicerowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle uważam, że tylko chłodzenie jest tutaj naprawdę warte uwagi. Sprzęt oczywiście świetny. Auto długo robione więc pewnie świetnie gra.

 

Tylko, że zlecone komuś. Sprzęt ani kolekcjonerski ani bardzo rzadki (no tweetery może). Więc kasa:)

 

A to, że pasja to na pewno Nie podejrzewam, żeby auto było dla szpanu.

 

Dziwi mnie po prostu, że wystarczy pokazać fotki z drogim sprzętem i już się wszystkim podoba. Tymczasem "biedne" ale zrobione własnoręcznie w całości, drogą pod prąd już zostają ominięte. Szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli uważasz że jakby zamiast wzmaków braxa, były musee, zamiast dego master wjechały by xetec p6, a zamiast f1 - 7903, a reszta pozostała by bez zmian to już by było co innego?

 

Dlaczego zawsze wszystkic boli jak widzą napis BRAX, x2000 można kupić za tyle za ile stoją stare audio arty a nad nimi się każdy spuszcza, ahh i ehh

 

Nie mnie to oceniać bo jestem nie jako stroną w tym przedstawieniu, dlatego nie będę tego dalej ciągnął, długo się zastanawiałem nad postawieniem fotek akurat na tym forum i widzę że miałem rację, fotki miały pokazać co można zrobić w aucie, tak jest to na zagranicznych forach, tam nikt przynajmniej nie rozpatruje tego pod kątem $ tylko jako ew. instrukcje, ale widzę że tu podobnie jak w całym CA, każdy patrzy przez pryzmat portfela. Ja się pod tym kątem wyłączam z dalszej dyskusji, jak ktoś chce podpatrzeć to proszę bardzo, jak większość będzie to boleć - poproszę admina o usunęcie postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle uważam, że tylko chłodzenie jest tutaj naprawdę warte uwagi. Sprzęt oczywiście świetny. Auto długo robione więc pewnie świetnie gra.

 

Tylko, że zlecone komuś. Sprzęt ani kolekcjonerski ani bardzo rzadki (no tweetery może). Więc kasa:)

 

A to, że pasja to na pewno Nie podejrzewam, żeby auto było dla szpanu.

 

Dziwi mnie po prostu, że wystarczy pokazać fotki z drogim sprzętem i już się wszystkim podoba. Tymczasem "biedne" ale zrobione własnoręcznie w całości, drogą pod prąd już zostają ominięte. Szkoda.

Jakoś nie kumam inspiracji do tej wypowiedzi, ale dla mnie jest mało elegancka , by nie powiedzieć niestosowna gdy przyjąć kryteria wg jakich ją klasyfikujesz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy patrzy przez pryzmat portfela

 

dlaczego stwierdzenie każdy?? na razie jeden na kilku .... takie nasze realia i nie ma się co obrażać :)

 

Jakoś nie kumam inspiracji do tej wypowiedzi, ale dla mnie jest mało elegancka , by nie powiedzieć niestosowna gdy przyjąć kryteria wg jakich ją klasyfikujesz .

 

zazdrość ?? i to elegancko pisząc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz,

 

zawsze znajdą się oponenci, których będzie koleć w oko czy to F1, czy to Brax, czy to coś jeszcze innego. Nie ma sensu przejmować się takimi wypowiedziami. Instalacje masz zrobioną, patrząc po klockach, jak niektórych marzenia. Ja mogę tylko gratulować innowacyjności (chłodzenie) i doboru wszystkiego. Dla niektórych na tym forum szczytem marzeń są hsk za 300 z allegro + hajendowy wzmak za 200 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hajendowy wzmak za 200 PLN

zapomniałeś dodać że czarnej alpiny :)

 

Dokładnie wystarczy porównać tą instalke do reszty które znajdują się w tym dziale ... (np moje przyszłe gów...)

Nie ubliżając nikomu ... ale z precyzji tej oto instalacji można brać przykład ... (chodzi oczywiście o dbałość rozmieszczenia, dopracowanie detali ...) a nie ganić że tam brax czy srax ... to niech ktoś zrobi równie dobrą na piździngach itp... też pochwalę a nie powiem że tandetę wsadził ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz,

 

zawsze znajdą się oponenci, których będzie koleć w oko czy to F1, czy to Brax, czy to coś jeszcze innego. Nie ma sensu przejmować się takimi wypowiedziami. Instalacje masz zrobioną, patrząc po klockach, jak niektórych marzenia. Ja mogę tylko gratulować innowacyjności (chłodzenie) i doboru wszystkiego. Dla niektórych na tym forum szczytem marzeń są hsk za 300 z allegro + hajendowy wzmak za 200 PLN.

Tak się przyglądam i nie rozumiem czemu zawsze wszystko musi opierać się na kasie.... Morfi co masz do tych hsk i wzmaka za 200 zł? Jak kogoś nie stać/lub nie czuje większej potrzeby to ja w tym nic dziwnego nie widzę.

Co do instalacji to Alero wygląda zacnie, też nie rozumiem jakie ma znaczenie czy robił to Tbrek czy Paweł - ważne kto to użytkuje i kto tego słucha.

Teraz co do klocków, są zwolennicy i przeciwnicy różnych marek. Liczy się tylko zgranie poszczególnych klocków ze sobą a czy to brax,tru , linear czy hertz moim zdaniem nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morfi co masz do tych hsk i wzmaka za 200 zł?

a no mam to, że jak kogoś boli, że może wydać więcej PLNów na swoją pasję, to zaraz się zaczynają ataki. I to bardzo często tych, którzy mają auto zrobione dekarą, z piździngiem, hsk itd.

Sam tego doświadczyłem, gdy pokazałem instalacje w astrze (jakieś 2 tyg. temu na forum klubowym). Od razu było że łooo 2x xtant, supremo i kilka innych rzeczy... Dlatego jak temat szybko powstał, tak szybko został skasowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba celem i zamierzeniem autora było pokazanie czegoś innego na forum nie ważne ile lat auto bujało się po zawodach czy forach.A myślę że to też dobra inspiracja dla innych co i jak można zrobić więc tutaj nie bardzo rozumiem nawet jakby Braxy były ze złota też byłoby fajnie bo liczy się efekt instalacji i innowacyjność pewnych rozwiązań i że auto nie umarło po jednym czy drugim sezonie zawodniczym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się cholernie podoba, za estetykę wykonania, chłodzenie oraz klocki właśnie.

Bo można wrzucić sobie F1, kupić kilka Brax'ów i wszystko estetycznie zamontować, ale tutaj nie o to chodzi i właściciel dobrze o tym wie.

Nie każdego stać na taki system, ale to jest Polska, nawet gdyby ktoś miał 10x tyle pieniędzy to i tak by zazdrościł.

Z tego miejsca gratuluję i mam nadzieję, że będę miał okazję posłuchać i zobaczyć ten samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...