Skocz do zawartości

Fiat Grande Punto - budżetowa instalacja


Rav
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj,

 

Moja też marudziła...teraz widocznie zmieniła trochę podejście - woli pomóc jak marudzić :wink2:

 

Łukaszu dzięki za ciepłe słowa - faktycznie spodoboała mi się zabawa w trakcie bardziej niż zakładałem na początku. Tylko to też musi być na czym słychać - praktycznie zmiana radia sprawiła że całość pomimo niedociągnięć w wygłuszeniu drzwi brzmi ciekawie :)

 

Idąc tym tropem dorobiłem 3 komplet tłumików właśnie -9 dB i wydaje mi się w oparciu o bardzo krótki odsłuch że zestaw gra nieźle - dość ostro ale harmonijnie w stosunku do basu z drzwi.

 

Co do tłumików - bardzo łatwo się je robi - schemat banalny, tylko polutować - pudełka są przeróżne w sklepach elektronicznych, a utwierdzić to wszystko można klejem w pistoletu termicznego - izoluje i unieruchamia elementy w pudełku.

Załaczę dwa ciekawe linki dotyczące l-padów

http://www.audiostereo.pl/zwrotnica-pojedynczy-rezystor-vs-l-pad_27770.html - opis różnić między pojedyńczym rezystorem a l-pad'em

http://www.sengpielaudio.com/calculator-Lpad.htm - kalkulator l-pad'a

 

Kolejnym krokiem będzie "miniaturyzacja" - bo strasznie duże mi na razie wychodzą :wink2:

 

Wydaje mi się że na tym etapie można odłsuchiwać inne auta - bo jest już z czym porównać i można się jakoś na kierunkować na dalszy rozwój :)

 

Ache - co do odsłuchu - zapraszam. Mam jakoś problem z orientowaniem się kiedy są kolejne spoty, więc jeśli nie na spocie to odezwij się jak będziesz w Katowicach.

post-5809-0-31956800-1308302115_thumb.jpg

post-5809-0-05297000-1308302123_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 tygodnie później...
Ładnie wszystko opisane . Dzięki za zdjęcia L-pad-ów tego szukałem schemat to schemat jak ktoś z elektronika nie ma do czynienia to troszkę trudno jest sobie to wyobrazić. Te kable co wychodzą to dajesz pod głośnik ? A pod włączki przewód z zwrotnicy? A czemu zrobiłeś 4 ohm i 8 ohm ? A w dystanse to przerabiales ten otwór po lewej stronie ? Musiałes nowy otwór zrobić w drzwiach czy dystansie ? A głośnik blisko jest boczka? Ile cm? Fajnie że dajesz zdjęcia i szczegółowe opisy, to auto rzadko jest spotykane a raczej zdjęcia z montażu car audio. Jestem ciekaw jak zrobisz słupki może wykorzystam twój pomysł ;). Post pisany z tel. w razie błędów proszę o uwagę poprawie jak będę na kompie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zdjęcia L-pad-ów tego szukałem schemat to schemat jak ktoś z elektronika nie ma do czynienia to troszkę trudno jest sobie to wyobrazić.

L-Pady robi się banalnie łatwo - to moje pierwsze układy, grają więc nie jest źle.

Te kable co wychodzą to dajesz pod głośnik ? A pod włączki przewód z zwrotnicy?

Luźno wychodzące kable wpinam w zwrotnice, do terminali na odpowiedni głośnik - a w kostę elektryczną w l-padzie (bądź terminal) wpinam głośnik. Ja akurat te ostatnie l-pady zrobiłem w pudełkach i włożyłem do schowka - zaraz za zwrotnicą. Można by je spokojnie włożyć gdzieś dalej np. w słupkach jest sporo miejsca - a układy są dość małe. Tylko to możesz zrobić dopiero jak ustalisz wymagany poziom tłumienia. (u siebie sprawdzałem 3 stopnie (3,6 i 9 dB)

Swoją drogą odezwij się na PW - mam komplet l-padów 4 i 8 [Ohm] -3 i -6 [dB].

A czemu zrobiłeś 4 ohm i 8 ohm ?

L-pad przygotowujesz pod określoną impedancję głośnika - wysokotonowe mam 4 Ohm, średniotonowe mam 8 Ohm.

A w dystanse to przerabiales ten otwór po lewej stronie ? Musiałes nowy otwór zrobić w drzwiach czy dystansie ? ?

Założyłem dystans na dwa otwory - trzeci trzeba było zrobić w drzwiach obok fabrycznego.

A głośnik blisko jest boczka? Ile cm?

To mnie też ciekawi jednak nie sprawdziłem tego od razu - zdjąłem z boczka ten plastikowy pierścień - miałem wrażenie że może się nie mieścić skoro dałem wysoki dystans ok 35mm. Na pewno głośnik się nie obija o boczek ale dokładej odległości nie znam. Z tego co rozmawiałem z Jackiem (Jego GP też jest tutaj opisane) On nie zdejmował tego pierścienia i może faktycznie nie trzeba - przy następnym demontażu boczka dorobię tam tunel z uszczelki - żeby dźwięk się nie rozpraszał pod plastik.

Jestem ciekaw jak zrobisz słupki może wykorzystam twój pomysł ;).

Słupki na razie zostawię tak jak są - obecne kroki będę kierował w podniesienie mocy (drugi wzmacniacz na sub) tyle że do tego trzeba będzie nowy kabel zasilający przeciągnąć...a to już trochę grzebania.

 

Jedna rada jeśli jeszcze nie zacząłeś grzebać - nie rób nic na styk...zrób sobie trochę zapasu :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

chciałem się podzielić nowym wrażeniem związanym z napędzaniem przodu ze zmostkowanego wzmacniacza alpine 3554.

Mianowicie przód dostał sporo "pary" (150w zamiast 55w), jednak przy wyższym poziomie głośności 20-25 przesterowuje mi średniotonowe Tangi - wynika to z ich niskiej mocy max 30 W ?

Czy to jest dobry wniosek, czy coś innego źle ustawiłem? Niestety nie wiem jak moc rozkłada się "w zwrotnicy" na poszczególne tory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dokładnie opisać w którym miejscu jest ta uszczelka miedzy kabiną a silnikiem?

 

Tak jak już pisałem w PW - uszczelka jest poniżej prawej wycieraczki - pod plastikową osłoną - można się tam dostać bez zdejmowania wycieraczki.

 

Dodaję zdjęcia - niestety nie widać to jedynie orientacyjnie - jednak w tamtym miejscu jest jedna taka duż uszczelka - ma z 6 cm średnicy - osłania całą wiązkę kabli.

post-5809-0-14135700-1310072979_thumb.jpg

post-5809-0-80442500-1310072991_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

dzięki radom od Mastah22 - i zapytaniu w dziale kupię - stałem się szczęśliwym posiadaczem suba RFP 3410 - opiszę ten etap zdjęciami na dniach, jednak mam pilniejsze pytanie, które mnie nurtuje.

 

Mój wzmak alpine wisi na kanapie - skrzynia ma głośnik na skośnej ścianie - pasuje skosem do kanapy, chciałbym oszczędzić miejsca i postawić go przed wzmakiem.

Czy drgania emitowane przez głośnik z odległości ok 3 cm od obudowy wzmacniacza zaszkodzą mu jakoś - czy raczej rozproszą się na radiatorze? Używaliście w takiej pozycji suba i wzmacniacza?

 

Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam ponownie,

 

jak się okazuje po dość długiej przerwie - nie aż tak bezczynnej jakby to wynikało z czasu pomiędzy postami. Czas ten był poświęcony radości z korzystania z przygotowanej instalacji - jak i na jej drobnej poprawie.

 

Np. m.in. wrzuciłem grubsze kable zasilające - warto dać od początku z "jakimś" zapasem no i poprawiłem przejście z kabiny do akumulatora. to co pokazałem kilka postów wyżej ma zasadniczą wadę - dałem kabel pomiędzy ramiona wycieraczek - co po zmianie na grubszy w plastikowym peszlu skutkowało jego przecieraniem.

 

Obecnie znów muszę odkopać temat CA - nie twierdzę że bez przyjemności :)

 

Akcja Dziecko :)

 

Nie wiem ile z Was to przerabiało - generalnie w tam mikro autko jak moje bagażnik nawet pusty wydaje się zbyt mały. Więc padło na subwoofer, który będzie się musiał wyprowadzić. A że budzi moją ciekawość zestaw trójdrożny cięty aktywnie z radia - wykorzystam tę sposobność do poprawek starych zaległości i modyfikacji całego setupu.

 

W związku z powyższym kilka pytań do znawców tematu:

 

1. planuje zamienić swoje wzmacniacze na model 6 kanałowy, np. JBL GTO 755.6, ewentualnie Emphaser 4100-500. Kieruję się w pojedynczy wzmacniacz ze względu na gabaryty...zdaje sobie sprawę że nie jest to dobre kryterium doboru wzmacniacza - temat jeszcze nie jest zamknięty.

W związku z tym chciałem zapytać czy ktoś z Was ma może doświadczenia związane z takimi konstrukcjami 6 kanałowymi.

 

Rozważałem jeszcze dokupienie malutkiego wzmacniacza na górę i średnie (takie 4x25/4x35 z JBL albo Sony bądź Philipsa) i zostawienie Audisona na basie...tylko nie wiem czy z jednej strony go nie "szkoda" na sam bas..z drugiej czy bez subwoofer to nie będzie za niska moc...

 

2. zakładam również poprawienie drzwi - zostawiłem ostatnim razem otwarte otwory technologiczne, planuję zakryć je aluminum przyklejonym na silikonie i przytwierdzonym śrubami. Silikon dla uszczelnienia i redukcji wibracji a śruby...żeby można to było ewentualnie rozkręcić (np. wymiana wybitej szyby). To nie jest chyba gorze niż nitowanie?

a moje pytanie dotyczy wytłumienia - i taj bardzo liczę na Wasze opinie - aktualnie mam to wszystko zrobione dekarką, położyć ja ponownie (nową oczywiście) - czy kupić dedykowane maty np. GMS ? Stał ktoś przed podobnym dylematem? Daje zmiana tego materiały jakiś odczuwalny efekt?

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

trochę mnie zaskoczyłeś z tym radiem - myślałem że tam jest aktywna zwrotnica i tak to na niej będzie można pociąć (z progiem 200Hz niskie/średnie) ...

 

W instrukcji jest taki opis ale mam wrażenie że jedno przeczy drugiemu - są też chyba literówki.

 

Kojarzycie może jakie tam są progi w tym Alpine (wiem mogę wyjąć radio przełączyć i sprawdzić ale może ktoś przerabiał ten temat ?)

 

no a odnośnie tych mat a dekarki?

post-5809-0-30935500-1347388000_thumb.jpg

post-5809-0-10569300-1347388011_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę odnośne mat - przyjąłem. To jeszcze ostatnie pytanie - "warto" stargać tę warstwę dekarki z wnętrza drzwi? reszta polegnie - to wiadomo...a tam mam dość dokładnie wyklejoną blachę...o ile nie spłynęło... no ale założenie jest że warstwa jest ok. Po prostu materiał nie ten...co radzicie?

 

Co do radia - dramat, czytałem gdzieś na necie że to radio nadaje się do cięcia zestawu dwudrożny przód i subwoofer. Kurcze trzeba podpiąć żeby zobaczyć (zweryfikować zapisy z instrukcji) ...ale pewnie będzie 200 Hz na bas i może średni zakres będzie bardziej elastyczny.

 

a czy te 200 Hz to mało ...nie wiem - słyszałem że niektórzy tak dzielą... trzeba by posłuchać.

 

Rex - chyba te 200 Hz stałym progiem.

 

p.s. link do instrukcji...

http://instrukcja.pl/i/alpine_cda9855r_cda9853r_odbiornik_rds_mp3wma_cd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio masz , więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby spróbować jak to będzie grać "do 200 hz" , a jak okaże się kicha , to kupisz cz702 i to załatwi sprawę , bo z tego co wiem , to chyba z nielicznych radyjek zdolnych do podziału 3 way (bez suba) i chyba tylko clipek ma na pokładzie zwrotkę która umożliwia wyższy LPF dla woferka niż 200Hz (nie miałem , więc może ktoś sprostuje) .Oczywiście cudem nie jest ale za 8 paczek, czego wymagać , a używka HDX2 kosztuje 3x tyle ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że się tak Ciebie spytam o coś :D Przeczytałem cały temat i albo wygłuszyłeś drzwi, założyłeś dystanse, ale wcale nie zaklejałeś nawet dekarką otworów technologicznych, czy jak, albo ja trochę się zakręciłem :D ??? Tak to zrozumiałem z tych postów... Zdjęcia ogólnie nie pokazują za wiele :) Na większe otwory nawet dobrze rozgrzana zwykła APP lub Boll bardzo mocno twardnieje, a po nałożeniu dodatkowej warstwy dekarki, to i nie popęka :) Oczywiście najlepiej blacha alu, na to mata i jest beton (ja mam w Golfie duży i długi otwór technologiczny i tak zrobiłem, blacha, mata i dekarka, bo akurat miałem ją na zbyciu w szafie :D ). W drzwiach właśnie HSK i robią robotę, tylko nie wiem jak u Ciebie, bo u mnie jak słucham cicho, to za mocno dołem to nie gra, dopiero jak odwinę powiedzmy 24 na radiu (skala do 35), wtedy woofer ożywa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za nakreślenie problemów ze zwrotnicą - wybór padnie najprawdopodobniej na audisona lrx 6.9 - tam jest pełna zwrotka.

 

Odnośnie pytania o otwory rewizyjne - nie wzmacniałem - zakleiłem tylko dekarka dwa razy...to chyba największa bolączka jak na razie.

Co do basu i głośności - u mnie jest podobnie - że woofer zaczyna grać przy wyższym poziomie...ale to akurat traktuję jako błąd - nie zapuszczam się w rejony 20-25. po prostu to dla mnie za głośno liczę na lepsze brzmienie przy rozsądnym poziomie głośności - słuchałem w innych autach i można wiec...trzeba popracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

no początek ustawię tak jak miałem teraz...sam się pobawię - jednak bez dwóch zdań to jeszcze poza moimi kwalifikacjami. A swoją drogą - różnicę czuć dopiero jak ktoś to poprawi i wtedy słychać potencjał zestawu (przerabiałem to na ostatnim moim spocie, po ustawieniu przez Morfiego i Marcina) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie ponownie,

 

postanowił uaktualnić opis swojej instalacji. Właściwie niewiele zostało po ostatnich zmianach z tego co było pierwotnie. Jak niektórzy mieli okazję posłuchać największą bolączką było "wykonanie" drzwi. A że konieczne było rozpoczęcie akcji "dziecko" i uwolnienie bagażnika od subwoofera postanowiłem to wszystko ogarnąć za jednym zamieszaniem ... i prawie się udało.

 

Subwoofer wyleciał - czeka na nowego nabywcę lub obniżenie potrzeb transportowych wobec bagażnika (w zależności co nastąpi szybciej).

 

W najpoważniejszych pracach z pomocą przyszedł Kolega Marcin-real, któremu w tym miejscu chciałem bardzo podziękować i ewentualnie polecić innym niedzielnym majsterkowiczom jak ja :wink2:

Drzwi, słupki no i przede wszystkim ustawienia są Jego autorstwa.

 

W drzwiach wylądowała blacha na wkrętach w otworach. Została wewnętrzna warstwa dekarki (nie sposób ją usunąć), na nią nałożono STP gold. Drzwi zyskały bardzo na sztywności, nic nie brzęczy...no tak powinno to być zrobione od razu.

post-5809-0-23836500-1356891319_thumb.jpg Przed zmianami

post-5809-0-23292600-1356891390_thumb.jpg w trakcie zmian

post-5809-0-67544400-1356891432_thumb.jpg po zmianach

 

Co do samego przejścia z drzwi do auta, dzięki Koledze Robertowi udało się znaleźć "najlepsze" przejście dwoma uszczelkami (bez konieczności wiercenia), trzeba tylko trochę rozkręcić wewnętrzne plastiki w tym celu.

post-5809-0-70928500-1356891570_thumb.jpg

 

Kolejnym krokiem była przymiarka do trójdrożnego zestawu. Pociągnęliśmy nowe kable, 3 pary sygnałówek z Hamy (podwójnie ekranowane), z kątowymi wtykami (pozostałość po pomyśle z audisonem lrx 6,9) oraz nowe przewody sygnałowe. Wszystkie w jednych kawałkach, na bas 2,5 mm z Thomsona, na pozostałe głośniki "posrebrzane" 1,5 mm też z Hamy (posrebrzona jest pewnie etykieta). Niemniej kupiłem je w jednym miejscu w dobrej cenie, licząc na porządną jakość OFC w środku.

Takie przemyślenie po fakcie...zastanówcie się czy nie lepiej kupić gotowy kabel sygnałowy 6RCA...jest sporo cieńszy od 3 podwójnych :wink2:

 

W drzwiach zostały woofery z HSK (fabryczna maskownica jest nawiercona i wykończona materiałem do maskownic), środek i góra została zastąpiona DLS Up 2,5 i Morelem Mt12. Całość Marcin pięknie zabudował mi w słupki, które wykończył materiałem DLS. Efekty są na zdjęciach.

post-5809-0-16507200-1356892094_thumb.jpg post-5809-0-38514700-1356892132_thumb.jpg

Całość zrobiona zdalnie, po przymiarce w aucie...moim zdaniem mogły by być takie fabrycznie robione - Fiat by się takich nie powstydził. Głośniki nie zasłaniają, okienka są otwarte, słupki nie "przytyły" - wizualnie bomba.

 

Do zasilania używam AudioArt'a 140.4 dla sekcji średnio-wysoko tonowej, na basie gra cyfrowy Pioneer PRS-D4200F (w mostkach). Wzmacniacze wiszą sobie na kanapie w bagażniku. Całość wygląda bardzo podobnie jak na zdjęciu (tam jeszcze z Audisonem i rozdzielaczami zasilania). Nie mam jeszcze aktualnego zdjęcia. W każdym bądź razie zrezygnowałem ze względu na brak miejsca z rozdzielaczy...zasilanie połączyłem pod kanapą. Za pomocą opasek i kleju na gorąco, oczywiście konstrukcje jest solidnie za izolowana.

post-5809-0-09850300-1356892570_thumb.jpg

Tyle maksymalnie udało mi się wygospodarować miejsca w bagażniku. Pozostaje mi teraz jedynie zrobienie obudowy na ten cały teatrzyk.

 

Co do radia zmieniłem Alpine 9855r na hitowego, topowego Clariona...celem pocięcia głośników, z racji braków filtrów czy dodatkowej zwrotnicy. No i granie mi się podoba, drażni szum...no ale biorąc pod uwagę jakość/ceny nie jest źle. Po prostu to radio trzeba bardzo świadomie wybrać, najlepiej po odsłuchaniu. Niemniej w kontekście jakości całego systemu uważam je za krok wstecz...ale przynajmniej na razie nie zamierzam tego ruszać...konieczna kolejna przejściówka do kierownicy itp.

 

a jeśli chodzi o brzmienie całości... moim zdaniem gra bardzo fajnie, nie mam zbyt dużego doświadczenia żeby porównać...być może Marcin zabierze głos w tej kwestii...tylko pytanie czy jest sens pisać o tym jak coś gra.

 

Na pewno udało się zrobić bardzo dobrze (w mojej ocenie grający) zestaw i zminimalizować ingerencje w samochód - poza małą "skrzyneczką" w bagażniku. Polecam podobny zestawik dla osób grzebiących w Punciaku. A osobom, które planują swój zestaw "budżetowo" jak ja na początku...to polecam "dobry" projekt na początek to nie będziecie musieli robić tego samego trzy razy jak ja :wink2:

 

Pozdrawiam :)

 

p.s. jak ktoś będzie miał pytania o GP polecam się, w miarę posiadanej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No słupeczki fajnie wyszły. A nie dało się głębiej w słupek wpuścić głośników ??

Takie ukierunkowanie wynikło z odsłuchów, czy bardziej położony został nacisk na jak najbardziej dyskretną i mało utrudniającą widoczność zabudowę ??

Jak zrealizowane cięcia, i jakie wartości ( aktywnych nastawów jak i pasywnych wartości )??

Były pomiary czy tylko słuch ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...