Skocz do zawartości

Street Stock - nowe klasy dla nowych graczy


dB Drag Racing
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wraz z rozpoczęciem następnego sezonu wprowadzimy do PL nowe klasy w turniejach dBDR. Klasy te zostały dodane do regulaminu już w 2008r. lecz wówczas był to dość duży eksperyment i z racji na nieścisłości w regulaminie dotyczące tych klas nie proponowaliśmy ich na naszych eventach.

Wraz z następnym sezonem chcemy dać szansę nowym zawodnikom, którzy niejednokrotnie nie mają możliwości walki na równi z zawodnikami startującymi w wyższych kategoriach.

Klasy Street Stock dedykowane są dla początkujących zawodników nie mających jeszcze osiągnięć w zawodach CA. Regulamin zabrania startów w tych klasach dla:

- weteranów (osób, które choć raz w swojej karierze staneli na podium turnieju dBDRA)

- profesjonalistów (osób, które są związane z przemysłem CA na codzień, posiadają sklepy, warsztaty, prowadzą sprzedaż bądź dystrybucję sprzętu CA, również osób)

- osób sponsorowanych (zawodników, którzy startują na sprzęcie sponsorowanym przez firmy związane z branżą CA)

W tych klasach zabronione są również starty w samochodach uprzywilejowanych:

- stara Panda

- stara Marbella

- stare Yugo

- stara Terra

- stary CRX

- samochody typu VAN

- samochody reklamowe (democary)

Powyższe zasady sprawiają, że nowodnicy mają szansę powalczyć między sobą i być może po dołączyć w kolejnych sezonach do grona weteranów. Zawodnik, który zaczyna sezon w klasie Street Stock, może uczestniczyć w tej klasie aż do końca sezonu. Jeżeli w trakcie tego sezonu, ani razu nie stanie na podium będzie mógł kontynuować starty w klasach Stock w kolejnym sezonie. Jeżeli zawodnik w trakcie pierwszego sezonu startów był finalistą w turniejach w tej klasie od kolejnego sezonu nie ma już możliwości startowania w tej klasie i powinien przejść do klas wyższych.

W klasach Street Stock wprowadzone zostały również ograniczenia mocy wzmacniaczy:

1000W - w klasie Stock A

2000W - w klasie Stock B

Moc o jakiej jest mowa w regulaminie to moc jaka będzie mierzona przez sędziów w trakcie pomiaru ciśnienia w następujący sposób:

- pomiar napięcia (na akumulatorach)

- pomiar natężenia (na kablach głośnikowych między wzmacniczami, a subwooferem, za pomocą miernika cęgowego)

Moc będzie obliczana z mnożenia obu powyższych pomiarów. Pomiar taki będzie wykonywany przy każdym podjeździe na linie startowe. (Uwaga: Sędzia może również określić moc wzmacniacza na podstawie danych podanych przez producenta. Przykład: Jeżeli zawodnik podjedzie na linie startowe do klasy Street Stock A ze wzmacniaczem RF T1500-1bd nie będzie mógł wystartować w tej klasie, gdyż wzmacniacz z założenia ma większy potencjał mocy niż dozwolony w tej klasie)

Regulamin klas Street Stock zezwala na modyfikacje sięgające słupków B (co również ułatwia start dla osób, ze środowisk tuningowych, którze bardzo często mają pokazowe zabudowy wykraczające poza obrys przestrzeni bagażnika)

Więcej szczegółów na temat tych klas można doczytać w regulaminie ze strony www.dbdrag.pl . Regulamin zostanie jeszcze nieznacznie poprawiony wraz z rozpoczęciem nowego sezonu. Zmiany będą jednak tylko kosmetyczne, więc śmiało można zapoznać się z możliwościami nowych klas.

W razie pytań proszę odwoływać się do forum. Wszelkie nowości opisywane będą na forum dragowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W klasach Street Stock wprowadzone zostały również ograniczenia mocy wzmacniaczy:

1000W - w klasie Stock A

2000W - w klasie Stock B

Moc o jakiej jest mowa w regulaminie to moc jaka będzie mierzona przez sędziów w trakcie pomiaru ciśnienia w następujący sposób:

- pomiar napięcia (na akumulatorach)

- pomiar natężenia (na kablach głośnikowych między wzmacniczami, a subwooferem, za pomocą miernika cęgowego)

Moc będzie obliczana z mnożenia obu powyższych pomiarów. Pomiar taki będzie wykonywany przy każdym podjeździe na linie startowe. (Uwaga: Sędzia może również określić moc wzmacniacza na podstawie danych podanych przez producenta. Przykład: Jeżeli zawodnik podjedzie na linie startowe do klasy Street Stock A ze wzmacniaczem RF T1500-1bd nie będzie mógł wystartować w tej klasie, gdyż wzmacniacz z założenia ma większy potencjał mocy niż dozwolony w tej klasie)

czyli nie liczy sie co mamy za wzmacniacz i co na nim pisze tylko tak zawodnik musi zagrać aby nie minąć 1kW bądź 2kW na pomiarze?

Edytowane przez KRZYCHU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głośnik można przewinąć a w wzmacniaczu można pogrzebać. wiec najbardziej sprawiedliwa droga jest pomiar każdego uczestnika. Ja za bardzo nie mam tu do gadania bo startować niestety nie mogę w tej klasie lecz myślę ze nie jeden startujący by chciał wiedzieć choć by dla ciekawości jaki wynik zrobił i przy jakiej mocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc o jakiej jest mowa w regulaminie to moc jaka będzie mierzona przez sędziów w trakcie pomiaru ciśnienia w następujący sposób:

- pomiar napięcia (na akumulatorach)

- pomiar natężenia (na kablach głośnikowych między wzmacniczami, a subwooferem, za pomocą miernika cęgowego)

Moc będzie obliczana z mnożenia obu powyższych pomiarów. Pomiar taki będzie wykonywany przy każdym podjeździe na linie startowe. (Uwaga: Sędzia może również określić moc wzmacniacza na podstawie danych podanych przez producenta. Przykład: Jeżeli zawodnik podjedzie na linie startowe do klasy Street Stock A ze wzmacniaczem RF T1500-1bd nie będzie mógł wystartować w tej klasie, gdyż wzmacniacz z założenia ma większy potencjał mocy niż dozwolony w tej klasie)

 

CHORE!!! -do jakiej mocy bedzie odnosił się pomiar?? mocy peak czy rms??

Edytowane przez nero_partner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ponieważ jest jeszcze dużo czasu do rozpoczęcia sezonu proponował bym wszystkim aby wzięli udział w dyskusji teraz póki jeszcze można zmienić regulamin.

Oczywiście jest to pomiar wartości peak a nie rms. Przy takich założeniach raczej wygrają (przy prawidłowym zasileniu) starsze konstrukcje budowane na uzyskiwanie stałej wysokiej mocy RMS a peak schodził na drugi plan.

W sumie jedynie rywalizacja na jednym wzmacniaczu zasilana jednym generatorem sygnału dała by możliwość konfrontacji wiedzy i zdolności przy budowie subwooferów i zgrywania ich z autem.

Wydaje mi się że znalezienie takiego sponsora-producenta/dealera nie było by trudne gdyż jest to dla niego czysta reklama.

Problemem może okazać się tylko czy na takich zasadach "wielcy" tego "sportu" będą chcieli startować -> obserwując np. F1 różnice pomiędzy bolidami są mniejsze niż 1 sekunda i nie będzie dziwnych wyników. Z drugiej strony na pewno przyczyniło by się to do rozwoju samych konstrukcji subwooferów i zgrywania ich z autami.

Startujących w takich zawodach powinno być więcej, gdyż nawet ktoś kogo nie stać na drogi wzmacniacz pewnie przyjechał by i sprawdził czy jego auto na takim samym wzmacniaczu i tych samych ustawieniach jest głośniejsze/cichsze i o ile.

Na pewno przyczyni się to też to dokształcania się wśród zawodników gdyż zniknie przewaga mocy dostarczonej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie liczy sie co mamy za wzmacniacz i co na nim pisze tylko tak zawodnik musi zagrać aby nie minąć 1kW bądź 2kW na pomiarze?

 

Zgodnie z regulaminem sędzia ma możliwość wstępnej oceny wzmacniacza. Wyjaśnie to na przykładach:

Przykład 1

Na starcie pojawi się zawodnik ze wzmacniaczem RF T1500-1bd i będzie chciał wystartować w klasie Street Stock A to sędzią automatycznie bez żadnych pomiarów powie mu, że jest to nie możliwe bo ma za mocny wzmacniacz. Nawet jeśli by go nie rozkręcał na opór to z założenia jest za mocny więc może spróbować tylko w Street Stock B, w którym przy każdym starcie będzie miał mierzoną moc według powyższych instrukcji. Jeżeli w trakcie pomiaru okaże się, że moc będzie wyższa niż 2kW to pomio tego, że producent podaje 1,5kW zawodnik będzie zdyskwalifikowany również i z tej klasy.

Przykład 2

Na starcie pojawi się zawodnik ze wzmacniaczem Boschmen ZX3-S3E ( moc maksymalna podawana przez producenta 1300W)i taki zawodnik mówi, że chce startować w Street Stock A to sędzia go puści bo wzmacniacz najprawdopodobnie 1300W to może mieć przez ułamek sekundy zanim pujdzie z dymem. Taki zawodnik będzie oczywiście miał pomiar mocy przy każdym starcie i jeżeli w trakcie startu przekroczy moc 1000W będzie zdyskwalifikowany z dalszej rozgrywki.

Myślę, że to dość klarowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHORE!!! -do jakiej mocy bedzie odnosił się pomiar?? mocy peak czy rms??

 

może i chore skoro skoro tak do tego podchodzisz, ale jedno jest pewne - JEST TO SPRAWIEDLIWE :)

Co do pytania do jakiej mocy się to odnosi - ogólnie pomiar nie przedstawia bezpośrednio żadnej z mocy, którą podaje producent na pudełku. Wiadomą sprawą jest, że jest to pomiar niedokładny nieuwzględniający skuteczności wzmacniacza, a dodatkowo obarczony błędem pomiarowych z miernika cęgowego. Nie nazywamy więc tej mocy PEAK czy MAX czy jeszcze inaczej. Najważniejsze jest to by każdy miał ją zmierzoną dokładnie w ten sam sposób co daje wszystkim jednakowe szanse.

Jeżeli chodzi natomiast o moc, którą sędzia będzie brał pod uwagę przy srawdzaniu auta przed pomiarem to będzie to moc maksymalna podawana przez producenta. Tu jednak nie będziemy specjalnie się bawili. Jeżeli sędzia bez najmniejszego wahania będzie w stanie stwierdzić, że dany wzmacniacz jest zdecydowanie wyższej klasy i jest w stanie wygenerować przykładowo dwa lub więcej razy tyle mocy niż zezwala regulamin w danej klasie to od razu wyrzuca gościa do wyższej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie klarowne. czemu ktoś z T1500-1bd nie może startować w A, jeśli zapnie suba na 4 ohmy i moc nie przekroczy kilowata??

 

Dlatego, że tak mówi regulamin :ok: . Oprócz ograniczenia mocy chcemy również ograniczyć klasę wzmacniacza stosowanego w tych kategoriach ( przypominam kategoriach dla początkujących). Ktoś zaraz spyta, a po co skoro moc będzie taka sama - to od razu piszę, że przykładowo po to, że taki RF T1500-1bd wykorzystuje technologię Constant Power, dzięki czeku dużo łatwiej jest utrzymać napięcie podczas pierdnięcia w takim wzmacniaczu niż w innym, który te 1kW też wyciśnie, ale obciąży w tym samym momęcie baterie kilkukrotnie bardzie.

Ostatecznie mogą się znaleźć tacy co będą dyskutować więc dla nich będę odpisywał tylko tyle - TAK JEST BO TAK NAPISANO W REGULAMINIE, KTÓRY ZOSTAŁ STWORZONY PRZEZ RADĘ PONAD 80 SĘDZIÓW NA ŚWIECIE I TYLE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie wgryzłem się w regulamin i dlatego za bardzo nie będę na razie się czepiał ale :

1) Też wydaje mi się, że do startów powinien zostać dopuszczony każdy. Nie wiem czy dobrze kojarzę ale .... każdy zawodnik płaci wpisowe i zgadza się na warunki startu czyli regulaminu. Jeśli tak to nawet jak zostanie zdyskwalifikowany przez własną głupotę lub ignorancję to kasa zostaje u organizatora ;

2) Każdy sprzęt pomiarowy powinien być certyfikowany gdyż inaczej może sobie wskazywać dokładnie to co choćby mierniki za 5 zł. Rozumiem że organizator jest w nie wyposażony i będzie przy pomiarze mógł okazać świadectwo homologacji/certyfikat ale .....

Powiedzmy , że to ma być klasa dla amatorów hobbystów (z założenia) którzy nie mają dostępu do takiego sprzętu i ich np. wykaże błąd 5% i będzie miał 1050 Wat.

Wątpię aby pod groźbą dyskwalifikacji amator-hobbysta wydał X złotych i pojechał 200 km aby być zdyskwalifikowany. Wiem, że nie będzie to wina organizatorów ale fakt pozostaje faktem. Sensownym rozwiązaniem było by wprowadzenie "kary" za nadwyżkę mocy do 5% np. od wyniku pomiaru odejmowało by się 10%.

To są tylko luźne propozycje do przedyskutowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jest jeszcze dużo czasu do rozpoczęcia sezonu proponował bym wszystkim aby wzięli udział w dyskusji teraz póki jeszcze można zmienić regulamin.

 

Do dyskusji jak najbardziej zachęcam, ale raczej w celu dobrego zapoznania się z regulaminem, a nie jego tworzenia. :)

Problemem może okazać się tylko czy na takich zasadach "wielcy" tego "sportu" będą chcieli startować -> obserwując np. F1 różnice pomiędzy bolidami są mniejsze niż 1 sekunda i nie będzie dziwnych wyników. Z drugiej strony na pewno przyczyniło by się to do rozwoju samych konstrukcji subwooferów i zgrywania ich z autami.

Wielcy tego sportu to raczej nie mają czego szukać w dywizji Street Stock bo tak jak napisałem na początku jest to klasa dla początkujących. Nie chcę widzieć w tej klasie zawodników, którzy są niby początkujący, ale tak naprawdę są prowadzeni za rękę przez profesjonalne firmy car audio. Tu apeluje do wszystkich weteranów dragu w PL - dajcie szansę nowym się wykazać, a wy walczcie w wyższych kategoriach. Wiadomą sprawą jest, że sędziowie nie będą w stanie wyłapać, wszystkich "niby nowych" zawodników i pewnie znajdą się tacy, którzy będą chcieli udowodnić, że mogą "pobić dziecko w piaskownicy" - pytanie tylko po co? Czy komuś to przyniesie chwałę? Raczej nie, a jedynie odstraszy zawodników, którzy chcieli by się pobawić w gronie swoich "dragowych rówieśników".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że tak mówi regulamin :ok: . Oprócz ograniczenia mocy chcemy również ograniczyć klasę wzmacniacza stosowanego w tych kategoriach ( przypominam kategoriach dla początkujących). Ktoś zaraz spyta, a po co skoro moc będzie taka sama - to od razu piszę, że przykładowo po to, że taki RF T1500-1bd wykorzystuje technologię Constant Power, dzięki czeku dużo łatwiej jest utrzymać napięcie podczas pierdnięcia w takim wzmacniaczu niż w innym, który te 1kW też wyciśnie, ale obciąży w tym samym momęcie baterie kilkukrotnie bardzie.

Ostatecznie mogą się znaleźć tacy co będą dyskutować więc dla nich będę odpisywał tylko tyle - TAK JEST BO TAK NAPISANO W REGULAMINIE, KTÓRY ZOSTAŁ STWORZONY PRZEZ RADĘ PONAD 80 SĘDZIÓW NA ŚWIECIE I TYLE.

 

Pozwól jedynie zwrócić sobie uwagę na dość prostą zależność .

Przy założeniu ze napięcie na akumulatorach podczas pomiaru utrzyma się w granicy 12 V ( źródło idealne) , to sam pomiar prądu płynącego prze obciążenie , nic nie mówi o mocy oddawanej do obciążenia

.Aby tak sie stało należy jednocześnie z pomiarem prądu na obciążeniu rejestrować napięcie na wyjściu wzmacniacza. Nawet jeżeli 80 sędziów tak postanowiło , to nadal nie jest to sposób na pomiar mocy na wyjściu wzmacniacza .

Edytowane przez nakamichi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) Każdy sprzęt pomiarowy powinien być certyfikowany gdyż inaczej może sobie wskazywać dokładnie to co choćby mierniki za 5 zł. Rozumiem że organizator jest w nie wyposażony i będzie przy pomiarze mógł okazać świadectwo homologacji/certyfikat ale ....

 

Na ten temat toczy się jeszcze dyskusja na forum dragowym w USA. Ogólnie w tym sezonie sędziowie korzystali z mierników firmy FLUKE. Pomysł był taki by wszyscy korzystali z tego samego miernika, a co za tym idzie przenosili dokładnie takie same błędy pomiarowe, które są zawsze nawet w najbardziej profesjonalnym sprzęcie. Na przyszłość Wayne Harris planuje rozbudowę softu miernika Term-LAB tak by przez odpowiedni algorytm podawał również moc podaną na subwoofery. Nie wiem czy ten upgrade zostanie wprowadzony już w przyszłym sezonie,ale do tego zmierza nasza organizacja.

Powiedzmy , że to ma być klasa dla amatorów hobbystów (z założenia) którzy nie mają dostępu do takiego sprzętu i ich np. wykaże błąd 5% i będzie miał 1050 Wat.

Wątpię aby pod groźbą dyskwalifikacji amator-hobbysta wydał X złotych i pojechał 200 km aby być zdyskwalifikowany. Wiem, że nie będzie to wina organizatorów ale fakt pozostaje faktem. Sensownym rozwiązaniem było by wprowadzenie "kary" za nadwyżkę mocy do 5% np. od wyniku pomiaru odejmowało by się 10%.

Pomysł jest ok, natomiast tak jak już pisałem niezależy to tylko od naszego widzimisie, bo muszą się na to zgodzić wszystkie pozostałe kraje, które konkurują w formułach dBDRA. To co tu proponujesz jest wykorzystywane w innej organizacji dB Cup (niemiecki format). Tam jak ktoś przekracza dozwoloną moc w danej klasie to odejmuje się mu dB z ostatecznego wyniku. My chwilowo pozostajemy przy ustalonej granicy i tyle. Jak ktoś ją przekroczy w pomiarze kwalifikacyjnym to idze do wyższej klasy i tyle. Jak ktoś ją przekroczy w pomiarze eliminacyjnym zostaje zdyskwalifikowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy założeniu ze napięcie na akumulatorach podczas pomiaru utrzyma się w granicy 12 V ( źródło idealne) , to sam pomiar prądu płynącego prze obciążenie , nic nie mówi o mocy oddawanej do obciążenia

.Aby tak sie stało należy jednocześnie z pomiarem prądu na obciążeniu rejestrować napięcie na wyjściu wzmacniacza. Nawet jeżeli 80 sędziów tak postanowiło , to nadal nie jest to sposób na pomiar mocy na wyjściu wzmacniacza .

Tak jak pisałem wyżej - nie ja piszę regulamin - ja mam tylko zadbać o to by wszyscy go przestrzegali. Dopuki nie powstanie rozszeżenie Term-Laba, które pozwoli na inny pomiar mocy będziemy stosowali się do regulaminu, który jest w tym momencie. Ostatecznie i tak uważam, że pomiar, który został zaproponowany jest jednakowy dla wszystkich, więc przenosi jednakowe błędy dla wszystkich i wyniki są porównywalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie i tak uważam, że pomiar, który został zaproponowany jest jednakowy dla wszystkich, więc przenosi jednakowe błędy dla wszystkich i wyniki są porównywalne.

 

Pomiar ok rowny dla wszystkich itp spoko moze byc. Ale moim zdaniem nazywanie go pomiarem mocy wzmacniacza to pewne naduzycie.

 

 

TAK JEST BO TAK NAPISANO W REGULAMINIE, KTÓRY ZOSTAŁ STWORZONY PRZEZ RADĘ PONAD 80 SĘDZIÓW NA ŚWIECIE I TYLE.

 

Ja poprosze to co oni pili/palili :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...