Skocz do zawartości

Czym/jak robic otwory w stali nierdzewnej


sanders156
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chce zlecić budowę rezonatora na uklad dolotowy i pewnie jakoś znajde spawacza który mi wyspawa takie coś ale projekt który posiadam nie ma podanych dokładnych miejsc na otwory do kolektora dolotowego przez co zastanawiam sie gdzie sie zgłosic ewentualnie jakie narzedzie jest potrzebne żeby zrobić otwór stali o grubości 3-4mm. Przy okazji jeżeli jest ktoś chętny żeby zbudować cos takiego to zapraszam do składania ofert... http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://members.chello.pl/markos/mantzel.gif&imgrefurl=http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php%3Ft%3D16989%26page%3D2&usg=__nsxZQ2P6b_munGDcu6CBLjcxmHk=&h=546&w=746&sz=98&hl=pl&start=0&zoom=0&tbnid=6TjHVA2GZfdHHM:&tbnh=103&tbnw=141&ei=Hgj1TaTGDMeeOpmZxZAH&prev=/search%3Fq%3Dx16xel%2Bmantzel%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DupV%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26biw%3D1280%26bih%3D677%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=534&vpy=475&dur=1228&hovh=103&hovw=141&tx=58&ty=80&page=1&ndsp=25&ved=1t:429,r:21,s:0&biw=1280&bih=677

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ci napiszę czego dawno temu uczono mnie :

1) silnik zyska na wysokich obrotach moc i moment obrotowy i teoretycznie (jeśli nie ma elektronicznej blokady) da się go wkręcić na wyższe obroty .

ale ....

a) odbędzie się to kosztem elastyczności czyli ..... co najmniej tyle samo stracisz mocy i momentu w dolnym paśmie obrotów ;

b) będzie nie równo pracował .

:zawstydzony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego na tej modyfikacji się nie skończy , pomijajac zmiane kolektora wydechowego na 4-2-1 i robienie calego wydechu , silnik a dokladniej ecu bedzie strojony pod teki uklad , to ma zapewnic lepsza prace silnika i elastycznosc ale nadal wieksza moc bedzie w gornych partiach obrotow co mi tak bardzo nie przeszkadza a jezeli nadal bede uwazal ze jest zamulony i za wolno sie wkreca na obroty to pomysle o kole zamachowym...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby cudować z kolektorami i dolotowymi i wylotowymi w silnikach jest jedna najważniejsza zasada .....

Wszystkie muszą mieć taką samą długość i kształt od początku do końca.

Każdy szanujący się inżynier Ci to powie (technik też powinien).

Z takiego powodu dziwacznie nieraz wyglądają układy dolotowe i wylotowe w silnikach wielocylindrowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tego projektu o ile sie nie myle dlugosc dolotu się zmniejsza ( przynajmniej tak rozumiem to co wyczytalem ) i niestety slabo sie znam i podejmuje probe zastosowania u siebie tego co zostalo juz wymyslone , zastosowane i przynioslo rezultat i to dosc spory jak na tak mala zmiane a sa to wyniki + 20% mocy w gornych rejestrach, ten silnik jest fabrycznie zmulony i to sa zabiegi z angielskich jak i polskich warsztatow majace na celu odmulenie go , u mnie zmienilo sie tylko tyle w porownaniu do seri ze jest splanowana glowica i podniesione cisnienie w cylindrach co dalo odczuwalny efekt w polaczeniu z kapitalnym remontem ale wiekszosc roznicy to odratowana moc a nie zyskana ale to dopiero poczatek bo juz kupilem auto na codzien a to zostawilem pod hobby

 

Koło zamachowe chyba da tylko mozliwosc szybszego wkrecania sie na obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...