Skocz do zawartości

Pomoc w nagłośnieniu


dml
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku powiem cześć jak nakazuje dobry zwyczaj przywitałem się :kwasny: a teraz do konkretów.

 

Mianowicie od pewnego czasu zaczęło mnie kręcić zamiast "przeróbki" auta dobre w nim nagłośnienie i nie rozchodzi mi się o to, aby cały świat słyszał jakiej muzyki słucham ale zależy mi na tym aby w aucie był naprawdę dobry dzwięk. Znajomy ma A6 i zestaw Bose, który natchnął mnie do wymiany sprzętu w mojej zabawce. Mam auto typu sedan duże dość nie chce tutaj o nim rozpisywać bo to nie o to się rozchodzi, ważne jest też to, że słabo u niego z wygłuszeniem, ale o tym zaraz.

 

Stan na chwilę obecną jaki posiadam i tu prośba do was audiofile (bo ja to narazie audiofilek jestem w porównaniu do was :padam: ) co można zmienić ewentualnie jak puścić przełożyć no po prostu zależy mi na waszej opinii. Ok więc tak:

 

Radio:

- Alpine CDE- 9873RB niby nie wysoka półka ale w porównaniu do innych marek tego segmentu odsłuch w sklepie wydał mi się najfajniejszy stąd wybór padł na te radyjko.

 

Głośniki:

- przód/drzwi Hertz DCX165 2-drożne

- tył/drzwi VDO Daytona (model itd. bez szału)

- przód podszybie oryginalne ale nie podpięte jeszcze z powodu dylematu o którym też zaraz

- podszybie tył Infinity 6953i

- tył wysokich tonów brak.

 

To wszystko jest podpięte tylko pod radio niby na pudełku jest napisane, że te Hertz'e mają chyba 60W RMS czyli jakby nie było nadają się już pod wzmacniacz ale tutaj może ktoś z was miał z nimi doświadczenie to może wybije mi to z głowy, i tej jajka na podszybiu niestety też do radia za co zaraz mnie pewnie opierdzielicie ale no wzmacniacz napędza co innego. No to teraz idziemy do bagażnika a tu....szału brak mianowicie:

 

Wzmacniacz Blaupunkt GTA2

Skrzynia Blaupunkt GTb1200

- zestaw ten został zakupiony w przypływie złości ale, że teraz emocje opadły pomyślałem, ze czas na zmiany bo ten nie gra najgorzej ale słyszałem o wiele wiele wiele wiele i jeszcze raz wiele lepsze sprzęty :szok:. A no i w całość wpięty dodatkowo kondensator.

 

Dobra to to by było na tyle z tego co mam ale teraz pytanie konkretne z mojej strony:

1. Czy te Hertz'e podpiąć pod wzmacniacz?

2. Jakie wysokotonowe głośniki proponujecie? słyszałem różne opinie ostatnio nawet taki uprzejmy Pan ze takiego jednego sklepu mi powiedział, żeby olać tył i tam nie inwestować bo z tyłu z reguły się nie siedzi, ale ja lubię dbać o moich pasażerów więc w tył też chce zainwestować.

3. Skoro skrzynia w bagażniku to czy te jajka na podszybiu mają sens ? tzn. tak naprawdę to zagłuszają mi praktycznie wszystkie inne głośniki, stąd trochę mnie irytuja, albo może pod jakieś zwrotnice podpiąć ?

4. Jakie głośniki na tył?

5. Jaki wzmacniacz i skrzynia do bagażnika zamiast tego ustrojstwa tzn. dylemat pomiędzy Infinity, JBL, Alpine reszta nie wiem jak gra ale np. na sprzęt firmy Sony nie dam się namówić. Może coś nie popularnego na rynku ?

6. I ostatnie pytanie które mi się nasuwa jakie maty wygłuszające??

 

No to narazie tyle jak mi się coś przypomni to napiszę a na chwilę obecną z góry dziękuję za pomoc, którą mam nadzieje mi udzielicie. Pozdrawiam.

 

P.S. byłbym zapomniał bo powiem tak, nie chciałbym, zebyście mi zaraz wyjeżdzali z wzmacniaczami nie wiem Audiobahn za 3,5tyś. zł wiem, ze takie dają rady i to rewelacyjnie ale nie chcę startować w zawodach Car-Audio po prostu chcę posłuchać dobrze muzyki w aucie.

 

Na głośniki chciałbym przeznaczyć powiedzmy (mowa o tylnich drzwiach rzecz jasna) do 300 zł za komplet będzie trochę drożej nie zastrzelę się z tego powodu, na wysokie tony a ze 200 zł / komplet. Wzmacniacz do 500 zł skrzynia to samo ewentualnie może dałoby rady wymienić sam głośnik aczkolwiek może być z tym problem ale może komuś się udało :hyhy:. Radia na chwilę obecną nie chcę ruszać bo jest ok. Maty nie wiem ile bo nie wiem ile kosztują za bardzo bo nie chciałbym ryzykować i kupować po 9,99 zł na all..... .pl bo już sobie obiecałem, że nigdy więcej NoName'owego sprzętu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego forumowicza :kwasny:

 

Po pierwsze to zacznę może od przodu :padam: Przede wszyskim pozbądź się Hertx'ów, bo głośniki współosiowe nie mają tak czystego i "lecącego" w ucho dźwięku. Druga sprawa to wygłuszenie - jest ono więcej niż obowiązkowe w każdych drzwiach, w których będzie siedział głośnik czyli w Twoim przypadku we wszystkich

Zapomnij również o montowaniu "jajek" z tyłu. Uwierz, że dobry przód + ew. głośniki z tyłu i wysokotonówki + sub w bagażniku zrobią idealną scenę :szok:

 

Jeszcze gdybyś napisał jakiej muzyki słuchasz, do czego mamy dobierać sprzęt i jakie to auto (konkret proszę ) to by nam dużo pomogło :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to teraz mnie załamałeś bo dopiero co miesiąc temu kupiłem te Hertz'e :kwasny: hehehe ale luz jak wywalić to wywalić :padam: Jakiej muzyki słucham hmmm no różnej ale w największym stopniu to hip-hop, trance, to są główne gatunki aczkolwiek trafiają się i inne muzyka typu Enigma, Hans Zimmer itd. tak więc różna muzyka.

Auto na chwilę obecną Peugeot 605.

"Jajka" (w sensie głośników :szok: i tylko w tym sensie :hyhy:) właśnie mam w planie wywalić bo zaczynają mnie jak już wcześniej pisałem irytować.

Ok to jeżeli chodzi o głośniki to co byś proponował na przód co na tył?? Sub jakiej marki ewentualnie jaki głosnik do niego wzmacniacz itd. :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot 605 fajna sprawa :padam: Zważywszy na to, że z tyłu w drzwiach również będą wooferki to nie trzeba wielkiego suba pakować do bagażnika :kwasny:

 

Z przodu scena wiadomo, musi być dobra, bo tego będziesz słuchał Ty :szok:

 

Może tak: jeśli wywalisz wszystko (w sensie sprzedasz) to uzyskasz około 450-500zł i ten koszt pozwolę sobie doliczyć to założónego przez Ciebie budżetu.

 

Przód drzwi: PB L-6 (400zł)

Tył drzwi: uDimension El Comp 6 - 350zł

Wzmacniacz do głośników: Magnat RX44 - 500zł

Sub: PB M12 w BR - 500zł

Wzmacniacz do suba: CP HPB-1502 - 450zł

Do tego wygłuszenie obu par drzwi z dystansami 240zł (taśma dekarska)

Komplet przewodów: 160zł

Kond: Dietz blue 1F - 170zł

 

Nie wiem tylko czy tak zrobiona scena zda w 100% swój egzamin z jednego powodu. Mając system z przodu oraz z tyłu przydałaby się korekcja czasowa w radiu. Choć z drugiej strony system przedni jak i tylni będą podłączone rozgałęziaczem RCA więc powinny grać identycznie (jeśli chodzi o czas).

 

[ Dodano: 2008-07-27, 23:41 ]

Aha, wszystkie te cent podałem za nowe klocki bez rabatów. Jeśli zechcesz np. dokonać zakupów w sklepie forum to pewnie dostaniesz konkretne zniżki :hyhy: Jeśli zaś poszukasz sprzętów używanych no to wyjdzie jeszcze taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super i za taką odpowiedź wielkie dzięki, jeżeli chodzi o sprzęt nie mam zamiaru inwestować w używki z racji jakiegoś tam nie fajnego doświadczenia, dlatego podejżewam, że skorzystam z tego sklepu :kwasny:. Jedno pytanie takie czy rodaczj kondensatora chodzi mi o markę ma jakieś znaczenie?? Ponieważ mam tam jakiegoś już zamontowanego nie znam marki ale chyba bez szaleństw jakiś bo zapłaciłem za niego 199zł i to jest chyba tylko 1 farad jeszcze zerknę w bagażniku i dokładnie powiem. A rozumiem, że ten wzmaczniacz do głośników to 4 kanałowy jest (mowa o magnacie) i te głośniczki, które mi podałeś na radiu raczej nie dadzą rady?? A i teraz takie jeszcze pytanie radio które mam ma 2 wyjśca na wzmacniacz jest sens prowadzić dwie instalacje pod nie czy np. jak wzmacniacz ma możliwość podpięcia drugie wzmacniacza (trochę namotlałem ale myślę, że zorientujesz się o co kaman :padam: ) to tylko poprowadzić instalację z jednego wzmacniacza do drugiego :hyhy: ja piernicze zaraz się potracę ;D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi chodzi o kondenstaor to spoczko, jeśli masz to nie musisz kupować, marka nie jest aż tak bardzo ważna :kwasny:

Tak, Magnat RX44 to czterokanałówka. Dlatego napisałem, że do przodów i tyłu trzeba będziesz użyć rozgałęziacza RCA, bo wiedziałem, że Twoje radyjko ma 2 wyjścia RCA, a nie 3 :padam: Możesz zrobić właśnie tak jak napisałeś :szok: Nie ciągnąć dwóch instalacji lecz jedną (na Twój sprzęt przewód 25mm2 będzie wystarczający choć zalecam 35mm2 ) i możesz ją pociągnąć do kondensator i od kondensatora wyciągnąć na dwa wzmacniacze :hyhy:

O ile uDimensiony radio by pociagnęło bez wzmacniacza to o tyle L-6C nie da rady, bo mają one zbyt dużą moc i bez pieca zagrają kiepsko. Ale po to zaproponowałem piecyk czterokanałowy byś mógł bez problemu podłączyć wszystkie 4 głośniki i cieszyć się pięknym dźwiękiem zarówno z przodu jak i z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok bardzo fajnie naświetliłeś mi pomysł z nagłośnieniem auta, bardzo Ci za to dziękuję, pracę z początkiem sierpnia ruszą pełną parą muszę tylko cenowo zrobić przegląd i uruchomić znajomości w hurtowniach aczkolwiek raczej skorzystam z tego sklepu tutaj, w razie wszelkich pytań pozwolę sobie pisać w trakcie składania tego wszystkiego. A właśnie czy w przypadku, gdy np. podłącze te dwa wzmacniacze każdy z osobna pod akumulator to czy potrzebuję np. dwa kondesatory, jak lepiej to rozwiązać chodzi mi o podłączenie ponieważ akumulator dostaje po 4 literach nieźle a w dodatku jak będzie jeszcze jeden wzmak to już w ogóle się obrazi i przestanie działać :kwasny:? Jakiej średnicy stosować kable do głośników a i jeszcze jedno może zabrzmi to debilnie ale elektryk ze mnie żaden a ten temat dopiero pochłania 99% moich myśli w głowie od niedawna stąd pytanie jest takie, mam te kostki ISO do radia jeżeli chodzi o zasilanie plus minus etc. to zostawiam takie kable jakie są oryginalnie ale czy np. jak kable w kostce ISO, które są odpowiedzialne za głośniki wywale i zastąpie je nowymi grubszymi da to coś czy w ogóle da się taki myk zrobić??? a i jeszcze jedno kable RCA i głośnikowe mogą być puszczone tą samą stroną ?? bo np. zasilający mam po prawej stronie auta puszczony natomiast rca i głośnikowe po lewej stronie co by zakłuceń nie było. Nie wiem czy jest to prawidłowo, ale gdzieś tam wyczytałem, że zasilający nie powninen być przy RCA. Kolejne pytanie :) (sorry, że ich aż tyle ale w trakcie pisania nasuwają się same :/ ) jakiej firmy stosować kable ?? czy firma np. Caliber jest to coś warte?? czy inwestować w coś typu Dietz ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok bardzo fajnie naświetliłeś mi pomysł z nagłośnieniem auta, bardzo Ci za to dziękuję, pracę z początkiem sierpnia ruszą pełną parą muszę tylko cenowo zrobić przegląd i uruchomić znajomości w hurtowniach aczkolwiek raczej skorzystam z tego sklepu tutaj, w razie wszelkich pytań pozwolę sobie pisać w trakcie składania tego wszystkiego. A właśnie czy w przypadku, gdy np. podłącze te dwa wzmacniacze każdy z osobna pod akumulator to czy potrzebuję np. dwa kondesatory, jak lepiej to rozwiązać chodzi mi o podłączenie ponieważ akumulator dostaje po 4 literach nieźle a w dodatku jak będzie jeszcze jeden wzmak to już w ogóle się obrazi i przestanie działać :kwasny:? Jakiej średnicy stosować kable do głośników a i jeszcze jedno może zabrzmi to debilnie ale elektryk ze mnie żaden a ten temat dopiero pochłania 99% moich myśli w głowie od niedawna stąd pytanie jest takie, mam te kostki ISO do radia jeżeli chodzi o zasilanie plus minus etc. to zostawiam takie kable jakie są oryginalnie ale czy np. jak kable w kostce ISO, które są odpowiedzialne za głośniki wywale i zastąpie je nowymi grubszymi da to coś czy w ogóle da się taki myk zrobić??? a i jeszcze jedno kable RCA i głośnikowe mogą być puszczone tą samą stroną ?? bo np. zasilający mam po prawej stronie auta puszczony natomiast rca i głośnikowe po lewej stronie co by zakłuceń nie było. Nie wiem czy jest to prawidłowo, ale gdzieś tam wyczytałem, że zasilający nie powninen być przy RCA. Kolejne pytanie :) (sorry, że ich aż tyle ale w trakcie pisania nasuwają się same :/ ) jakiej firmy stosować kable ?? czy firma np. Caliber jest to coś warte?? czy inwestować w coś typu Dietz ??

Wystarczy jak pociągniesz jedną instalację od akumulatora do kondensatora i później od kondensatora wypuścisz zasilanie do dwóch rozdzielaczy prądu i na końcu do wzmacniaczy, przewody w Twoim przypadku wystarczą 25mm2 choć im grubsze tym lepsze Zgadza się, zasilające puść jedną stroną auta, a RCA drugą. Głośnikowe jak uważasz, nie ma to większego znaczenia. Co do przewodów to do systemów (woofer do zwrotki) 2x1,5mm2 (tweeter wystarczą 2x0,5mm2). W radiu (ISO) nic nie musisz zmieniać ponieważ te przewody nie biorą udziału w niczym :/

Przewody Calibra nie należą do najgorszych jeśli chodzi o zasilanie, natomiast odradzam przewody RCA. Miałem je kiedyś i nie byłem zadowolony. Kup Dietza lub Phonocara podójnie ekranowane, to w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...