facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

:)

Zdjęcie

Morel Maximo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
189 odpowiedzi w tym temacie

#141 hehepack

hehepack
  • Użytkownik
  • 6675 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Boguchwała

Napisano 23 wrzesień 2010 - 09:44

komik mówił chyba "ja wiedziałem że tak będzie " :P

Alpine IVA-106R + PXA-H701 > AD MM1 + Z50C2 > AD MM4 + Studio 150 > Hertz HV200 + Studio 500 > Vega 104 , Vega 104, Vega 104 + A6

www.strefacaraudio.pl/topic/3907-audi-a3-by-hehepack

 


#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

:)

#142 pablo155

pablo155
  • Użytkownik
  • 247 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 23 wrzesień 2010 - 09:57

Chłopaki ładnie tu opisaliście test maximo szkoda tylko że nie pojawiło się słowo o zdjeciu charakterystyk itd.

moj znajomy zdjejmował charakterysyki z morela i efekt był taki ,że sam nie wierzyłem .


mam pyatanie do Kamyka , co poiweisz o takiej części charakterystyki jak poniżej:

Załączone pliki

  • Załączony plik  SPL1.jpg   101,4 KB   111 Ilość pobrań

KRX3 . K27KX . P99RS

#143 Morfi

Morfi

    PII

  • Użytkownik
  • 1812 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kraina wunglem płynąca

Napisano 23 wrzesień 2010 - 10:16

co poiweisz o takiej części charakterystyki jak poniżej:


sądzę, że nie ma co dywagować na temat wykresów. Lepiej wsiąść do auta, zainstalować sprzęt, wygrzać go, wrzucić ulubioną, znaną sobie płytkę, posłuchać i ocenić. Charakterystyki zostawmy teoretykom (i tak życie weryfikuje wszystkie wykresówki, przekonałem się o tym wiele razy pracując w studiu muzycznym).

powered by dls, xtant, morel

DLS R6A nie grają dołem tylko nad morzem ;) na ślunsku łupią aż miło.


#144 Gość_Kamyk_*

Gość_Kamyk_*
  • Gość

Napisano 23 wrzesień 2010 - 14:25

mam pyatanie do Kamyka , co poiweisz o takiej części charakterystyki jak poniżej:

Panie Pablo, każdy kto kiedykolwiek oglądał CSI:Kryminalne zagadki Miami wie, że na rysunku poniżej zaprezentowany został zapis wariografu z przesłuchania Prawdziwego Fana Car Audio. :) Na pytanie "Czy znasz prawa rządzące rozchodzeniem się dźwięku i stosujesz je podczas budowy systemu?" Fan odpowiedział "Tak" - jak widać urządzenie się z tym nie zgodziło :)
Ad rem: Sam taki wykres to za mało, żeby powiedzieć coś konkretnego o przetworniku. Sprawa pierwsza to nie wiadomo w jakim środowisku został pomiar "zdjęty". Sprawa druga to kwestia metody pomiaru itd.
Pozdrawiam

#145 Morfi

Morfi

    PII

  • Użytkownik
  • 1812 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kraina wunglem płynąca

Napisano 23 wrzesień 2010 - 18:38

Dzisiaj dostałem Diamond Audio do przetestowania z morelami. Jak prawdziwy amerykaniec legitymuje się mocą 4x100 Watt RMS @4 ohm, jednak dla mnie odczuwalnie ma więcej wacików ;) nie mam oscyloskopu, aby go pomierzyć.
Poniżej link do ampguts:
http://ampguts.com/g...-inside&cat=616

Wracając do tematu, Morele dostały "po dupie" od tego wzmacniacza i solidnie się rozruszały. No i zaczęły trochę grać dołem, miękkim dołem. W pewnym momencie dostały ode mnie mostek z Diamonda, ale na pół gwizdka - nie chciałem, aby poszły z dymem. Radzić sobie radziły. Widać, iż lubią waciki i dopiero wtedy pokazują pazura. Jednak NADAL to nie jest ten dół, którego oczekuję.

Na oryginalnej zwrotce jest masakra. Góra jest ostra, a że słuchałem ich przez prawie dwie godziny, to do tej pory mam lekki ból głowy od nich. ZDECYDOWANIE PRZYDA IM SIĘ conajmniej - 4dB. Jutro, z pomocą Diamonda wywale zwrotki i puszczę system aktywnie, tnąc go na wzmaku.


Hmm, chyba muszę zmienić swoje wymagania co do tych moreli - zbyt dużo od nich wymagam ;) W każdym razie jak się tego krzyczącego tweetera uspokoi, to być może będzie to znośny system :)


To tyle ode mnie po drugim dniu testów. Mam nawet filmik, co robi Diamond z tymi Morelami (membrany chcą uciec :P ), a to dopiero 20 na skali. Filmik wrzucę jutro.

powered by dls, xtant, morel

DLS R6A nie grają dołem tylko nad morzem ;) na ślunsku łupią aż miło.


#146 FUBU

FUBU

    Gąbka się nie pyta o gatunek!

  • Użytkownik
  • 4557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 01 październik 2010 - 16:54

Ok, niedawno skonczylismy z Morfim drugi odsluch wygrzanych juz Maximo.

Jest nieco lepiej po wygrzaniu, trzeba to przyznac. Ale nigdy bym sie nie spodziewal po tweterze ze wymaga wygrzania :zdziwko: Jest lepiej niz za pierwszym razem, troche sie ogarnal. Aczkolwiek bylo na nim -4dB wiec galancie calkiem. Jest dalej detaliczny ale sypie piachem, generalnie wcale nie jest to tweeter zagrazajacy zestawom powyzej 400zl jak to bylo kreowane. I gubi sie nadal, mniej niz wczesniej ale sie gubi, rocka czy metalu moze byc problem sluchac. Ale jazz jakas symfonika czy nawet drumy ida mu dobrze.

Woofer sie bardzo fajnie rozegral ale dla mnie jest zbyt miekko. Owszem maja nawet calkiem sporo dolu i potrafia przyjac sporo wacikow na klate co w tym przedziale cenowym jest jak dla mnie zaskoczeniem. Srednica jest, nie wycofana ani nie wybija sie jest dobra.

Reszta pozostaje taka sama jak w mojej poprzedniej opinii.

Na forum byl mit maximo no i niestety ale jak dla mnie zostal obalony. Do 400zl nie zestaw zmiata wszystko. Ale polce wyzej juz nie jest w stanie zagrozic. Po prostu, nie jest w stanie. Tyle powinno wystarczyc.

Osobiscie na chwile obecna za 400zl wolalbym kupic HSK (o wiele bardziej rozwojowe, HT25 zjada tweeter maximo na sniadanie) ale wiadomo ze one beda jeszcze max pol roku w tej cenie, pozniej sie skoncza lezaki magazynowe i zostanie dostepna tylko ta nowa seria za 800zl.

Wtedy smialo bedzie mozna polecac maximo jesli ktos koniecznie bedzie chcial nowe i za 400zl i nie slucha niczego ciezkiego.

Generalnie MNIE OSOBISCIE Maximo sie nie podobaja. Nie to brzmienie i tyle, mimo ich zalet. Ale moze mam juz za duze wymagania brzmieniowe :P

Yippie-ki-yay Motherfucker!

Mazda 6 I gen. - moze kiedys cos zagra...


#147 Morfi

Morfi

    PII

  • Użytkownik
  • 1812 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kraina wunglem płynąca

Napisano 01 październik 2010 - 18:15

Tak więc Maximo zdemontowane.

Po ich ostatecznym odsłuchu mogę powiedzieć,
woofer:
- jest poprawny,
- Gra miękko, jednak nie traci szczegółów.
- Po solidnym rozegraniu maximo zaczęły grać dołem.
- Jest bardzo dobrze patrząc na budżet i porównując do choćby helixów db itp. konstrukcji,
tweeter na -4dB:
- gra bardzo detalicznie,
- ma tendencje do sypania piaskiem,
- delikatnie jeszcze krzyczy,
- jest bardzo poprawny, gdy słuchamy spokojnych dźwięków,
- bardzo słabo sobie radzi w przypadku rocka, metalu itd klimatów, - ma wtedy tendencje do gubienia się.

Ogólnie najlepiej ten zestaw zagrał na Naka 700 i Diamond Audio. Było naturalnie, detalicznie, nawet pojawił się solidny kick, kiedy dostały około 200 wacików.

Podsumowując:
Maximo to bardzo dobry zestaw w swojej klasie budżetowej. Moim zdaniem bije na głowę wszelkiego rodzaju hertze dsk itp zestawy. Nie powinno się porównywać ich do zestawów za 2 razy większą kwotę. Zwyczajnie nie ma to sensu. Niewątpliwym plusem tego zestawu (cały czas patrząc na klasę budżetową) jest woofer, który po solidnym wygrzaniu gra bardzo poprawnie. Minusem jest tweeter, który na standardowej zwrotce i alpince jako źródle drze się niczym piezoelektryczny buszmen za 20 pln. dopiero gdy się go przytemperuje zaczyna grać ciekawie.
Podsumowując, warto kupić, przerobić zwrotkę, aby przyciszyć tweeter i montować :) (oczywiście patrząc na klasę budżetową).

powered by dls, xtant, morel

DLS R6A nie grają dołem tylko nad morzem ;) na ślunsku łupią aż miło.


#148 dreadlook

dreadlook
  • Użytkownik
  • 825 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kowalewo Pomorskie

Napisano 01 październik 2010 - 18:34

Panowie, a można je porównywać np. do hertz'ów HSK?

#149 Grzegorz1969

Grzegorz1969
  • Użytkownik
  • 2651 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pruszków

Napisano 01 październik 2010 - 18:58

Swoją ocenę miał jeszcze przedstawić Raadek i coś długo zwleka ale jego ostatnie postępowanie w trakcie testów i po postaram się na swój sposób zinterpretować.
Na spocie warszawskim gdy zamontowaliśmy je można można było na Jego twarzy zauważyć lekki zarys zniechęc/pobudz-enia . :zawstydzony: Pewnie po to starał się to ukryć aby zdążyć jeszcze zamówić jedną parę po tej bardzo atrakcyjnej cenie. Niestety nie dane było mi zobaczyć co było po jej otrzymaniu ale ....
1) Nagle z drzwi wyfrunęły R6A i pizd...ął je tak daleko, że aż 100 km przeleciały zanim się zatrzymały. Prawdopodobnie chciał tym wyrazić, że R6A nawet leżeć obok Maximo nie powinny :rotfl: ;
2) Zaczął zaniedbywać pracę i kolegów z forum pewnikiem przesiadując godzinami w aucie (gdzie nie ma dostępu do neta) na nowo odkrywając dźwięki i muzyczne niuanse w starych/znanych utworach ;
Także poczekajmy jeszcze na jego ocenę :wink: aż przeminie czas zauroczenia.

PS
Jak tak czytam w jakich drzwiach i pod jakim sprzętem to gra (Sony M1 , Nakamichi CD700 , Diamond Audio) to wydaje mi się, że te głośniki są produktem dosyć niszowym :luka: .

Nowy podpis :
Od ... ( ZMIENIONO, ZAKAZANO, WYKREŚLONO, OCENZUROWANO, ZASTĄPIONO, USUNIĘTO, ODRZUCONO , POMINIĘTO ) ... nucę cicho stereo i przytupuje.
POPRAWIONO i UZUPEŁNIONO : wdzięczny i szczęśliwy użytkownik forum


#150 FUBU

FUBU

    Gąbka się nie pyta o gatunek!

  • Użytkownik
  • 4557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 01 październik 2010 - 19:03

Panowie, a można je porównywać np. do hertz'ów HSK?


hmmmm

Osobiscie na chwile obecna za 400zl wolalbym kupic HSK (o wiele bardziej rozwojowe, HT25 zjada tweeter maximo na sniadanie) ale wiadomo ze one beda jeszcze max pol roku w tej cenie, pozniej sie skoncza lezaki magazynowe i zostanie dostepna tylko ta nowa seria za 800zl.


plus we wczesniejszych postach moich i Morfiego jest odniesienie do HSK ktore posiadam.

Wiec proponuje zebys przeczytal temat a nie walnac posta na oslep (bo pytanie o porownanie do HSK bylo juz ze 3 razy wczesniej) bo nie chce mi sie kolejny raz pisac to samo.

Yippie-ki-yay Motherfucker!

Mazda 6 I gen. - moze kiedys cos zagra...


#151 sanders156

sanders156
  • Użytkownik
  • 4123 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 01 październik 2010 - 20:32

Panowie bardzo doceniam wasz czas poswiecony na testy ale na litosc boska zastanowmy sie kto jest odbiorca tych glosnikow.... Moim zdaniem w 90% beda to ludzie ktorzy:
- nie maja na pokladzie klockow za 4-5 tys
- posiadaja tyle wiedzy na temat doboru klockow ( glupio to brzmi ale mam nadzieje ze mnie zrozumiecie ) ze znaja firme Morel i nie skupia sie tylko na Hertz , powerbass i helix czy jeszcze gorzej alpine , blaupunkt , pionier , magnat itp.
- korzystajac z wiedzy i zapewne dosc ograniczonych budzetow beda zasilac tenb zestaw wzmakiem w najlepszym wypadku poziomu DAP'a , V12 , czy zlotych sony ale moze byc stanowczo gorzej
- wiekszosc z tych ludzi nie bedzie sluchac w bi ampingu a nawet przerabiac zwrotek


Dlatego uwazam ze powinno sie taki test przeprowadzic na seryjnych zwrotkach , podstawowo przygotowanych drzwiach i klockach na tym samym pulapie cenowym i wtedy oceniac.....

#152 FUBU

FUBU

    Gąbka się nie pyta o gatunek!

  • Użytkownik
  • 4557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 01 październik 2010 - 20:56

Sanders nasz test był przeprowadzany na seryjnej zwrotce. -4dB weszło później z radia (cda 9855) a wzmakiem był signat roc więc myślę ze test był przeprowadzony na odpowiednio dobranym sprzecie. Dodatkowe testy na lepszych klockach ukazują tylko czy maximo mają potencjał. Jak dla mnie nie mają.

Yippie-ki-yay Motherfucker!

Mazda 6 I gen. - moze kiedys cos zagra...


#153 Grzegorz1969

Grzegorz1969
  • Użytkownik
  • 2651 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pruszków

Napisano 01 październik 2010 - 20:56

Obawiam się Sander156, że nie doceniasz "młodych gniewnych" mających ponad 1000 M&M's-ów fizycznej mocy wejściowej w impucie. :rotfl:
Niech ta moc będzie z nimi :super: .

Nowy podpis :
Od ... ( ZMIENIONO, ZAKAZANO, WYKREŚLONO, OCENZUROWANO, ZASTĄPIONO, USUNIĘTO, ODRZUCONO , POMINIĘTO ) ... nucę cicho stereo i przytupuje.
POPRAWIONO i UZUPEŁNIONO : wdzięczny i szczęśliwy użytkownik forum


#154 powalla

powalla

    niszczyciel forum ...

  • Użytkownik
  • 10891 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisano 01 październik 2010 - 21:00

Dlatego uwazam ze powinno sie taki test przeprowadzic na seryjnych zwrotkach , podstawowo przygotowanych drzwiach i klockach na tym samym pulapie cenowym i wtedy oceniac.....


Cierpliwości ...tylko alarmem , imo się teraz zajmuję ale potem poświęcę czas na Morelki ;)


Porównałby to ktoś z DB, PBs6c , Alpine , Blaupunktami , DSK , a nie każe bidulkom za 300zł zmagać się z HSK , Tempo za 2x większa kasę ;) Na razie woferki Maximo pędzę z radia i ...chyba tak zostanie, bo po cholerę więcej mocy w tak małym autku ;)

PS: jak się wyrobię do 10 października, to przyjadę Tigrą na spota do Katowic .
nakamichi >1. Głośnik nie ma mocy , tylko może przyjąć w przedziale od zera do nominalnej.2. .Wzmacniacz może generować moc od zera do nominalnej.3. Wzmacniacz nie generuje ani jednego wata , bez sygnału na wejściu , a generowana moc jest proporcjonalna do napięcia wejściowego. :!:

#155 FUBU

FUBU

    Gąbka się nie pyta o gatunek!

  • Użytkownik
  • 4557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 01 październik 2010 - 21:08

Ja już mówiłem kilka razy. W swojej klasie najlepsze ale hsk dego po czy tempo mogą buty czyścić :)

Yippie-ki-yay Motherfucker!

Mazda 6 I gen. - moze kiedys cos zagra...


#156 Raadek

Raadek

    NaturalSound

  • Użytkownik
  • 12749 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 01 październik 2010 - 21:21

Swoją ocenę miał jeszcze przedstawić Raadek i coś długo zwleka

Niestety nie miałem czasu ani chęci drążyć tematu.System wozi Emil w celu wygrzania :rotfl:
Jak się nagrzeją to Emil wpadnie do mnie i posłuchamy.

Potrzebujesz pierścionków pod głośniki, skrzynkę solidną do subwoofer'a...wal do Mastah'a z forum. :ok:

Odstawiam na bok te wszystkie lyche sprawy...

 


#157 wasylwek

wasylwek

    Naczelny...desperat

  • Użytkownik
  • 5303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrzyce, Kaszuby 3city a w sumie cała Europa z naciskiem na północ czasem daleką!!!

Napisano 01 październik 2010 - 21:37

Panowie bez ...stresików. :rotfl: .
Mam takie jakieś lekkie właściwości "telepatyczno-dobrze rokujące" ale w pełni ufam testom Morfi-ego i Fubu . Coś ma "zacięcie" i ...jaja a coś nie ma.
Maximo miał być koniem trojańskim i "objawieniem" roku :rotfl: i prawie...miałem kupić.

Sprzedaj wszystko co masz i pójdź za mną  :wink:

 

Jak Ci coś nie gra to ...kup droższe.


#158 Morfi

Morfi

    PII

  • Użytkownik
  • 1812 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kraina wunglem płynąca

Napisano 01 październik 2010 - 22:01

Dlatego uwazam ze powinno sie taki test przeprowadzic na seryjnych zwrotkach , podstawowo przygotowanych drzwiach i klockach na tym samym pulapie cenowym i wtedy oceniac.....


Polecam przeczytać ten temat od samego początku. Przez pierwsze 3 strony system jest chwalony pod niebiosa i ktoś chciał, aby dystrybutor zaczął wyprzedawać tempo po 150 PLN, bo Maximo biją je na głowę. Oczywiście mit został obalony i to w zarodku.
Zauważ, że testowałem zestaw na wielu wzmacniaczach. Część sprzętu ściągnąłem do siebie od znajomych, aby jak najlepiej przetestować ten sprzęt. Chciałem jeszcze posłuchać ich na sony xm4045, jednak ten wyzionął ducha przed testem. Za to zestaw CAŁY czas grał na seryjnej zwrotce. -4dB dałem na radiu, ponieważ słuchać się tych żyletek nie dało... (przez okres testu zrobiłem 2,2 tyś km i wiedz, że ból głowy od tego świstania był nie do wytrzymania). Dopiero na -4dB zaczęły grać tak, abym mógł ich słuchać.
Wytłumienia i wygłuszenia drzwi nie mogłem zmienić - nie będę zrywał mat ze środka bo robię test... Drzwi były w miarę solidnie przygotowane.
Klocki do testów były tak dobrane, aby nie było zarzutów, że jest "za bogato". Jako wzmacniacz główny grał signat roc1 po "reconie" (naprawa wykonana na sanken-ach), jednostka cda-9855r, początkowo wszystko flat, lekka korekcja czasowa.
Równie dobrze mogłem przez ten tydzień jeździć z naką 700, wziąć od znajomego xtanta 603 albo jakiegoś xes-a. W sumie, tak byłem nastawiony, skoro to taka rewelacja, to przecież trzeba to solidnie porównać.
teraz, po zakończeniu testu chcę je sprzedać. Nie są mi potrzebne, ponieważ zbieram na zestaw docelowy.

powered by dls, xtant, morel

DLS R6A nie grają dołem tylko nad morzem ;) na ślunsku łupią aż miło.


#159 Ricola

Ricola
  • Użytkownik
  • 988 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nie podam

Napisano 01 październik 2010 - 22:19

hsk dego po czy tempo mogą buty czyścić


FUBU, to tak jak dajmy na to bmw 3er moze buty czyscic bmw 5er, nie ma co tu porownywac, nie ta polka, nie ta klasa :krzeslem:
Poprawny PODPIS
"nie piszmy czegoś o czym nie mamy pojęcia, to że gdzieś dany element słyszałem nic nie oznacza"
"Każdy z użytkowników ma swoje indywidualne wymagania / oczekiwania. Nie można podchodzić do każdego generalizując temat."

#160 FUBU

FUBU

    Gąbka się nie pyta o gatunek!

  • Użytkownik
  • 4557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 01 październik 2010 - 22:36

Dajcie mi tu obrazek romana....

Ricola przeczytaj temat od początku, to nie ja krzyczalem w nieboglosy jakie to maximo są super i lepsze od tempo i reszty. Ja tylko odpowiedziałem na te słowa.

Yippie-ki-yay Motherfucker!

Mazda 6 I gen. - moze kiedys cos zagra...





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych