Skocz do zawartości

Gazownik - zmagania z CA i nie tylko


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 580
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No ja zrobiłem to samo w A3-ce u siebie , cale drzwi żywicą poleciałem nawet w niektórych miejscach dwukrotnie, ale basu jest mizernie w porownaniu do tego co Ty masz , jeszcze w tamtym roku słuchałem u Ciebie i byl przeciąg niezły. Tyle że ja jeszcze nie dawałem maty , mam nadzieje że po zadaniu maty uzyskam coś podobnego do Twojego kicka. Co sądzisz o tym ?

A co ze szparami (zawsze delikatne sa) na laczeniu boczek/rama drzwi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja zrobiłem to samo w A3-ce u siebie , cale drzwi żywicą poleciałem nawet w niektórych miejscach dwukrotnie, ale basu jest mizernie w porownaniu do tego co Ty masz , jeszcze w tamtym roku słuchałem u Ciebie i byl przeciąg niezły.

Myślę że nawet jakbyś tam blachę 3mm wsadził i przykleił do boczku, to i tak ilości basu nie zwiększysz. To kwestia głośników, a nie wygłuszenia i usztywnienia. Zakładam że nie masz jakiś dziur w pobliżu głośnika, sam głośnik jest bardzo szczelnie przykręcony do boczku, no i boczek dobrze dolega na uszczelkach do karoserii (też brak przewiewu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nawet jakbyś tam blachę 3mm wsadził i przykleił do boczku, to i tak ilości basu nie zwiększysz. To kwestia głośników, a nie wygłuszenia i usztywnienia. Zakładam że nie masz jakiś dziur w pobliżu głośnika, sam głośnik jest bardzo szczelnie przykręcony do boczku, no i boczek dobrze dolega na uszczelkach do karoserii (też brak przewiewu).

Dlaczego nie zwieksze basu ? Skoro u gazownika sie zwiekszyło ? Mam zrobione drzwi identycznie jak u gazownika z tym ze nie mam mat, no i z ta różnicą że ja mam wlasnoręcznie robine dystanse z mdf-u pod midwoofery, uszczelnione sylikonem dodatkowo. Boczek jest tak zrobiony że fabrycznie dolega w kilku miejscach ladnie a w kilku nie , wiec szczelne to to nie jest, przez to pytalem gazowniku jak to u niego wyglada. zreszta co to za szczelnosc jak to sie trzyma na plastikowych uchwytach....

A co do kwesti głosników to nie rozumiem ? Mam 130mm tak samo jak gazownik i myśle to uzyskać podobne ilosci basu , drzwi wykonane podobnie ,a basu nie ma , tzn jest dziwne zjawisko - bas jest jak się siedzi z tyłu WTF ? Pozatym uważam że ważniejsze od głosnika jest usztywnienie bo wczesniej jak nie mialem drzwi usztywnionych to basu wogole nie bylo wcale, a teraz co tam puka ale slabiutko w porownaniu do tego co slyszalem u gazownika. Przez to mysle ze u mnie potrzeba jeszcze wytlumic drzwi.

A co do usztywnienia to dokladnie- dawalem 2warstwy , a gdzieniegdzie chyba nawet 3. Planuje na wakacjach jeszcze dac zywicy i wtedy wytlumic. Innego wyjscia nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do usztywnienia to dokladnie- dawalem 2warstwy , a gdzieniegdzie chyba nawet 3. Planuje na wakacjach jeszcze dac zywicy i wtedy wytlumic. Innego wyjscia nie widze.

 

dalej nie napisales czy zrobiles przekladki mata szklana czy tylko zywica smarowales. Pozatym sam mowisz ze nie masz maty w drzwiach a u gazownika na wewnetrzna blache poszla mata. dodaktowo kwestia tego jakie masz te woofery konkretnie bo to ze 13 to niewiele mowi. Pozatym postaraj sie uszczelnic te miejsca w ktorych boczek odstaje od drzwi zeby powietrze mialo malo miejsca do uciekania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał FUBU - każdy głośnik gra inaczej. Jedan ma więcej basu drugi mniej. Jeden jest przystosowany do obudowy zamknietej, inny do BR a jeszcze inny do odgrody. Jeśli Twoje głośniki są sztywniejsze niż u Gazownika to będa miały mniej basu. Nie przypuszczam żebys zrobił babola i podłączył je w przeciwfazie, ale wtedy objawy mogły byc podobne. Jest wiele możliwości jak można spieprzyć montaż, co będzie skutkowało małą ilościa basu. Ja mam A4 i póki co nie mam w ogóle wytłumionych boczków i głośniki 100mm bezpośrednio do boczku mocowane. Ale to są głośniki HiFi z miękkim zawieszeniem i dają nadzwyczaj dużo basu. Dawid z forum był mocno zdziwony ile basu zostało po wyłączeniu suba :) Usztywnienie boczku poprawia jakość basu, ale nie wpływa jakoś strasznie na jego ilość. Na ilośc wpływa szczelność montażu - brak dziur, przemuchów itd. Tym bardziej jest to odczuwalne im bliżej głośnika sa nieszczelności. NIe wiem jak jest w A3, ale jeśli tak jak w A4 to dziury między blachą a boczkiem nie mają specjalnie znaczenia, bo uszczelki drzwi dolegają do boczku, a nie jak w większości aut do blachy drzwi. Tak więc ewentualne dziury między blachą, a boczkiem i tak kierują ciśnienie na zewnątrz auta a nie do środka - czyli nie powodują zwarcia akustycznego.

Daj jakieś foty mocowania głośnika to może coś zaradzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość istotny dla szczelności i sztywności szczegół został całkiem przypadkowo pominięty. Boczek nie jest jednolitym elementem, składa się z kilku elementów, które są zgrzane/skręcone ze sobą i tworzą całość. Same miejsca łączeń nie są niestety szczelne i każde z nich zostało dodatkowo doszczelnione, na fotkach jest to jednak zupełnie niewidoczne. Jako doszczelnienie łączeń został wykorzystany elastorub od Bravena, i to na samym początku pracy przy boczkach, dopiero później poszedł laminat i mata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same miejsca łączeń nie są niestety szczelne i każde z nich zostało dodatkowo doszczelnione, na fotkach jest to jednak zupełnie niewidoczne.

Masz na myśli okolice uchwytu do zamykania drzwi i klamki? Bo na tych fotach w ogóle nie widać w tych okolicach żadnych uszczelnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sinoff- usztywnilem i uszczelnilem te miejsca o ktorych piszesz , jest bardzo sztywne to wszystko teraz. I szczelne sa miejsca o ktorych piszesz. Jest mata + zywica, w niektorych miejscach 4x mata dawana + zywica (sprawdzalem wczoraj z ciekowosci) a srednio jest to 2-3x mata + zywica.

Glosniki takie jak w podpisie, miekko zawieszone.

Basu jest DUZO ! Ale jest on z Tyłu a nie z przodu. Kombinowałem z fazą, opoznieniem czasowym , nic nie pomaga. BAS jest z tyłu bardzo mocy a z przodu słabiutko. Nie wiem w czym problem, jedynie moze w wytłumieniu o czym wspomnialem.

 

No i jak juz wspominalem mocnowanie jest na dystansie szczelne.

Zdjecia to moze nastepnym razem zrobie, wyglada to identycznie jak u gazownika z tym ze nie ma wytlumienia. Reszta identycznie tyle ze w A3 3d, drzwi dosc dlugie. No i pytałem też gazownika jak ma rozwiazaną sprawe szczelności boczku ? czy dawał na kanty jakas mate i wtedy zakładał boczek ? Bo to szczelne nigdy nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec jak z podpisu, piece byly zmieniane i jest to bez znaczenia. Panowie problem jest w tym że bas jest i to mega dużo z tych 13tek ale z tyłu jak sie siedzi ! To jest dziwne że nie ma go z przodu tam gdzie siedze,jest go dużo jak sie głowe wychyli do przedniej szyby, albo sie usiądzie z tyłu wtedy basu jest mega duzo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregor

Przestrzeń między boczkiem a drzwiami doszczelniłem po montażu boczka, wężykiem silikonowym stosowanym do instalacji LPG na podciśnienia. Dziwna sprawa z tym basem, wynika z tego że bas z wofera znosi się z basem z suba.

1) Co się dzieje z basem jak wyłączysz suba?

2) Odwracałeś faze suba ?

3) Patrzyłeś balansem czy masz zachowane L/R ?

4) Jakie masz cięcia i jakie czasy ?

5)Testowałeś system na 50 hz z jakiejś płyty testowej ?

6) U mnie słuchałeś na HV130 czy na Dego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. To że bas jest z tyłu a z przodu bardzo mało to własnie jest przy wyłączonym subie, probowałem obracać faze na obu głośnikach naraz , oczywiscie sa spiete faza w zgodzie bo wtedy to wogole basu nie ma. Przy włączonym subie 18db/oktawe ciecie na 50Hz, można tak dobrać opoznienie czasowe mam ok 120cm ustawione , że bas jest z przodu/srodka auta o ile sub jest dosc mocno stłumiony na ok -10db wzgledem przodu.

2.Faze suba obracałem , ale problem nie tyczy się suba tylko jest zwiazany myśle z samym przodem- już sam przod bez suba nie ma basu z przodu ani nie idzie go zmusic do przejscia basu na przod. Za to na samym przodzie grajacym jak usiąde z tyłu to basu jest zaskakująco duzo !

3. Tak zachowane jest

3. Ciecia i czasy, sub 18db/oktawe ciecie na 50Hz, stereo, faza obrocona, T.A. ok 120cm (dobrze też bas idzie do przodu jak jest ustawione w okolicy 220cm, ale przy 120 wydaje sie ze jest lepiej.) MIDWofer z dołu pelnym pasmem , od gory 4khz przy 6db/oktawe faza normalnie, tweeter na 5khz 12db/oktawe , faza odwrocona.

5. Testowałem z tej płyty z zawodów no i bas jest na samych przednich głośnikach z przodu mizerny, a z tyłu jest go dużo, jak uruchomie suba to wtedy basu jest w sam raz, no i wydaje sie wydobywać z miedzy siedzen przednich i tak leciutko z przodu, a pamietam jak osluchiwalem twoja instalke i sinoffa to na samym przodzie bas ladowal tak jakby spod szyby przedniej.

6. Słuchalem na hv130 przod.

 

 

Jedyne czego brakuje tym drzwiom z przodu to własnie wytłumienia i musze uszczelnić tak jak ty ten rant miedzy boczkiem a ramką może to pomoże.

 

Dla testu wsiadlem w golfa iv , seryjne audio, no tak tez jest taki efekt ze jak sie zapnie do grania sam przod to basu z przodu jest mało ,a z tyłu dużo, dopiero jak zapne przod i tył to basu jest dużo z przodu i tyłu. Może tak po prostu jest w nietlumionych systemach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można tak dobrać opoznienie czasowe mam ok 120cm ustawione , że bas jest z przodu/srodka auta o ile sub jest dosc mocno stłumiony na ok -10db wzgledem przodu.

Za dużo tych cm masz , skręć gaina tyle żeby było bliżej 0

 

Ciecia i czasy, sub 18db/oktawe ciecie na 50Hz, stereo, faza obrocona, T.A. ok 120cm (dobrze też bas idzie do przodu jak jest ustawione w okolicy 220cm, ale przy 120 wydaje sie ze jest lepiej.) MIDWofer z dołu pelnym pasmem , od gory 4khz przy 6db/oktawe faza normalnie, tweeter na 5khz 12db/oktawe , faza odwrocona.

fazy wszędzie zrób normalne , sub 18/50 , mid 18/63 - 4/12 , tw 5/12

lepiej utnij je wyżej jak Fubu pisał sub 12/63 , mid 12/80 - 4/12 , tw 5/12

 

Woofer masz pionowo ?

Jakie masz czasy ? Spisz i wrzuć.

 

Wyzeruj wszystkie czasy , albo selekcjonera pozycji odsłuchowej przestaw na all , i zachowując pozycję przestaw głowę nad podłokietnik środkowy i posłuchaj jak jest bez opóźnień. I nie męcz ich pasmem które i tak nie odtworzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fubu- też tak myślałem , ze faza sie nie zgadza i sie znosza fale, ucięcie powoduje jeszcze wieksze zmniejszenie basu z przodu , wiec faza jest ok. Problem lezy jednak w tym że midwoofery daja bas ale jest on z tyłu a nie z przodu ? Miałeś taki przypadek że bas jest zamiast z przodu z tyłu na samym systemie przednim bez suba ?

 

Woofery jak zetne na 80hz i 12db to wogole basu nie daja wcale, a wtedy subem trzeba podkrecic i wtedy jest bas ale slychac go z tylu mocno. Jedynie pelnym pasmem jestem w stanie to zgrać, zeby bas byl no ale potestuje jak radzicie i dam znac.

 

 

Ale tak wogóle to problem jest myśle gdzie indziej , bo tak jak mówie- basu nie ma z przodu prawie wogole, gdy gra system przedni bez suba , a u Ciebie z przodu bez grajacego suba na hertzach 13 pelnym pasmem bylo basu okrutnie dużo, wiec u mnie mysle ze tutaj jest problem, bo skoro z przedniego systemu nie bedzie odpowiedniej ilosci basu to nie wiem jak bym nie krecil galkami to bas bedzie z tyłu walił jak, jeszcze zetne midwofery na 80hz przy uruchomionym subie to juz wogole.

 

No ale potestuje dam znac :)

 

Czasy TW. lewy 95, prawy 140cm

Midwofer 130 lewy, prawy 165cm

Woofer 120 120cm stereo (w mono jeszcze bardziej wali basem z tylu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy TW. lewy 95, prawy 140cm

Midwofer 130 lewy, prawy 165cm

Woofer 120 120cm stereo (w mono jeszcze bardziej wali basem z tylu).

 

:szok: :szok: :szok:

 

jak ty czasowke masz ustawiona na tylna kanape to ja sie nie dziwie ze bas jest z tylu

 

a u Ciebie z przodu bez grajacego suba na hertzach 13 pelnym pasmem bylo basu okrutnie dużo

 

ja tam nie kojarze zeby Tomek puszczal hertze od samego dolu i bez suba no ale moge sie mylic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy TW. lewy 95, prawy 140cm

Midwofer 130 lewy, prawy 165cm

Woofer 120 120cm stereo (w mono jeszcze bardziej wali basem z tylu).

Teraz pytanie jak Twoje radio interpretuje wpis korekcji: 140cm. Czy to znaczy, że głośnik jest oddalony od Twoich uszu o 140 cm (i procesor sam sobie dobiera korekcję czasową względem pozostałych opóźnień), czy może to znaczy że głośnik jest oddalony o 140 cm od swojego obecnego położenia (czyli wynikowo gra jakby był oddalony o 140 + to co jest oddalony fizycznie od uszu = ~3 metry).

W Alpine wpis w menu 40 cm powoduje "odsunięcie" czasowe o 40 cm względem położenia fizycznego głośnika. Jeśli tak samo jest w Twoim radio, to masz głośniki prawe oddalone o większą odległość niż lewe, co jest błędem i wprowadza na pewno totalne zamieszanie w systemie. Może się pojawiać przeciwfazy i znoszenie basu, nie wspominając o totalnym bajzlu w scenie stereo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Pionerze P99R jest tak jak w HX-D2 nie jak w Alpince. Głośniki jakby przybliżasz więc na prawą stronę trzeba dać więcej. Tak samo z subem, przybliżasz go do siebie. Więc ja bym zostawił najbliższy głośnik czyli tweeter lewy na 0 woofer lewy ok. 15-20, potem prawy tweeter ok 45, prawy woofer jak masz tam różnicę 15-20 to tam dać 65-70. Zależy od samochodu ale tak poszukaj i ew. pokręć w tych przedziałąch. Suba szukaj między 50-80. Powinno się znaleźć wtedy z przodu wszystko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Pionerze P99R jest tak jak w HX-D2 nie jak w Alpince. Głośniki jakby przybliżasz więc na prawą stronę trzeba dać więcej.

Czyli wpisujesz o ile masz oddalone głośniki od głowy, a nie jak w Alpine o ile oddalić poszczególne głośniki żeby zgrać je czasowo do najdalszego głośnika (zwykle suba).

Jeśli tak jest to ja wpisałbym zmierzone miarką odległości głośników od głowy i od tego zaczął ewentualnie korygować jeśli scena stereo by się krzywiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eśli tak jest to ja wpisałbym zmierzone miarką odległości głośników od głowy i od tego zaczął ewentualnie korygować jeśli scena stereo by się krzywiła.

Lepiej jest zaczynać od zera, oddzielnie góra i oddzielnie dół, a następnie skleić gotową górę i gotowy dół razem a na końcu sub

 

ja tam nie kojarze zeby Tomek puszczal hertze od samego dolu i bez suba no ale moge sie mylic..

FUBU, puszczałem ale raczej tylko testowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...