blackdragon8904 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Witam, mam takie pytanko, gdyż zaopatrzyłem się w alpinkę 9853r z korekcją czasową ale, teraz pytanie od czego zacząć ? Jakiego efektu mam się spodziewać, które głosniki mniej wiecej, w którą stronę "opoźniać" w stosunku do ktorych ( zestaw odseparowany i sub ) Chodzi o to, że zawsze wyoborazałem sobie to ze korekcja czasowa jest po to by jakby "zwiększyć odległość" między głosnikami by stwoerzyć większą przestrzeć choc wiem ze to moja teoria z d... i najprawdopodobniej jest błędna gdyz moze to raczej słuzyć do zgrania fazy głosników, nie wiem, troche jeszcze zielony jestem i dopiero bede sie tym bawić za pare dni. I pytanie własnie jest takie jak na początku posta, od czego zacząć ustawianie ? Po czym bede wiedzieć ze tam ma być ustawione a nie inaczej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Nie bawilem sie tym ale logikja mi podpowiada ze opozniasz glosniki ktore masz blizej a o ile to raczej trzeba by policzyc albo posluchac.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Oj niechce się szukać na forum ;) A było tego sporo . Po pierwsze - korekcja czasowa nie służy do zgrywania faz glosnikow. Mało tego - taka manipulacja może takie zgranie zepsuć . Po drugie - korekcja czasowa służy do minimalizacji objawów związanych z nierownymi odleglosciami glosnikow od słuchacza. Wiedząc to postepujesz zgodnie z zasada : opozniasz głośniki znajdujące się najbliżej Ciebie. Czyli - opozniasz głośnik lewy o powiedzmy 3 ms względem glosnika prawego. Słuchasz . Jesli uzyskujesz oczekiwany efekt opozniasz całość względem suba . Czyli np glosnik lewy o 6 ms glosnik prawy o 3 ms. Ja robiłem to na ucho - puscilem sobie szum różowy i kręcąc galeczka opóźnienia słuchałem kiedy dźwięk znajdzie się na środku konsoli i będzie jak najabrdziej " skoncentrowany " . PS - podstawę do dalszych manipulacji mozna obliczysz - zmierzyć odległość od glosnika lewego do Twojej głowy, glosnika prawego i obliczyć różnice tych odleglosci. używając liczby okreslajacej prędkość rozchodzenia się dźwięku w powietrzu obliczyć po ilu ms dźwięk pokona ten dystans. Są w necie nawet takie proste kalkulatory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanec Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Jest na to zwór: A= (B-C)/34, gdzie A - opóźnienie w ms, B - głośnik najbardziej oddalony, C - głośnik najbliżej nas. Przykład, system 2 way: prawy woofer jest oddalony od nas (naszego prawego ucha ) o 200 cm, lewy woofer jest od nas 50 cm, więc: A=(200-50)/34=4,41 (ms) i o tyle opóźniamy lewy woofer. Analogicznie robimy z tweeterem i wtedy mniej więcej powinna nam wylądować scena przed nami (w dużym uproszczeniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 ......... wtedy mniej więcej powinna nam wylądować scena przed nami (w dużym uproszczeniu). Uwierz mi na słowo, że scena będzie dokładnie w tym samym kierunku co była tylko ........ właśnie co się zmieni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 co sie zmieni? Tak naprawde przy tych odleglosciach jest trudno usłuszec roznice scen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 wg mnie sie "rozciagnie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pita Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Posiedz troche pokrec i dojdziesz co do czego Ja tez na poczatku nie czaiłem jak to sie ustawia Ale od czasu kiedy udało mi sie to zgrać tak jak powinno Powiedziałem sobie ze nigdy wiecej radia bez czasówki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Ale od czasu kiedy udało mi sie to zgrać tak jak powinno Powiedziałem sobie ze nigdy wiecej radia bez czasówki... Czasówki poprawiają wyłącznie złe rozmieszczenie głośników (ale których ?) względem siebie. Wszystko inne psują . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pita Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 (edytowane) Czasówki poprawiają wyłącznie złe rozmieszczenie głośników (ale których ?) względem siebie. Wszystko inne psują .No jak złe przecież nie mam ich zamontowanych w dachu Ale co Ci popsuje czasówka ? Jak dla mnie tylko poprawia Bo można ustawić sobuie scene tak jak powinna być ustawiona A nie słyszysz L głosnik mocniej od P a P gra tak jakby go nie było.... Edytowane 18 Listopada 2010 przez pita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 No jak złe przecież nie mam ich zamontowanych w dachu Ale co Ci popsuje czasówka ? Jak dla mnie tylko poprawia Bo można ustawić sobuie scene tak jak powinna być ustawiona A nie słyszysz L głosnik mocniej od P a P gra tak jakby go nie było....O rozmieszczeniu głośników względem siebie i słuchacza już na tym forum pisałem.Do przesuwania sceny lewo-prawo służy teoretycznie balans -> jest to teoria gdyż opiera się na jednej z cech ludzkiej percepcji postrzegania dźwięku.Prawdą jest, że aby uzyskać złudzenie przesunięcia sceny niektórzy producenci w niektórych radioodtwarzaczach powiązali funkcję zmiany czasu ze zmianą natężenia głośności co też uważam za złe rozwiązanie.Jakby elektronika w Twoim radiu była taka wspaniała to mógłbyś za jej pomocą regulować wysokość sceny góra-dół. Czasówki to taka "kuglarska" sztuczka producentów sprzętu CA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pita Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 (edytowane) O rozmieszczeniu głośników względem siebie i słuchacza już na tym forum pisałem.Do przesuwania sceny lewo-prawo służy teoretycznie balans -> jest to teoria gdyż opiera się na jednej z cech ludzkiej percepcji postrzegania dźwięku.Prawdą jest, że aby uzyskać złudzenie przesunięcia sceny niektórzy producenci w niektórych radioodtwarzaczach powiązali funkcję zmiany czasu ze zmianą natężenia głośności co też uważam za złe rozwiązanie.Jakby elektronika w Twoim radiu była taka wspaniała to mógłbyś za jej pomocą regulować wysokość sceny góra-dół. Czasówki to taka "kuglarska" sztuczka producentów sprzętu CA. No to teraz porównałes Przecież czasówka a balans Działa na innych zasadach Czasówka opozniasza a balansem sciszasz Przy ustawianiu balansu a czasówki otrzymujesz całkiem inny efekt w dziwku i scenie Edytowane 19 Listopada 2010 przez pita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Napisałeś wyraźnie : "A nie słyszysz L głosnik mocniej od P a P gra tak jakby go nie było.... ". Mniemam, że tak samo jak ja głośniej i ciszej dla Ciebie oznacza natężenie dźwięku zwane popularnie głośnością. Jeśli jedna uważasz, że za głośność odpowiada czas to odtwórz sobie dwa razy z rzędu ten sam utwór , jeden będzie opóźniony względem drugiego pewnie około 3 minut i napisz który i dlaczego był głośniejszy czy ten wcześniejszy czy późniejszy , oba różnią się wyłącznie opóźnieniem w czasie i to dość znacznym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 No to teraz porównałes Przecież czasówka a balans Działa na innych zasadach Czasówka opozniasza a balansem sciszasz Przy ustawianiu balansu a czasówki otrzymujesz całkiem inny efekt w dziwku i scenie Nawet gdyby największą łopatą , przekopywać pustynie niewiedzy..................... Łączenie tych funkcji jest złożeniem funkcji zmiany głośności wraz ze zmiana odległości źródła dźwięku od narządu słuchu plus wyrównanie czasowe wynikające z tej zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 którą stronę "opoźniać" w stosunku do ktorych ( zestaw odseparowany i sub )To chyba jakiś żart. Jakby na forum motocyklowym napisać "niestety nie wiem którą część kierownicy mam przyciągnąć do siebie jak chcę skręcić w lewo".Pomijając JAKIEKOLWIEK podstawy z psychoakustyki czy fizyki - do rozwiązania tego "zagadnienia" potrzeba tylko logiki... a może aż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pita Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Napisałeś wyraźnie : "A nie słyszysz L głosnik mocniej od P a P gra tak jakby go nie było.... ". Mniemam, że tak samo jak ja głośniej i ciszej dla Ciebie oznacza natężenie dźwięku zwane popularnie głośnością. Nie o to mi chodziło Chodziło mi o zgranie sceny P i L Nie wytłumacze tego... Kto ustawiał scene czasówką Wie o co mi chodzi... Dobra ale wrócmy do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 (edytowane) [quote name='pita' timestamp='1290126349' post='140141' Chodziło mi o zgranie sceny P i L Nie wytłumacze tego... Kto ustawiał scene czasówką Wie o co mi chodzi... Chodzi o zgranie sceny Prawej z Lewą Parę razy usiłowałem ustawiać , ale nie wiem o co Ci chodzi Edytowane 19 Listopada 2010 przez nakamichi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pita Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 (edytowane) Chodzi o zgranie sceny Prawej z Lewą Parę razy usiłowałem ustawiać , ale nie wiem o co Ci chodzi może zle to robiłes ? Edytowane 19 Listopada 2010 przez pita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 może zle to robiłes ? Zapewne tak , dlatego zadaje tyle pytań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pita Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Zapewne tak , dlatego zadaje tyle pytań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Retorycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 no ok ok to sprobuje się jutro tym pobawic ;) Mam jeszcze 1 pytanie, bo czytałem kiedyś własnie o korekcji czasowych tak po łebkach, z rok temu i ogolnie z tego co wyczytałem to korekca czasowa miała za cel rozciagnąć scene dzwiękową i były takie odp. ze własnie ma oddalić od siebie głosniki, ale to tak dla mojej pewnosci, były to błędne wskazówki/wyjasnienia w takim razie, zgadza sie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 blackdragon8904, moje radio "pojmuje" czasowki w troszke inny sposob, mianowicie mozna ustawic odleglosc (w cm) kazdego glosnika od ucha sluchacza, lacznie s subem (co uwazam za najlepszy pomysl producentow CA) wdg mnie w czasowce chodzi o to zeby dzwiek z kazdego glosnika, niezaleznie od odleglosci w jakiej sie nzajduje od ucha, wpadal jednoczesnie. Mowiac lopatologicznie mozna tak zgrac suba (nawet mulowatego), ze jesli ktos nie bedzie wiedziec ze masz skrzynie w bagazniku, nie skapnie sie, ze masz suba, tak wszystko bedzie ladnie zgrane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Mowiac lopatologicznie mozna tak zgrac suba (nawet mulowatego), ze jesli ktos nie bedzie wiedziec ze masz skrzynie w bagazniku, nie skapnie sie, ze masz suba, tak wszystko bedzie ladnie zgrane Oj, żeby to było takie łatwe... Niestety w praktyce tak kolorowo nie jest i korekcje 'mułowatości' nie zreperują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 no ok to teraz powiedzcie mi na jakich utworach najlepiej to testować/zgrywać ? Są jakieś płytki do testów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.