Skocz do zawartości

Podłączenie wzmacniacza do radia bez chinch


lukib7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam skode felicie z następującym sprzętem:

Radio Sony Xplod CDX-GT07 w wersji USA

Z przodu głośniki Helix Dark Blue 13cm

Z tyłu elipsy sony xplod

 

Dzisiaj za grosze dokupiłem tubę JBL CTX250 i wzmacniacz AXTON CAA 20. Na początku chciałem pojechać do jakiejś firmy, żeby podłączyli mi wzmacniacz, ale ci zaśpiewali sobie 300zł+koszt kabli!! Za wzmacniacz warty 50zł!! Postanowiłem, że zrobię to sam. Poszedłem na rekonesans do samochodu, a tam okazuje się, że hamerykański soniacz nie ma wyjścia chinch. Cóż, za około miesiąc dojdzie do mnie z USA radio Dual z BT i usb, wyjsciami na wzmacniacz i z głośnikami kenwood 16 na przód itp... Ale puki co chciałbym zamontować to pod to co mam. I tu mam kilka pytań:

 

1. Jak podłączyć wzmacniacz bez czinczów?

2. Czy możecie mi podać linki do allegro do jakiś tanich, ale w miarę ok kabli do podłączenia zasilania z akumulatora i kabli radio-wzmak?

3. Zakładając, że sam podłączył bym wzmacniacz pod akumulator, to ile mogła by kosztować usługa podpięcia go pod kostkę od radia? I co z tym ee 'remote' pozwalającym na wyłączenie wzmaka wraz z radiem?

 

P.S. Wiem, że sprzęt nie jest najwyższych lotów, ale mnie zadowala i nie mam zamiaru pakować w niego więcej kasy.

 

Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam

 

Edit:

Czy coś takiego styknie pod ten zestawik:

http://allegro.pl/komplet-przewodow-do-wzmacniacza-tuby-caraudio-i1673265717.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje bo głośniki chyba nie są w stanie dać dobrego basu ;)

Wlutowanie się w kostkę chyba nie jest takie drogie co?? :|

A swoją drogą dziwne to radio, niby jest nowoczesne, ma mp3, aux, w instrukcji jest napisane, że można podpiąć wzmacniacz itp, a nie ma czinczy :mur:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego lutowania się w kostkę ;) Jeśli chcesz już i w miarę tanio to zakup konwerter hi input/RCA na allllllegroo ;)

 

Remote - chyba każde radio ma wyjście spełniające tą funkcję - nazywa się własnie remote lub power antenna. Zwykle jest to kabelek biało-niebieski. Ciągniesz od niego jedną żyłę cienkiego przewodu ( np 1mm kw lub 1.5 ) i wpinasz do odpowiedniego wejścia we wzmacniaczu ( REM ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzic to nic nie uszkodzisz. Jak chcesz aby wszystkie cztery glosniki graly jak do tej pory to musisz sie wlutowac pod dwa kanaly, najlepiej tylne.

 

Chociaz to co podalem w linku powinno byc plug'n play bez zadnego lutowania.

Edytowane przez dirtyweekender
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie uszkodzisz, to co kolega dał jest bezkolizyjne, wpinasz to, podlączasz rca od konwentera do pieca i gra, nie ma innej opcji, nic sie nie uszkodzi. Poprostu jest rozdzielony sam sygnał w tym wypadku na głosniki i wyjscie rca, czyli wzmacniacz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zestaw z pierwsego postu. Tam juz jest bezpiecznik.

Mnie zastanawia teraz jedynie podłączenie pod akumulator. Bo słyszałem opinie, że podpięcie masy pod karoserie nie zawsze jest wystarczające i, że nie którzy podpinają masę pod aku, ale wtedy jest to minus?

I jak ogólnie podłączyć kabel pod akumulator, tzn ścisnąć przy klemie czy jak? Macie może jakieś zdjęcia?

 

I czy od tej masy, jak by hm karoseria okazała się zła, nie spali mi się fura??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze ale droższe jest podłączenie masy ( czyli minusa ) do akumulatora. Zapobiega to kilku problemom które mogą ( ale nie muszą ) wystąpić przy masie z blachy.

 

I czy od tej masy, jak by hm karoseria okazała się zła, nie spali mi się fura??

 

Nie. Oczywiście może się zdarzyć jakiś dziwny wypadek typu grzanie się styku i zapłon czegoś łatwopalnego ale... bardzo, bardzo, bardzo wątpliwe.

 

Kable podłaczasz do klem przez konektory oczkowe które zaciskasz na końcach kabli. Idź do hurtowni elektrycznej - tam wytłumaczą co i jak ;) Oczywiście nie potrzebujesz pro zaciskarki - w zależności od przekroju kabla wystarczą kombinerki lub młotek i lutownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszły do mnie kable z pierwszego postu. Jakość wykonania jest naprawdę dobra. Wyszło mi dużo taniej, niż jakbym chciał to samo kupić na wymiar w sklepie elektronicznym. Niestety zawsze jest jakieś ale, bo w aukcji było napisane, że kable zasilające wzmak mają średnicę 8,5mm, a te co ja mam mają 6,7mm. Przy tak niskiej kwocie nie chce mi się bawić w odsyłki i negatywy, więc pozostaje mieć nadzieję, że samochód nie pójdzie z dymem. W końcu to tylko mały wzmacniacz i niewielka tuba ;) Pozostaje mi czekać na konwerter, który oczywiście nie przyszedł w ten sam dzień co kable :zdegustowany:

Zrobiłem mały myk i radio DUAL leci do mnie z USA szybką paczką więc konwerter i tak już nie będzie aż tak potrzebny. To radio to coś w tym stylu

 

Pytania:

Czy jak podłączam kabel do bezpiecznika, to muszę go ee ostrugać do miedzi przy końcówce i dopiero potem go wsadzić i zacisnąć wkrętem? Czy po prostu wsadzić tak jak jest? Oraz czy bezpiecznik montować bliżej akumulatora czy w bagażniku przy wzmaku??

 

Czy do kabla remote nie trzeba żadnej masy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...